Ali Darbaz 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Merhaba Geçtiğimiz günler, oldukca azimli Hindu bir abimizin Ford Figo Hypermil videosunu izledim. Saate 55 km hızı aşmadan yaptığı sürüşte, 1 litre mazot ile 46,5 km yani 100 kmde 2,1 litre mazot yakmış. Arabanın ne olduğunu incelediğimde, eski kasa fiestanın hindu makyajı ile figo adı altında satıldığı görülüyor. 1,5 dizel motoru 1040 kiloluk kasaya takmışlar. 56 km hızla yapılan kaza testlerinden 0 yıldız ile çıkmış. ESp ve hill holder gibi elektronik hiç bir alet yok. Hava yastığı baz donanımda sadece sürücüde var. Baz aldığı Mark 5 Fiestanın Dizel motorlu ağırlığı 1178 kilo. Bu güvenliği zayıf, büyük motor hafif kasalı Figo, Fordun Econetic teknolojisine sahip 1,5 dizel Fiesta'nın yakaladığı 3,8 litre fabrika verisinin neredeyse yarısı kadar tüketime sahip. Siz ne düşünüyorsunuz. Motorumuzdan güc çeken, onlarca elektronik yardımcı program, ağırlığı artıran kilolarca gövde barları tüketimimizi 2 kat artıracak kadar etkisi oluyormudur. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 1 litre mazotla 46km nasil yapmis allah askina.Biri bana anlatsin..😵 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Şubat 2019 Yazar Paylaş 3 Şubat 2019 4 dakika önce, Alpay Sumer yazdı: 1 litre mazotla 46km nasil yapmis allah askina.Biri bana anlatsin..😵 Adam trafige girip cikiyor. Saate 55 km hizi gecmiyor. 1200 devir ceviriyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 50 ile gidiyor, yavaş gidersek az yakar ama bu kadar da az yakar mı bilemedim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Şubat 2019 Yazar Paylaş 3 Şubat 2019 Şimdi, Evren Erakçora yazdı: 50 ile gidiyor, yavaş gidersek az yakar ama bu kadar da az yakar mı bilemedim. Ben 3.7 altini gormedim. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Yol bilgisayarında 4lü değerler görüyorum, özellikle 5.viteste 55-60 km hızla minimum oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Dizel araçta bu kadar düşük devirlerde araç sürmek ne kadar akıllıca. 2 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Biz "can sağolsun" derken öylesine konuşmuyoruz. 1-2 fazla yaksın önemli değil. 7 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Şubat 2019 Yazar Paylaş 3 Şubat 2019 Bir saat önce, Mehmet Yeter yazdı: Dizel araçta bu kadar düşük devirlerde araç sürmek ne kadar akıllıca. Topu topu 2 litre mazot yakmak motorda ne kadar cok kurum yaratir ben bunu merak ediyorum. 55 km hizla gidip saate 1 litre mazot yakiyorsun. Saniyede 0.0002 litre dizel molekulu neredeyse tamami yaniyordur. Ben bu tip kullanimlarin dpf tikiyacagini sanmiyorum.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Bir saat önce, Mehmet Yeter yazdı: Dizel araçta bu kadar düşük devirlerde araç sürmek ne kadar akıllıca. bi seferden bişey olmaz. Adam deniyor. NEDC standartı yakıt testleri yakılabilecek en az sayıyı göstermez. İçinde 120 ye kadar çıkılan hızların olduğu soğuk başlangıç ve bir sürü şey vardır. İnce lastik takarsın aracı hafifletirsin hava basarsın. Oktanı yüksek tutarsın az yakar. Evet 55 ile de az yakabilir. ama yeniden hızlanma gerekmeyecek bir parkur olması lazım. ayrıca chennai den madurai ye rakım nedir? Ona da bakmak lazım. 3 Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Ingilterede 1 lt mazot 1.22 £, 1 saatlik çalışma ücreti 8 £. Euro ncap testlerine takılmayın 2004 te 5 yıldız alan araç şu an 1 yıldız bile alamıyabilir 1 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 3 Şubat 2019 Paylaş 3 Şubat 2019 Ingilterede 1 lt mazot 1.22 £, 1 saatlik çalışma ücreti 8 £. Euro ncap testlerine takılmayın 2004 te 5 yıldız alan araç şu an 1 yıldız bile alamıyabilirKesinlikle [emoji1360]Standart güvenlik donanımları ve çarpışmada alınan netice yetmiyor, günümüz koşullarında yüksek yıldız almaya. Aktif şehir içi güvenlik sistemi gibi yeni özellikler de isteniyor fazlasıyla. Çok daha hassas ölçümler yapılıyor testlerde. Yıllar önce 5 yıldız alan araçlar bile, full donanımlı kobay araçta elde ediliyordu. Fiestalar(2008-) 5 yıldız almış vakti zamanında. Fakat çarpışmada, benim sattığım 2011 Fiesta gibi, sadece 2 hava yastığı ve ABS ile,3 yıldızı bile zor alır şu zaman diliminde. Yorum bağlantısı
Hamit inan 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 (düzenlendi) 9 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı: Biz "can sağolsun" derken öylesine konuşmuyoruz. 1-2 fazla yaksın önemli değil. Yok farı kapat, cam açma, gaza dokunma..... Şöyle az yaktım böyle az yaktım. Basit hesaplar. Hepsini toplasan yüzde 5 ancak. Hadi olsun yüzde 30 Demen gibi başka yerden kısarım büyük arabaya binerim. Kırk yılda bir lazım olur ailenin hayatını kurtarır.Oda paraya değişilmez. Kaldı ki büyük motorun homurtusu, gaza basınca fırlaması paraya değişilmeyecek bir keyif 4 Şubat 2019 tarihinde Mehmet YILDZ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 31 dakika önce, Mehmet YILDZ yazdı: Yok farı kapat, cam açma, gaza dokunma..... Şöyle az yaktım böyle az yaktım. Basit hesaplar. Hepsini toplasan yüzde 5 ancak. Hadi olsun yüzde 30 Demen gibi başka yerden kısarım büyük arabaya binerim. Kırk yılda bir lazım olur ailenin hayatını kurtarır.Oda paraya değişilmez. Kaldı ki büyük motorun homurtusu, gaza basınca fırlaması paraya değişilmeyecek bir keyif Kısa mesafe yapan işe servisle giden arabayı bayramda memlekete giderken kullanırsan haklısın. Ama ayda 1000 yerine 750 lira harcamak ciddi rakam. Burda güvenlik sorunu yok. O opsiyonların olmaması ağırlık için değil fiyat nedeniyle ve zorunlu olmadığı için. Çok kaza yapan araçları incelediğimiZde motor hacmi yüksek olan az yapar diye birşey de yok bence tersi daha çok. 2 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Çok kaza yapan araçları incelediğimiZde motor hacmi yüksek olan az yapar diye birşey de yok bence tersi daha çok. Size katılmıyorum hocam. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 Emniyet kemerlerini de söksek yakıta katkısı yüzde kaç olur? 1 3 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 Bence en uygunu İETT 😎 Eskiden aylık Akbil vardı hala var mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Şubat 2019 Yazar Paylaş 4 Şubat 2019 Merhaba Bence , ilk güvenlik tedbiri kişinin kendisi. Kişi arabayı doğru düzgün kullanmalı. Açıkcası, hindistanın hyundai eon adı altında bir arabası var. 0,8 litre motoru 3 silindirli. Ülkemizde satılsa alırım. Hatta zamanında Suzuki Alto bile bakmışlığım oldu. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bence , ilk güvenlik tedbiri kişinin kendisi. Kişi arabayı doğru düzgün kullanmalı. Açıkcası, hindistanın hyundai eon adı altında bir arabası var. 0,8 litre motoru 3 silindirli. Ülkemizde satılsa alırım. Hatta zamanında Suzuki Alto bile bakmışlığım oldu. Trafikte sadece biz olmadığımız için alabileceğimiz en güvenli arabayı almalıyız. Hele bizim gibi trafik kurallarının pek önemsenmediği ülkelerde. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 Az yakmak evet.. Gerekmiyorsa neden çok yakalım.. Yani bir yere 15 dakka erken gitmek için 100 yerine 120 ile gitmeyelim.. Çünkü bu 100 kilometrede 1 litre fark ediyor Ama klimam açık, farım açık, gerektiğinde de dip gazı yaparım.. Çok abartmamak gerek.. Gereksiz ise söndürün mantığı geçerli bende.. Ancak söndürün uyuyun derseniz.. Yokum.. 5 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 En güzel güvenlik tedbiri kafa rahatlığı, çok düşünmemek lazım böyle şeyleri. Faydasının da sonunun da olmadığını düşünüyorum. 4 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 Türkiye gibi trafik kurallarına uymayanların had safhada olduğu bir ülkede alacağım araçta aradığım özellikler: 1- Arabamın paramın alabileceği en güvenli araba olmasını tercih ederim ve 16 yıldır aynı noktadayım. 2- Yaşadığım yerde güvenebileceğim yetkili, donanımlı ve bilgili servisi olmasını tercih ederim. 3- İlk sıfır aracımı alırken Euroncap sitesinden alabileceğim araçların test sonuçlarına bakarak alabileceğim araçların listemi oluşturdum. Daha sonra Düzcedeki bayisi olan firmaları dolaştım, alabileceğim aracı önden çarptığımda iki çamurluk, farlar, tampon ve kaput fiyatını ile periyodik bakım fiyatlarını aldım. Bayilerden hizmet alan tanıdıkların memnuniyetlerini sordum. onun sonucunda Ford marka otomobile karar verdim. 16 yıldır ford kullanıyorum. 4- Aracın ikinci el değeri, yakıt sarfiyatı gibi konularla hiç ilgilenmedim. Erkek ata biniyorsan arpasını vereceksin. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 4 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı: Size katılmıyorum hocam. Bir 520 kullanıcısı olarak kabul 19 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı: Türkiye gibi trafik kurallarına uymayanların had safhada olduğu bir ülkede alacağım araçta aradığım özellikler: 1- Arabamın paramın alabileceği en güvenli araba olmasını tercih ederim ve 16 yıldır aynı noktadayım. 2- Yaşadığım yerde güvenebileceğim yetkili, donanımlı ve bilgili servisi olmasını tercih ederim. 3- İlk sıfır aracımı alırken Euroncap sitesinden alabileceğim araçların test sonuçlarına bakarak alabileceğim araçların listemi oluşturdum. Daha sonra Düzcedeki bayisi olan firmaları dolaştım, alabileceğim aracı önden çarptığımda iki çamurluk, farlar, tampon ve kaput fiyatını ile periyodik bakım fiyatlarını aldım. Bayilerden hizmet alan tanıdıkların memnuniyetlerini sordum. onun sonucunda Ford marka otomobile karar verdim. 16 yıldır ford kullanıyorum. 4- Aracın ikinci el değeri, yakıt sarfiyatı gibi konularla hiç ilgilenmedim. Erkek ata biniyorsan arpasını vereceksin. Yılda kaç bin km yapıyorsunuz hocam? Yorum bağlantısı
Ali Gök 4 Şubat 2019 Paylaş 4 Şubat 2019 ilk önce can güvenliği. gerisi hikaye güvenlik olmadıktan sonra 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts