İçeriğe Yönlendir

BumbleBee - Macera Peşinde


Selim Kaya

Recommended Posts

Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

Bir bütçe gerekeceği kesin. Buna öncelikle garaj lazım. Bir kurum garajı gibi bir yer yok mu? Dükkan bence bulursunuz zaten. Antika arabamı koyacağım garaj olarak diye anlaşın. Arada o arabayı tamir edersiniz. Sonuçta tüm gün işyeri gibi çalışacak durumunuz yok.

 

Evim yeni yapılaşmaların bulunduğu bir yerde. Bizim sitede olmasa da etrafımdakilerde bodrum katlara otopark yapmaya başladılar. Oturumlar başlayınca aracı olmayan bir daire sahibinden otopark yerini talep etmeyi düşünüyorum. Tabi makul seviyede ücreti mukabilinde. Tekrar yürür pozisyona geldiğinde kafamda bir kaç proje uygulaması var. Bütçeye göre değerlendireceğim artık. 

Mehmet Göktürk yazdı:

Adam çanakkalede ya. Bi çevresi vardır mutlaka. Hele şu kadir ustaya yakın olursa iyice süper olur.

 

Öyle aman aman bir çevrem yok aslında. 2 sene öncesine kadar Fiestaya bakım yaptırabileceğim bir “usta” bile yoktu. Acayip bi halde burada esnaflık. Silecek lastiğini bile internetten alıyorum. Satan yok çünkü. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Alpay Sumer yazdı:

Bumblebee yi ozledik vallaha 😁 

 

Bir de bana sor. 😔

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Almak için okadar acele ettin hala icraat yok beklemedeyiz (şaka şaka bütçe ile alakalı olduğunu düşünüyorum beklemenin) umarım tez zamanda gerekli bütçeyi bulup toplamaya başlarsın 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Almak için okadar acele ettin hala icraat yok beklemedeyiz (şaka şaka bütçe ile alakalı olduğunu düşünüyorum beklemenin) umarım tez zamanda gerekli bütçeyi bulup toplamaya başlarsın 

 

Aynen bütçe meselesi. Alırken bile sırf alabilmek için kredi vs kullandım zaten. Biraz düze çıkıp, özellikle kaporta kısmında tam restorasyon yapılacak inşallah. Haliyle ciddi bir meblağ temin etmeliyim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Selim Kaya

Uzunca bir aradan sonra ufak bir gelişme kaydedecek gibiyiz. 

 

Büyük şehirler dışında, yakın bir yerde olsun arada bir yapım aşamasında yanına gideyim düşüncesindeydim. Sağolsun @Alpay Sumer ‘in selamıyla aşağı yukarı aynı kafada olduğumuz bir kaporta ustası bulduk diyebilirim. Tabi öncelikle araç yürüsün istiyor. 

 

Ancak yeni sorunumuz, motor arzası.  Yaşadığım son durumdan itibaren arabanın motoru ile ilgilenecek kimseyi bulamadım. Kime gittiysem kabul etmiyor. Nihayetinde bir r12 yada m131 motoru değil. Yine de esnafın bu tavrına şaşırıyorum. Tek isteğim ne zaman kabul ederse o zaman geleyim diyorum ama maalesef farklı alternatiflere yönelmekten başka çarem olmayacak sanırım. En kötü ihtimal gözü karartıp ben başlatacağım motor işine.

 

Bakalım hayırlısı. Üç vakte kadar en azından yeniden sürülebilir duruma geliyoruz inşallah. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Uzunca bir aradan sonra ufak bir gelişme kaydedecek gibiyiz. 
 
Büyük şehirler dışında, yakın bir yerde olsun arada bir yapım aşamasında yanına gideyim düşüncesindeydim. Sağolsun [mention=76599]Alpay Sumer[/mention] ‘in selamıyla aşağı yukarı aynı kafada olduğumuz bir kaporta ustası bulduk diyebilirim. Tabi öncelikle araç yürüsün istiyor. 
 
Ancak yeni sorunumuz, motor arzası.  Yaşadığım son durumdan itibaren arabanın motoru ile ilgilenecek kimseyi bulamadım. Kime gittiysem kabul etmiyor. Nihayetinde bir r12 yada m131 motoru değil. Yine de esnafın bu tavrına şaşırıyorum. Tek isteğim ne zaman kabul ederse o zaman geleyim diyorum ama maalesef farklı alternatiflere yönelmekten başka çarem olmayacak sanırım. En kötü ihtimal gözü karartıp ben başlatacağım motor işine.
 
Bakalım hayırlısı. Üç vakte kadar en azından yeniden sürülebilir duruma geliyoruz inşallah. 
başka motor taksanız nasi olur . Söyle sağlam parçası ustası bol , prosudur nasıl olur acaba
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Levent Güzelkalp yazdı:
Recep Selim Kaya yazdı:
Uzunca bir aradan sonra ufak bir gelişme kaydedecek gibiyiz. 
 
Büyük şehirler dışında, yakın bir yerde olsun arada bir yapım aşamasında yanına gideyim düşüncesindeydim. Sağolsun [mention=76599]Alpay Sumer[/mention] ‘in selamıyla aşağı yukarı aynı kafada olduğumuz bir kaporta ustası bulduk diyebilirim. Tabi öncelikle araç yürüsün istiyor. 
 
Ancak yeni sorunumuz, motor arzası.  Yaşadığım son durumdan itibaren arabanın motoru ile ilgilenecek kimseyi bulamadım. Kime gittiysem kabul etmiyor. Nihayetinde bir r12 yada m131 motoru değil. Yine de esnafın bu tavrına şaşırıyorum. Tek isteğim ne zaman kabul ederse o zaman geleyim diyorum ama maalesef farklı alternatiflere yönelmekten başka çarem olmayacak sanırım. En kötü ihtimal gözü karartıp ben başlatacağım motor işine.
 
Bakalım hayırlısı. Üç vakte kadar en azından yeniden sürülebilir duruma geliyoruz inşallah. 

başka motor taksanız nasi olur . Söyle sağlam parçası ustası bol , prosudur nasıl olur acaba

 

Farklı motor son ve en kolay çare bana göre. Tabi sadece motorla da bitmeyecek mecburen şanzıman ve muhtemelen uzunluk farkından dolayı şafta kadar gider.

Farklı motora geçişte elimi rahatlatacak bir hata yapmışlar ruhsatta nasıl olduysa. Orijinalde 1.2 olan motor ruhsatta 1.6 görünüyor. Bir ara incelemiştim, belli bir yüzde içerisinde kalması gerekiyordu. 1.2 den 1.6 ya geçilemiyordu ama benim durumumda yasal olarak bir sıkıntı görünmüyor. En kolay yöntem ise 1.3 Anadol ya da 131 motoru gibi. Bakalım zaman ne gösterecek.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Bu arada nette gezinirken eski plakasıyla, yıllar öncesinden bir fotoğrafını buldum. :wub:

 

9186608fe11fdc316a2bcf66fcb1e53657955627

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Recep bu eski araçlara bakmama durumu bizim land roverde de var. Malesef çok daha kolay olmasına karşın elimde kalır çekincesi ve araç ucuz hurda ben bundan para kazanamam ki düşüncesi bu arkadaşları bu araçlardan uzaklaştırıyor. Yeni kasa BMW ile gitsen adam sanki biliyor gibi arabaya atılır "bunun beyni değişcek abi" diye.

 

Benim önerim facebook da felan klasik araç grupları var o araçların motorlarını yapan klasikçi ustalar illa ki vardır. Çok daha tuzlu olur ama istersen yapılır. Öte yandan bu arabaya "bineceksen" bence orjinal motoru bi kenara koyup bi tane şahin motoru atmak daha hızlı ve garantili çözüm olabilir. LPG de koyarsın çatır çatır binersin. Şanzıman değişmesine gerek olmayabilir revize edilir şanzımancı revize eder. Adaptör plakası ve frezeli şaft uydurmak gerekebilir ama onlar hep torna işleri uydurulur. 1.6 rektifiyeli şahin motoru bence olabilir yani. Yahut 2.0 başka bir motor ama en çok parçası olan 1.6 şahin sanırım bulunma ve revizyon yedek parça bakımından. 

 

İstersen bi ölçüm yaparak işe başla. radyatörden baskı balata başlangıcına kadar mesafeyi bir ölç bir de şafttan kaputa kadar yüksekliği ölç. şahinle karşılaştır. Motor kulaklarının yerlerini şöyle bir gözetle. yaklaşık benzer yerlerde kulaklar var ya da kulak montelenebilecek şasimsi yer varsa bence takılmaması için bir neden yok. Orjinal motoru da bir depoya koy.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

Recep bu eski araçlara bakmama durumu bizim land roverde de var. Malesef çok daha kolay olmasına karşın elimde kalır çekincesi ve araç ucuz hurda ben bundan para kazanamam ki düşüncesi bu arkadaşları bu araçlardan uzaklaştırıyor. Yeni kasa BMW ile gitsen adam sanki biliyor gibi arabaya atılır "bunun beyni değişcek abi" diye.

 

Sonuna kadar haklısınız bu konuda. En son diyaloğumuz şöyle gelişti.

- Ustam ben bugün getireyim, yarın alayım derdinde değilim. Hatta bugün getireyim bir ay sonra da alayım demiyorum kalabalık etmesin diye. Sen bana söyle şu vakitte boşluğum var o zaman getireyim.

- Parça bulmak gerek şimdi buna. Bi ara ruhsatına bakalım.

- Ustam ruhsat yanımda al bi bak.

- Immm..... (Derin bi sessizlik)

- Para konusunu konuşmuyorum ne dersen o. Yarın getirsem çekiciden indirsem dükkanın önüne (4 araba rahat sığar içeriye 2 araç var an itibariyle) içeri alırmısın.

- Almam.

- Hayırlı işler ustam...

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Benim önerim facebook da felan klasik araç grupları var o araçların motorlarını yapan klasikçi ustalar illa ki vardır. Çok daha tuzlu olur ama istersen yapılır. Öte yandan bu arabaya "bineceksen" bence orjinal motoru bi kenara koyup bi tane şahin motoru atmak daha hızlı ve garantili çözüm olabilir. LPG de koyarsın çatır çatır binersin. Şanzıman değişmesine gerek olmayabilir revize edilir şanzımancı revize eder. Adaptör plakası ve frezeli şaft uydurmak gerekebilir ama onlar hep torna işleri uydurulur. 1.6 rektifiyeli şahin motoru bence olabilir yani. Yahut 2.0 başka bir motor ama en çok parçası olan 1.6 şahin sanırım bulunma ve revizyon yedek parça bakımından. 

 

Yine iş dönüp dolaşıp, il dışı seçeneklere kalıyorum bu durumda.

Benim amacım aman bineyim gezeyim değil aslında. Sürekli yatmasından arada bir hareket etmesi daha iyidir. Hafta da bir bir kaç kilometre yürüse iyi olur diye düşünüyorum.

Bir diğer yandan mevcut şanzımanı farklı bir motor ile kullanmak için sıraladığınız işleri yapabilecek "usta" lazım. Karbüratörüne tamir takımı bulunmaz dendiği için karbüratörcünün ilgilenmediği karbüratöre, ayakkabı boyası ile şablon çıkarıp, klingirit contadan makasla karbüratör contası kestiğim bir memlekette yaşıyorum :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Recep seni  çok  iyi anlıyorum fakat  ülkemizde  orijinal bir araç toplamak için  kesenin  ağzını bir hayli açmak gerekiyor. Bulunamayan parça için yurtdışından parçayı getirtmek  lazım. Uğraşacak usta bulmak ayrı bir dert zaten. 

Şimdi imkan olsa  1.25 fiestaya 1.7 puma  motoru  koyabilsem  mesela ama bunlar taşrada fanteziden öte gitmiyor.

Mehmet hocamın  fikrine katılıyorum. Hali hazırda  ruhsat da 1.6 iken  uyumlu  bir  parçası bol  bilindik motor  koyup  rahat rahat kullan.

Trafiğe  çıktığında  bakışları üzerine  çeken bir bumblebee nin içindeki motordan çok dışı ilgi  çekecek. Fakat  1.2 orijinal motoru  1 defa  orijinal toplasan bile her arizasinda yeniden parça bulma sıkıntın  olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

Motorun nesi var teşhisin nedir?

 

Teşhis yok, tahmin var. Muhtemelen yatak sardı. Sıkıntı olmasın diye marşa basmadım yolda kaldığımdan beri. Ama kranktan anahtar yardımı ile çevirebiliyoruz. Yalnız bi yerde zorlanıyor, sübaplara mı değiyor acaba diyoruz. Kriko vurmak istemediğim için uygun bir zemin hazırlayıp, karteri sökünce belli olur az çok.

Olayın gelişimi şu şekilde olmuştu, normal seyir halindeyken birden çekiş düştü ve senkronize bir şekilde çekiçle metale vurur gibi ses gelmeye başladı motor bölümünden. Gaza ne kadar basarsam bu ses o kadar seri gelmeye başladı. Yani devir arttıkça vurma sesinin sıklığı arttı. Tahminim yatak sardı ama o günden beri açmadık motoru.

 

İnan Çınar yazdı:

Recep seni  çok  iyi anlıyorum fakat  ülkemizde  orijinal bir araç toplamak için  kesenin  ağzını bir hayli açmak gerekiyor. Bulunamayan parça için yurtdışından parçayı getirtmek  lazım. Uğraşacak usta bulmak ayrı bir dert zaten. 

Şimdi imkan olsa  1.25 fiestaya 1.7 puma  motoru  koyabilsem  mesela ama bunlar taşrada fanteziden öte gitmiyor.

Mehmet hocamın  fikrine katılıyorum. Hali hazırda  ruhsat da 1.6 iken  uyumlu  bir  parçası bol  bilindik motor  koyup  rahat rahat kullan.

Trafiğe  çıktığında  bakışları üzerine  çeken bir bumblebee nin içindeki motordan çok dışı ilgi  çekecek. Fakat  1.2 orijinal motoru  1 defa  orijinal toplasan bile her arizasinda yeniden parça bulma sıkıntın  olacak.

 

Aslında a'dan z'ye orijinal olsun diye bir düşüncem yok. Çok kesip biçmeden uydurmak istiyorum yine de farklı bir motora geçeceksem. Günün birinde illaki orijinal motora dönerim. Gönlüm %51 oranında ağır ağır giden keyifli bir araç isterken, :good1:%49 yok bi BMW motoru, kilitle diferansiyeli yanlaya yanlaya ak diyor :seytan:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Recep Selim Kaya yazdı:

Bu arada nette gezinirken eski plakasıyla, yıllar öncesinden bir fotoğrafını buldum. :wub:

 

9186608fe11fdc316a2bcf66fcb1e53657955627

Çok güzel yaa.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Aslında a'dan z'ye orijinal olsun diye bir düşüncem yok. Çok kesip biçmeden uydurmak istiyorum yine de farklı bir motora geçeceksem. Günün birinde illaki orijinal motora dönerim. Gönlüm %51 oranında ağır ağır giden keyifli bir araç isterken, :good1:%49 yok bi BMW motoru, kilitle diferansiyeli yanlaya yanlaya ak diyor :seytan:

 

Unut o % 49'u :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Yüzde 51 olanı yapmak maddi olarak daha fazla zorlayacaksa yüzde 49 olan da yapılabilir. Araç yanlayabiliyor diye siz de sürekli yanlayacak değilsiniz. Varsın elinizin altında bulunsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Çok güzel yaa.

 

2014 yılında ilk almaya niyetlendiğimde daha da güzeldi. Hey gidi günler. Şimdi belden aşağı siyah renk arabayı sanki zayıflatmış gibi.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Unut o % 49'u :)

 

 

Yazık olur di mi arabaya :) Sağ şeritten manzaraya baka baka gideceksin bununla. :good1:

 

Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Yüzde 51 olanı yapmak maddi olarak daha fazla zorlayacaksa yüzde 49 olan da yapılabilir. Araç yanlayabiliyor diye siz de sürekli yanlayacak değilsiniz. Varsın elinizin altında bulunsun.

 

Her ikisinin de kendi içinde maddi zorlukları var elbette. Aynı motorla devam edilecekse, epeyce araştırma yapıp, uyumlu iç aksam bulmak gerekecek. Farklı motora geçersek, bağlantılı diğer parçalar ile uyum olmazsa ilaveten diğer parçalar, ruhsata işletme vs prosedür işleri. Aynı motordan sarı sitede var. Gidip görmeden almak istemiyorum ama bakalım olacak bi şeyler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Tüfekçi

zQYiaA.png

 

 

Noldu bu Opel bunu görünce aklıma geldi

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Noldu bu Opel bunu görünce aklıma geldi

 

İstirahati bitmedi henüz :) 

Doktorunu bulamadık. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Recep Selim Kaya yazdı:

 

İstirahati bitmedi henüz :) 

Doktorunu bulamadık. 

Eski Araçlar la uğraşmak gerçekten çok zor ustalar iş kabul etmiyor.  Benzer Bir Durumda Araçımız var Bahçeye Gitmek için Kullanıyoruz .(Lada) Artık ustalardan vaz geçtik Garajda Babamla Söküp Takıyoruz Youtube izleye izleye hem zevkli oluyor hemde ustaya minnet etmemiş oluyoruz. Geçen Hafta ateşleme sistemi , Marş Motoru ve Triger zincirini yaklaşık 3 saatte değiştirdik. Bu hafta Karbüratörü temizleyeceğiz. Bence Tek Gerekli olan internet ve kapalı garaj sokakta yapılacak bir iş değil

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

İş dönüp dolaşıp parça tedariğinde tıkanıyor. Zaten 76 Kadett dediğim zaman, ustalar bile gözünde canlandıramıyor arabayı. Bir de çabuk bitecek bir iş olmayınca kimse yanaşmıyor. Az çok böyle olacağını tahmin ediyorum zaten. Arabaya vakit ayıramamam süreci de uzatıyor haliyle.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Recep Selim Kaya yazdı:

İş dönüp dolaşıp parça tedariğinde tıkanıyor. Zaten 76 Kadett dediğim zaman, ustalar bile gözünde canlandıramıyor arabayı. Bir de çabuk bitecek bir iş olmayınca kimse yanaşmıyor. Az çok böyle olacağını tahmin ediyorum zaten. Arabaya vakit ayıramamam süreci de uzatıyor haliyle.

Al bi uygun motor. Kaporta isi de zaten tamam sayılır. Kaldıkca daha cok zorlayacak.. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Alpay Sumer yazdı:

Al bi uygun motor. Kaporta isi de zaten tamam sayılır. Kaldıkca daha cok zorlayacak.. 

 

O da bi seçenek ama sadece motor ile bitmiyor. En azından şanzıman da değişmeli. Ve yine dönüp dolaşıp aynı kapıya çıkıyoruz, bunu yapacak yine kimse yok.

Yani oturup, hesap kitap yapıp, kesip biçip uygun bir şekilde montajını yine ben yapacağım. Buralar için böyle en azından.

Bakarsın bütçeyi ayarlayıp paket program büyük şehirlere veririz işi. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...