Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 2004 model 1.6 benzinli otomatik Peugeot 307 aracımızda hararet sorunu var. Fakat biraz ilginç. Şöyle ki: Uzun yolda hararet ibresi neredeyse hiç yükselmiyor. Yani ısınmıyor. Fakat şehir içi kullanımda, özellikle dur/kalk trafikte ise aşırı ısınıyor. İbra neredeyse kırmızı çizgi seviyelerinde oluyor. Olması gereken 90 dereceye hiç inmiyor. Termostat ve hararet müşiri değişti, fakat problem değişmedi. Ne olabilir dersiniz? Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 araca uygun termostat kullanildimi? Termostat a +1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 2 saat önce, Kani Kaya yazdı: Termostat.. 2 saat önce, Alpay Sumer yazdı: araca uygun termostat kullanildimi? Termostat a +1 Termostat açmasa hararet hep yükselir. Termostat kapatmasa hararet yükselmez. Bizim uzun yolda hızlanınca aşırı düşüyor, şehir içinde dur kalk yapınca ise aşırı yükseliyor. T Bu durumda termostat açık mı kapalımı? Bana pek termostat gibi gelmiyor. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 13 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı: Termostat açmasa hararet hep yükselir. Termostat kapatmasa hararet yükselmez. Bizim uzun yolda hızlanınca aşırı düşüyor, şehir içinde dur kalk yapınca ise aşırı yükseliyor. T Bu durumda termostat açık mı kapalımı? Bana pek termostat gibi gelmiyor. Açık. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 Bir saat önce, Emre Şimşek yazdı: Devirdaim pompası çalışmıyor mu acaba? 19 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Açık. Açıksa hararet neden yükseliyor? Bu arada devreye girip fan çalışıyor. onu ekleyeyim. 11 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Radyatör ne durumda? Termostat ve fan müşiri daha önce değişmişti. Radyatör ve devri daime bakılacak ilk olarak. Fakat hararetin araç hızlanınca tam düşmesi, dur kalk trafikte ise kırmızıya kadar yükselmesini izah edecek mantıki bir sebep arıyorum öncelikle. Bu soruyu mantıken cevaplamadan radyatör ve devri daimi deneme yanılma yöntemiyle değiştirip gereksiz masraf olabilir düşüncesindeyim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Hortumlar ne kadar sıcak. Conta yanık diyen oldu mu. Soğutma sıvısı tortu vs var mı antifriz durumu ne Devir daim testi kolay. Eğer araç durduğu yerde hararet yükseliyorsa belli bir süre sabitken gaz verin. Hararet düşüyorsa devirdaim yetişemiyordur düşük devirde 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Peki bu aracı ne kadar süredir kullanıyoruz? Bendeki 206 gibi olabilir mi hararet olayı. Yani 80-100 arası oynardı sürekli. Çok sıkıştırırsam 110 görürdü ben de dinlendirmeye çalışırdım falan filan. Sonra conta değişti gerçi Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 10 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Hortumlar ne kadar sıcak. Conta yanık diyen oldu mu. Soğutma sıvısı tortu vs var mı antifriz durumu ne Devir daim testi kolay. Eğer araç durduğu yerde hararet yükseliyorsa belli bir süre sabitken gaz verin. Hararet düşüyorsa devirdaim yetişemiyordur düşük devirde Aracı sanayi çarşısına bıraktım, araştırıyorlar. Şimdi telefonla arayıp sordum. Devri daim, tortu, conta vs sorunu yok fakat araçta soğutma sıvısı çok düşük dediler. Peki sıvı düşük olduğu için şehir içi kullanımda hararet aşırı yükseliyor, ama uzun yola çıkınca neden düşüyor sorusuna henüz cevap veremediler. Elektronik bir sorun olabilir, onu da biz çözemeyiz diyorlar. Su ekleyip, müşir değiştirip deneyecekler. 3 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Peki bu aracı ne kadar süredir kullanıyoruz? Bendeki 206 gibi olabilir mi hararet olayı. Yani 80-100 arası oynardı sürekli. Çok sıkıştırırsam 110 görürdü ben de dinlendirmeye çalışırdım falan filan. Sonra conta değişti gerçi 13 yıldır kullanıyoruz Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Neden cevap veremiyorlar ki, hızlı giderken motor zaten hava soğutması görüyor yeterince. Devirdaim ihtiyacı bile kalmıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Ben olsam suyu komple boşalttırip doğru oranda doğru antifriz karşımi koyardim.gizelce havasını aldiririz. Riski üst kapak contasında yara varsa tamamen ortaya çıkaracak. 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 7 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Neden cevap veremiyorlar ki, hızlı giderken motor zaten hava soğutması görüyor yeterince. Devirdaim ihtiyacı bile kalmıyor. Hava soğutmasıyla hararet ibresi en sona düşüyor. Tamamen soğuyor. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 (düzenlendi) 25 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı: Aracı sanayi çarşısına bıraktım, araştırıyorlar. Şimdi telefonla arayıp sordum. Devri daim, tortu, conta vs sorunu yok fakat araçta soğutma sıvısı çok düşük dediler. Peki sıvı düşük olduğu için şehir içi kullanımda hararet aşırı yükseliyor, ama uzun yola çıkınca neden düşüyor sorusuna henüz cevap veremediler. Elektronik bir sorun olabilir, onu da biz çözemeyiz diyorlar. Su ekleyip, müşir değiştirip deneyecekler. 13 yıldır kullanıyoruz Sistemde hava olabilir. 52 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı: Açıksa hararet neden yükseliyor? Bu arada devreye girip fan çalışıyor. onu ekleyeyim. Termostat ve fan müşiri daha önce değişmişti. Radyatör ve devri daime bakılacak ilk olarak. Fakat hararetin araç hızlanınca tam düşmesi, dur kalk trafikte ise kırmızıya kadar yükselmesini izah edecek mantıki bir sebep arıyorum öncelikle. Bu soruyu mantıken cevaplamadan radyatör ve devri daimi deneme yanılma yöntemiyle değiştirip gereksiz masraf olabilir düşüncesindeyim. Termostat açık kalma davranışları var aracınızda.Termostat açık kaldığında uzun yolda ısı düşer şehir içinde ise çok yükselir.Nerden biliyorum?Bir işgüzar usta benim aracın termostatını söktü sistemi düz bağladı.Uzun yolda 30 derece sıcaklığı göremedim ama şehir içinde çok yüksek ısılara mağzur kaldım.Akabinde ve detayında orjinal motocraft termostat alıp taktım.Termostatdan sonra herşey normale döndü.Sizin sistem termostatdan olacağı gibi diğer soğutma elemanlarındanda kaynaklanan sorunlar olabilir.Ustayım diye bu işe girişen şahısların bu sorunu gözü kapalı çözmesi lazım. 23 Mart 2019 tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 Şimdilik teşhis şu: 1- Fan kademeli devreye girmesi gerekirken, ilk kademesi çalışmıyor. Hararet çok yükseldikten sonra çalışmaya başlıyor. Bu yüzden şehir içi kullanımda aşırı ısınıyor. 2- Termostat kaçırıyor. O yüzden uzun yolda rüzgarı alınca aşırı soğuyor. Fan için beyne bakılacak. Bulursak orijinal termostat takılacak Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 22 dakika önce, Alpay Sumer yazdı: hararet musurune bakilmismi? Bakıldı. Bilgisayar 1.Soğutma fanı 1. kontrol devresinde arıza ve 2.Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Devresi Yüksek Giriş diye iki ayrı arıza kodu verdi Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 7 saat önce, Rıdvan Ergün yazdı: Bakıldı. Bilgisayar 1.Soğutma fanı 1. kontrol devresinde arıza ve 2.Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Devresi Yüksek Giriş diye iki ayrı arıza kodu verdi arıza lambasını yakmamış mı bu arızalar varken 😕 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Hem devirdaim hem termostat bozuk. Bakıldı. Bilgisayar 1.Soğutma fanı 1. kontrol devresinde arıza ve 2.Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Devresi Yüksek Giriş diye iki ayrı arıza kodu verdiBuna göre de. Fan ve termostat bozuk. 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 24 Mart 2019 Yazar Paylaş 24 Mart 2019 12 saat önce, Mehmet Cihat yazdı: arıza lambasını yakmamış mı bu arızalar varken 😕 Yakmamış 10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Hem devirdaim hem termostat bozuk. Buna göre de. Fan ve termostat bozuk. Fan müşürü değiştirdik, ama orijinal bulamadık. Şu an hararet fazla yükselmiyor, ama düşme işi devam ediyor. Orijinal müşür ve termostat sipariş ettik Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 24 Mart 2019 Yazar Paylaş 24 Mart 2019 35 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Müşür değil de fan bozuksa ? Müşür 50 TL. Deneyip, bakalım dedik :D Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 28 Mart 2019 Yazar Paylaş 28 Mart 2019 Sorun.çözüldü, zahmet edip yorum yazan arkadaşlara teşeklür ederim. Bilgisini de şöyle paylaşayım: Karmaşık bir arızalar topluluğu söz konusu. O yüzden çelişen arızalar veriyormuş. Fan müşürü bozulmuş, orijinali ile değiştirildi. Bu bile aşırı ısınmayı kısmen önledi. Termostat daha önce değişti demiştim. Fakat her nasılsa 69 lük termostat takılmış. O yüzden uzun yolda fazla soğuyormuş. Orijinal 89 lük termostat takıldı. Fakat fan birinci kademe soğutması bir türlü devreye girmiyor ve arıza veriyordu. Her nasılsa hangi usta ne zaman yapmış hatırlayamıyorum, fanın 1. Kaçma devresini.2. Kademe devresine kaynak yapmışlar. Bu nedenle fanın 1. Kademesi çalışmıyormuş. Tüm bunlar düzeltilince hararet 90 a yakın yere hemen çıkıyor ve odada sabitleniyor. Hiç sorun kalmadı ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts