İçeriğe Yönlendir

Seat Leon 2 Uzun Yol Deneyimi


Tufan Caliskan

Recommended Posts

Tufan Caliskan
(düzenlendi)

Merhabalar aracım 2012 model 1,6 TDI 105HP 7 vites kuru kavrama DSG'dir. 

 

Eylül'de ailecek tatile çıkacağımız için, 175000 de yapılması gereken bakımı 171xxx'de yola çıkmadan önce yaptırdım. 

 

5-30 Mobil1 ESP yağ, Mann yağ filtresi,

Ustamın tavsiyesi ile tanımadığım marka hava filtresi ve polen filtresi,

Yeni Z rotları ve salıncak kauçukları değişimi ile bakımı tamamladık.

 

Bütün yaz çok az kullandığımız için hâla kışlık lastikleri üzerindeydi. Yazlık lastikleri de taktırdım. Rot balansını da yaptırdım. Bozulmamış ama milimetrik bir düzeltme yapıldı.

 

Ertesi gün muayeneden tek seferde geçerek 2 hafta sürecek tatile hazır hale geldi.

 

3 kişi ve 1 de bebeğimiz, bagaj panzidotu sökülmüş şekilde camın yarısına kadar dolu halde, bir küçük bavul da arka koltuğun önünde zemine sabitleyip İstanbul Çamlıca gişelerden çıkıp 2 mola ile Ankara'ya vardık. Yol boyunca klima otomatik 22°C'ye ayarlıydı. Çoğunlukla hız sabitleyerek 110-130 bandında gittim. Bazen de araç içini havalandırmak için sunrofun arka kısmını açtım. Bebeğimiz de uyuyarak yolculuk yaptığı için gayet rahat bir seyahat oldu. Sadece yükümüzün ağırlığını hafife almışım ki arka lastiklerin iç ve dış kısmının anormal şekilde aşındığını fark ettim. Lastikçi 4 lastiği 33 PSI yaptı ama arka lastikleri daha da şişirmem gerekiyordu, atlamışım :(( (depo kapağında 38'e kadar gösterge var) Ankara'da konakladığımız eve vardığımızda 425 km yol yapmıştım ve menzil 610 km gösteriyordu. Buradan bir düğün için Polatlı'ya gidip geldim. Yaptığım yol 605 km'ye çıktı, menzilim de 450 km'ye düştü. Ertesi gün Ankara'dan Burdur'a doğru yola çıkmadan Anıtkabir'i ziyaret ettik ve öğleden sonra yola çıktık. Yolun çoğu duble yol olmasına rağmen bazı bölümlerde asfalt kalitesi çok düşük olduğu için hızımı 70'e kadar düşürdüğüm oldu. Birde Afyon civarında çevre yolu yerine Bolvadin'den gitmeyi tercih ettim. Toplam yol mesafesi daha kısa, manzara çok güzel fakat yolun çoğu tek şerit gidiş geliş ve asfalt çok kötüydü. En güzel yanı da Burdur'a vardığımda tam 1.022 km yol yapmış olmama rağmen hâla 180 km menzilim kalmıştı. Yol bilgisayarı 4,7 ortalama gösteriyordu. Çeyreğe yakın depo duruyordu. Buna en büyük etken güneş battıktan sonra klimayı kapatmış olmam ve bozuk asfaltta hızımın 100'ün altına düşmesi diyebiliriz. Ertesi sabah depoyu tam doldurdum 45,74 litre mazot aldı. Yol bilgisayarının toleransız ölçüm yapmış olmasına şaşırdım. Depoyu gırtlağına kadar da doldurttum özellikle. 2 gün Burdur'da geçirdikten sonra Kuşadası'na doğru yol aldık. Bu kısım da 370 km yolun tamamı klima 22°C'ye ayarlı ve bir bölüm otoban bir bölüm duble yol az bir kısım da tek şerit yol olacak şekilde 5,3 l yaktı. Bir de Kuşadası'na varmadan arıza lambası yandı. Yol üstünde nitelikli bir özel servise benzeyen yerde ayak üstü baktırdım, Maf sensörü bozulmuş. Arızayı sildirip yola devam ettim. Gaz vermeden yokuş inerken yine yakıyor, Stop edip tekrar çalıştırınca arıza vermiyordu. Sonra tekrar yokuş inişi ve tekrar arıza. Bu şekilde bayağı yol aldıktan sonra arıza lambası kalıcı hale geldi. Aracımda EGR ve DPF iptali olduğu için MAF olmadan da yola devam edebilecek bir tür yazılım da var demek ki çekişten bile düşmeden yola devam ettim. Tek fark ilk kalkışta hissediliyor, sonrası sorunsuz devam ediyordu. Kuşadası'ndaki tatilimizi de tamamladıktan sonra Susurluk ve Mustafakemlpaşa'ya da uğrayacak şekilde İzmir otobanı ve Osman Gazi köprüsünü kullanarak 545 km sonra rotamızı tamamladık. Yolun bu bölümünde de yine klima açık, otoban dışında 110 otoban içinde 130 civarı sabit hızlar ile 5,7 ortalama ile yolu tamamladık.

 

Toplamda 2.025 km yol yaptım ve neredeyse yarısı arıza lambası ile geçti. İstanbul'a dönünce depoyu tekrar doldurmadım ama tahminim tüm yolun ortalaması 5,2 civarı çıkar.

 

Aracın genel hissiyatı ferah ve rahat, arka koltuktaki yolcular için boy 1,80e kadar ferah, ama yalıtım zayıf. Yol gürültüsü alıyor. Motor gürültüsü 3000 RPM'den sonra almaya başlıyor. İç aksamda trim sesi hiç yok. :nazar: Malzemeler kaliteli desem çoğu kişi burun kıvırabilir ama 7 yaşında 175bin km'de bir tek tıkırtı bile yok. Bozuk asfaltta da yok, arnavut kaldırımlı taş yolda da yok. Jantlarım 16" aynı modelde 17" de kullanılıyor. Süspansiyon sınıfındaki muadillerine göre sert. Arka süspansiyon tam bağımsız. Yol tutuşu gerçekten çok başarılı. İvmesi yüksek değil ama 2 kademeli kick down var; 7'den 4'e çekip koltuğa yaslıyor, 180e kadar tırmanıyor. Son hızını denemedim ama düz yolda 200'ü görmeyebilir. Tavsiye de etmem zaten bu kadar hızı. Temiz yolda hızı hissettirmiyor. Adeta akıyor. Araç boşken yalıtımın eksikliğini çok hissediyorsunuz. (Yükten dolayı doğal bir yalıtım oluşturdum ben:)) 

 

Dizel otomatik C sınıfı kompakt heçbek otomobil için fiyat/performans aracı budur diyebilirim. Motor şanzıman golf 6 ile aynı. Bu yaş ve km'de EGR ve DPF iptali şart. (bende 2'side geçen sene 2 ay arayla tıkandı) Biraz da fotoğraf;

En4HE1.jpg
En4O7G.jpg
En4Nqf.jpg
En4Y8A.jpg
En4IrU.jpg

 

   

 

 

tarihinde Tufan Caliskan tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Maşallah MK 2 kasa Leon lar 3 den daha güzel bence [emoji4] 3 e göre daha ağır olduğu için yakıtı biraz fazla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Maşallah. Bu kasayı ben de çok beğeniyorum. Yakıtı da gayet makul. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Güzel araç :nazar: Trim sesi olmaması benim  için ayrı bir güzellik.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

yakışıklı bu araçlar,yakıtı da tahminimden düşükmüş. maşallah.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel yolculuk. maf arızası halinde hazır tablodan hava hesabı yapar standart hali odur, benzinlide tekleme veya stop etme yapabilir daha çok hisettirir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...