İçeriğe Yönlendir

Frene Basınca Pedal ve Direksiyonda Titreme


Murat Öngür

Recommended Posts

Ersin Gökdemir

şayet ön tekerlerde frene basınca titreme oluyorsa %90 disklerden kaynaklanıyordur. aynı sıkıntıyı çok yaşadım, yeni disk aldım, kaç defa torna yaptırdım ve hepsinde de balatalarınıda yeniledim fakat hiç bir şey değişmedi.

 

daha sonra arka balataların (kampana) fazla aşınmadığını  farkettim. arkaların ayarı düştüğü için gerektiği gibi frenleme yapmıyor ve önlere fazla yük biniyor. buda diskin fazla ısınmasına ve disk yüzeyinin bozulmasına sebep oluyor.

 

en son 3 sene önce eski diski tornalattım ve zenith marka yeni balata ile taktım. o zamandan beri ortalama iki ayda bir arka fren ayarlarını yaparak kullanıyorum. hem arabanın frenleme mesafesi azaldı hemde titreme falan kayboldu. şu anda aynı disklerle yanlış hatırlamıyorsam üçüncü balatayı kullanıyorum. (yaklaşık olarak 60.000 km civarında olmuştur.)

 

belki sizlerde de sorun bu şekilde çözülebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hakan Bayrak yazdı:

İki yıl olmuştur sanırım aba diskleri değişeli. Bu kadar uzun gitmesini arabayı düz topoğrafyada sürdüğüme ve sert kullanmadığıma yoruyorum.

 

 

2 kasada sorun yok. Sorun 3 kasada ve özellikle dizelde. 

Tabi ki sakin sürüşte diskler zarar görmüyor. Sert fren ısıtıyor diskleri. 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Titremenin sebebi disklerin yamulması, peki disklerin yamulmasının tek sebebi aşırı ısınma ve su geçişi mi? Diskleri sürekli yamulan ve değişim yapan insanlar su geçişlerine dikkat etmesine rağmen bazı arabalarında sürekli disk yamulması olayı yaşıyorlar. Belki de ön düzendeki bir bozukluk da zamanla diskleri bozuyor olamaz mı. Örneğin balans ayarı bozuk arabayla yapılan yüksek hızlı frenler veya ön düzende boşluk olan araçlarda yapılan yüksek hızlı frenler de diskin yamulmasına sebep olabilir mi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Öngür yazdı:

Merhabalar 

araçta frene basınca pedalda ve daha hafif oranda direksiyonda titreme oluyor , herkes ön disk olduğunu düşünüyor  bende dahil , sizce başka her hangi bir sorun olabilir mi ?

Ön takım yeni ön düzen kontrolünden geçti hiç bir sıkıntı yok.

Bu sorun lastiklerle alakalı olabilir mi sizce ? 

ön diskler bozuk. ama porya boşluğu varsa, lastik balansı iyi değilse bu titreşim daha büyük şekilde hissedilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Celalettin Süğürtin yazdı:

Parcanın markası DJ

 

3ee3dd1bb53d02658cdae4c28f0f1c44.jpg

 

8419da7cd875f62de015d1132352b746.jpg

Birinci resimdeki detaya dikkatinizi cekerim, hiç bir diskte bu sekilde marka basılmıyor.

Anladım abi tşk ederim

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Ersin Gökdemir yazdı:

şu anda aynı disklerle yanlış hatırlamıyorsam üçüncü balatayı kullanıyorum. (yaklaşık olarak 60.000 km civarında olmuştur.)

 

 

Ben 3 sene 50 bin km de 1 balatayı bitiremedim 😁 Bu arada torna sonrası güzel oldu 2 3 fren denemesi yaptım titreme yok, Antalya ya salınca göreceğiz tam sonucu, en çok rampa aşağı 100-110 inerken frende titriyordu.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Titremenin sebebi disklerin yamulması, peki disklerin yamulmasının tek sebebi aşırı ısınma ve su geçişi mi? Diskleri sürekli yamulan ve değişim yapan insanlar su geçişlerine dikkat etmesine rağmen bazı arabalarında sürekli disk yamulması olayı yaşıyorlar. Belki de ön düzendeki bir bozukluk da zamanla diskleri bozuyor olamaz mı. Örneğin balans ayarı bozuk arabayla yapılan yüksek hızlı frenler veya ön düzende boşluk olan araçlarda yapılan yüksek hızlı frenler de diskin yamulmasına sebep olabilir mi. 

Su değil zaten. Su evet bozar ama. Mondeo mk3 için su gerekmiyor.
Hız ve sert fren yeterli.
Araç sağlıklı iken de bozuluyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

 

Ben 3 sene 50 bin km de 1 balatayı bitiremedim 😁 Bu arada torna sonrası güzel oldu 2 3 fren denemesi yaptım titreme yok, Antalya ya salınca göreceğiz tam sonucu, en çok rampa aşağı 100-110 inerken frende titriyordu.

Hadi bakalım hayırlısı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Fren pedalına basılı halde tümsekten geçmek bozar mı?

 

Ersin Gökdemir yazdı:

şayet ön tekerlerde frene basınca titreme oluyorsa %90 disklerden kaynaklanıyordur. aynı sıkıntıyı çok yaşadım, yeni disk aldım, kaç defa torna yaptırdım ve hepsinde de balatalarınıda yeniledim fakat hiç bir şey değişmedi.

 

daha sonra arka balataların (kampana) fazla aşınmadığını  farkettim. arkaların ayarı düştüğü için gerektiği gibi frenleme yapmıyor ve önlere fazla yük biniyor. buda diskin fazla ısınmasına ve disk yüzeyinin bozulmasına sebep oluyor.

 

en son 3 sene önce eski diski tornalattım ve zenith marka yeni balata ile taktım. o zamandan beri ortalama iki ayda bir arka fren ayarlarını yaparak kullanıyorum. hem arabanın frenleme mesafesi azaldı hemde titreme falan kayboldu. şu anda aynı disklerle yanlış hatırlamıyorsam üçüncü balatayı kullanıyorum. (yaklaşık olarak 60.000 km civarında olmuştur.)

 

belki sizlerde de sorun bu şekilde çözülebilir.

Bu bana çok mantıklı geldi, mondeo mk2'de yaşamıştım aynı sorunu ve arka frenlere hiç bakmıyorlardı.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Bu ön arka fren oranları ne olmalı? muayenede ölçülüyor sanırım, sıkıntı olsa muayeneden geçmemesi gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Parcanın markası DJ
 
3ee3dd1bb53d02658cdae4c28f0f1c44.jpg
 
8419da7cd875f62de015d1132352b746.jpg
Birinci resimdeki detaya dikkatinizi cekerim, hiç bir diskte bu sekilde marka basılmıyor.


Toyota’ya yedek parça üreten firma imiş DJ [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
şayet ön tekerlerde frene basınca titreme oluyorsa %90 disklerden kaynaklanıyordur. aynı sıkıntıyı çok yaşadım, yeni disk aldım, kaç defa torna yaptırdım ve hepsinde de balatalarınıda yeniledim fakat hiç bir şey değişmedi.
 
daha sonra arka balataların (kampana) fazla aşınmadığını  farkettim. arkaların ayarı düştüğü için gerektiği gibi frenleme yapmıyor ve önlere fazla yük biniyor. buda diskin fazla ısınmasına ve disk yüzeyinin bozulmasına sebep oluyor.
 
en son 3 sene önce eski diski tornalattım ve zenith marka yeni balata ile taktım. o zamandan beri ortalama iki ayda bir arka fren ayarlarını yaparak kullanıyorum. hem arabanın frenleme mesafesi azaldı hemde titreme falan kayboldu. şu anda aynı disklerle yanlış hatırlamıyorsam üçüncü balatayı kullanıyorum. (yaklaşık olarak 60.000 km civarında olmuştur.)
 
belki sizlerde de sorun bu şekilde çözülebilir.


Ustalar arka kampana ile uğraşmaktan kaçtıkları için hep.
Ben de zamanında ayarlattım, tozunu temizlettim, ön diski tornaya sokturdum, balataları yenilettim, sonuç mis gibi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin


Toyota’ya yedek parça üreten firma imiş DJ [emoji1]
Satıcı aynısını söylemişti. Tofaş'ın Opar'ı gibi .
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Forumdan bir yorum,
Çok eskiden ekran resmi almıştım.

4288e7feef1ba0748cf0f1987bed4419.jpg

Jant veya lastik kusurunda kasa titrer.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Jant veya lastik kusurunda kasa titrer.


Kusursuz yeni lastik,
Kalibre edilmiş Balans makinasında yapılmış Balans ayarı,
Düzeltilmiş Jant,
Hassas ayarlanmış ön düzen,
Eğilmemiş kaliteli fren diski,
Takılalı 1000 km olmuş kaliteli yumuşak fren balatası,
Boşluksuz Aks,
Ölmemiş amortisör,
Vs
Vs

Bunları bi araya getirince,
aracına yeniden aşık ediyor insanı.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bu ön arka fren oranları ne olmalı? muayenede ölçülüyor sanırım, sıkıntı olsa muayeneden geçmemesi gerekmez mi?

çoğu kimse muayeneden önce fren ayarlarını yaptırıyor zaten. onun için sıkıntı çıkmıyor.

ön arka disk olduğu zaman ayar gerekmiyor. sadece balatalar kontrol edilmeli.

arka kampana olanlarda ise ayar yapıldığı için zaman içersinde yapılan ayarda düşme oluyor. buda fren yapıldığı zaman önlerin sağlam, arkaların zayıf tutmasına sebep oluyor.

frenleme esnasında zaten arka ayarlar düşük olduğunda araç öne yığılma yapıyor ve ani frenlerde önler kızaklıyor. ayarlar iyi ise frene bastığınızda araç daha oturaklı oluyor ve bunu hissettiriyor.

 

arka tekeri krikoya kaldırıp el ile çevirdiğiniz zaman ayar düşükse teker boşta döner. normalde balatanın hafif temas etmesi gerekir. bunu uzun yolda fazla frene basmadan gittiğiniz zamanda anlarsınız. ayar düşükse durduğunuzda el ile baktığınızda kampanalar soğuk olur. normalde hafif bir sıcaklık olması lazım.

 

önemli bir konuda, eğer ön disklerin balatası fazla km aşınmadan gidiyorsa sert balata kullanıyorsunuz demektir. buda disklere zarar verir. iyi ve kaliteli balatanın yumuşak olması gerekir ki balata diski değil, disk balatayı aşındırsın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Mehmet Ozyurek yazdı:


Jant veya lastik kusurunda kasa titrer.

Peki abi disk yamukluğu zamanla araca zarar verir mi ? Yani diğer ön takım parçalarına ?  Daha da önemlisi frenlemeye durma mesafesine negatif yönde etkisi var mı ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Öngür yazdı:

Peki abi disk yamukluğu zamanla araca zarar verir mi ? Yani diğer ön takım parçalarına ?  Daha da önemlisi frenlemeye durma mesafesine negatif yönde etkisi var mı ?

 

Zarar verir kesinlikle. Çok yoğun bir titreme oluşuyor. 

Frenlemeye de olumsuz etkisi vardır. Çünkü sıkıp bırakıyor gibi oluyor. Ancak bu abs gibi değil. tek diskte veya alakasız disklerde oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Rampa aşağı fren yapmam tedirgin ediyor, muhakkak düzeltilmeli, zarar vermese bile sürüş güvenliği etkileniyor kesin.

 

Ersin Gökdemir yazdı:

eğer ön disklerin balatası fazla km aşınmadan gidiyorsa sert balata kullanıyorsunuz demektir. buda disklere zarar verir. iyi ve kaliteli balatanın yumuşak olması gerekir ki balata diski değil, disk balatayı aşındırsın.

Kale aldık, 3 sene 50 bin oldu yarısı duruyor balatanın, en kısa zamanda değişeceğim, dediğiniz gibi iki diskide bu balatalar eğdi büyük olasılık.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Celalettin Süğürtin yazdı:
Ümit Türk yazdı:
belli bir hızda gidince frene bastığınızda titriyorsa yüzde 70 ön diskler. ama ön takım bakımında belki eksik bırakılan şeyler olmuş olabilir. ustanın görmesi gerekiyor. 
 

Ben de aynı sıkıntıyı yaşıyordum. Sifır disk alıp deģiştirdim. 2 -3 ay sonra yine oldu. Dönüşümlü olarak tornalattırıp değiştiriyordum. En son bir marka buldum çok kaliteliydi. Metalin görüntüsü dahi farkı hissettiriyordu. Şu an sorun yok. Yaklaşık 5-6 ay oldu şeytan kulağına kurşun. Bu markayı tavsiye ederim. Reklam olmaması ićin buradan paylaşmayım. Dilerseniz markayı özelden bildirebilirim.

 

Murat Öngür yazdı:

Bu disk sorunun sıkıldım daha önce titriyordu orj balatalarla beraber değiştirdim , 1 2 sonra tekrar oldu sonra diskler daha yeni diye tornalattım şuan yine aynı sorun oldu bu işin kesin çözümü illa orj disk mi alalım yada daha kaliteli marka ?  orj 1000 TL den pahalı trw delphi gibi markalar da 650 TL üzeri.

Audi'de diskleri değiştiriyordum. Değiştiren usta bu üstünden çıkanları çok ararsın dedi.

Niye ki orijinal takıyoruz zaten dedim.

Adı orijinal, fabrikanın taktığı başka, Doğuş'un orijinal diye Türkiye'de Audi logolu imal ettirip taktığı başka dedi.

Hakikaten ilk diskler yaklaşık 150 bin km gitmişti.

Sonraki 130 bin km de arada birer tur da tornalatarak iki sefer disk değiştirmek zorunda kaldım. Aniden suya maruz kalmasa bile, aşırı ısınmadan sonra disklerde titreme başlıyordu.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Rampa aşağı fren yapmam tedirgin ediyor, muhakkak düzeltilmeli, zarar vermese bile sürüş güvenliği etkileniyor kesin.

 

Kale aldık, 3 sene 50 bin oldu yarısı duruyor balatanın, en kısa zamanda değişeceğim, dediğiniz gibi iki diskide bu balatalar eğdi büyük olasılık.

 

ben zenith marka balatadan memnun kaldım. istersen deneyebilirsin.

veya tavsiye edilen başka bir yumuşak balata kullan. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Merhabalar bugün gittim servise disklerin iyi durumda olduğunu yeni disk e gerek olmadığını tornanın yettiğini söyledi ustam ( özel ford servisi burası ve hiç yanılmadılar şimdiye kadar + 99 yılından beri arkadaşım sahibi ortağı da eski, oto koç servis danışmanı ) + olarak pedala vuruyor ise arka disklerin yamuk olabileceğini de söylediler 4 diski de torna yaptırdık ve sanki hiç incelmemiş gibi geldiler  :)  .  

ise su dışında ne etken olabilir diye baya konuştuk servis danışmanı olan usta , mesela uzun yol yaptın havada sıcak dur kalk dışında uzun süre duruşlarda frene basmak yerine el frenini kullan dedi , mantığı ise ısınan dısklere durduğu yerde balataların basıncı tek noktadan geldiği için yamulmalara sebep olabiliyormuş. Disk dönerken diskin her yerine eşit basınç ama dururken tek noktaya. Bence çok mantıklı.

Böyle işe bu arada ön takımda , salıncaklar, rot kolları, rot başları, aks kafaları ve poryalar tek tek bakıldı hepsi sağlam şükür.

Yorum yapan herkese Tşk ler 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Murat Öngür yazdı:

tornadan sonra düzeldimi murat hocam birde torna işçiligi ne alıyorlar

 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)
Erkan Işık yazdı:

 

valla onu test edemedim , çünkü en fazla 30 40 km ile döndüm eve ,birde disklerin balatalara alışması lazım frenler daha  oturmadı yerine.

torna işçiliği 4 disk 120 tl 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...