İçeriğe Yönlendir

1.0 Ecoboost ve Aldığı Ödüller Hakkında


Mehmet Naki Çatalyürek

Recommended Posts

Mehmet Naki Çatalyürek

 

Merhaba arkadaşlar

-Düşük motor hacminden yüksek performans elde edilen yeni nesil  motorların güvenirliği ne kadardır ?

-Sıkıştırma oranları yükseltilmiş bu motorlardan elde edilen tork yıpranma ve güvenlik katsayısını  artırır mı ?

-1.0 Litre motorun 3 silindir tork dağılımı eşit değildir, bu dağılımda biyel koluna bine yükler eşitlenebilr mi?

-küçük hacimli yüksek torklu bu motorun geleceğin içten yanmalı benzinli motoru olmasını beklemek doğru mudur?

- Yukarıda adı geçen ödülü 35 ülke adına veren  87 üyeli organizasyonun açılımı  nedir ?

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

ödül  işine takılmayın. yılın aracı seçiminde misal gazeteciler seçim yapıyor.En güvenli dediğimiz lastik testlerinde firma hile yapıyor.

Motor ömrü illa düşünülmüştür ama son kullanıcılara bakmak gerekebilir.(bkz ilk çıkan tsı motorlar) Ayrıca ülkedeki servis ve parça maliyetleri göz önüne alınmalı. teknoloji hızla gelişiyor 1lt motordan sorunsuz 200hp alınabilen günler de gelebilir,katı yakıtla çalışan motor devri kapanıp hybrid-plug in hybrid-elektrikli araçlara  da kayma olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bu motorun sağlamlığıyla ilgili Ford' un açıklaması vardı. Kendi kategorisinde 5 yıl üst üste birkaç farklı ödülü alan bir motor. Ayrıca aynı motorun 170 ps. gücündeki versinonu da bulunmaktadır.

Bu bir furya ve bu dönemde ki her marka bir savaş içerisinde. Hepsi yeni birşeyler çıkarmak için uğraşıyor. Dönem dönem hep yeni birşeyler çıkmıştır, bir çoğunun gerekliliği tartışılmıştır çok kez. 

Hidrojen, LPG, Hybrid, Elektrikli araçlar bakalım kim kazanacak.

Ancak, tabi son sözü derin para babaları söyleyecektir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş

EcoBost Motor 1 litre 3 silindir

öncelikle 2 çeşit soğutma sistemine sahip bir teknoloji motor ilk çalıştırma da kopmle soğutma sağlanmıyor sadece egzoz ve yanma odası tarafından soğutma suyu geçiriliyor ısınma hızlı bir şekilde sağlanıyor

ikinci teknoloji ise yağ içinde çalışan triger kayışı var zincir değil bildiğimiz kayışla çalışıyor  dolayısı ile daha sessiz ve daha uzun ömürlü;servis bakımında triger için bir değişim görünmüyor

üçüncü ,degişken valf zamanlaması ile çalışıyor honda nın vtec teknolejisi gibi değil valflerin ne zaman açılıp kapanacağı değişiyor kullanıcı bi anda gaza basarsa motor sizin hızlanmak istediğinizi anlıyor ve iki valfide birlikte açık tutmaya çalışıp bir an önce basınç turboya  gitsin istiyor  yada rolantide çalışırken valflerin ikisini de kapatıp sıfırlanıyor

dört,turbosu 250.000 rpm devir çevirebilen ufacık bir turbosu var ford mühendisleri bunun bir formula aracından çok oluduğunu söylüyolar (onların sözü)

beş,yağ pompası basıncı iki değişken basınçlı sürekli aynı  basınçta yağ göndermiyor sizin gaz basmanıza göre bile değişiyor gerekli yerlerde basıncı düşürüyor 

altı;geri kazanımlı fren teknolojisi kullanıyor  şarj dinamosu araç yavaşlarken devriye giriyor, hızlanırken devre dışı kalıp daha güzel hızlanmanız sağlıyor

3 silindirli güçlü bir motor teknolojisi ama sonu ne olur konusuna gelince; üzerine büyük  emek sarf edilerek üretilmiş bir motor ben benzinli motorların çok uzun yıllar ve kilometreler çalışacağına inanan bir insan olarak kötü sonuçlar doğurmayacağı düşünüyorum 

 yanlışım varsa affola umarım biraz yardımcı olmuşumdur.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

sahsi fikrim;

zaten firmalar bilincli eskitme fikrine kapildi kapilali uzun vadeli ve dayanikli urun uretim calismalarini coktaan rafa kaldirdilar.Uretilen urunun Kisa surede surekli tuketimci ve yeni model yapi karmasasina aldanan tuketim toplumuna yeni akimlara sunma uzerine kurulu..Bu nedenle gercekten bu yazdiklarinizin dusunuldugunu hic sanmiyorum.Odul konusunda acikcasi fikrim yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

2012 den beri kullaniliyor cok kotu bir motor olsa simdiye kadar duyulurdu 

ama suda bir gercek ford  ust kapak contasinda sorun yasayanlarin contasini  degistirmeye yanasmiyormus on saat triger on saattede ust kapagi sokebiliyorlarmis  ben simdilik bir arizala karsilasmadim ilerde goruruz 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
On 14.01.2019 at 11:06, Mustafa Ortataş yazdı:

EcoBost Motor 1 litre 3 silindir

öncelikle 2 çeşit soğutma sistemine sahip bir teknoloji motor ilk çalıştırma da kopmle soğutma sağlanmıyor sadece egzoz ve yanma odası tarafından soğutma suyu geçiriliyor ısınma hızlı bir şekilde sağlanıyor

ikinci teknoloji ise yağ içinde çalışan triger kayışı var zincir değil bildiğimiz kayışla çalışıyor  dolayısı ile daha sessiz ve daha uzun ömürlü;servis bakımında triger için bir değişim görünmüyor

üçüncü ,degişken valf zamanlaması ile çalışıyor honda nın vtec teknolejisi gibi değil valflerin ne zaman açılıp kapanacağı değişiyor kullanıcı bi anda gaza basarsa motor sizin hızlanmak istediğinizi anlıyor ve iki valfide birlikte açık tutmaya çalışıp bir an önce basınç turboya  gitsin istiyor  yada rolantide çalışırken valflerin ikisini de kapatıp sıfırlanıyor

dört,turbosu 250.000 rpm devir çevirebilen ufacık bir turbosu var ford mühendisleri bunun bir formula aracından çok oluduğunu söylüyolar (onların sözü)

beş,yağ pompası basıncı iki değişken basınçlı sürekli aynı  basınçta yağ göndermiyor sizin gaz basmanıza göre bile değişiyor gerekli yerlerde basıncı düşürüyor 

altı;geri kazanımlı fren teknolojisi kullanıyor  şarj dinamosu araç yavaşlarken devriye giriyor, hızlanırken devre dışı kalıp daha güzel hızlanmanız sağlıyor

3 silindirli güçlü bir motor teknolojisi ama sonu ne olur konusuna gelince; üzerine büyük  emek sarf edilerek üretilmiş bir motor ben benzinli motorların çok uzun yıllar ve kilometreler çalışacağına inanan bir insan olarak kötü sonuçlar doğurmayacağı düşünüyorum 

 yanlışım varsa affola umarım biraz yardımcı olmuşumdur.

 

İlave olarak, 
hızlı ısınma için, egzos manifoldunun motor bloğuna tümleşik olarak imal edildiğini 
ve gövde parçalarının yüksek mekanik direnç amaçlanarak geliştirilmiş alaşımlardan imal edildiğini de ekleyebiliriz (bu nedenle, daha hafif ve daha iletken olabiliyorlar). 

 

Yukarıda değinilen iyileştirmelerin çoğu, vag grubu araçların TSI motorlarında ve, bir kısmı da, reno grubu araçların motorlarında kullanılıyorlar halihazırda.

 

Yani, bu iyileştirmelerin, geleceğin teknolojisi olacağını öne sürmek için, artık geç sayılır.

 

Verimsiz içten yanmalı motor teknolojisinin son demlerinde, devletlerin uygulattığı emisyon normları marifetiyle, verimliliği yükseltmeye yönelik genel bir üretici eğilimi var gibi görünüyor.

 

Böyle görünüyor olsa da, tüm bu iyileştirmelere rağmen, verimlilik, %25 ler mertebesinden, %50 lere ancak yaklaşabiliyor.
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...