İçeriğe Yönlendir

Alfa 159 JTD


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Selim Bilgin
  Ahmet Gül yazdı:

Bir de şunun altını çizelim, biraz zorlayınca kayar deyince herkes kendi algısıyla zorlama sınırını çiziyor.

Genişlet  

 

Mesela benim araba milletin 70 ile fren yaparak girdiği yonca kavşağa 90 ile girince kaymıyor, 110 ile gaza oturup girince arkadan hafif hafif bırakarak dönüyor. :) Q2 effect de var tabi. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Teoride anlaştık aksilik olmazsa pazartesi gelecek bı kaç kontrol sonrası benim aklıma yattı. Bilen az kişi var sıkıntısi şu diyen de az. Km yüksek evet. Motor iç mekaniğinde Multijet ticarisi diye çok dert etmiyorum. Dış aksesuar da turbo kafamı bulandırıyor. Onu da revizyon yaparım diye düşünüyorum. Dpf mekanik olarak da yazılımla da iptal edilmiş. Kontrol nasıl yapılacak onu bilsem iyi. Enjektör için de kumarı oynarız. 100 binde de giden parça. Risk konusunda tdci mondeodan daha dertli olacak değil diye düşünüyorum. Bakalım iş bı noter dönsün zarları atarız kumarsa kumar :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Alfa rulez, son viraj bükücü 😀

  Mustafa Tüfekçi yazdı:

Teoride anlaştık aksilik olmazsa pazartesi gelecek bı kaç kontrol sonrası benim aklıma yattı. Bilen az kişi var sıkıntısi şu diyen de az. Km yüksek evet. Motor iç mekaniğinde Multijet ticarisi diye çok dert etmiyorum. Dış aksesuar da turbo kafamı bulandırıyor. Onu da revizyon yaparım diye düşünüyorum. Dpf mekanik olarak da yazılımla da iptal edilmiş. Kontrol nasıl yapılacak onu bilsem iyi. Enjektör için de kumarı oynarız. 100 binde de giden parça. Risk konusunda tdci mondeodan daha dertli olacak değil diye düşünüyorum. Bakalım iş bı noter dönsün zarları atarız kumarsa kumar :)

Genişlet  

E hayırlısı olsun diyelim o zaman. Emmiye söyleyelim bize özel loca açsın 😎

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
  Selim Bilgin yazdı:

 

Mesela benim araba milletin 70 ile fren yaparak girdiği yonca kavşağa 90 ile girince kaymıyor, 110 ile gaza oturup girince arkadan hafif hafif bırakarak dönüyor. :) Q2 effect de var tabi. :) 

Genişlet  

Parçaları nereden aliyon. Src diye bir site var. Orijinal diyip duruyor filtre vs için. İlginç uygun geldi. 😛

  Ahmet Gül yazdı:

Alfa rulez, son viraj bükücü 😀

E hayırlısı olsun diyelim o zaman. Emmiye söyleyelim bize özel loca açsın 😎

Genişlet  

Mekanik direksiyon var galiba. Her yerde şase direnci çok yüksek diye yazmışlar.  225 45 17 yazlık 225 50 17 kışlık varmış. 50 olan orijinal ebat sanki

Bir de merak ettiğim konu şu. Bu JTD turbosu kaç bar pik kaç bar sürekli basıyor. Göstergede ne görmek lazım

Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız
  Mustafa Tüfekçi yazdı:
Mekanik direksiyon var galiba. Her yerde şase direnci çok yüksek diye yazmışlar.  225 45 17 yazlık 225 50 17 kışlık varmış. 50 olan orijinal ebat sanki
Bir de merak ettiğim konu şu. Bu JTD turbosu kaç bar pik kaç bar sürekli basıyor. Göstergede ne görmek lazım

Alfistiturkey forum var denk gelmistir saniyorum. Orda uye degilseniz uye olup konulari inceleyip, cevabini bulamadiklarinizi bir baslik acip sorabilirsiniz. Saniyorum forum admini parca iside yapiyor. Temin noktasinda nokta atisi yonlendirme yapabilirler. Birde eper diye bir program var. Ordan parca kodlari ve hangi fiat grubunda ayni parcalarin kullanildigina bakarak daha uygun rakama parca temin etme sansiniz var. 156 vardi 2006 senesinde. Fan musuru o yillarda 400 tl demislerdi serviste. Gozlerim yuvalarindan firlayacakti. :-) Tanidik usta vardi iyiki. Gecmis zaman tam hatirlamiyorum ama elbea demisti sanki. O aractada varmis ayni parca. Cik ordan yan kapid fiat bolumunden gir bunu iste al dedi. Dedigi gibide yaptim. 30 kusur liraydi yanlis hatirlamiyorsam verdigim para. :-)
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-and-946-spider/348512-159-1-9-diesel-p0237-code.html#/topics/348512

 

1.38-1.5 arasında diyorlar yabancı illerdeki Alfacılar. Giulietta’da orijinal ebat 45 yanak, 159 konusunda bir bilgim yok. 

 

https://www.auto-data.net/tr/

 

Buradan bakılabilir lastik ebatlarına. 215/55/16 demiş. 17 olan ebatı lastik ebat çeviriciden bulmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
  Mustafa Tüfekçi yazdı:

Parçaları nereden aliyon. Src diye bir site var. Orijinal diyip duruyor filtre vs için. İlginç uygun geldi. 😛

 

Genişlet  

Bahsettiğiniz sitede ürüne orjinal diyorsa orjinaldir. Sahibi Sercan KEKLİK kendisi de bir alfisti. Alfa  forumlarında aktif bir arkadaştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Mustafa Tüfekçi yazdı:

Parçaları nereden aliyon. Src diye bir site var. Orijinal diyip duruyor filtre vs için. İlginç uygun geldi. 😛

Genişlet  

 

Hayırlı olsun.

 

alfayedek.net'ten bahsediyorsun, orası güvenilirdir. Alabilirsin istediğini.

 

Arabayı aldıktan sonra haber veriyorsun, Bostancı'da Sportivo Yılmaz Usta'ya gidiyorsun, her derdine derman oluyor. :) Bir aksilik olmazsa bu Cumartesi de oradayım ben.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bakalım artık kimse elle tutulur almama sebebi söylemedi aksilik olmazda alırsak bakarız.

 

Nereden teklif etti bulandırdi kafamizi.

 

Bı ara ben teklif ediyordum yanaşmıyorlardi. Teklif alfadan gelince kafam karıştı

Yorum bağlantısı
Ümit Özyürek

Merhaba, bende 2011 model 159 JTD Distinctive Plus , Otomatik modeli mevcut. Araç şu an 245.000km'ye geldi.

159 alınacaksa 1.9 JTD veya 1.75TBi motor harici tavsiye edilmiyor pek.

Konuda diğer üye arkadaşlar çoğu şeyden zaten bahsetmiş. Düşük kilometreli 159 bulmak çok çok zorlaştı, bulunursa da yüksek fiyat istiyorlar.

Motor açısından bakıldığında, eğer bakımları düzenli yapıldıysa ve araç hor kullanılmadı ise, 400-500bin kilometreyi rahatlıkla görebileceği söyleniyor ustalar tarafından. 1.9 multijet çok dayanıklı bir motor.

 

Aracın olumlu yönlerinden zaten bahsedilmiş ama ben de kendimce yazayım.

 

-Her ne kadar kasasına biraz az gelse de gayet atik ve dizel olmasına rağmen performanslı bir motoru var, 150Hp 320Nm, DPF ve EGR iptaline gerek kalmadan soft yazılımla 180Hp elde edilebiliyor, ileriki aşamada yapmayı düşünüyorum.

-Otomatiklerinde Aisin Warner TF80SC, 6 ileri tam otomatik tork konvertörlü şanzıman. Kitabına uygun kullanıldığında ve yağ değişimi belirli aralıklarla yapıldığında çok uzun yıllar sorunsuz çalışacak bir şanzıman. Işıklarda D konumunda beklerken arka planda kendiliğinden boşa alarak yakıt tüketimini ve titreşimi azaltıp, şanzıman yağının da gereksiz ısınmasını engelliyor mesela. + - manuel modu ise triptronic gibi çalışıyor, hız-devir ilişkisi müsaitse vitesi doğrudan kontrol edebiliyorsunuz, manuel gibi istediğiniz zaman artırıp azaltmanıza izin veriyor, eğer uygunsuz vites isterseniz sesli uyarı veriyor.
-Üretildiği dönemde sınıfının en iyi yol tutuşuna sahipti. Bence hala geçerli bu liderlik. Günümüz D sınıfı sedan rakiplerini üzecek derecede bir yol tutuşu var, kendim uzun süre Passat ve Talisman kullandım, kesinlike 159 bu araçlardan çok daha iyi yol tutuşuna sahip, tartışmasız bir şekilde hem de.
-Yol tutuşu, oturma pozisyonu ve aracın sürücüye geri dönüşlerinin net olması sebebiyle zevkli bir kullanımı var, spor sedan olarak nitelendirilebilir. Hidrolik direksiyon mevcut, hafif sert bir direksiyonu var ama yormuyor. Ayrıca direksiyon tur sayısı az, keskin hamleler çok rahatlıkla yapılabiliyor.
-2009 sonrası teknik makyajıyla gelen Brembo çift piston frenler ve elektronik diferansiyel kilidi. Patinaja düşen tekerleğe fren uygulayarak tutuşu artırmayı amaçlıyor, özellikle karda yağmurda kullanan insanlar bu özellikten memnun idi, benim pek tecrübem olmadı bu konuda.
-Tam bağımsız süspansiyon mevcut, 60/40 ağırlık dağılımı, önlerde F1 geometrisinde üçgen üst salıncaklar var. Kasten uğraşmadığınız sürece ESP ışığını görmeniz imkansız.
-Sürücü odaklı özgün konsol, orta gövdeye konumlandırılmış yakıt-soğutma sıvısı sıcaklığı ve turbo basınç göstergesi güzel bir hava katıyor, ayrıca direksiyon ve gösterge paneli de çok hoş, özellikle 2009 sonrası teknik makyajıyla gösterge paneli yenilendi daha güzel oldu.
-ENCAP 5 yıldız, dolu modellerinde sürücü + sürücü diz + yolcu + sağ ve sol perde ve yan hava yastıkları olmak üzere 7 hava yastığı mevcut.
-13 yıl önce üretilmesine rağmen hala modern araçlara taş çıkaracak tasarımı aklıma gelenler..

 

Kullanıcısı olarak gördüğüm olumsuz yönlerini de şöyle sıralayabilirim:

-Otomatiklerde,tork konvertörlü olması ve ağır kasası nedeniyle yüksek şehiriçi yakıt tüketimi, (İstanbul dur kalk 12lt ve üzeri, İstanbul şehiriçi uzun vade 9.5lt, uzun yolda 120km/s CC ile 5-5.5lt)
-Manuellerde, yüksek bakım masrafı olduğu söylenen ve dizel motorun torkuna zor dayanan M32 GM vites kutusu.
-Yine aracın ağırlığı ve tasarımı nedeniyle hassas ön takımlar, özellikle ülkemiz yolları düşünüldüğünde dikkatli kullanmak gerekiyor, bozuk yol-çukur-kasis vs sevmiyor.

-Halojen farlı modellerin aydınlatması zayıf. Mümkünse Bixenon tercih edilmeli veya sonradan led uygulaması yapılmalı, üzerinde mercek mevcut.

-Kronik sayılabilecek; arka stopların su alması, kapı gergilerinin gacırtısı, bozuk yollarda bir miktar trim sesi, kullanıma bağlı EGR-DPF problemleri

-Arka koltuk diz ve tavan mesafesi dar, ( ama oturuş pozisyonu güzel ve arka koltuklar çok rahat.)

 

Bu arada, aracı alırken klasik ekspertiz yerine Alfa konusunda kendini ispatlamış ustalardan birine aracı göstermeniz sizin için çok daha iyi olur.

Merak ettiğiniz birşey varsa özel mesaj atabilirsiniz, ayrıca İstanbul Maslak'a yakınsanız detaylıca konuşabiliriz.

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Ümit Özyürek yazdı:

Merhaba, bende 2011 model 159 JTD Distinctive Plus , Otomatik modeli mevcut. Araç şu an 245.000km'ye geldi.

159 alınacaksa 1.9 JTD veya 1.75TBi motor harici tavsiye edilmiyor pek.

 

 

Genişlet  

 

Güle güle kullanın, 2011 159 bulmak zor cidden.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
  Ümit Özyürek yazdı:

 

Bu arada, aracı alırken klasik ekspertiz yerine Alfa konusunda kendini ispatlamış ustalardan birine aracı göstermeniz sizin için çok daha iyi olur.

Merak ettiğiniz birşey varsa özel mesaj atabilirsiniz, ayrıca İstanbul Maslak'a yakınsanız detaylıca konuşabiliriz.

 

Genişlet  

Güle güle kullanın, söylediklerinizin her cümlesi 159’ların fiyat-performans aracı olduğunu kanıtlıyor. 

 

Bu arada epey bir Alfacı doldu buralar, evvelden hep dutluktu buralar canım 😀 

Yorum bağlantısı
Ümit Özyürek
(düzenlendi)
  Ahmet Gül yazdı:

Güle güle kullanın, söylediklerinizin her cümlesi 159’ların fiyat-performans aracı olduğunu kanıtlıyor. 

 

Bu arada epey bir Alfacı doldu buralar, evvelden hep dutluktu buralar canım 😀 

Genişlet  

 

Günümüz araçlarının piyasa fiyatlarına bakıldığında 159lar gerçekten bedava sayılacak fiyattan gidiyor, halkın Alfa Romeo markasına olan çeşitli ön yargıları sebebiyle 2.el fiyatları uygun, 60-70bin bütçe ile temiz bir 159 alıp gittiği yere kadar binilebilir. Genelde insanlar aracın fazla değer kaybetmemesini ve 2.elde kolayca satılmasını istediği için pek yanaşmıyor ancak aracı seven ve uzun yıllar bakarak binmek isteyenler için 159dan iyi bir alternatif kesinlikle yok.

 

Ben 159'a, 3-4 yıl kadar önce şirket aracı olarak 2008 modelini aldığımızda aşık olmuştum, sonradan kendime de nasip oldu, bu sınıftaki araçlar düşünüldüğünde hiçbirisi ile değişmem, araç kullanmayı seven bir insan için bu fiyata daha zevkli bir araç bence yok.

tarihinde Ümit Özyürek tarafından düzenlendi
İmla hatası.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Selim Bilgin
  Dogan Arsiray yazdı:

Kabin sessizmi bunlarda? Referans 5 serisi diyelim.

Genişlet  

 

Giulietta'yı ekspertize götürdüm alırken, bizim W210 ile gitmiştim, ustaya bunlarda trim sesi çok diyorlar ama sessiz gibi sanki dedim, döndü bizim Mercedes'e baktı, abi senin referans buysa çok yanlış gelmişsin dedi. :D 

 

Ama korkuttuğu gibi değil, tokluk ve yalıtım olarak iyi bence Alfa'lar.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
  Dogan Arsiray yazdı:

Kabin sessizmi bunlarda? Referans 5 serisi diyelim.

Genişlet  

Motor sesi içerde o kadar yok referans tdci mk3 Mondeo diyeyim

Trim için için bir şey diyemem. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
(düzenlendi)
  Dogan Arsiray yazdı:

Kabin sessizmi bunlarda? Referans 5 serisi diyelim.

Genişlet  

Otoyolda 130-140 bandında giderken müzik sistemi ses seviyesi 7’de hanımla alçak sesle sohbet edebiliyorum. Focus 3 dizelde aynı süratte o ses seviyesinde şarkı dinleyemez, hanımla sohbet edeceksem de bir perde yukardan konuşmam gerekirdi. Dizel gürültülü diye düşünebilirsiniz ama yüksek süratlerde dizel daha az devir çevirdiğinden daha sessizdir. Yine de yalıtım açısından 5 serisinin yanından geçemez o ayrı. 

tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Ahmet Gül yazdı:

Otoyolda 130-140 bandında giderken müzik sistemi ses seviyesi 7’de hanımla alçak sesle sohbet edebiliyorum. Focus 3 dizelde aynı süratte o ses seviyesinde şarkı dinleyemez, hanımla sohbet edeceksem de bir perde yukardan konuşmam gerekirdi. Dizel gürültülü diye düşünebilirsiniz ama yüksek süratlerde dizel daha az devir çevirdiğinden daha sessizdir. Yine de yalıtım açısından 5 serisinin yanından geçemez o ayrı. 

Genişlet  

 

Giu bir tek motor sesi alıyor, onu da bilerek bırakmışlar bence. https://www.instagram.com/subigarageistanbul/ şu arkadaşla görüştüm, motor sesi yalıtımı yaptırsam mı diye düşündüm de, arabanın olayı bu diye vazeçtim sonra.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
  Selim Bilgin yazdı:

 

Giu bir tek motor sesi alıyor, onu da bilerek bırakmışlar bence. https://www.instagram.com/subigarageistanbul/ şu arkadaşla görüştüm, motor sesi yalıtımı yaptırsam mı diye düşündüm de, arabanın olayı bu diye vazeçtim sonra.

Genişlet  

Millet o motor sesine hasta sen de diyorsun yalıtım yaptırsam mı 😀 Sakın öyle bir hata yapma derim. Şu adamı bir izle motor sesi için ne diyor  

 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
  Ümit Özyürek yazdı:

Merhaba, bende 2011 model 159 JTD Distinctive Plus , Otomatik modeli mevcut...

 

Genişlet  

 

Olumsuz yanlarını okuyunca "geriye birşey kaldı mı" dedim. Bunlar rastlanılabilir şeyler olduğunu düşününce insan bi ferahlıyor. Bu saydıklarınızın hepsinin bir anda meydana gelmesi ise Alfa sahiplerine edilebilecek en büyük beddua olur gibi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...