Çağatay Özsoy

Nissan Qashqai Kalkışlarda Performans Düşüklüğü

Recommended Posts

Çağatay Özsoy

Merhaba Arkadaşlar, 

 

2017 Model 1.6 dizel otomatik qashqai sahibiyim, son zamanlarda kalkışlarda performans düşüklüğü var gibi geliyor. 

Daha önceden de böylemiydi hatırlamıyorum ama son zamanlarda dikkatimi çekmeye başladı, CVT şanjımanın bir güzelliği de olabilir gerçi.

 

İlk Kalkışta 1500 devre kadar Turbo ile ilgili bir arıza olabilir mi? basıncında filan düşme olsa zaten araç sensörleri algılayıp arıza verir diye düşünüyorum. 

 

Servise götüreceğim ama kesin normal diyip geri gönderecekler, onun için baştan bir fikir edineyim dedim. 

Oksijen sensörü, intercooler ve turbo ilk aklıma gelen sıkıntı olabilecek yerler.

 

1500 devirden sonra performansı iyi ama kalkış yaparken zorlanıyor, turbo lag i denilen olaydan farklı bir durum sanki.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

2700 rakımda böyle oluyordu benimki :)

Turbo ile ilgili bir sorun olabilir. 

Araç kaç bin km'de. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

1500 devire kadar normal olan zaten gitmemesi değil midir. 

 

Grafiğe bakarsanız böyle olması gerektiğini görürsünüz zaten. Ama önceden iyiydi şimdi kötü derseniz başka bir sorun olabilir. 

 

wykres_power.php

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Ama önceden iyiydi şimdi kötü derseniz başka bir sorun olabilir. 

 

 

Ben de böyle olduğunu düşünüyorum.. 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

Sensörleri bir ölçdürün dpf katalizör durumuna bir baktırın hersey normalse kurcalamaya gerek yok

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Aktay

klima açık olmasın :unsure2:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okay Kaygusuz

dizelde oksiyen sensörü varmı bilmiyorum.

hava akıs mafı, ve map sensörünü temizleme imkanınız varsa temizleyip deneyin derim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Özsoy
Mehmet Ozyurek yazdı:

2700 rakımda böyle oluyordu benimki :)

Turbo ile ilgili bir sorun olabilir. 

Araç kaç bin km'de. 

32 binde filan abi

Erkan Işık yazdı:

Sensörleri bir ölçdürün dpf katalizör durumuna bir baktırın hersey normalse kurcalamaya gerek yok

:) ben ilgilenmezsem kimse ilgilenmez, simdi servise gitsem.servis delikanlı gibi hayatta ariza filan bulmaz, anca garanti bitsin kol gibi fatura çıkarayım derler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Özsoy
Mahmut Yıldız yazdı:

1500 devire kadar normal olan zaten gitmemesi değil midir. 

 

Grafiğe bakarsanız böyle olması gerektiğini görürsünüz zaten. Ama önceden iyiydi şimdi kötü derseniz başka bir sorun olabilir. 

 

 

1500 e kadar normal ama sanki gittikce hantallasti

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Havalar sıcak nem fazla. Zaten motorun canına ot tıkıyor. 1500dd altında aşırı besleme olan araç zaten atmosferik gibi yürür 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kutluay Selçuk

Turbo basınç sessörünü yağsız spreyle temizleyin,ayrıca mazot aldığımız yeri değiştirip bi test edin derim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tayfun Aydın

Hocam bu durum cvt şanzımanlı qashqai ler için normal. internette de araştırır yada kullanıcılarla konuşursanız hepsi hemen hemen aynı şeyi söyler. alt devirleri cansızdır.. bana sorarsanız yakıt düşük tutmak amaçlı bir tedbir. neden derseniz ani gazlamalarda motor mazotun çoğunu yakmadan atar. common rail teknolojisi olsa da yakıt sarfiyatı yüksek olur. bence burada motor bu ani hızlanmayı kontrol altına alıp yakıtı düşürüyor. otomatik viteslerin yakıtı yükselttiği malum ama son çıkan otomatiklerin çoğun da yakıtı düşürmek amaçlı sizin dediğiniz alt devirlerin cansız olması durumu mevcut.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Özsoy
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam bu durum cvt şanzımanlı qashqai ler için normal. internette de araştırır yada kullanıcılarla konuşursanız hepsi hemen hemen aynı şeyi söyler. alt devirleri cansızdır.. bana sorarsanız yakıt düşük tutmak amaçlı bir tedbir. neden derseniz ani gazlamalarda motor mazotun çoğunu yakmadan atar. common rail teknolojisi olsa da yakıt sarfiyatı yüksek olur. bence burada motor bu ani hızlanmayı kontrol altına alıp yakıtı düşürüyor. otomatik viteslerin yakıtı yükselttiği malum ama son çıkan otomatiklerin çoğun da yakıtı düşürmek amaçlı sizin dediğiniz alt devirlerin cansız olması durumu mevcut.

 

Kutluay Selçuk yazdı:

Turbo basınç sessörünü yağsız spreyle temizleyin,ayrıca mazot aldığımız yeri değiştirip bi test edin derim.

 

Servet Aydın yazdı:

Havalar sıcak nem fazla. Zaten motorun canına ot tıkıyor. 1500dd altında aşırı besleme olan araç zaten atmosferik gibi yürür 

 

Cevaplar icin cok tskler, dediginiz gibi normal bir durumda olabilir, biraz uzak ama bildiğim iyi ozel nissan servisi vardi, uc b3s verip oraya bir göstereyim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Özsoy
(düzenlendi)

Birkaç gündür dikkat ettim;  sabah soğukta araç yağ gibi, dediğiniz gibi havanın ısınması, klima, kişi sayısı artması vs olunca düşük devirlerde performans düşüklüğü çok hissedilir olur. 1500 Devri geçip turbo gerekli basıncı yakalayınca fark edilmiyor ama 1500 e kadar performans yerlerde.

 

Anlaşılan araçta sıkıntı yok, olay benim turbo boşluğunu 1550 kg araç ile tecrübe etmem,  cevap veren herkese tşkler.

tarihinde Çağatay Özsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Okay Kaygusuz
Çağatay Özsoy yazdı:

Birkaç gündür dikkat ettim;  sabah soğukta araç yağ gibi, dediğiniz gibi havanın ısınması, klima, kişi sayısı artması vs olunca düşük devirlerde performans düşüklüğü çok hissedilir olur. 1500 Devri geçip turbo gerekli basıncı yakalayınca fark edilmiyor ama 1500 e kadar performans yerlerde.

 

Anlaşılan araçta sıkıntı yok, olay benim turbo boşluğunu 1550 kg araç ile tecrübe etmem,  cevap veren herkese tşkler.

aynı hissi bende alıyorum sabah işe giderken araba capcanlı tepkiler süper ama aksamm (sabah 9dan aksam 8e) kadar kapalı avm garajında nemin için aksam marsa oturuyorum 1-2 tık sabah ki performans yok gibi geliyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki