Rıdvan Ergün

307 Hararet Sorunu

Recommended Posts

Rıdvan Ergün

2004 model 1.6 benzinli otomatik Peugeot 307 aracımızda hararet sorunu var. Fakat biraz ilginç.

Şöyle ki:

Uzun yolda hararet ibresi neredeyse hiç yükselmiyor. Yani ısınmıyor.

Fakat şehir içi kullanımda, özellikle dur/kalk trafikte ise aşırı ısınıyor. İbra neredeyse kırmızı çizgi seviyelerinde oluyor. Olması gereken 90 dereceye hiç inmiyor. 

Termostat ve hararet müşiri değişti, fakat problem değişmedi.

Ne olabilir dersiniz?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kani Kaya

Termostat..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

araca uygun termostat kullanildimi? 

Termostat a +1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Devirdaim pompası çalışmıyor mu acaba?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
2 saat önce, Kani Kaya yazdı:

Termostat..

 

2 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

araca uygun termostat kullanildimi? 

Termostat a +1

Termostat açmasa hararet hep yükselir.

Termostat kapatmasa hararet yükselmez.

Bizim uzun yolda hızlanınca aşırı düşüyor, şehir içinde dur kalk yapınca ise aşırı yükseliyor. 

T

Bu durumda termostat açık mı kapalımı?

Bana pek termostat gibi gelmiyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
13 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı:

 

Termostat açmasa hararet hep yükselir.

Termostat kapatmasa hararet yükselmez.

Bizim uzun yolda hızlanınca aşırı düşüyor, şehir içinde dur kalk yapınca ise aşırı yükseliyor. 

T

Bu durumda termostat açık mı kapalımı?

Bana pek termostat gibi gelmiyor.

Açık.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Radyatör ne durumda?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
Bir saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Devirdaim pompası çalışmıyor mu acaba?

 

19 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Açık.

Açıksa hararet neden yükseliyor? Bu arada devreye girip fan çalışıyor. onu ekleyeyim.

11 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Radyatör ne durumda?

Termostat ve fan müşiri daha önce değişmişti. Radyatör ve devri daime bakılacak ilk olarak. Fakat hararetin araç hızlanınca tam düşmesi, dur kalk trafikte ise kırmızıya kadar yükselmesini izah edecek mantıki bir sebep arıyorum öncelikle. Bu soruyu mantıken cevaplamadan radyatör ve devri daimi deneme yanılma yöntemiyle değiştirip gereksiz masraf olabilir düşüncesindeyim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Hortumlar ne kadar sıcak. Conta yanık diyen oldu mu. Soğutma sıvısı tortu vs var mı antifriz durumu ne

Devir daim testi kolay. Eğer araç durduğu yerde hararet yükseliyorsa belli bir süre sabitken gaz verin. Hararet düşüyorsa devirdaim yetişemiyordur düşük devirde

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Peki bu aracı ne kadar süredir kullanıyoruz? Bendeki 206 gibi olabilir mi hararet olayı. Yani 80-100 arası oynardı sürekli. Çok sıkıştırırsam 110 görürdü ben de dinlendirmeye çalışırdım falan filan. Sonra conta değişti gerçi :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
10 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hortumlar ne kadar sıcak. Conta yanık diyen oldu mu. Soğutma sıvısı tortu vs var mı antifriz durumu ne

Devir daim testi kolay. Eğer araç durduğu yerde hararet yükseliyorsa belli bir süre sabitken gaz verin. Hararet düşüyorsa devirdaim yetişemiyordur düşük devirde

Aracı sanayi çarşısına bıraktım, araştırıyorlar. Şimdi telefonla arayıp sordum. Devri daim, tortu, conta vs sorunu yok fakat araçta soğutma sıvısı çok düşük dediler.

Peki sıvı düşük olduğu için şehir içi kullanımda hararet aşırı yükseliyor, ama uzun yola çıkınca neden düşüyor sorusuna henüz cevap veremediler. Elektronik bir sorun olabilir, onu da biz çözemeyiz diyorlar.

Su ekleyip, müşir değiştirip deneyecekler.

3 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Peki bu aracı ne kadar süredir kullanıyoruz? Bendeki 206 gibi olabilir mi hararet olayı. Yani 80-100 arası oynardı sürekli. Çok sıkıştırırsam 110 görürdü ben de dinlendirmeye çalışırdım falan filan. Sonra conta değişti gerçi :)

13 yıldır kullanıyoruz

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Neden cevap veremiyorlar ki, hızlı giderken motor zaten hava soğutması görüyor yeterince. Devirdaim ihtiyacı bile kalmıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Ben olsam suyu komple boşalttırip doğru oranda doğru antifriz karşımi koyardim.gizelce havasını aldiririz. Riski üst kapak contasında yara varsa tamamen ortaya çıkaracak.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
7 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Neden cevap veremiyorlar ki, hızlı giderken motor zaten hava soğutması görüyor yeterince. Devirdaim ihtiyacı bile kalmıyor.

Hava soğutmasıyla hararet ibresi en sona düşüyor. Tamamen soğuyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fatih Sarıkaya
gönderildi (düzenlendi)
25 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı:

Aracı sanayi çarşısına bıraktım, araştırıyorlar. Şimdi telefonla arayıp sordum. Devri daim, tortu, conta vs sorunu yok fakat araçta soğutma sıvısı çok düşük dediler.

Peki sıvı düşük olduğu için şehir içi kullanımda hararet aşırı yükseliyor, ama uzun yola çıkınca neden düşüyor sorusuna henüz cevap veremediler. Elektronik bir sorun olabilir, onu da biz çözemeyiz diyorlar.

Su ekleyip, müşir değiştirip deneyecekler.

13 yıldır kullanıyoruz

Sistemde hava olabilir.

52 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı:

 

Açıksa hararet neden yükseliyor? Bu arada devreye girip fan çalışıyor. onu ekleyeyim.

Termostat ve fan müşiri daha önce değişmişti. Radyatör ve devri daime bakılacak ilk olarak. Fakat hararetin araç hızlanınca tam düşmesi, dur kalk trafikte ise kırmızıya kadar yükselmesini izah edecek mantıki bir sebep arıyorum öncelikle. Bu soruyu mantıken cevaplamadan radyatör ve devri daimi deneme yanılma yöntemiyle değiştirip gereksiz masraf olabilir düşüncesindeyim.

Termostat açık kalma davranışları var aracınızda.Termostat açık kaldığında uzun yolda ısı düşer şehir içinde ise çok yükselir.Nerden biliyorum?Bir işgüzar usta benim aracın termostatını söktü sistemi düz bağladı.Uzun yolda 30 derece sıcaklığı göremedim ama şehir içinde çok yüksek ısılara mağzur kaldım.Akabinde ve detayında orjinal motocraft termostat alıp taktım.Termostatdan sonra herşey normale döndü.Sizin sistem termostatdan olacağı gibi diğer soğutma elemanlarındanda kaynaklanan sorunlar olabilir.Ustayım diye bu işe girişen şahısların bu sorunu gözü kapalı çözmesi lazım.

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün

Şimdilik teşhis şu:

1- Fan kademeli devreye girmesi gerekirken, ilk kademesi çalışmıyor. Hararet çok yükseldikten sonra çalışmaya başlıyor. Bu yüzden şehir içi kullanımda aşırı ısınıyor.

2- Termostat kaçırıyor. O yüzden uzun yolda rüzgarı alınca aşırı soğuyor.

Fan için beyne bakılacak.

Bulursak orijinal termostat takılacak

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

hararet musurune bakilmismi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
22 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

hararet musurune bakilmismi?

Bakıldı.

 

Bilgisayar

1.Soğutma fanı 1. kontrol devresinde arıza ve

2.Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Devresi Yüksek Giriş diye iki ayrı arıza kodu verdi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Cihat
7 saat önce, Rıdvan Ergün yazdı:

Bakıldı.

 

Bilgisayar

1.Soğutma fanı 1. kontrol devresinde arıza ve

2.Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Devresi Yüksek Giriş diye iki ayrı arıza kodu verdi

arıza lambasını yakmamış mı bu arızalar varken 😕

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Hem devirdaim hem termostat bozuk.

Bakıldı.
 
Bilgisayar
1.Soğutma fanı 1. kontrol devresinde arıza ve
2.Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Devresi Yüksek Giriş diye iki ayrı arıza kodu verdi

Buna göre de. Fan ve termostat bozuk.
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
12 saat önce, Mehmet Cihat yazdı:

arıza lambasını yakmamış mı bu arızalar varken 😕

Yakmamış

10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hem devirdaim hem termostat bozuk.


Buna göre de. Fan ve termostat bozuk.

Fan müşürü değiştirdik, ama orijinal bulamadık. Şu an hararet fazla yükselmiyor, ama düşme işi devam ediyor.

Orijinal müşür ve termostat sipariş ettik

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Müşür değil de fan bozuksa ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün
35 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Müşür değil de fan bozuksa ?

Müşür 50 TL. Deneyip, bakalım dedik :D

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün

Sorun.çözüldü, zahmet edip yorum yazan arkadaşlara teşeklür ederim.

Bilgisini de şöyle paylaşayım:

Karmaşık bir arızalar topluluğu söz konusu. O yüzden çelişen arızalar veriyormuş.

Fan müşürü bozulmuş, orijinali ile değiştirildi. Bu bile aşırı ısınmayı kısmen önledi.

Termostat daha önce değişti demiştim. Fakat her nasılsa 69 lük termostat takılmış. O yüzden uzun yolda fazla soğuyormuş. Orijinal 89 lük termostat takıldı.

Fakat fan birinci kademe soğutması bir türlü devreye girmiyor ve arıza veriyordu. Her nasılsa hangi usta ne zaman yapmış hatırlayamıyorum, fanın 1. Kaçma devresini.2. Kademe devresine kaynak yapmışlar. Bu nedenle fanın 1. Kademesi çalışmıyormuş.

Tüm bunlar düzeltilince hararet 90 a yakın yere hemen çıkıyor ve odada sabitleniyor. Hiç sorun kalmadı ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki