Çağatay Özsoy 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Merhaba Arkadaşlar, 2017 Model 1.6 dizel otomatik qashqai sahibiyim, son zamanlarda kalkışlarda performans düşüklüğü var gibi geliyor. Daha önceden de böylemiydi hatırlamıyorum ama son zamanlarda dikkatimi çekmeye başladı, CVT şanjımanın bir güzelliği de olabilir gerçi. İlk Kalkışta 1500 devre kadar Turbo ile ilgili bir arıza olabilir mi? basıncında filan düşme olsa zaten araç sensörleri algılayıp arıza verir diye düşünüyorum. Servise götüreceğim ama kesin normal diyip geri gönderecekler, onun için baştan bir fikir edineyim dedim. Oksijen sensörü, intercooler ve turbo ilk aklıma gelen sıkıntı olabilecek yerler. 1500 devirden sonra performansı iyi ama kalkış yaparken zorlanıyor, turbo lag i denilen olaydan farklı bir durum sanki. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 2700 rakımda böyle oluyordu benimki Turbo ile ilgili bir sorun olabilir. Araç kaç bin km'de. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 (düzenlendi) 1500 devire kadar normal olan zaten gitmemesi değil midir. Grafiğe bakarsanız böyle olması gerektiğini görürsünüz zaten. Ama önceden iyiydi şimdi kötü derseniz başka bir sorun olabilir. 26 Temmuz 2019 tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Mahmut Yıldız yazdı: Ama önceden iyiydi şimdi kötü derseniz başka bir sorun olabilir. Ben de böyle olduğunu düşünüyorum.. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Sensörleri bir ölçdürün dpf katalizör durumuna bir baktırın hersey normalse kurcalamaya gerek yok Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 dizelde oksiyen sensörü varmı bilmiyorum. hava akıs mafı, ve map sensörünü temizleme imkanınız varsa temizleyip deneyin derim. Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 26 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: 2700 rakımda böyle oluyordu benimki Turbo ile ilgili bir sorun olabilir. Araç kaç bin km'de. 32 binde filan abi Erkan Işık yazdı: Sensörleri bir ölçdürün dpf katalizör durumuna bir baktırın hersey normalse kurcalamaya gerek yok ben ilgilenmezsem kimse ilgilenmez, simdi servise gitsem.servis delikanlı gibi hayatta ariza filan bulmaz, anca garanti bitsin kol gibi fatura çıkarayım derler Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 26 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2019 Mahmut Yıldız yazdı: 1500 devire kadar normal olan zaten gitmemesi değil midir. Grafiğe bakarsanız böyle olması gerektiğini görürsünüz zaten. Ama önceden iyiydi şimdi kötü derseniz başka bir sorun olabilir. 1500 e kadar normal ama sanki gittikce hantallasti Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Temmuz 2019 Paylaş 26 Temmuz 2019 Havalar sıcak nem fazla. Zaten motorun canına ot tıkıyor. 1500dd altında aşırı besleme olan araç zaten atmosferik gibi yürür Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 28 Temmuz 2019 Paylaş 28 Temmuz 2019 Turbo basınç sessörünü yağsız spreyle temizleyin,ayrıca mazot aldığımız yeri değiştirip bi test edin derim. Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 28 Temmuz 2019 Paylaş 28 Temmuz 2019 Hocam bu durum cvt şanzımanlı qashqai ler için normal. internette de araştırır yada kullanıcılarla konuşursanız hepsi hemen hemen aynı şeyi söyler. alt devirleri cansızdır.. bana sorarsanız yakıt düşük tutmak amaçlı bir tedbir. neden derseniz ani gazlamalarda motor mazotun çoğunu yakmadan atar. common rail teknolojisi olsa da yakıt sarfiyatı yüksek olur. bence burada motor bu ani hızlanmayı kontrol altına alıp yakıtı düşürüyor. otomatik viteslerin yakıtı yükselttiği malum ama son çıkan otomatiklerin çoğun da yakıtı düşürmek amaçlı sizin dediğiniz alt devirlerin cansız olması durumu mevcut. Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 29 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2019 Tayfun Aydın yazdı: Hocam bu durum cvt şanzımanlı qashqai ler için normal. internette de araştırır yada kullanıcılarla konuşursanız hepsi hemen hemen aynı şeyi söyler. alt devirleri cansızdır.. bana sorarsanız yakıt düşük tutmak amaçlı bir tedbir. neden derseniz ani gazlamalarda motor mazotun çoğunu yakmadan atar. common rail teknolojisi olsa da yakıt sarfiyatı yüksek olur. bence burada motor bu ani hızlanmayı kontrol altına alıp yakıtı düşürüyor. otomatik viteslerin yakıtı yükselttiği malum ama son çıkan otomatiklerin çoğun da yakıtı düşürmek amaçlı sizin dediğiniz alt devirlerin cansız olması durumu mevcut. Kutluay Selçuk yazdı: Turbo basınç sessörünü yağsız spreyle temizleyin,ayrıca mazot aldığımız yeri değiştirip bi test edin derim. Servet Aydın yazdı: Havalar sıcak nem fazla. Zaten motorun canına ot tıkıyor. 1500dd altında aşırı besleme olan araç zaten atmosferik gibi yürür Cevaplar icin cok tskler, dediginiz gibi normal bir durumda olabilir, biraz uzak ama bildiğim iyi ozel nissan servisi vardi, uc b3s verip oraya bir göstereyim. Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 2 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2019 (düzenlendi) Birkaç gündür dikkat ettim; sabah soğukta araç yağ gibi, dediğiniz gibi havanın ısınması, klima, kişi sayısı artması vs olunca düşük devirlerde performans düşüklüğü çok hissedilir olur. 1500 Devri geçip turbo gerekli basıncı yakalayınca fark edilmiyor ama 1500 e kadar performans yerlerde. Anlaşılan araçta sıkıntı yok, olay benim turbo boşluğunu 1550 kg araç ile tecrübe etmem, cevap veren herkese tşkler. 2 Ağustos 2019 tarihinde Çağatay Özsoy tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 2 Ağustos 2019 Paylaş 2 Ağustos 2019 Çağatay Özsoy yazdı: Birkaç gündür dikkat ettim; sabah soğukta araç yağ gibi, dediğiniz gibi havanın ısınması, klima, kişi sayısı artması vs olunca düşük devirlerde performans düşüklüğü çok hissedilir olur. 1500 Devri geçip turbo gerekli basıncı yakalayınca fark edilmiyor ama 1500 e kadar performans yerlerde. Anlaşılan araçta sıkıntı yok, olay benim turbo boşluğunu 1550 kg araç ile tecrübe etmem, cevap veren herkese tşkler. aynı hissi bende alıyorum sabah işe giderken araba capcanlı tepkiler süper ama aksamm (sabah 9dan aksam 8e) kadar kapalı avm garajında nemin için aksam marsa oturuyorum 1-2 tık sabah ki performans yok gibi geliyor. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Ağustos 2019 Paylaş 28 Ağustos 2019 emilen ısıyı ölçen sensörde bir sorun olmasın? VW de MAP içinde entegre onlar. çıkartıp temizlemek lazım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts