Okan Erdem

Astra - Astra H Direksiyon Problemi

Recommended Posts

Okan Erdem
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Arkadaşlar Merhaba,

 

başka bir konuda aracımın direksiyonu ile ilgili bir sorundan bahsetmiştim. Karışıklık olmaması için ayrı bir konu altında yorumlarınızı almak istedim. Sorunum şuydu; 

 

Önceki Aracım Corsa D de olmayan ve Astra H araca geçtikten sonra dikkatimi çeken, kasislerden,çukurlardan ve hız yavaşlatmak adına yollara yerleştirilen tırtıklı zeminlerden geçerken direksiyonda anlık dönmeler / sallanmalar oluyor. Ön takımı kontrol ettirdim ve herhangi bir sorun / boşluk olmadığı söylendi. Aracımda Petlas marka 205 55 16 ölçülerinde kışık lastik var. Aynı marka ve boyuttaki kışlık lastik takılı olan Fiat Egea aracı test etme şansım oldu bu sorun yok. Bu bir sorun mu değil mi çok fazla yorum var ama önceki aracımda bu olmadığı içni garip geliyor bana.Aynı sorunu yaşayan bir arkadaş video çekmiş. Videoyu da sizinle paylaşıyorum. Lütfen videonun tamamını izleyin.

 

Bahsettiğim tırtıklı yol;

 

7aAE0m.png

 

 

Video;

 

 

Bahsettiğim şey tam olarak bu. Düşünceleriniz ve tecrübeleriniz nedir?

tarihinde Okan Erdem tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

J kasada da bu dueum mevcut eski aracim Bora da da vardi bu.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Ben sorun oldugunu dusunmuyorum.Yollar berbat durumda yoksa mukayyese edesiniz diye video yuklerdim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Furkan Sumer
14 dakika önce, Okan Erdem yazdı:

Bahsettiğim tırtıklı yol;

7aAE0m.png

3 saniye bakinca trimlerinin, bardaklikta sabit durmayan seylerin cikardigi sesler kulagimda yankilaniyor 😬😬

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

astra da bardaklik? 🤔

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Furkan Sumer
1 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

astra da bardaklik? 🤔

bardakliktan ziyade dikkat edilmesi gereken husus aracin icinde yankilanan tırrıttt tırrıttt sesi olmaliydi 😀😁

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okan Erdem
28 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

J kasada da bu dueum mevcut eski aracim Bora da da vardi bu.

Yani normal diyorsunuz? Bu arada şu dikkatimi çekti, corsa d esp li bir sistemdi. Tamamen elektrik destekli direksiyondu. Bu araçta duyduğum kadarı ile elektrik destekli hidrolik bir direksiyon varmış. Bu yüzden bir farklılık olabilir 

22 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Ben sorun oldugunu dusunmuyorum.Yollar berbat durumda yoksa mukayyese edesiniz diye video yuklerdim.

 

 

Alpay hocam sizden rica etsem, bu tür kasisli bir yoldan geçerken direksiyona bir dikkat edebilir misiniz? Bu videodaki sallanma oluyor mu olmuyor mu diye. Parke yollarda da belli oluyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Anirmal bir durum gormedim valla.

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Furkan Sumer

Okan beyle ayni kafadayiz bence. Ben o zimbirtidan gecerken arac devrilcek gibi hissediyorum. Duz yolda adeta tepecik gibi geliyor bana.. ama totalde anormal bi durum yok. Tirtikli yola girdiginiz hiz ve yeni yapilmis olmasi en buyuk etken. Zamanla seviyesi dusen engellerde ayni hisse kapilmayacaginizdan eminim..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ben de tepkileri normal olarak görüyorum.
Bunun hissedilmedi bir direksiyon ancak joistik falan olabilir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okan Erdem
18 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de tepkileri normal olarak görüyorum.
Bunun hissedilmedi bir direksiyon ancak joistik falan olabilir.

Hocam ne yazıkki test edip gözlemlediğim Opel Corsa D, Fiat Egea,Opel Meriva, Clio vs hiç birinde bu tür birşey yaşamadım. Bunu Artık hisli direksiyona bağlayacağım

59 dakika önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Okan beyle ayni kafadayiz bence. Ben o zimbirtidan gecerken arac devrilcek gibi hissediyorum. Duz yolda adeta tepecik gibi geliyor bana.. ama totalde anormal bi durum yok. Tirtikli yola girdiginiz hiz ve yeni yapilmis olmasi en buyuk etken. Zamanla seviyesi dusen engellerde ayni hisse kapilmayacaginizdan eminim..

Aynen hocam. Bakalım kışlıkların yerine yazlıklara geçince birşey değiecek mi göreceğiz

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer
2 saat önce, Okan Erdem yazdı:

Alpay hocam sizden rica etsem, bu tür kasisli bir yoldan geçerken direksiyona bir dikkat edebilir misiniz? Bu videodaki sallanma oluyor mu olmuyor mu diye. Parke yollarda da belli oluyor

Merak etmeyin ben herseye dikkat eden biriyimdir. Kokusundan bile anlarim😋

Araci surekli dinler takip eder, yoklar bir yapidayim.Dedigim gibi kis aylari yerler kar, buz yoksa video eklerdim sizin icin.

Direksiyon ister istemez yolun yapisini hissettirir, fazlaca arac kullanan biriyimdir, ben daha o kasisten gecerken hissettirmeyen direksiyonlu bir arac gormedim.Acele etmezseniz yollar duzeldiginde test amacli video yuklerim izler karsilastirirsiniz.

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okan Erdem
1 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Merak etmeyin ben herseye dikkat eden biriyimdir. Kokusundan bile anlarim😋

Araci surekli dinler takip eder, yoklar bir yapidayim.Dedigim gibi kis aylari yerler kar, buz yoksa video eklerdim sizin icin.

Direksiyon ister istemez yolun yapisini hissettirir, fazlaca arac kullanan biriyimdir, ben daha o kasisten gecerken hissettirmeyen direksiyonlu bir arac gormedim.Acele etmezseniz yollar duzeldiginde test amacli video yuklerim izler karsilastirirsiniz.

 

Tamamdır hocam çok teşekkür ederim. Merakla bekleyeceğim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer
Bir saat önce, Okan Erdem yazdı:

Tamamdır hocam çok teşekkür ederim. Merakla bekleyeceğim.

Simdi telefona baktim ama gunduz direksiyonun goruldugu bir video bulamadim acikcaksi.hepsi gece cekim.Ondada gorunmuyor.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ayhan Asil

Anormal bir durum bence de yok. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Evcin

Bende 6-7 ay Astra H kullandım. Anormal bir durum olduğunu sanmıyorum.

Fakat kasislerde direksiyonu çok fazla serbest bırakmanız sorun yaratır gibime geliyor :) 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okan Erdem
2 saat önce, Fatih Evcin yazdı:

Bende 6-7 ay Astra H kullandım. Anormal bir durum olduğunu sanmıyorum.

Fakat kasislerde direksiyonu çok fazla serbest bırakmanız sorun yaratır gibime geliyor :) 

Aslında serbet bırakmıyorum zaten. Kasislerde direksiyonu tutarken elim ile bu dönmeye çalışmasını hissettiğim için fark ediyorum

Mesajı paylaş


Mesajın linki