Ali Darbaz 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Merhaba Bu aralar şöyle bir yöntem izliyorum. Arabanın lpg deposu bitip otomatik benzine geçene kadar , lpg tankına yakıt koymuyorum. Benzinde ilerleyip , müsait olduğumda güvendiğim Bp veya Shell istasyonunda depoyu dolduruyorum. .Benzinide çeyrek altına inmeden kullanıyorum.. Aynı şekilde Benzinide Shell veya Bp'den alıyorum. Sorum şudurki, Lpg tankını diplemek sıkıntı olur mu, Not : maksat iki farklı marka veya tarihli lpg yakıtını bir birini karıştırmamak. Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Hiçbir sıkıntı olmaz. Yaklaşık 10 yıldır depoyu doldur (multivalf limiti %80) tamamen bitince yine doldur şeklinde kullanıyorum herhangi bir problem olmadı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Nisan 2019 Yazar Paylaş 27 Nisan 2019 3 dakika önce, Koray Demir yazdı: Hiçbir sıkıntı olmaz. Yaklaşık 10 yıldır depoyu doldur (multivalf limiti %80) tamamen bitince yine doldur şeklinde kullanıyorum herhangi bir problem olmadı. Benzin tankında olduğu gibi Lpg de pompa olmadığını biliyorum. Tüplü şohben gibi tank basıncı ile çalışıyor . Bu konuda bizi bir bilen bilgilendirse fena olmaz. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Hiç sıkıntı olmaz, tam ölçüm yapmak için lpg bittikten sonra içinde kalan gazı da çıkarırsanız tam ölçüm olur. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Tam bitirmek, farklı markaları karıştırmak hiç farketmez. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 LPG li aracım varken yapardım problem yaşamadım. Yakıt hesabı içinde bu şekilde yapıyordum. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 6 saat önce, Ali Darbaz yazdı: Benzin tankında olduğu gibi Lpg de pompa olmadığını biliyorum. Tüplü şohben gibi tank basıncı ile çalışıyor . Bu konuda bizi bir bilen bilgilendirse fena olmaz. Aynen pompa yok sıkıştırılmış haldeki yüksek basınçtaki gazın; valfler, sensörler ve regülatör yardımıyla sıvı hale getirilerek yanma odasına gönderilmesi vesilesiyle sistem çalışıyor. Teknik bilgi: -Tüpün içerisindeki LPG, bağlı olan cihazın ihtiyacı olan debiyi sağlayabilmek amacıyla dış ortamdan aldığı ısı enerjisiyle kaynayarak gaz fazına geçer. Tüplerin içerisindeki gazın basıncı ortam sıcaklığına bağlı olarak 2-3 bar arasında değişir; buna rağmen tüplerin işletme (çalışma) basıncı 17,5 bar olacak şekilde tasarlanır. Tüplerin üzerinde bulunan emniyet valfleri tüpün içerisindeki basınç 26,5 barın üzerine ulaştığı takdirde açılarak yüksek basınçlı gazı dışarıya tahliye eder ve tüpün içerisindeki basıncın daha da yükselerek tüpün patlamasını önler. Tüpler imalattan çıktıktan sonra hidrostatik mukavemet testinden geçerler. Bir tüpün patlaması için tüpün içerisindeki basıncın çok yüksek değerlere (50 bar ve üzeri) çıkması, belirli bir sürenin üzerinde yangın içerisinde kalması ve emniyet valfinin açılmaması gerekir. Basında çıkan birçok “tüp patladı” şeklindeki haberlerde asıl kastedilen patlama tüpün değil; ortama yayılan gazın bir ateş kaynağıyla birleşerek patlamasıdır - LPG tüpte hem sıvı hem gaz halinde bulunur. Tüpün bağlı olduğu cihaz kullanılmaya başlandığında, üstteki gaz halindeki LPG eksilir. Alttaki sıvı LPG dışarıdan aldığı ısı enerjisi sayesinde buharlaşarak eksilen gaz miktarını yeniden üretir. LPG basınç altında sıvılaştırılmış bir gaz olduğu ve kaynama noktası yaklaşık 0°C olduğu için oda sıcaklığında gaz fazında bulunur. Basınç altında kolay sıvılaştırılabildiğinden çelik tüplere rahatça depolanıp taşınabilmesi ve düşük sıcaklıklarda dahi kolayca buharlaşabilmesi LPG’yi diğer yakıtlara göre üstün kılan özelliklerdir. 2 Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım 27 Nisan 2019 Paylaş 27 Nisan 2019 Bildigim kadariyla sadece filtreyi erken degismeniz gerekir bir sorun yaratmaz Tankta zamanla illaki kalintilar vs vs kaliyor sonuna kadar kullanincada haliyle filtre dolabilir 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 28 Nisan 2019 Paylaş 28 Nisan 2019 Filtreleri vaktiyle degisim yapiyorsaniz sorun olacagini dusunmuyorum.. Yorum bağlantısı
Koray Demir 28 Nisan 2019 Paylaş 28 Nisan 2019 8 saat önce, Eren Sağ yazdı: Tanka büyükçe bir mıknatıs yapıştırın. Markaya ve modele özgü metal hazneli lpg filtrelerinde demir tozları enjektörlere ulaşmasın diye temizlenebilen bir mıktanıs koymuşlar. Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 28 Nisan 2019 Paylaş 28 Nisan 2019 Uyarı verince lpgyi kapatır her zaman gittiğim istasyondan yine tabanca atana kadar doldururdum. (attığı an durdururum küsüratlı olsa bile) Sıfırladığım geçici km ve ort tüketim değerine göre hesabın doğruluğunu kontrol ederdim. Tüketimde değişiklik var mı, yol bilgisayarı hala doğru değer veriyor mu kontrolü yapılmış oluyor. prins technomax idi kit, filtre değişim kmsi 20bin 24bin km gibi filtre değişimini yaptım normal kirlilikte dediler Yorum bağlantısı
Hamit inan 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 On 27.04.2019 at 13:01, Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bu aralar şöyle bir yöntem izliyorum. Arabanın lpg deposu bitip otomatik benzine geçene kadar , lpg tankına yakıt koymuyorum. Benzinde ilerleyip , müsait olduğumda güvendiğim Bp veya Shell istasyonunda depoyu dolduruyorum. .Benzinide çeyrek altına inmeden kullanıyorum.. Aynı şekilde Benzinide Shell veya Bp'den alıyorum. Sorum şudurki, Lpg tankını diplemek sıkıntı olur mu, Not : maksat iki farklı marka veya tarihli lpg yakıtını bir birini karıştırmamak. Hiç olduğunu görmedim. Tüp birince benzinle devam ediyorum genelde Yorum bağlantısı
Metin Akbal 29 Nisan 2019 Paylaş 29 Nisan 2019 On 28.04.2019 at 00:09, Eren Sağ yazdı: Tanka büyükçe bir mıknatıs yapıştırın. On 28.04.2019 at 09:07, Koray Demir yazdı: Markaya ve modele özgü metal hazneli lpg filtrelerinde demir tozları enjektörlere ulaşmasın diye temizlenebilen bir mıktanıs koymuşlar. AYnen benim BRC nin gaz kesici filtresinde minik bir mıknatıs vardı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts