Z. Burak Çetinkaya 23 Eylül 2019 Paylaş 23 Eylül 2019 Aracımı hem kışa hazırlık hemde yeni aldığımdan soğutma suyunu komple sistemden boşaltıp yenilemek istiyorum daha önce mavi renk antifriz koyulmuş kırmızı ile değiştiricem en sağlıklı şekilde nasıl hava yaptırmadan değiştirebiliriz. Yorum bağlantısı
Ersev Kaya 23 Eylül 2019 Paylaş 23 Eylül 2019 Benim de antifiriz yedek su deposu çatlamış. Eksilme var. Yenisini alıp değiştirmeyi düşünüyorum. Konuyu takipteyim. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 23 Eylül 2019 Paylaş 23 Eylül 2019 Kitapçıkta tavsiye edilen tür neyse ondan koymanızı tavsiye ederim, tür değiştirince hortumlar bağlantı yerleri gibi noktalarda sorun olabilir. Önemli olan renk de değil özellikleridir. Eğer konsantre antifiriz koyacaksanız koyarken önce antifirizi tamamen koyup sonra su eklemeyin, ya başka bir kapta su ile karıştırın ya da azar azar ekleyerek karıştırın. Eski borulara direk konsantre antifiriz dökünde kırılmalar olabiliyor. @Mustafa Tüfekçi yaşadı yakın zamanda. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 23 Eylül 2019 Paylaş 23 Eylül 2019 Radyatör altında musluk olması lazım. Orayı açıp komple boşaltın. Sonra antifrizli suyu dökün. Motor kapağını kapatmadan termostat devreye girene kadar aracı çalıştırın. Havası alınmış olur. 2 Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 23 Eylül 2019 Paylaş 23 Eylül 2019 Kesinlikle mavi antifriz koyun kırmızıda su kaçakları oluşma ihtimali çok yüksek. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Eylül 2019 Paylaş 23 Eylül 2019 Mavi ile devam edin . Eski araçta sıkıntı yaşatma riski var Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 neden mavi konusunda bu kadar israrcisiniz? fabrika cikisi g12 kullaniliyor ve oylede devam ediyor Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Halil ibrahim Oruc yazdı: fabrika cikisi g12 kullaniliyor ve oylede devam ediyor Ford grubu G12 kullanmaz nerde yazıyor? G12 bakır/pirinç karışımı ve kurşun lehimli radyatörler için öneriliyordu. Vag grubu 2008 den beri modern radyatörler için açık kırmızı/mor renk G13 antifrize geçiş yaptı. Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Koray Demir yazdı: Ford grubu G12 kullanmaz nerde yazıyor? G12 bakır/pirinç karışımı ve kurşun lehimli radyatörler için öneriliyordu. Vag grubu 2008 den beri modern radyatörler için açık kırmızı/mor renk G13 antifrize geçiş yaptı. g12 kullanilmamasi mecbur deil saf su da koyabilirsiniz hic problem degil fakat mavi kirmizi yesil antifrizlerin hepsi antifriz ama kimyasal iceriklerinin ayirt edilmesi icin renklendirilmistir. mavi antifrizin kanal ve radyatoru temiz tutma ozelligi yoktur ve dayanikli degildir. g12 ise 5 sene / 100bin km degisim omru vardir. yanma buharlasma yogunlasma sulfat fosfat degerleri farklidir. sayet cani isteyen mavide atabilir sizinle polemiye girme egiliminde degilim koray bey 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Halil ibrahim Oruc yazdı: g12 kullanilmamasi mecbur deil saf su da koyabilirsiniz hic problem degil fakat mavi kirmizi yesil antifrizlerin hepsi antifriz ama kimyasal iceriklerinin ayirt edilmesi icin renklendirilmistir. mavi antifrizin kanal ve radyatoru temiz tutma ozelligi yoktur ve dayanikli degildir. g12 ise 5 sene / 100bin km degisim omru vardir. yanma buharlasma yogunlasma sulfat fosfat degerleri farklidir. sayet cani isteyen mavide atabilir sizinle polemiye girme egiliminde degilim koray bey Eyvallah sorun yok teknik konuşalım diye söylemiştim. 1 Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Koray Demir yazdı: Eyvallah sorun yok teknik konuşalım diye söylemiştim. rica ederim koray bey yanlisimiz varsa enine boyuna tartisabiliriz forum zaten bunun icin var sadece konu sahibi olan arkadasimizin magduriyetine uzlasarak cozum bulabiliriz ben kendi fikrimce bir yorum yaptim tecrubelerimle. hic birimiz belki bir tamirci degiliz burada ama bir cok tamirciden daha cok tekniki bilgiye sahibiz genel olarak herkes fikrini sunabilir degil mi? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 G ler Ğ ler hiç bakmadım ama ford da üretimde kırmızı kondu örnek: https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/antifreeze-coolant/radicool-sf.html FORD -WS-M97B44-D diyor bir de üstüne onaydır herhalde.... sarf malzemseinde Ğ lere kadar inmişsek yandık 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Halil ibrahim Oruc yazdı: rica ederim koray bey yanlisimiz varsa enine boyuna tartisabiliriz forum zaten bunun icin var sadece konu sahibi olan arkadasimizin magduriyetine uzlasarak cozum bulabiliriz ben kendi fikrimce bir yorum yaptim tecrubelerimle. hic birimiz belki bir tamirci degiliz burada ama bir cok tamirciden daha cok tekniki bilgiye sahibiz genel olarak herkes fikrini sunabilir degil mi? Aynen doğrudur. 👍 Ford Focus için WSS-M97B44-D onayına sahip antifriz (Mobil olur Castrol olur) gerekli ve yeterlidir. olay şöyle şayet sistem içersinde organik asit bazlı (kırmızı) antifriz yoksa kırmızı ile yenilemeden sonra bağlantı noktalarından kaçaklar oluşacaktır bu yüzden değişim pek önerilmez illaki değişim yapılacaksa evre evre takip edilmesi gerekir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 castrol G kaç acaba? castrol firması yazmamış hiçbir yerde Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Koray Demir yazdı: Aynen doğrudur. 👍 Ford Focus için WSS-M97B44-D onayına sahip antifriz (Mobil olur Castrol olur) gerekli ve yeterlidir. olay şöyle şayet sistem içersinde organik asit bazlı (kırmızı) antifriz yoksa kırmızı ile yenilemeden sonra bağlantı noktalarından kaçaklar oluşacaktır bu yüzden değişim pek önerilmez illaki değişim yapılacaksa evre evre takip edilmesi gerekir. buna katilarak anti parantez sayet sogutma sistemi ve radyator zamaninda cok bas agritan bir hastalik gecirmisse ve conta degisme zamani gelmis yada yanmissa organik antifriz oksitlenme ve kireclenmeyide beraberinde goturecegi icin acikliklar olabilir en buyuk kapak contasi olarak goruyorum. sayet devamli zamaninda dogru karisimda g12 kullanilmis saglikli bir sogutma sisteminde g12 kullanilmaya devam edilmeli. su anda 4. fordumu kullaniyorum ve hepsindede degisimde g12 konstantre aliyorum yogunlugu 40antifrize %60 saf su olarak antifriz yogunlugunu dusururken isi iletkenligini on planda tutuyorum 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: castrol G kaç acaba? castrol firması yazmamış hiçbir yerde G volkswagen aradığı teknik özellikler değil mi? Yani Castrol’un Vw speclerini de karışlayan ürün gamı vardır ama G şudur diyebilir miyiz? 2013’ten itibaren G13 istiyor Vag grubu. Spesifikasyonu için şuna bakılmalı: VW TL 774 J Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Koray Demir yazdı: G volkswagen aradığı teknik özellikler değil mi? Yani Castrol’un Vw speclerini de karışlayan ürün gamı vardır ama G şudur diyebilir miyiz? 2013’ten itibaren G13 istiyor Vag grubu. Spesifikasyonu için şuna bakılmalı: VW TL 774 J https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/antifreeze-coolant/radicool-sf.html bu üründe ikisi de var. G hiç duymadım da arkasından Ğ de çıkar mı diye nedişe ettim. VW TL-774 F FORD -WS-M97B44-D MAN 324 SNF mesela man da vw de ford d abu ürüne onay vermiş. Ama ürünün hiçbir verisinde G ile başlayan bir onay kodlaması yok. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/antifreeze-coolant/radicool-sf.html bu üründe ikisi de var. G hiç duymadım da arkasından Ğ de çıkar mı diye nedişe ettim. VW TL-774 F FORD -WS-M97B44-D MAN 324 SNF mesela man da vw de ford d abu ürüne onay vermiş. Ama ürünün hiçbir verisinde G ile başlayan bir onay kodlaması yok. Öyle gitmiyor G11 den başladı G13’e kadar geldi vag grubu. G onayı Fordun WSS’si gibi bir şey. Bu da karıştırılabilirlik tablosu. 1 Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Koray Demir yazdı: Öyle gitmiyor G11 den başladı G13’e kadar geldi vag grubu. G onayı Fordun WSS’si gibi bir şey. Bu da karıştırılabilirlik tablosu. bu tablodaki verilere gore g11 yani maviye g12 kirmizi yada g12 ye g11 uygun degildir gibi bir sonuc var 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: VW TL-774 F onu demiştim, G kodu bu specte nerede? yok? castrol sitesinde de yok? n11 ve hepsiburadada var sadece. Onlar da spec sayılmaz. kırmızı ya G12 demişse, ford a konan da kırmızı zaten? Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: onu demiştim, G kodu bu specte nerede? yok? castrol sitesinde de yok? n11 ve hepsiburadada var sadece. Onlar da spec sayılmaz. kırmızı ya G12 demişse, ford a konan da kırmızı zaten? abi g kodlamasi antifrizlerin aralarinda birbiriniri tanimlamak ve standartlarini bilmek icindir. arac ureticilerin speclerinde g turu bir kodlama belirtilmez. zaten ezbere konusacak olursak uzak dogu ve fransiz menseii araclar mavi sari yesil kullaniyor geriye kalan vag amerikan ve italyanlar kirmizi kullaniyor istisnai durum olabilir 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: onu demiştim, G kodu bu specte nerede? yok? castrol sitesinde de yok? n11 ve hepsiburadada var sadece. Onlar da spec sayılmaz. kırmızı ya G12 demişse, ford a konan da kırmızı zaten? Markaya özel üretim. G kısmı vw servislerden peydah oldu. Muhtemelen vw specli ve organik asit teknolojili olan Castrol de uyar. Mor G13 diğerlerine uymaz mesela. https://urun.n11.com/antifriz/motul-inugel-g13-37c-5-litre-vw-tl-774-j-P143710496 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Koray Demir yazdı: Markaya özel üretim. G kısmı vw servislerden peydah oldu. yine bir pazarlama dahisinin fikri yani, olabilir Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 Kesinlikle. Müşteri portföyüne güdümlü strateji. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2019 Paylaş 29 Eylül 2019 bir zaman castrol bidonunun kapak rengini değiştirip duble rakama çak.. satmıştı 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts