İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Düşmanlığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

 

görmeden inanmam prensibimdir

Sağlam morale ihtiyacım var 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Benzetmeleri mi 

 

Bence güzel başlamıştı. Hikaye yarım kaldı gibi :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Kafam yerine gelince betimleme devam eder :)

 

O kadar irtifa testi yaptın, bize sadece bökülmüş bir pet şişeden başka bişey paylaşmadın. 

Bu da roller testi gibi bi'seneyi devirecek mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

O kadar irtifa testi yaptın, bize sadece bökülmüş bir pet şişeden başka bişey paylaşmadın. 

Bu da roller testi gibi bi'seneyi devirecek mi?

Verileri yazdım. Başka ne yapayım 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Verileri yazdım. Başka ne yapayım 

 

Sen demedin mi " videolar bende montajlıyıp koycam" 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Sonrada videolar göstergenin yansıması nedeniyle çıkamadı diye ilave ettim 

 

Hadi ya. Neyse :(

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Atmosferiğe tüp takılmasaydı, piyasa dibe vururdu. Ben de dahil kimse almazdı. (Ki zaten almam Turbo Dizel varken)

Lpg’nin olmadığını düşünün,

Tın tın şehir içi biniyorsun, yakıyor 8-10 litre.

Basıyorsun yakıyor 12-15-20 litre.

Turbolu da yakıyor ama bastığında gidiyor en azından, yokuşlarda tökezlemiyor, ara hızlanmalarda güven veriyor, değiyor yaktığına.

İlla benzinli alacaksam turbolu alırım diyor algı.

Küçük hacimden büyük güçler elde ediliyor sonuçta...

 

1.2 motor atmosferik lpg’siz Clio ile otobanda çok aradım o fındık kadar turboyu,

Tırlar benimle alay ediyordu, sollamaya çıkamıyordum.

 

(bkz lpg’nin olmadığını varsayıyorum, lpg’nin var oluşu zaten atmosferiği tercih sebebi kılıyor, körler sağırlar birbirini ağırlar misali)

 

Ne kadar Turbo Dizele yakın bir benzinli motor, o kadar verimli bir motor.

2+2=4 [emoji1360]

Bütün mesele, bütün algı bu.

 

(1.2-1.4-1.6 hacimli motorlardan bahsediyorum. 2.0 ve üzerine sözüm yok, bizim ülkede artık fantezi bir silindir hacmi)

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Değerli arkadaşlar.

Hypermil olarak işime geldiğinde o tırları öyle bir bassar geçerimki aklınız şaşar.

 

Süper ekonomi modundan dsg hızında 5 den 3 yapar 5500 devir çevirtir motorun nefesini açarım. 

 

Bende 3 cü vitesin 120 km hıza kadar yolu var. 

 

Yüksek devirde iken 4 ncü vitesde çok canlıdır. Affı yoktur. 

 

Ama ben bir hypermiler olarak çok zor gaza gelirim.  Birilerine bişey ispat etmek zorunda kalmadığım sürece Tır Mır beni asla kışkırtmaz. 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Son atmosferik aracım 2.0 toyota rav4 idi atmosferik yakıt fiyatları düşene kadar benden uzak dursun devir çevirip gazlayamadıktan sonra ne edeyim atmosferiği

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ben şuan mi güzergahımda atmosferik bi benzinli kullansam 12 lt ortalama ile geziyor olurdum. Şimdi 6-7 arası geziyorum. Hemde dikkat etmeden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Biz eskiden Skoda Forman 135 lx ile Sivasa giderdik. Ozamanda Ankara Otobanı vardır. O zamanda tırları tam yüklü sollardık. 450 kilo yük basılmış Forman ile Ankara - İstanbul arasını yüksek süratle geldiğimizi hatırlarım. Arabanın devir saati bile yoktu. Babam 4 ncü vitesde 120 yaparak rampaları tırmanırdı. 

 

Ne olduda beygir meraklısı tüketim çılgınlarına dönüştük. Eskinden 5-3 e atma muhabbeti dönerdi, bu bize zahmet vermezdi. Herşey normaldi. Teknoloji insanları tembeleştirmeye başladı. Günde 9 10 saat mesai yapıp kazandıklarımızı 10 15 saniyelik zevkler için harcamaya başladığımız bir dönemdeyiz. 

 

Her çeşit otomatik arabayı, her çeşit motoru deneyip sınadım. Ve gördümki son denediğim araba beni en çok etkileyen olmuştu. Hyundai i20 1,2 jump manual modeli bilek gücü ile çok güzel yürüyordu. 

 

Hypermil yapınca 4,9 litre benzin yakmıştı. Bolu dağı yolunda bana atmosferik motorun keyfini, vites değiştirmenin bir hissiyat olduğunu öğretmiştir.  HAtta 1,5 tdci ford fiestalardan daha lezzetli bir sürüşü olduğunu görmüş tüm 

 

Bu yaptığım testler bana şanzıman farkından (manual - otomatik)  7000 tl, Dizel benzin motoru farkından ise 10 bin tl kadar  paranın çebimde kalmasını sağlamıştı. 32500 tl miss gibi araba almıştım. 

 

1,5 tdci, 1,6 dci, 1,6 atmosferik, 1,3 multijet, 1,2 atmosferik, 1,0 atmosferik. dct powershit cvt her şanzıman kullandım. Halen ne turbo nede şanzıman arayışım var. Bana para lazım. Çoluk çoçuk okuyacak, evde ocak kaynıyacak. 9 saat mesai yap eve gel. Aileyi gezdir arabaya bin. Bi zahmet vitesi kullanmayı öğrensin bu baba. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Alpay Sumer yazdı:

Bu konu daha cook sular goturur..

hiç götürmez, atmosferiğin olayı bitti kardeş :)

Ali Darbaz yazdı:

Biz eskiden Skoda Forman 135 lx ile Sivasa giderdik. Ozamanda Ankara Otobanı vardır. O zamanda tırları tam yüklü sollardık. 450 kilo yük basılmış Forman ile Ankara - İstanbul arasını yüksek süratle geldiğimizi hatırlarım. Arabanın devir saati bile yoktu. Babam 4 ncü vitesde 120 yaparak rampaları tırmanırdı. 

 

Ne olduda beygir meraklısı tüketim çılgınlarına dönüştük. Eskinden 5-3 e atma muhabbeti dönerdi, bu bize zahmet vermezdi. Herşey normaldi. Teknoloji insanları tembeleştirmeye başladı. Günde 9 10 saat mesai yapıp kazandıklarımızı 10 15 saniyelik zevkler için harcamaya başladığımız bir dönemdeyiz. 

 

Her çeşit otomatik arabayı, her çeşit motoru deneyip sınadım. Ve gördümki son denediğim araba beni en çok etkileyen olmuştu. Hyundai i20 1,2 jump manual modeli bilek gücü ile çok güzel yürüyordu. 

 

Hypermil yapınca 4,9 litre benzin yakmıştı. Bolu dağı yolunda bana atmosferik motorun keyfini, vites değiştirmenin bir hissiyat olduğunu öğretmiştir.  HAtta 1,5 tdci ford fiestalardan daha lezzetli bir sürüşü olduğunu görmüş tüm 

 

Bu yaptığım testler bana şanzıman farkından (manual - otomatik)  7000 tl, Dizel benzin motoru farkından ise 10 bin tl kadar  paranın çebimde kalmasını sağlamıştı. 32500 tl miss gibi araba almıştım. 

 

1,5 tdci, 1,6 dci, 1,6 atmosferik, 1,3 multijet, 1,2 atmosferik, 1,0 atmosferik. dct powershit cvt her şanzıman kullandım. Halen ne turbo nede şanzıman arayışım var. Bana para lazım. Çoluk çoçuk okuyacak, evde ocak kaynıyacak. 9 saat mesai yap eve gel. Aileyi gezdir arabaya bin. Bi zahmet vitesi kullanmayı öğrensin bu baba. 

 

 

rahata alıştık, geri dönüş yok, bi zahmet olayını gelde hanımlara anlat bakalımda görelim :D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

Biz eskiden Skoda Forman 135 lx ile Sivasa giderdik. Ozamanda Ankara Otobanı vardır. O zamanda tırları tam yüklü sollardık. 450 kilo yük basılmış Forman ile Ankara - İstanbul arasını yüksek süratle geldiğimizi hatırlarım. Arabanın devir saati bile yoktu. Babam 4 ncü vitesde 120 yaparak rampaları tırmanırdı. 

 

Ne olduda beygir meraklısı tüketim çılgınlarına dönüştük. Eskinden 5-3 e atma muhabbeti dönerdi, bu bize zahmet vermezdi. Herşey normaldi. Teknoloji insanları tembeleştirmeye başladı. Günde 9 10 saat mesai yapıp kazandıklarımızı 10 15 saniyelik zevkler için harcamaya başladığımız bir dönemdeyiz. 

 

Her çeşit otomatik arabayı, her çeşit motoru deneyip sınadım. Ve gördümki son denediğim araba beni en çok etkileyen olmuştu. Hyundai i20 1,2 jump manual modeli bilek gücü ile çok güzel yürüyordu. 

 

Hypermil yapınca 4,9 litre benzin yakmıştı. Bolu dağı yolunda bana atmosferik motorun keyfini, vites değiştirmenin bir hissiyat olduğunu öğretmiştir.  HAtta 1,5 tdci ford fiestalardan daha lezzetli bir sürüşü olduğunu görmüş tüm 

 

Bu yaptığım testler bana şanzıman farkından (manual - otomatik)  7000 tl, Dizel benzin motoru farkından ise 10 bin tl kadar  paranın çebimde kalmasını sağlamıştı. 32500 tl miss gibi araba almıştım. 

 

1,5 tdci, 1,6 dci, 1,6 atmosferik, 1,3 multijet, 1,2 atmosferik, 1,0 atmosferik. dct powershit cvt her şanzıman kullandım. Halen ne turbo nede şanzıman arayışım var. Bana para lazım. Çoluk çoçuk okuyacak, evde ocak kaynıyacak. 9 saat mesai yap eve gel. Aileyi gezdir arabaya bin. Bi zahmet vitesi kullanmayı öğrensin bu baba. 

 

 

 

Ali aracınla günde kaç kilometre yol yapıyorsun?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hiç götürmez, atmosferiğin olayı bitti kardeş :)

Valla bu benim fikrim ali abi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hiç götürmez, atmosferiğin olayı bitti kardeş :)

 

Abi onunda fizibilitesini yaptım. 

Hanım otomatik sityor. 

Bende içinde kamp yapabilceğim araba . 

Hypermil yapabilceğim bir alet. 

 

Sonuc Hyundai i30 cw 2011 1.6 crdi :)

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Senede 16600 km

 

Ben 25 ayda 52.000 km yapmışım.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

Değerli arkadaşlar.

Hypermil olarak işime geldiğinde o tırları öyle bir bassar geçerimki aklınız şaşar.

Yok sen kimseye uyma 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Yeldan yazdı:

 

Ben 25 ayda 52.000 km yapmışım.

 

Ben iş için araba sürmem, servisim var :) Servis olmasa bile 205 liraya mavi akbil alır yola devam ederim. İSpark bile olmuş 10 tl. Müsriflik :) 

16000 km nin %90nında ailemle yapılmıştır :) 

Kızım doğduğundan beri 45000 km yol yaptı aytenimizle. 

Her haftasonu etkinliğimiz var. :)  Herşey kızım için :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...