İçeriğe Yönlendir

Ka - Silindir, Buji, Valf Sorunları


Ferudun Sakin

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Hande Erdoğan yazdı:

 

 

Ankara veya İzmir'e götürmeyin. 

Sorun olursa başka usta kabul etmez.. 

Antalya'dan bir usta bulun. ki tekrar sorun olursa tekrar düzeltmesi için ona gidebilin. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hande Erdoğan yazdı:

araba rölantideyken kendi kendine gaz vermeye başladı ve devir neredeyse 3000 civarındaydı. Hemen (öncesinde bu forumdan bulduğum) Aydemir otomotiv'e götürdüm. orada aracıma yeni rölanti valfi taktılar sorunum çözüldü ama bujilerimin değişmesi gerektiği söylendi. Araçla Manavgat'a gitmem gerekiyordu bu yüzden o anda yaptırmadım. Manavgat'a sorunsuz gittim dönerken aracım yolda kaldı ve çekici ile sanayiye götürdüm. buji takımları baştan sona değişti. değişince arabanın motorunda farklı bir pırpır sesi fark edildi. tek tek bütün silindir basınçları kontrol edildi. 3. silindirin çalışmadığını, 2. silinidirin ise yarım çalıştığını öğrendim. araç şuan lpg'de ise rölantide direk istop ediyor. ama benzinde kullanıyorum pırpır sesi devam etse de beni götürüp getiriyor.

mutemelen hata üstüne hata gerekisz değişim üstüne gerkesiz parça anlatımı var burada.

 

1. bypas boşuna değişti, beyin restlemek kafi idi

2. buji hatalı takıldı uzun tip

3. 3.silindiri çalışmayan benzinde de yürümez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Çağlar Bayur yazdı:

mutemelen hata üstüne hata gerekisz değişim üstüne gerkesiz parça anlatımı var burada.

 

1. bypas boşuna değişti, beyin restlemek kafi idi

2. buji hatalı takıldı uzun tip

3. 3.silindiri çalışmayan benzinde de yürümez.

Bence Antalya ya da bi Osman usta lazım dimi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Bahsi geçen servise 2-3 yaşındaki aracım için yağ bakımına gitmiştim. İçime sinmediği için tekrar oraya gitmedim.

Sadece şahsi fikrimi söylüyorum, mekanik bir sorunum olsa kesinlikle aracımı oraya götürmezdim.  En son 2CR Ankara'ya götürdüm sıkıntılar ve modifikasyonlar için.

Pır pır yapması yanlış buji gibi geliyor. Takılan bujiler aracın şase numarası ile sistemden sorgulanıp mı takıldı ? Türkiye'de Ka, fiesta, puma, escort jenerasyonu araçlar için eş parça öneriliyor. Yurtdışında spesifik parça öneriliyor. Kullanılacak parçanın doğru parça olduğunu teyit etmek gerekli.

Antalya'da mekanik değişimleri ve bakımları yaptırdığım bir ustam var. Sorunun kaynağını tespit etmesi için sizi ona yönlendirebilirim. Aracı götürdüğünüz servisin görmediği bir şey varsa görecektir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hande Erdoğan
Çağlar Bayur yazdı:

mutemelen hata üstüne hata gerekisz değişim üstüne gerkesiz parça anlatımı var burada.

 

1. bypas boşuna değişti, beyin restlemek kafi idi

2. buji hatalı takıldı uzun tip

3. 3.silindiri çalışmayan benzinde de yürümez.

Çağlar bey beyin resetlendiği halde düzelmemişti ve ondan sonra taktırdım rölanti valfini. bujilerde neyin takıldığını bilmiyorum ama en kısa sürede öğreneceğim. son olarak aracı ilk çalıştırdığımda benzinde olup daha sonrasında yüksek viteslerde gaza geçirdiğimde hiç bir problem olmuyor. yani ben şuan aslında aracı hem gazda hem de benzinde kullanabiliyorum. ama vitesi boşa alacak kadar yavaşladığımda eğer araç gazdaysa istop ediyor. yani ben aracı cumartesi çıkarttım sanayiden. 3 gündür problemsiz bu şekilde kullanabiliyorum. yani sizce benim aracımın motorunda bir problem yok mu dersiniz?

Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Bahsi geçen servise 2-3 yaşındaki aracım için yağ bakımına gitmiştim. İçime sinmediği için tekrar oraya gitmedim.

Sadece şahsi fikrimi söylüyorum, mekanik bir sorunum olsa kesinlikle aracımı oraya götürmezdim.  En son 2CR Ankara'ya götürdüm sıkıntılar ve modifikasyonlar için.

Pır pır yapması yanlış buji gibi geliyor. Takılan bujiler aracın şase numarası ile sistemden sorgulanıp mı takıldı ? Türkiye'de Ka, fiesta, puma, escort jenerasyonu araçlar için eş parça öneriliyor. Yurtdışında spesifik parça öneriliyor. Kullanılacak parçanın doğru parça olduğunu teyit etmek gerekli.

Antalya'da mekanik değişimleri ve bakımları yaptırdığım bir ustam var. Sorunun kaynağını tespit etmesi için sizi ona yönlendirebilirim. Aracı götürdüğünüz servisin görmediği bir şey varsa görecektir. 

Saim bey gerçekten çok sevinirim. Forum kurallarına henüz çok hakim değilim. isterseniz dm yolu ile iletişime geçebiliriz.

Yorum bağlantısı
Hande Erdoğan

Ayrıca genel olarak eklemeliyim ki aracımın yakıt tüketiminde bir problem yok. hatta İzmir'den Antalya'ya aracı ilk alıp geldiğimde km'de 25 kuruş yakmıştı. Tabi bu hesap lpg üzerinden. Şuanda şehiriçindeki hesabı yapmaya fırsatım olmadı malum araba saniyeden çıkamadığı için :) ama yine de şehiriçinde de çok tükettiğini düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Hande Erdoğan yazdı:

Ayrıca genel olarak eklemeliyim ki aracımın yakıt tüketiminde bir problem yok. hatta İzmir'den Antalya'ya aracı ilk alıp geldiğimde km'de 25 kuruş yakmıştı. Tabi bu hesap lpg üzerinden. Şuanda şehiriçindeki hesabı yapmaya fırsatım olmadı malum araba saniyeden çıkamadığı için :) ama yine de şehiriçinde de çok tükettiğini düşünmüyorum.

aracı kullanırken tanıdıkça yakıtı daha da düşecektir mutlaka.

silindir çalışmasa pırpır değilde patlama sesi gelir normalde. kendi yaşadığım tecrübeden yola çıkıyorum.

ateşleme sorunu olabilir ki o da giderilebilecek bir sorun. motor açmaya yaptırmaya gerek kalmaması lazım.

Yorum bağlantısı
Hande Erdoğan
Oğuzkan Erışık yazdı:

aracı kullanırken tanıdıkça yakıtı daha da düşecektir mutlaka.

silindir çalışmasa pırpır değilde patlama sesi gelir normalde. kendi yaşadığım tecrübeden yola çıkıyorum.

ateşleme sorunu olabilir ki o da giderilebilecek bir sorun. motor açmaya yaptırmaya gerek kalmaması lazım.

Peki silindirler bu haldeyken arabayı kullanmaya devam etmek ne kadar mantıklı? Cumartesi günü başka bir yere götürüp kompresyon testini birdaha yaptırmaya karar verdim. eğer silindirlerde bir problem yoksa Aydemir Otomotive gidip buji takımlarının Ka için uygun takılıp takılmadığını sorgulayacağım. burdan öğrendiğim bilgilere göre titanium olması gerekiyormuş. ayrıca buji konusunda kontrol etmem gereken veya bilmem gereken birşey var mı?

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

5 6 yıl önce ben de ka ile çok uğraştım. en sonunda sattım. kötüsüne bilgisiz zamanımıza ve şanssızlığımıza denk geldi galiba. kompresyon testinden önce bujileri kontrol ettirseniz daha iyi olacak gibi. bujiler yanlışsa kompresyon testinin bize getirisi ne olacak ki ? pırpır varsa ateşlemedir. silindirlerin o halde olduğundan nasıl eminiz birde? ya usta yanıldıysa veya başka bir amaç güderek o şekilde bi sonuç söylediyse size? bence güvenmeyin ve başka bir ustaya gidin. hatta yanınızda bilen anlayan biri olsa daha iyi olur gibi bence. enjeksiyonlu anadol motorunun sağlam olduğunu biliyorum o yüzden endişelenmeyin. kullanım sırasında garip bir durumla karşılaşmazsanız bence kullanmanın sorunu olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hande Erdoğan yazdı:

Peki silindirler bu haldeyken arabayı kullanmaya devam etmek ne kadar mantıklı? Cumartesi günü başka bir yere götürüp kompresyon testini birdaha yaptırmaya karar verdim. eğer silindirlerde bir problem yoksa Aydemir Otomotive gidip buji takımlarının Ka için uygun takılıp takılmadığını sorgulayacağım. burdan öğrendiğim bilgilere göre titanium olması gerekiyormuş. ayrıca buji konusunda kontrol etmem gereken veya bilmem gereken birşey var mı?

Kompresyon testini buraya yazarsanız bi konuşalım. Silindirlerin durumuna emin olalım.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hande Erdoğan yazdı:

yani ben şuan aslında aracı hem gazda hem de benzinde kullanabiliyorum. ama vitesi boşa alacak kadar yavaşladığımda eğer araç gazdaysa istop ediyor. yani ben aracı cumartesi çıkarttım sanayiden. 3 gündür problemsiz bu şekilde kullanabiliyorum. yani sizce benim aracımın motorunda bir problem yok mu dersiniz?

öncelikle benzinde hiçbir sorun yok ise gazda rölanti devrine yakın silkeleme stop etme varsa, açıkça lpg ayar sorunudur. tek silinidiri 0 kopmresyonlu 1.3 motor yokuş çıkaamaz, canı ne ki zaten

Yorum bağlantısı
Hande Erdoğan
Sani Gerşon yazdı:

Kompresyon testini buraya yazarsanız bi konuşalım. Silindirlerin durumuna emin olalım.

 

tamamdır mutlaka baktıracağım Sani bey ve buraya yazacağım.

Çağlar Bayur yazdı:

öncelikle benzinde hiçbir sorun yok ise gazda rölanti devrine yakın silkeleme stop etme varsa, açıkça lpg ayar sorunudur. tek silinidiri 0 kopmresyonlu 1.3 motor yokuş çıkaamaz, canı ne ki zaten

ya gerçekten bir ümit oldu bu bana. hiç değiştirmek istemiyorum çünkü aracımı aslında. sabah işe gelirken yokuşları 60-80 km hız arası çıktım. hatta şöyleki önce benzindeydi araç yokuş çıkıyordum ve vites 4-5 arasındaydı. sonrasında lpg'ye çevirdim ve hiç sekmeden 60-80 km hızla gitmeye devam ettim. kesinlikle bujilerimde problem olduğunu düşünüyorum çünkü patlama filan sesi yok sadece pırpır sesi var. titanium olması dışında bujilerde ustaya söylemem gereken birşey varmıdır?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...