İçeriğe Yönlendir

İnternetten Yaptığım Alışveriş Hakkında


Burak Tokcan

Recommended Posts

Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


sipariş yönlendirme ne demek nasıl yapılıyor? İlk defa duydum. Google’da da yok

hb'de var diğer platformalarda var mı bilmiyorum, bir şey yapmana gerek yok, onlar kendi iç süreçlerinde sistemi ilerletiyor. Hızlı olsun istersen müşteri hizmetlerine ulaşıp ürünümü istiyorum diyebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selçuk Bakış yazdı:

hb'de var diğer platformalarda var mı bilmiyorum, bir şey yapmana gerek yok, onlar kendi iç süreçlerinde sistemi ilerletiyor. Hızlı olsun istersen müşteri hizmetlerine ulaşıp ürünümü istiyorum diyebilirsin.

Hb'den 16 bin liraya philips 5547/90 espresso makinesi aldım. yanlış fiyatlama diye iptal ettiler. 300 lira kupon hediye ettiler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mevzuatı da bilmiyorum.

stoklar tükeniverdi yan yolu var, vakumlu presli ambalaj ise açarsan iadesi yok yan yolu var, var da var., canın ikna olmadı ise istedğin yere şikayet et rahatlığı var mesela enza home 6 sandalye yolluyor 2 si farklı renk

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Belki gerçekten işe yeni giren biri vs yanlış girmiştir fiyatı. Ben olsam iptal ederdim. 3 kuruşa çalışıp hata yapmış biri olabilir bu durum onu işinden dahi edebilir. Ha yalansa o ihtimal de var satıcının şeyliği diyelim.


sanmıyorum. Kaldıki fiyat absürd değil. Ürün 6800 lira. Yanlışlıkla 680 girilir. 68000 girilir. Ya da 500 lira girilir. 
 

adamın diğer ürünlerine baktım. Belki başka ürünün fiyatını yanlışlıkla buna girmiştir diye. Bu fiyatlarda başka ürünü de yok. 


 

bu arada sipariş ekranında şöyle bi uyarı çıktı. Bu uyarıyı hepsiburada eklemiş. Satıcılara IBAN’dan para göndermeyin. Neden bunu yazma gereği duymuşlar.

 


Pazaryeri olayını anladım. Olmadı HB’ye deriz farkını o öderler. 

Çağlar Bayur yazdı:

stoklar tükeniverdi yan yolu var, vakumlu presli ambalaj ise açarsan iadesi yok yan yolu var, var da var., canın ikna olmadı ise istedğin yere şikayet et rahatlığı var mesela enza home 6 sandalye yolluyor 2 si farklı renk


yapay zekaya sordum. Mavzuata göre Satıcı tek taraflı sözleşme iptali için geçerli şart sunmalı. Ürünün çok absürd fiyatla satılmış olması. Tedarik zincirinin bozulmuş olması. Stoklarında olmaması. Bunlar haricinde haksız oluyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tedarik zincirinin bozulmuş olması.

genelde bunu önce sürütyor, yan yol bol, vesile ile finlandiyada dönme dolaba entegre fin hamamı var.. nerden aklıma geldi ise

skysauna-633x475.jpeg

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

İki sefer amazon aracılığı ile yurtdışından bir ayakkabı bir de araç yıkma makinası için bir parça sipariş verdim,amazon sorgusuz sualsiz 15gün sonra iptal etti,ben kargoyu beklerken ürünler gönderilemez(yurtdışı harcama sınırı da yok du o zaman)diye siparişime not düştüler,ne bir kupon ne da başka bir bilgilendirme yapmadılar,arayınca da bu yapmış olduğunuz alışveriş deneyimi ile bizim kalitemizi değerlendirmeyin olmuşdu.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mahmut Yıldız yazdı:

Hb'den 16 bin liraya philips 5547/90 espresso makinesi aldım. yanlış fiyatlama diye iptal ettiler. 300 lira kupon hediye ettiler. 

Satıcı kendimiydi acaba, bende bir kaç defa aldım bu şekilde

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selçuk Bakış yazdı:

Satıcı kendimiydi acaba, bende bir kaç defa aldım bu şekilde

Kendi değildi.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Form olarak zamanında hepsi şurda diye bir yeri fena öpmüştük. O zamanın parası ile 120 tl olan ürünü 12 tl yazmışlar bir çoğumuz da satın almıştık. :seytan:

Satın almadan gelen gücümüzü kullandık.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bir de bu satıcıların ürünlerin fiyatları ile bu kadar oynaması doğru değil. Borsa gibi oynuyorlar. Mal mı alıyoruz hisse mi belli değil.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Hüseyin Sönmez yazdı:

Form olarak zamanında hepsi şurda diye bir yeri fena öpmüştük. O zamanın parası ile 120 tl olan ürünü 12 tl yazmışlar bir çoğumuz da satın almıştık. :seytan:

Satın almadan gelen gücümüzü kullandık.

Geri görüş ekran+kamera. :D

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ersen Tapan yazdı:

Geri görüş ekran+kamera. :D

Bir de tabure hikayesi vardı, olmamıştı galiba.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Mahmut Yıldız yazdı:

Bir de tabure hikayesi vardı, olmamıştı galiba.

Onu hatırlayamadım . 

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bir de bu satıcıların ürünlerin fiyatları ile bu kadar oynaması doğru değil. Borsa gibi oynuyorlar. Mal mı alıyoruz hisse mi belli değil.

 

Maliyetler bu kadar oynak olunca, çokta şey yapmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ersen Tapan yazdı:

Onu hatırlayamadım . 

Hüseyin Hocaydı galiba, Emmi hatırlar belki. @Mehmet Ozyurek

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emin Önal yazdı:

 

Maliyetler bu kadar oynak olunca, çokta şey yapmamak lazım.


çıkarıp düşürmese bunu anlarım. 
 

herkes yaşamıştır. Ürün alıyorum. 5000 lira. Yarın 4300’e düşmüş. Bunu sorgulamayım mı? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Hüseyin Hocaydı galiba, Emmi hatırlar belki. @Mehmet Ozyurek

Matur muç.. o artık tır şoförü :)

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


maliyetlerin bazen düştüğüne inanıyorsak tabiki olur ama bu tüik’e inanmak gibi bir şey 

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çıkarıp düşürmese bunu anlarım. 
 

herkes yaşamıştır. Ürün alıyorum. 5000 lira. Yarın 4300’e düşmüş. Bunu sorgulamayım mı? 

 

Sorgula tabiki ama çok değişken var, içinde zararına satan da var, rakip firma fiyatı kovalayanda, kendince kampanya yapanda.. Onu kast ettim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yıldız yazdı:

Hüseyin Hocaydı galiba, Emmi hatırlar belki. @Mehmet Ozyurek

kapitalizmi keşfetti , dünyayı dolaşıyor şimdi

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

HB’ye yaptığım şikayet sonrası satıcı ürünü kargoladı. Ürün kocaman kutu olması gerekirken avuç içi kadar poşet geldi. Fakat paketin üstünde benim ürünün ismi yazıyordu
 

hepsijet çalışanıyla basit bi tutanak tuttuk. Şu şu gönderi no’lu kargo çok küçük paket halinde gelmiştir diye. Sonra teslim aldım. 
 

HB ile yazıştık. Bana “ürünü iade edin. Yenisini alırken bize ulaşın. Biz farkı size puan olarak göndereceğiz” dedi. 
 

öyle yaptık. kazançlarımı puanlarımı falan düşüp benden çıkanın üstünü söyledim. Puan yatırdılar. Başka satıcıdan aldık. 
 

Eski satıcıya ne olacak merak ediyorum. HB bu işlemden ettiği zararı nasıl karşılayacak? 
 

ürünün indirimli fiyatı absürd değildi. %15-20 indirim normal karşılanır. 
 

fakaaaaat, maalesef internet alışverişi artık BORSA’ya döndü. Satıcı çok takip edilen ürünün fiyatını anında artırıyor. Veya anında indirim yapabiliyor. Ürünü alan, yarın aynı ürünü daha ucuza görebiliyor. 
 

Satıcı istiyorki hem o kazansın. Madem pazar yeri borsa olmuş, dinamik fiyatlama var. Hiç kusura bakmasın, bu dinamizmde kaybetmeyi de göze almış demektir. Gram acımam. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

fakaaaaat, maalesef internet alışverişi artık BORSA’ya döndü. Satıcı çok takip edilen ürünün fiyatını anında artırıyor. Veya anında indirim yapabiliyor. Ürünü alan, yarın aynı ürünü daha ucuza görebiliyor. 

 

Bir kumandayı sepete attım, 535 liraydı. ertesi gün alayım diye girdim. 800 lira olmuş.. 

Başka bir ilandan 541 liraya kumada aldım.. ertesi gün baktım 799 a çıkmış..

264 liraya voltaj, akım ve sıcaklık gösteren iki usb çıkışlı çakmaklık şarjı aldım.. Ertesi gün baktım 528 lira olmuş..

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Emin Önal fiyat farkını HB karşılayınca alıcıyı mağdur eden satıcıya bir şey yapıyor mu? Kesinti falan? Siz yetkili bir abiye benziyorsunuz :) 

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Emin Önal fiyat farkını HB karşılayınca alıcıyı mağdur eden satıcıya bir şey yapıyor mu? Kesinti falan? Siz yetkili bir abiye benziyorsunuz :) 

Başıma gelmedi ama duruma göre (ürüne, fiyata) değişiyor diye biliyorum. Pazar yerine göre de uygulama değişiyor. Para cezası, uyarı, mağaza puanı düşürme vb gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Emin Önal fiyat farkını HB karşılayınca alıcıyı mağdur eden satıcıya bir şey yapıyor mu? Kesinti falan? Siz yetkili bir abiye benziyorsunuz :) 

Ürün hakedişi vardır, ortalama sattığı ürünlerin ödemesi 15 gün sonra, o haftanın ödeme gününde ödenir, yani bir ceza kesinti uygulayacaksa, hakedişten düşer. Kargo ücretleri de zaten satıcıdan kesiliyor. Puanların ücreti de kesilebilir emin değilim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...