İçeriğe Yönlendir

Mercedes-Benz E250 CDI 4Matic FL


Kerim Bilge

Recommended Posts

Kerim Bilge

Cümleten merhaba değerli forum üyeleri, 

 

2007 yılından beri üye olduğum bu forumumuza bugüne dek ailemizin kullanımında olan araçlarının konusunu hep açtım.  Bu geleneği dört aylık bir rötar ile de olsa devam ettirelim dedim. Hem de bu süreçte aracı iyice gözlemleyip bir, iki kelam bir şeyler yazarım diye düşündüm. [emoji16]

 

2015 model LCI model F30 kasa 40. yıl donanımlı estoril mavi 320ied ile devam ederken, bir gün bakıma gittiğim bmw bayisinin ikinci el kısmında bu aracı gördüm. Zaten F30 un  bana biraz dar gelmesi sebebiyle büyük bir araca geçme niyetim acelem olmasa da vardı. Bu niyeti her erkeğin hayallerinde olan veya olacak olan bir yıldız ile taçlandırayım dedim. Hele ki OM651 kodlu 204 beygir 500 tork dört çeker bir canavar ile adeta fırsat gibi geldi. 

 

Araç 2013 model, 101.000 km de 22 Nisan 2019 da aldım, şu an 111.158 km de. Elite donanım elegance diye tabir edilen yıldızlı versiyon. Bu yıldızlı versiyonlarda ekstra olarak direksiyon G serisi ciplerdeki gibi dört kollu oluyor ve arka tamponda difüzör çıkışı olmuyormuş.  Elite donanım olmasına rağmen opsiyon olarak maun kaplamalar ve 18' boyutunda olan orjinal W222 kasa kodlu (2013 ve sonrası) S serisinin jantlarına sahip.

 

Motor hacmi 21xx küsur cc olduğundan dolayı kimi kaynaklarda 2.1 lt kimi kaynaklarda 2.2lt olarak geçmekte. 7G Tronic şanzımana sahip.

Motor konusundan başlayacak olursak, OM 651 kodlu olup, aynı kasa olan W212 lerdeki E220CDI lar ile salt motor olarak aynı olsa da turbo yapılarında değişiklik olmasından dolayı e250 olarak adlandırılmış. Turbolarındanki fark ise benim araçta tek turbo değil çift turbo olmasıymış. Bu nedenle de 204 hp güç ve 500 nm tork üretiyormuş. Özellikle tork değeri gerçekten muhteşem hissettiriyor. Özellikle rampa yukarı ve virajlı yollarda 4 matic de olmasından dolayı eğlence makinesine dönüşüyor. Ancak boş ağırlığının yaklaşık 1890 kg olmasından dolayı insan bazen keşke azıcık daha hafif olsaydı demiyor değil. [emoji23]

 

Şanzıman ise 7-G Tronic Plus olarak adlandırılan klasik C serisi ve devamında kullanılan "tork konvertörlü" ömürlük bir şanzıman. Sadece ilk yağ değişimi 125.000 km de yapılıyor ve devamında her 90.000 km de bir yağı değişmesi gerekiyor. Bmw de kullanılan ZF 8HP den sonra geçişler biraz daha yavaş olsa da, orta konsoldaki "S" düğmesine basınca sport modda bariz geçişler hızlanıyor. Ancak gerçeği konuşmak gerekirse Mercedes, Bmwlerin F kasa kodlarında kullanılan ZF 8HP şanzımanın düzeyini ancak yeni 9G Tronic ile yakalamış diyebilirim. 

 

Ama şu bir gerçek ki BMW 320ied lerde kullanılan ve yüksek verimli olsa da absürt kronik sorunları olan (bobin, buji, su kaçakları, oring kaçakları) N13 kodlu motordan sonra ömürlük bir makineye binmekteki kafa rahatlığı çok güzel bir şey.  Bu rahatlığı "dede spec" elegance donanıma özel "konfor süspansiyon" ile taçlandırınca yaylana yaylana gidiyoruz adeta BMW'den sonra. [emoji846]

 

Yakıt tüketimi ise bence ideal. Şöyle ki üzerinde tek başına ben varken bile 2 ton olan bir aracın şehir içi 5.5 litre yakması bence beklenmemli. Genel olarak ölçümlerime göre dikkat etmeden ancak devamlı da dip gaz gitmeden 22-28 ortalama hızda 7.8-8.4 lt arası bir yakıt tüketimi mevcut. Bu değerler şehirler arası 110-130 km/h ile ortalama 6.3-6.5 lt lere düşüyor. 

 

Neyse biliyorum biraz uzun oldu ama ben bu arabayı alırken forumlarda bu kadar detaylı bir inceleme yazısı olmadan aldığım için, yeni alacaklara fikir vermesi açısından iyi olacaktır diye düşünüyorum. 

 

Sizleri fotoğraflar ile baş başa bırakıyorum. Maşallahları esirgemeyelim lütfen...:nazar:

 

İlk aldığım gün:

oSOn71.jpg

oSOQII.jpg

oSOSyS.jpg

oSNU0e.jpg

oSNFg0.jpg

oSOciY.jpg

 

Sonrasında bakımlarını yaptırdık, sağ ön aks körüğünü yırtık olduğu için değiştirdik ve plakalarımızı takıp ilk bıcıbıcımızı yaptık:

oSjUpP.jpg

oSj0J8.jpg

oSj6uM.jpg

oSXi0p.jpg

oSXOgY.jpg

oSXqLU.jpg

oSXmrn.jpg

 

Çok fazla iç mekan resmi yok ama şimdilik bu iki kareyi koyayım:

oScciG.jpg

oScNm1.jpg

 

Son olarak frene basınca az bir titreme vardı bu nedenle 4 diski tornalattık, 4 balatayı değiştirdik

 

 

 ad813ae79ec8df48ce56dee7d9c1ef4c.jpgdb8dd0ffdb89c7e92f93f23bbad5cf48.jpg0a41836e28e42bb4974d5932b1f61c97.jpg

 

  • Beğen 28
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hayırlı olsun, genç bir insana d segment bir aracın dar gelmesi ilginç geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

genç bir insana d segment bir aracın dar gelmesi ilginç geldi.

3 serisi F30 sürücüyü sarar ve ön kısım biraz gömülüdür normaldir ben de ilk kullanımda çukura düşmüş gibi hissetmiştim araca binerken iki büklüm oluyorsun zaten. Merso ile yayıla yayıla rahat gidersin 😀

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
3 serisi F30 sürücüyü sarar ve ön kısım biraz gömülüdür normaldir ben de ilk kullanımda çukura düşmüş gibi hissetmiştim araca binerken iki büklüm oluyorsun zaten. Merso ile yayıla yayıla rahat gidersin [emoji3]
Koltuk yükseklik ayarı yok mu?[emoji3]
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Koltuk yükseklik ayarı yok mu?emoji3.png

BMW daha alçak bu sefer tavandan kurtarmıyor. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Hayırlı uğurlu olsun. Geçen hafta eniştedeki benzinli versiyonunu kullandım. Kesinlikle uzun yol aracı. Yapıştı mı yola önünde durulmaz. Maşallahı var. Ama yine de bir 500L değil tabi. 😜😊

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

araba gerçekten farkı hissettiriyor hayırlı olsun, hep derler ya bakımı ağırdır herkesin gücü yetmez diye, bakım maliyeti nedir bu arabaların acaba? periyodik ve ağır bakım ciddi anlamda yüksek mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

güzel seçim oldu bence. aracın ağırlığı yanlış. e350cdi  bile 1680 kg idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Tarım

Maşallah, E serisinde bu ve bundan bir önceki çok hoşuma gidiyor.

Bu kasanın sonrası ı ıh, çirkin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
güzel seçim oldu bence. aracın ağırlığı yanlış. e350cdi  bile 1680 kg idi.
4 çekermiş
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...