Koray Demir 20 Ocak 2019 Paylaş 20 Ocak 2019 (düzenlendi) Merhabalar Değerli OtoclubTr Ailesi, Henüz 30.000 km’de olan Focus 3 aracımda süregelen bir şanzıman sol aks keçesinden yağ kaçırma problemi mevcut. Şöyle ki, Fabrikasyon keçe ilkin oem Ford logolu Getrag marka olan, ikincil olarak kaliteli yerli üretim olan ve son olarak da bu tür arızalar için güçlendirilmiş şeklinde üretildiği ifade edilen ithal markanın ürünü olan bir keçe ile değişim yapılmasına ve ayrıca keçenin sıvı conta ile desteklenmesine rağmen her seferinde gelişen bu kaçağa an itibariyle maalesef bir çözüm bulamadık. Bakımdan bakıma eser -ancak can sıkıcı- miktarda (50-100 ml arası) yağ eksiliyor. Bu aşamada aksları komple değiştirme noktasına kadar geldim. Ya üretim hatası keçenin bloğa küçük gelmekte olduğunu ya da keçenin şanzımana bakan metal olan kısmının şanzımanın metali ile sürtünmesi sonucu oluşan ısı ve genleşme farkından dolayı yağın yeterli aralığı bularak sızma yaptığını düşünmekteyim. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bu sorun bazı serilerde yaygın olarak görülüyor. Ford bu konuda; “TSB 58 2011: iB5 veya B6 şanzıman kullanan Fiesta, Focus, C-Max ve Mondeo'larda motor altında yağ damlaması saptanırsa sağ aks montaj hatasına bağlı aks keçesi bozulması söz konusudur ve yenisi ile değiştirilmelidir.” şeklinde bir teknik servis bülteni yayımlamış durumda. Servisler bu kapsamda ücretsiz değişime gidiyormuş lakin aracın garanti süresi dolmuş durumda. Bu konuda teknik bilgisi, tecrübesi ve çözüm önerisi olan kıymetli büyüklerim, kardeşlerim varsa yardımlarınızı esirgemezseniz müteşekkir olurum. Saygılarımla... Son durum bu şekilde: 2 Nisan 2019 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi İmlâ Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Ocak 2019 Paylaş 20 Ocak 2019 TSB'de bildiğim kadarı ile garantiye bakılmıyor. Bence bir yetkili servisle görüşmekte fayda var. 3 Yorum bağlantısı
Koray Demir 20 Ocak 2019 Yazar Paylaş 20 Ocak 2019 3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: TSB'de bildiğim kadarı ile garantiye bakılmıyor. Bence bir yetkili servisle görüşmekte fayda var. Bu hiç aklıma gelmemişti aslı astarı nedir bir sorayım teşekkürler 😊 Ben sadece garanti kapsamında ücretsiz değişim yapıldığını biliyordum. Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 21 Ocak 2019 Paylaş 21 Ocak 2019 Bakabilirsem bende bir kontrol edeyim 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 21 Ocak 2019 Paylaş 21 Ocak 2019 üretim hatası varsa garanti bitse de ücretsiz degişir vw de sistem o şekil ,teyzeoglunun 2012 cady arac 180 bın km de otomatık sanzıman manuele cevrılmıs tam servis bakımlı degil araca emisyon güncellemesı sonrası arıza vermesı sonucu 1000 lira bir ücretle 3 adet enjektör ve dpf ücretsiz takdı vw Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 21 Ocak 2019 Paylaş 21 Ocak 2019 9 saat önce, Sani Gerşon yazdı: TSB'de bildiğim kadarı ile garantiye bakılmıyor. Bence bir yetkili servisle görüşmekte fayda var. +1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Ocak 2019 Yazar Paylaş 21 Ocak 2019 3 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: +1 Yetkili servis ile görüştüm bu işlemin garantisi biten araçlar için ücreti mukabilinde yapıldığı söylenildi. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 21 Ocak 2019 Paylaş 21 Ocak 2019 3 saat önce, Koray Demir yazdı: Yetkili servis ile görüştüm bu işlemin garantisi biten araçlar için ücreti mukabilinde yapıldığı söylenildi. 65 -100 tl arası parça ücreti vardı galiba akis körüğü Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Ocak 2019 Yazar Paylaş 21 Ocak 2019 3 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: 65 -100 tl arası parça ücreti vardı galiba akis körüğü Ücreti problem değil teknik olarak kesin bir çözüm arıyorum Serkan bey. 10 saat önce, Erkan Işık yazdı: üretim hatası varsa garanti bitsede ücretsiz degişir vw de sistem o şekil ,teyzeoglunun 2012 cady arac 180 bın km de otomatık sanzıman manuele cevrılmıs tam servis bakımlı degil araca emisyon güncellemesı sonrası arıza vermesı sonucu 1000 lira bir ücretle 3 adet enjektör ve dpf ücretsiz takdı vw Aslında böyle olması gerekir ama Ford Otosan yapar mı aynı şeyi, ııh yapmıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ocak 2019 Paylaş 21 Ocak 2019 Ford şaşırtıyor bu günlerde. Genel merkezle bi görüş. Olmasa twitterdan yaz. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ocak 2019 Paylaş 22 Ocak 2019 2002 yılında üretilen kj'nin serviste ücretsiz parça değişimi yapılıyor. Koray, aynı husus. 2013 kango sol aks. Sanırım 90.k ile başladı. İki kere keçe değişti olmadı. Bende, keçe dış çapına uygun şim taktım defransiyel kovanına. Yeni keçe 1mm dışarıda kaldı. Eski keçenin sert iç dudağı aksı çizdiği için kaçırma vardı ve kayboldu. Ayrıca, keçe iç dudağında çelik spiral olması lazım. Onu biraz kesip yine iç içe geçirip takarsan yağ sızıntısı kaybolur. Burada sorun aks üzerinde keçe sebebi ile aşınma mı yoksa doğru ölçüde olmayan keçe mi? Onu bilmek gerekir 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ocak 2019 Paylaş 22 Ocak 2019 2002 yılında üretilen kj'nin serviste ücretsiz parça değişimi yapılıyor. Isıtma bujisi rölesinden dolayı yangın riski sebebiyle Geri çağırması bulunan ve geçenlerde yanan fiestayı red etmişler. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Isıtma bujisi rölesinden dolayı yangın riski sebebiyle Geri çağırması bulunan ve geçenlerde yanan fiestayı red etmişler. Şaka Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 12 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Şaka Valla dün beni aradı.. red ettiler, gel aracını al dediler dedi.. mahkemeye vereceğim bana bir avukat önerir misin dedi.. Ben de avukata çok para harcarsın git kendin ver dilekçeyi dedim.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Isıtma bujisi rölesinden dolayı yangın riski sebebiyle Geri çağırması bulunan ve geçenlerde yanan fiestayı red etmişler. ücretsiz onarım sundular yazmıştı araç sahibi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 5 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: ücretsiz onarım sundular yazmıştı araç sahibi? Görüştüm şimdi.. Önce red etmişler gelip alın aracınızı demişler.. Sonra, tamam onarımı yapalım ama değişim mümkün değil demişler.. Murat da değişim için direnecek.. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 TSB, geri çağırma bülteni değildir. aks keçesini mazda parçacıdan alıp takılabilir. volvo da uygundur. ölçülür uygun olanı alınıt takılır basit bir işlem 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 1 Nisan 2019 Yazar Paylaş 1 Nisan 2019 Sorun şu şekilde çözüldü. Volvo parça olarak aynı çap ve ölçüde uygun aks keçesi alınıp montaj yapıldı ve şu an hiçbir şekilde kaçak yok. Konu kapanabilir. Başta @Çağlar Bayur olmak üzere fikir teatisinde bulunan ve değerli görüşlerini esirgemeyen herkese çok teşekkür ediyorum... 2 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 2 Nisan 2019 Paylaş 2 Nisan 2019 Geçmiş olsun. Çözüme kavuşması sevindirici. Bu arada ben hala kontrol edememişim konuyu okuyunca hatırladım 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Tokmak 19 Aralık 2019 Paylaş 19 Aralık 2019 Koray Demir yazdı: Sorun şu şekilde çözüldü. Volvo parça olarak aynı çap ve ölçüde uygun aks keçesi alınıp montaj yapıldı ve şu an hiçbir şekilde kaçak yok. Konu kapanabilir. Başta @Çağlar Bayur olmak üzere fikir teatisinde bulunan ve değerli görüşlerini esirgemeyen herkese çok teşekkür ediyorum... merhabalar hangi model keçeyi aldınız acaba 2011 focus 3 aracımda da aynı problem mevcut . Bizim şanzıman İB6 mıyi başka hangi araçlar kullanıyor yardımcı olabilecek varmıdır Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Aralık 2019 Yazar Paylaş 19 Aralık 2019 Ahmet Tokmak yazdı: merhabalar hangi model keçeyi aldınız acaba 2011 focus 3 aracımda da aynı problem mevcut . Bizim şanzıman İB6 mıyi başka hangi araçlar kullanıyor yardımcı olabilecek varmıdır Doğrudan bildiğim bir modeli yok 😊 Şöyle oldu: Parçayı söktük Volvo yedek parça satılan bir yere giderek birebir aynı ebatlarda üzerinde Getrag yazılı Volvo logolu keçenin montajını yaparak sorunu çözdük. IB-5 ile IB-6 temelde aynı şanzımanlardır Ford, Volvo ve Mazda’da kullanılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts