Erdem Hakkı Bağama 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 2017 haZiranda aldığım ve motorunda kurcalanmadık yer bırakmadığım aracımda komik birşey farkettim. kızdırma bujilerimin tamamının kabloları sökük ve bağlantı yok. kullandığım süre boyunca yaz ya da kış kesinlikle çalışmama veya geç çalışma söz konusu olmadı. yalnız aldığımdan beri bariz bir çekiş düşüklüğü var turbo yokmuş gibi. km 320 bim geçen hafta turbo revizyon yaptırdım hala araç aynı performanssızlıkta çıkma n75 valfi aldım taktım değişmedi valfi iade ettim şimdi sıfır aldım kargoda gelecek pierburg marka. bu kızdırma bujilerinin araç çalıştıktan sonra bir işlevi var mı çekiş düşüklüğümle alakası olabilir mi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Tabi, kızdırma bujileri arada bir devreye girip yanma odasını sıcak tutuyorlar. Bujileri aktif hale getirin, muhtemelen performansınız düzelecek. Niye bu hale getirilmiş acaba? Muhtemelen bujilerden biri veya daha fazlası bozuk ama sökmeyi göze alamamışlar, devreye kısa devre yapmışlardır. 3 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Bujileri sökmeyi düşünüyorsanız diplerine wd 40 sıkın sökmeden 1 hafta önce 2 sefer 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Würht rost off ice. Çıkmam diyeni çıkarır. https://eshop.wurth.com.tr/Pas-soekuecue-Rost-Off-Ice-ROST-OFF-ICE-SOGUTMALI-PAS-SOKUCU-400ML/0893240.sku/tr/TR/TRY/ 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Kızdırma bujileri yangın çılarttığı için sökmüş olabilirler. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Kızdırma bujileri yangın çılarttığı için sökmüş olabilirler.Oda nereden çıktı 2 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Ali Darbaz yazdı: Kızdırma bujileri yangın çılarttığı için sökmüş olabilirler. Oda nereden çıktı 1 Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 peki ecuyu nası kandırmışlar, kızdırma buji arızası vermesi lazım değilmi? muhtemelen direnç vb bir yöntem uygulanmıştır diye tahmin ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 (düzenlendi) performansa hiçbir etkisi yok. sadece kışın ilk marsta ver belirli bir aralıkta gaza bastıkca devreye giriyor. tabi kısın -lerde motor ısınana kadar aracı cıhaza bagladınız mı hata kodu veriyor mu map veya maf olabilir. Serkan Gülderen yazdı: peki ecuyu nası kandırmışlar, kızdırma buji arızası vermesi lazım değilmi? muhtemelen direnç vb bir yöntem uygulanmıştır diye tahmin ediyorum. bu olayda ecunun kanmasına gerek yokki kandrılcak bir durum yok ecu elektriigi gönderiri verir kızdırmaya fişi takılı olmadıgı içinde calısmaz. bizim arabalarda vw eski düzen dizellerde vt kızdırma patlaksa arızasını vermiyor. 5 Ağustos 2019 tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Kizdirma bujilerim arizali diye cekis dusuklugu yasiyordum. Degistirdim yazilim yapilmis gibi oldu. Araba kendini korumaya aliyordu 3 bin devir cevirmiyordu. 2 Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Fiesta kullanırken başka bir arıza için bilgisayara bağlanınca bozuk olduğu ortaya çıkmıştı ve değiştirmiştik. Değişim öncesi ve sonrası bir fark hissetmedim belkide İzmir’de kullandığım için olabilir havalar çok soğuk olmadığından. 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 6 Ağustos 2019 Paylaş 6 Ağustos 2019 Ben kızdırma bujisi yüzünden 1.3 CDTI motorda yolda kaldım diyebilirim. Çorlu'dan İstanbul'a kadar araç korumaya aldı kendini ve devir çevirmiyordu eziyet gibi 40 la geldim bütün yolu. Kızdırma bujilerini değiştirmek istedim sıkışmışlar, kırılma teklikesinden sökemedik. 2 tanesini tornacıda söktürdüm, 2 sini patlattırarak çıkarttılar. 4 tane BERU kızdırma bujisinden sonra araba kendine gelmişti. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 18 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 18 Ağustos 2019 Çıkma aldığım n75valfi yani turbo selonoidi arızalı imiş yaklaşık 300 liraya sıfır orjinal aldım taktım aracın hiç bir problemi kalmadı. Araç cihaza bağlanınca arıza vermiyor, göstergelerde kızdırma bujisi ikaz lambası yok yanmıyor ( bendeli sökülmüş olabilir diye arkadaşın 2006 focusunda baltık onun göstergesinde de buji lambası yok). Benim aracımın 4 kızdırma bujisinin de kabloları sökük ve ne çalışırken ne de giderken herhangi bir etkisi yok ya da bar ben hissetmiyorum) c max larda motor arka kısmına ulaşmak için sileceklerin vs. Sökülmesi gerekli şu an üşeniyorum ama önümüzdeki günlerde enjektör saplamalarından sızan yağ için motoru üstten sökeceğim o zaman bujileri de söküp ( wd40 eşliğinde acele yapmadan kırmadan) gereğini yapacağım. Durumu burdan paylaşırım. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Ağustos 2019 Paylaş 18 Ağustos 2019 Bujiyi çözmelisin. Kışın başını ağrtacak çok soğuk olursa 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 18 Ağustos 2019 Paylaş 18 Ağustos 2019 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Çıkma aldığım n75valfi yani turbo selonoidi arızalı imiş yaklaşık 300 liraya sıfır orjinal aldım taktım aracın hiç bir problemi kalmadı. Araç cihaza bağlanınca arıza vermiyor, göstergelerde kızdırma bujisi ikaz lambası yok yanmıyor ( bendeli sökülmüş olabilir diye arkadaşın 2006 focusunda baltık onun göstergesinde de buji lambası yok). Benim aracımın 4 kızdırma bujisinin de kabloları sökük ve ne çalışırken ne de giderken herhangi bir etkisi yok ya da bar ben hissetmiyorum) c max larda motor arka kısmına ulaşmak için sileceklerin vs. Sökülmesi gerekli şu an üşeniyorum ama önümüzdeki günlerde enjektör saplamalarından sızan yağ için motoru üstten sökeceğim o zaman bujileri de söküp ( wd40 eşliğinde acele yapmadan kırmadan) gereğini yapacağım. Durumu burdan paylaşırım. cok iyi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ağustos 2019 Paylaş 18 Ağustos 2019 yananlar fiestalar, röle kısmı kaynaklı, konudaki araç bambaşka model bambaşka motor. kızdırma bujisi olmadan marş basıp motorun çalışması imkansız?? tdci sisteminde bu kızdırmalar yolda sürüşte de aktif. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2019 Paylaş 18 Ağustos 2019 Ben bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum. Isıtmalar olmasa, Hem motor sağlıklı çalışmayacak hem de arıza lambası yakacaktır. Yorum bağlantısı
Barış TEMİZEL 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Çıkma aldığım n75valfi yani turbo selonoidi arızalı imiş yaklaşık 300 liraya sıfır orjinal aldım taktım aracın hiç bir problemi kalmadı. Araç cihaza bağlanınca arıza vermiyor, göstergelerde kızdırma bujisi ikaz lambası yok yanmıyor ( bendeli sökülmüş olabilir diye arkadaşın 2006 focusunda baltık onun göstergesinde de buji lambası yok). Benim aracımın 4 kızdırma bujisinin de kabloları sökük ve ne çalışırken ne de giderken herhangi bir etkisi yok ya da bar ben hissetmiyorum) c max larda motor arka kısmına ulaşmak için sileceklerin vs. Sökülmesi gerekli şu an üşeniyorum ama önümüzdeki günlerde enjektör saplamalarından sızan yağ için motoru üstten sökeceğim o zaman bujileri de söküp ( wd40 eşliğinde acele yapmadan kırmadan) gereğini yapacağım. Durumu burdan paylaşırım. erdem hocam selamlar.. ne yaptın kızdırma bujilerini merak ettim ? benim araçta da ben siliyorum ama geri geliyor kızdırma arızaları. söktürmeye korkuyorum. ama bir sorunum yok. hatta siyah duman atma olayını bile kızdırmalara bağladı bir iki usta. ne diyorsunuz bu konuda ? Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 26 Aralık 2019 Yazar Paylaş 26 Aralık 2019 Barış TEMİZEL yazdı: erdem hocam selamlar.. ne yaptın kızdırma bujilerini merak ettim ? benim araçta da ben siliyorum ama geri geliyor kızdırma arızaları. söktürmeye korkuyorum. ama bir sorunum yok. hatta siyah duman atma olayını bile kızdırmalara bağladı bir iki usta. ne diyorsunuz bu konuda ? Merhaba kızdırmaların kablolarını kafalarına geri bağladım araçta hiç bir değişiklik olmadı. Kızdırma bujileri ile alakalı edindiğim bilgi; Kontak açtığımızda ECU motor suyu sıcaklığından aldığı bilgiyle kızdırma bujilerinin marş basmadan önceki ve motor çalıştıktan sonraki çalışma sürelerini ayarlıyor. Mesela hava 7 derece kontağı açtığımızda 5 (sallıyorum) saniye boyunca kızdırmaları aktif ediyor ve ikaz lambası sönünce biz marşa basıyoruz araç çalışınca kızdırmalar devre dışı oluyor ve aracı kullanırkın kızdırmalar çalışmıyorlar. Mesela hava -13 derece (eksi 13) kontağı açtığımızda 10 (sallıyorum) saniye boyunca kızdırmaları aktif ediyor ve ikaz lambası sönünce biz marşa basıyoruz araç çalışınca kızdırmalar devre dışı kalmıyor belli bir saniye daha çalışıyor örneğin 20 sn sonra devreden çıkıyorlar ve aracı kullanırkın kızdırmalar çalışmıyorlar. Çalışma mantıkları bu şekildi imiş. Yanlışım var ise ve bilgisi net olan var ise düzeltsin. 1 Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 Mazot ateşlendikten sonra bile kızdırma bujisi yine de ara ara devreye giriyor mu hakikaten? Yani yanma odasında mazot yanarken oluşan sıcaklık yetersiz mi kalıyor? 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Mesela hava -13 derece (eksi 13) kontağı açtığımızda 10 (sallıyorum) saniye boyunca kızdırmaları aktif ediyor ve ikaz lambası sönünce biz marşa basıyoruz araç çalışınca kızdırmalar devre dışı kalmıyor belli bir saniye daha çalışıyor örneğin 20 sn sonra devreden çıkıyorlar ve aracı kullanırkın kızdırmalar çalışmıyorlar. Çalışma mantıkları bu şekildi imiş. Yanlışım var ise ve bilgisi net olan var ise düzeltsin. Testi basit.. Bujilere takılan soketlere ampul bağlayın.. Ne zaman çalışıyor ne zaman çalışmıyor görürsünüz.. Belki de. sizin bujileriniz bozuk olduğu için takınca tepki vermedi.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 M. Asım Kahraman yazdı: Mazot ateşlendikten sonra bile kızdırma bujisi yine de ara ara devreye giriyor mu hakikaten? Yani yanma odasında mazot yanarken oluşan sıcaklık yetersiz mi kalıyor? Dci motorda giriyor. Yanma verimi artıyor. Yeni dci motorlar daha hızlı çalışsın diye kızdırma bujilerini 4 volt kullanır 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 (düzenlendi) Pejo grubu motor kullanan dizel araclarda kizdirma bujisi yolda giderken de devreye girer. Yani dizel fordlarda var. Hatta yanlis hatirlamiyorsam bunu birisi denemisti forumda. Bujiye ampul baglamisti. Vw grubu araclarda sadece baslangicta calisiyor olabilir. Konudaki bujiler bozuk oldugu icin kafalari sökülmüş olabilir. Bu durumda sadece kafalari takmak herhangi bir etki yapmaz aracta. Bozuksa, degisince anlasilir... 26 Aralık 2019 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 27 Aralık 2019 Paylaş 27 Aralık 2019 M. Asım Kahraman yazdı: Mazot ateşlendikten sonra bile kızdırma bujisi yine de ara ara devreye giriyor mu hakikaten? Yani yanma odasında mazot yanarken oluşan sıcaklık yetersiz mi kalıyor? benim vw golf4 1,9da giriyor bir defa elektirik carptı. motor calısıyordu fişi acıkta sok tak yapıyordum 1 Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 27 Aralık 2019 Paylaş 27 Aralık 2019 (düzenlendi) Okay Kaygusuz yazdı: benim vw golf4 1,9da giriyor bir defa elektirik carptı. motor calısıyordu fişi acıkta sok tak yapıyordum Kızdırma bujilerine çarpacak kadar voltaj gelmiyordur sanıyordum, 12v ile kızdırmıyor mu? 27 Aralık 2019 tarihinde M. Asım Kahraman tarafından düzenlendi İmla Yorum bağlantısı
Recommended Posts