İçeriğe Yönlendir

Uzun Süre Rölantide Araç Çalıştırma?


Halit Demir

Recommended Posts

Ersen Tapan

Egzoz gazlarının içeriye dolma ihtimalini gözönünde bulundurmak lazım. Bunun için karbonmooksit alarmlarından kullanılabilir. 

Klima açık olacağından radyatör fanı da neredeyse sürekli devrede olacağı için hararet yapacağını sanmıyorum. Ancak olur da fan arızalanırsa harareti takip edemeyeceğiniz için sıkıntılı durumlar oluşabilir. 

 

29 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

 

 

Peki rölantide 7-8 saat klima çalıştırmaya şarj yeter mi yoksa aküyü bitirir mi?

Klima kompresörü direk motordan tahrik aldığı için bir etkisi olmaz. Sadece fanların tüketimi olacak elektirik açısından. 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
1 saat önce, Murat Kırmızı yazdı:

Yaz aylarında klima açık yol yaptıktan sonra herhangi bir yerde 2-3 dakika durakladığımızda klimanın su akıttığını hatırlıyorum. Muhtemelen soğuk boruların sıcak hava ile temasından havadaki gazlar mı sıvı hale geliyor yoksa başka bir fiziksel açıklaması ya da teknik olarak başka bir yerden su akması ile ilgili bir açıklaması vardır ama; o kadar saat hareketsiz duran bir aracın akıtacağı su zarar vermez umarım araca. Yoksa tabi ki aynı mantıkla çalışmıyorlardır ama evdeki klimalar da gezmiyor nihayetinde :) 

 

Aracın altına akan su saf sudur. Klima evaporatörü soğutma yaparken dış ortamdan soğuk olur. Klima kapatıldığında yada aracın motoru durunca dış ortamdan soğuk olan evaporatör dış yüzeyinde terleme meydana gelir ve tahliye kanalı ile dış ortama bırakılır. Araca herhangi bir zararı olmaz. 

Sadece zamanla koku oluşabilir. Kokuyu önlemek için aracın motorunu durdurmadan birkaç dakika önce klimayı kapatıp sadece fan konumunda çalıştırılırsa evaporatör daha hızlı kuruyacaktır.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Açık alanda bazen arabayı çalıştırıp arabanın karını buzunu temizlediğim oluyor ve ciddi derecede zehirlendiğimi hissediyorum.. 

Ben yapmazdım.. 

Yorum bağlantısı
Halit Demir
2 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Otele gitme imkanınız yok mu :) Kahvaltısı da var.

🤣😂gece isyerinden ayrilamam anlik mudahale etmem gereken durumlar olabiliyor . Yok otel yok ormanlik alan 🤣 cevaplarin cogu asıl sormak istedigim seyden cok uzak mevzular bide niye ormanda yatayim gider evimde kalirim🤣

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Saatte en az 1-1,5 litre lpg yakar. Kurum birikimi dışında araca bir zararı olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halit Demir
(düzenlendi)

Konu hakkinda  egzos dumanina tedbir alindiktan sonra cok bi sikinti olmayacagi hakim gorusumuz sanirsam. Cevap verenlere tsk ederim 

tarihinde Halit Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Egzoz çıkışına uygun bir hortum bağlayıp zehirli gazları birkaçmetre daha uzaklaştırabilirsiniz. Tabii egzoz sisteminde herhangi bir kaçak olmadığından emin isek. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Karpuzu kes, meyan şerbetini bir dikişte iç, bi tane vantilatör koy, atlet şort otur, çözüm bu Çukurovada hocam [emoji1][emoji23]

Yorum bağlantısı
Halit Demir
48 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

Karpuzu kes, meyan şerbetini bir dikişte iç, bi tane vantilatör koy, atlet şort otur, çözüm bu Çukurovada hocam emoji1.pngemoji23.png

Elde de tesbih sart 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

İş yeri arabanın girebileceği gibi bir yerse uzatma kabloyla vantilatör takıp yine araba içinde çalıştırmadan yatmak daha kolay olur sanki :)

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Sürekli fan çalışacağı için fanın elektrik tesisatında aşırı ısınmaya sebebiyet verebilir bu durumda kablolarda erime , sigortanın eriyip elektriği kesmesi yahut fan motoru üzerinde bulunan kömürlerin eriyip fanın çalışmasını engellemesi gibi durumlar söz konusu olabilir bu durumlarda da aracın hararet yapması hatta alev alması gibi sonuçlar doğabilir tehlikeli iş vesselam.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Şirket araçlarında uzun yolda dinlenme tesislerinde bir çok uyuyan görüyorum. Adamlar çatır çatır uyuyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
(düzenlendi)

Uluslarası nakliye sektöründeyim. Kışın Romanya tarafları daha sert oluyor, bizim araçlarda şoförlerimizin çoğu sabaha kadar rölentide kalorifer açık Webasto açık yatıyorlar.(TIR)

Yazın da Kapıkule'de kuyrukta beklerken klimalar açık camlar açık yatıyorlar.Büyük araç için bir sorun olduğunu duymadım hiç. Otomobilde de kışın kaldım yaz için fikrim yok.

Gerçi kışın TIR donmasın diye çalıştırıyorlar.

tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...