İçeriğe Yönlendir

Focus I - Geç Marş Sorunu


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç

3 gün önce aracımda 100 kmlik bir yoldan sonra çalıştırmak için marşa bastığımda 3 4 sn marş almadı sonra aldı. Normalde tek marşta alırdı sıcak soğuk motorda. Lpg den mı diye 200 km benzinde kullandım aynı. Bugün ustaya gittim bir iki kez marşa bastı benzin pompası dedi kestirdi attı. Daha 35 bin km oldu şamandırayla birlikte değişeli özel servis orjinal takıyor. Depomu çeyrek altına pek düşürmem de. Yarım kontakta her seferinde vınn diye pompa sesi de geliyor başka ihtimaller neler olabilir ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kontağı aç, 5 saniye bekle kapat. 

Kontağı aç 5 saniye bekle marşa bas.. sorunsuz çalışırsa, sorun benzin pompasında demektir.. 

 

Yada, 

Tam gaz vererek marşa basın, sorunsuz çalışırsa sorun enjektörlerde, enjektörler işiyor demektir. 

Biraz bekleyince sorunsuz çalışıyorsa yine enjektörlerde sorun aranır.. 

 

Bu durum sürekli olmuyorsa umursamayın.  

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Çağatay Kılınç yazdı:

3 gün önce aracımda 100 kmlik bir yoldan sonra çalıştırmak için marşa bastığımda 3 4 sn marş almadı sonra aldı. Normalde tek marşta alırdı sıcak soğuk motorda. Lpg den mı diye 200 km benzinde kullandım aynı. Bugün ustaya gittim bir iki kez marşa bastı benzin pompası dedi kestirdi attı. Daha 35 bin km oldu şamandırayla birlikte değişeli özel servis orjinal takıyor. Depomu çeyrek altına pek düşürmem de. Yarım kontakta her seferinde vınn diye pompa sesi de geliyor başka ihtimaller neler olabilir ?

Akünüzün durumu nedir yeni veya eski. Marş motoru kömürlerine baktırmanız gerekebilir. Mekanik ustasından ziyade elektrik ustasına götürdünüz mü? 

 
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Sinan Akgöl yazdı:

Akünüzün durumu nedir yeni veya eski. Marş motoru kömürlerine baktırmanız gerekebilir. Mekanik ustasından ziyade elektrik ustasına götürdünüz mü? 

 

Aküm yeni 6 aylık sinan bey. Marş kömürü de aklıma geldi ama mehmet beyin dediklerini yapıp tekrar paylaşırım durumu. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Çağatay Kılınç yazdı:

Aküm yeni 6 aylık sinan bey. Marş kömürü de aklıma geldi ama mehmet beyin dediklerini yapıp tekrar paylaşırım durumu. 

Aynen Çağatay bey siz Mehmet bey'in yaptıklarını yapın baktınız durum aynı ise içimde rahat etsin diyorsanız bir elektrik ustasına gidip akünüzün değerlerini ölçtürün bir de marş motoru kömürleri de olabilir diye düşünebilirsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Lpg regülatöründende yapabilir. Regülatörün gaz diyagramı eskiyip gaz kaçırınca emme manifoldu lpg ile doluyor(regülatörden manifolda giden ince hortumdan) ilk marşta motoru boğuyor. 

Tüp vanasını kapatıp benzinde kullanın durumu gozlemleyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ömer Sarıgül yazdı:

Lpg regülatöründende yapabilir. Regülatörün gaz diyagramı eskiyip gaz kaçırınca emme manifoldu lpg ile doluyor(regülatörden manifolda giden ince hortumdan) ilk marşta motoru boğuyor. 

Tüp vanasını kapatıp benzinde kullanın durumu gozlemleyin

Aklıma bu geldi lakin lpg yi tamamen bitirip 200 km benzinde kullandım sonuç değişmedi. Bir yedek parça sitesinde visteon şamandıra ve pompa komple 450 civarı dedi. Pompa da var mı dedim var dedi.

Sinan Akgöl yazdı:

Aynen Çağatay bey siz Mehmet bey'in yaptıklarını yapın baktınız durum aynı ise içimde rahat etsin diyorsanız bir elektrik ustasına gidip akünüzün değerlerini ölçtürün bir de marş motoru kömürleri de olabilir diye düşünebilirsiniz.

Marş sırasında akü 11e düşüyor aslında akü iyi bence ama kontrol sırasına alacağım.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Az önce 5 sn aralıklarla 3 kere aç kapa yapıp marşa bastım pompa sesi daha tiz geldi eskiye göre marş aldı tabi... visteon 460 intermotor 350 tl fiyat var 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağatay Kılınç yazdı:

visteon

Orjinali buydu sanırım. Bence şaşmayın.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Sani Gerşon yazdı:

Orjinali buydu sanırım. Bence şaşmayın.

Visteon sipariş geçtim bakalım yakıt filtresini de değiştireyim el değmişken. 435 tl +80 filtre fiyat nasıl acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu rakam şamadıra ile beraber mi pompa için?

Yakıt filtresi normal bi rakam.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Evet sani bey şamandıra ve pompa... adanada özel serviste intermotor için şamandıra ve pompaya 350 dediler.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

direk siparişi pompaya vermek bence olmamış daha ucuz yoldan baslasaydınız keşke. bi kac yerede gösterseydiniz 35bin kmde durmadan pompamı değişir ya

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Okay Kaygusuz yazdı:

direk siparişi pompaya vermek bence olmamış daha ucuz yoldan baslasaydınız keşke. bi kac yerede gösterseydiniz 35bin kmde durmadan pompamı değişir ya

Okay bey buralarda maalesef alternatif fazla yok tamirci açısından. Pompa sesini özellikle dinledim biraz cızırtılı geldi ses yarım kontakta. Siparişim gelince hemen taktırmayıp memlekette belki birkaç yere daha sorar başka bir durumsa iadesini yaparım. Aklınıza gelen başka bir durum var mı ? Ateşleme sistemim yeni 5 10 bin km oldu buji kablo ve bobin hepsi orijinal. Lpg diyaframını da değiştirmiştim üstelik araçta hiç lpg bırakmadan 200 km benzinde kullandım durum aynı. Akü durumu iyi marşı güzel alıyor marş motoru da. Aklıma başka bişe de gelmedi. Bir kaç zaman önce benzin göstergesi yarım kontakta seviyeyi gösteriyor marş basınca bir tık düşüyordu ara ara da devam etti. Bunu da düşününce pompa ağır bastı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Filtre tıkalı olursada yapabilir ama ben focus 1 mi alalı 5 yil oldu 50 bin km yaptım hiç değişmedim ne zaman değiştiğinide bilmiyorum çok şükür sorunsuz gidiyor

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ömer Sarıgül yazdı:

Filtre tıkalı olursada yapabilir ama ben focus 1 mi alalı 5 yil oldu 50 bin km yaptım hiç değişmedim ne zaman değiştiğinide bilmiyorum çok şükür sorunsuz gidiyor

Aynen lakin benzindeyken filtre tıkalı olsa tekleme de görülür bence. İlk marş benim sıkıntım. Filtrem de 35 40k km oldu hep opet ya da shell alırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Hararet musiri krank sensoru vs vs vs. Sicak motorda calisma sorunu ilk hararet musirinde aranir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Metin Akbal yazdı:

Hararet musiri krank sensoru vs vs vs. Sicak motorda calisma sorunu ilk hararet musirinde aranir.

Metin bey sıcak soğuk fark etmiyordu. Bugün tekrar 3 kere aç kapa yaptım sonra marşa bastım hemen aldı marşı. Belli ki pompa ilk kontakta yeterli basamıyor benzini.

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

Benzin pompası arızalı olsa çalıştıktan sonra hareket halindeyken de benzini yeterli basamayacak ve tekleme (kesiklik) yaptıracak olması lazım. Kontağı kapattıktan sonra depoya benzini geri kaçırıyor olabilir. Bazıları depodan gelen hortuma geri dönüşü engelleyici  valf taktırıyor.

Ayrıca lpg regülatöründen gelen hortumun manifold tarafını yerinden çıkarıp (o hortumda kelepçe yoktur çekince gelir) ucunu plastik bardak içindeki suya sokarak kabarcık yapıyor mu diye 

bakmanızı tavsiye ederim. Bu işlemi araba çalışırken ve çalışmazken ayrı ayrı deneyin.  Kabarcık oluyorsa gaz kaçağı var demektir. ilk çalıştırmada gazla benzin bir araya geleceği için 

araç geç çalışır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ersin Gökdemir yazdı:

Kontağı kapattıktan sonra depoya benzini geri kaçırıyor olabilir.

Bunun testini nasıl yapabiliriz ? Sebebin bu olduğunu nereden anlayabiliriz ?

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bende bu fikirdeyim pompa bozuk olsa sürekli bozuk olur okadar zoruma gidiyor ki ustaların hemen benzin pompanın bozuk demelerine bizim arabalar da da onca cok insanlara pompayı değiştirdiler ki benim fikrimde hararet müşürü. pek bilgim  yok lpg giren arabaya.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Öyle çekvalf vardır kesin enjektör kütüğünde filtre benzer parça var bir ucu manifolda giden o olabilir mi?

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Okay Kaygusuz yazdı:

bende bu fikirdeyim pompa bozuk olsa sürekli bozuk olur okadar zoruma gidiyor ki ustaların hemen benzin pompanın bozuk demelerine bizim arabalar da da onca cok insanlara pompayı değiştirdiler ki benim fikrimde hararet müşürü. pek bilgim  yok lpg giren arabaya.

Kesinlikle katılıyorum buna zoruna gidiyor insanın... Ancak sıcak motorda da soğuk motorda da oluyor yani motor sıcaklığı farketmiyor.

Ömer Sarıgül yazdı:

Öyle çekvalf vardır kesin enjektör kütüğünde filtre benzer parça var bir ucu manifolda giden o olabilir mi?

 

https://hizliresim.com/3OjMD4 

 Şu parça olduğunu düşünüyorum ama bunu nasıl kontrol ederiz yenisi için parça no nedir bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Metin bey sıcak soğuk fark etmiyordu. Bugün tekrar 3 kere aç kapa yaptım sonra marşa bastım hemen aldı marşı. Belli ki pompa ilk kontakta yeterli basamıyor benzini.
Hararet musiri arizali iken bende gaza basiyordum mantik ayni motora yakit yollamak. 3 kerr ac kapa yapsam bende de aynisi olur.
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Metin Akbal yazdı:
Çağatay Kılınç yazdı:

 

 

Aynen o resimdeki parçayı demiştim. Yakıtın en sonu orası o çekvalf ise yakıt geri kaçar bozuksa. Söküp ağızdan hava verilse tek taraflı hava geçirmesi gerekir çek valf ise şayet

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...