İçeriğe Yönlendir

2010 Chevrolet Cruze LS Ailenin Yeni Üyesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Değerli arkadaşlar, bu resim bir denemenin sonuçlanmış hali. Soğutma sistemindeki termal yükü azalttığımın kanıtı. Dünkü testimde motoru termal yük altında bırakıp yağ hararetini artırmıştım. Sonuç olarak üst külbitör kapağı contasından fena yağ terlemesi yaşanmıştı. Bu gün o yağı sildim, tekrar aynı yolu geldim. Sonuç arzu ettiğim gibi. 

 

AM-JKLW6_7wyqR30i-kHukBJfVpPqqSeSKmQhN9u

 

Soğutma sistemindeki termal yükü azaltmak için Su ve yağ pompasının verimini artırma yoluna gittim. Daha az yakıt ile daha fazla devir cevirmek süretiyle, daha fazla suyu ve yağı motorun kanallarına bastım. 5 nci vitesde indiğim rampayı , 4 ncü vitesde indim. Motor yüke bindiği anda 5 nci vitesden bir alta düştüm.  Hızlanmak istediğimde vitesi düşürdüm, deviri artırdım. Düz sürüş esnasında gaz pedalına motorun sesine göre basmaya özen gösterdim. Yüke bindiğinde ve ateşleme sesi artığında gazı kestim.  Vites düşürmekten çekinmedim, motor az biraz zorlansa bile hemen alt vitese indim. 

Arabanın çalışma sesi, atikliği, soğutması en optimize halde sürmeye özen gösterdim. 

Sonuç olarak termal yükten kurtuldum, yağ hararetini azaltım. Kulbitör kapağındaki terleme azaldı yada tamamen kesildi. . 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

4 ncü vitesde indim. Motor yüke bindiği anda 5 nci vitesden bir alta düştüm.  Hızlanmak istediğimde vitesi düşürdüm, deviri artırdım.

gagıldan gelenere not: normal bir sürüş şekli ile herhangi bir verim artmaz. Verim endüstriyel tasarımla ilgilidir.

Ali Darbaz yazdı:

Bu gün o yağı sildim, tekrar aynı yolu geldim. Sonuç arzu ettiğim gibi. 

 

test süresi /km oalrak kısa değil mi? zaten  1 günlük yolda oradan yağ fışkırıyor ise, ciddi bir arıza var demektir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

test süresi /km oalrak kısa değil mi? zaten  1 günlük yolda oradan yağ fışkırıyor ise, ciddi bir arıza var demektir.

 

Yağ vışkırmıyor, terleme oluyor,

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Yağ vışkırmıyor, terleme oluyor,

 

fiziksel olarak çıkma anlamında, terleme de kabul, tek günde terliyorsa sorun var demektir contada

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

fiziksel olarak çıkma anlamında, terleme de kabul, tek günde terliyorsa sorun var demektir contada

 

Hafta sonuna kadar teste devam. Gerçek sonuç ozaman belli olur. 25 km de belli etti kendini, Öyle efsane bir terleme değil, ucunda  gımıl gımıl terlemeler oluyordu .Şimdi olmadı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

25 km de belli etti kendini,

25 km de kımıl kımıl yağ çıkıyorsa motorun dışına, conta da yeni ise , kapak eğri

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

25 km de kımıl kımıl yağ çıkıyorsa motorun dışına, conta da yeni ise , kapak eğri

 

Abi mikroskopla bakan biri gibi düşün beni. Yıllardır araba kulbitör kapağı bu sorunu yapıyor. 12500 km önce  yağ değişti. Yağ çubuğunda sadece 0,2 litrelik eksilme var. Daha 17500 km daha gidecem bu yağla. 

Bir önceki yağı dandikdi, 18700 km de değiştim. 0,4 litre kadar eksilmişti. Benim Cruze yağ eksilmiyor. Terleme yapıyor sadece. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ eksiltme motor içinden olur, bunda 25 km de yağın dışarı çıkması test edilebiliyorsa o kapak yamuk demektir, veya 25 km az bir menzil demektir. 225 km, test için makul olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

12500 km önce  yağ değişti. Yağ çubuğunda sadece 0,2 litrelik eksilme var. Daha 17500 km daha gidecem bu yağla. 

Bir önceki yağı dandikdi, 18700 km de değiştim. 0,4 litre kadar eksilmişti. Benim Cruze yağ eksilmiyor. Terleme yapıyor sadece. 

Tam anlamadım, 30bin km'de yağ değiştirip arabanın arıza yapmamasını mı bekliyoruz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Tam anlamadım, 30bin km'de yağ değiştirip arabanın arıza yapmamasını mı bekliyoruz?

32bin km’ye kadar koruyormuş ama :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcSpY_8H5TDiK9I1sJJn4eD

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Yağ motorun damarındaki kandır ya, hiç bir yağ firmasina guvenmem teknolojisinede, Istanbul şartlarında 10k olan yağı 8000km de bir değiştiririm. Yağ eksiltmesi sorun degil ki olay yağın ozelligini kaybetmesi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Tam anlamadım, 30bin km'de yağ değiştirip arabanın arıza yapmamasını mı bekliyoruz?

 

Senesi dolduğunda en fazla 18000 km olucak. El kitabı en kötü şartlarda 15000 km. Normal şartlarda 30 bin km şeklinde yazmış. Kullandığım motor yağı 400 tl dayanmış. Liqui Molly toptec 4600 serinin en pahalı yağı. 

 

Değişim kmsi uzun olunca bende en iyisini aldım. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

32bin km’ye kadar koruyormuş ama :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcSpY_8H5TDiK9I1sJJn4eD

 

50 bin km olanı var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Valla lın size fabrika el kitabındaki bakım aralıkları :D öncede konusu açılmıştı .

 

AM-JKLX5jO0rwvF73fPpHO-rgJYLTK4PdgO8fRDs

 

AM-JKLUi4zScPn6d8nJ7nBJMRM0Lisuyq4bM3sI9

 

 

Bu da Liqui Molly sitesi . Adamlar ordada a16xer için 30 bin demiş. 

 

AM-JKLWIhcTJysQKyWN9I15g-ARhWpEaGidIdKHf

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ülkedeki yollar o kadar tozlu ki 30 bin km denilen yağı 10 binde değişiyoruz. Yağı anlarım da elin memleketinde 150 bin km olan triger değişimi bizde niye 100 bine iniyor onu anlamıyorum. Herhalde tozdandır. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Senesi dolduğunda en fazla 18000 km olucak. El kitabı en kötü şartlarda 15000 km. Normal şartlarda 30 bin km şeklinde yazmış. Kullandığım motor yağı 400 tl dayanmış. Liqui Molly toptec 4600 serinin en pahalı yağı. 

 

Değişim kmsi uzun olunca bende en iyisini aldım. 

 

50 bin km olanı var. 

 

Ali Darbaz yazdı:

Valla lın size fabrika el kitabındaki bakım aralıkları :D öncede konusu açılmıştı .

 

 

 

AM-JKLUi4zScPn6d8nJ7nBJMRM0Lisuyq4bM3sI9

 

 

 

 

 

Buraya bakarsanız şanzıman yağı değişimine de yok diyor. Böyle bir şey yok.

Captiva'ya triger değişimi yok demiş yahu... Gerçekten komedi...

 

Siz mutlaka en fazla 15bin km'de bir bakım yaptırın.

Gerçekten çok şaşırdım, bu kadar arızadan korkup 30bin km yağı kullanmayı planlamak, şok etkisi yarattı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

 

Buraya bakarsanız şanzıman yağı değişimine de yok diyor. Böyle bir şey yok.

Captiva'ya triger değişimi yok demiş yahu... Gerçekten komedi...

 

Siz mutlaka en fazla 15bin km'de bir bakım yaptırın.

Gerçekten çok şaşırdım, bu kadar arızadan korkup 30bin km yağı kullanmayı planlamak, şok etkisi yarattı.

 

yahu ben zaten yılda bir değişiyom. Geçen bakımda sadece 18000 km yapmıştım. 30000 km dolduracak bende yakıt parası yok. 

Egea 1,4 motorlar için 20 bin km yağ değişimi verildiği için Cruze'a 30 bin denmesini yadırgamadım. 

Chevrolet Amerikan arabalarında hep 20 bin mil yazmış. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Valla lın size fabrika el kitabındaki bakım aralıkları :D öncede konusu açılmıştı .

 

AM-JKLX5jO0rwvF73fPpHO-rgJYLTK4PdgO8fRDs

 

AM-JKLUi4zScPn6d8nJ7nBJMRM0Lisuyq4bM3sI9

 

 

Bu da Liqui Molly sitesi . Adamlar ordada a16xer için 30 bin demiş. 

 

AM-JKLWIhcTJysQKyWN9I15g-ARhWpEaGidIdKHf

Şu tablo hiç güven vermiyor.  Captiva triger değişime yok  yazmışlar.  Ürkütücü. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Şu tablo hiç güven vermiyor.  Captiva triger değişime yok  yazmışlar.  Ürkütücü. 

 

Kaptivada kayış olmadığı için yok yazmış. Zincir değişmesi için aşağida km vermiş. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu ben zaten yılda bir değişiyom. Geçen bakımda sadece 18000 km yapmıştım. 30000 km dolduracak bende yakıt parası yok. 

Egea 1,4 motorlar için 20 bin km yağ değişimi verildiği için Cruze'a 30 bin denmesini yadırgamadım. 

Chevrolet Amerikan arabalarında hep 20 bin mil yazmış. 

Aracınızı seviyorsanız, cebinizi düşünüyorsanız asla 15bin km'yi aşmayın siz.

Amerika'daki yollarda gittiğimiz zaman biz de 20bin milde değiştiririz yağları.

Ali Darbaz yazdı:

 

Kaptivada kayış olmadığı için yok yazmış. Zincir değişmesi için aşağida km vermiş. 

Captiva'da kayış var. Yanlışınız olmalı. Arkadaşımın aracında daha yeni değişti.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Aracınızı seviyorsanız, cebinizi düşünüyorsanız asla 15bin km'yi aşmayın siz.

Amerika'daki yollarda gittiğimiz zaman biz de 20bin milde değiştiririz yağları.

Captiva'da kayış var. Yanlışınız olmalı. Arkadaşımın aracında daha yeni değişti.

 

Captiva zincirli, 

 

Eksantrik Mili Zincir Dişlisi, Zincir Dişlisi ve Gergi Tertibatının Değiştirilmesi

Özel takim

EN-49073 Zaman Dişlisi Germe Tertibatı Pimi .

Denk bölgesel aletler için Bkz. Özel takim .

 

https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2011/captiva/SM-C140/92486657.TR.html#4711

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Captiva zincirli, 

 

Eksantrik Mili Zincir Dişlisi, Zincir Dişlisi ve Gergi Tertibatının Değiştirilmesi

 

Özel takim

EN-49073 Zaman Dişlisi Germe Tertibatı Pimi .

Denk bölgesel aletler için Bkz. Özel takim .

 

 

https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2011/captiva/SM-C140/92486657.TR.html#4711

internet her zaman doğru değil :)

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

internet her zaman doğru değil :)

 

Benim motorun kodunu, emisyon tipini vs bir çok detaya sahip olduğum için doğru bilgiye ulaşabiliyorum. Sıkıntı yaşamıyorum. 

 

Burda hangi motoru kullanıyor ise ordan devam edilebilir. Yukardaki tabloda euro 5 2.0 dizel için verilen bakım aralıkları.. 

https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2011/captiva/start_captiva.html

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ulaştığınız bilginin doğru olduğunu düşünüyorsunuz sadece.

Neyse, araba sizin, motor sizin, bütçe sizin. Biz doğru bilgi ile uyarımızı yapalım, gerisi size kalmış artık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...