Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Merhaba , Eğer kullanmıyor isek arabanın kalorifer sıcaklık ayarını sonda bırakmak sıkıntıya sebeb oluyor mu? Çünkü fan devrede değil ve araba yavaş ilerliyor ike kalariferin içinde dolaşan sıcak su sisteme zarar verirmi öğrenmek istiyorum. Kullanılmadığı zamanlar motoru soğuk yarında tutulması gerekir mi? Vantilatör ile soğutulamayan kalorifer aşırı ısı üretip çevresinde sorun yaratırmı. Göbek çatlama vd ... Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Ayrıca kalorifer planlarında Evaprator denen bir petek var. ne işe yarar. Zate bir tanede kalorifer peteğim var. bu da diğer uçta duruyor. Yorum bağlantısı
Erkan Işık 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 kazandaki sıcaklık arabanın sıcaklıgı termostat saglam sa 90 derece sabit sıcaklık var 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Erkan Işık yazdı: kazandaki sıcaklık arabanın sıcaklıgı termostat saglam sa 90 derece sabit sıcaklık var Yaz kış klima yönü farketmeksizin o su ordan dönüyormu . Yoksa sadece sıcak yöndemi su devir daim oluyor. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Evaprator denilen klimanın ısı alan peteği. Öndeki ısıyı atan kısım da kondenser diye adlandırılıyor. Motor bir miktar geç ısınır ve gögüs içinde gereksiz ısı oluşur, ben manuel kullansam soğuğa alırım ama zaten kullanılmıyorsa yazdır ve soğuktadır, kışın zaten kullanılır 😊 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Evaprator denilen klimanın ısı alan peteği. Öndeki ısıyı atan kısım da kondenser diye adlandırılıyor. Motor bir miktar geç ısınır ve gögüs içinde gereksiz ısı oluşur, ben manuel kullansam soğuğa alırım ama zaten kullanılmıyorsa yazdır ve soğuktadır, kışın zaten kullanılır 😊 Ali heralde kışın donmayı düşünüyor :)) 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 (düzenlendi) Erkan Işık yazdı: Ali heralde kışın donmayı düşünüyor :)) Benim derdim, motorun kış aylarında çabucak ısınıp ekonomiye geçmesi. Motorun kendi suyu kaloriferde soğumasın . Kışın çok geç ısınıyor araba. 70 derece geçince açayım püfür püfür gelsin. 9 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Yaz kış klima yönü farketmeksizin o su ordan dönüyormu . Yoksa sadece sıcak yöndemi su devir daim oluyor. Soğuğa alınınca petekten su geçişi kapatılıyor yoksa sıcak üfleme devam eder. Benim dijital klima 22 derecede motor ısınmadan sıcak üflemiyor, önce motorun ısınmasını bekliyor. Manuelde sıcağa alıp fanıda açarsanız motor geç ısınır. Birde buğu olayına dikkat ederek içeriden döndürmek lazım havayı çabuk ısınması için. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Soğuğa alınınca petekten su geçişi kapatılıyor yoksa sıcak üfleme devam eder. Benim dijital klima 22 derecede motor ısınmadan sıcak üflemiyor, önce motorun ısınmasını bekliyor. Manuelde sıcağa alıp fanıda açarsanız motor geç ısınır. Birde buğu olayına dikkat ederek içeriden döndürmek lazım havayı çabuk ısınması için. Bu sabah camların bugusu çözülmesi zaman aldı. Ön cam hemen açıldı ama sürücü dış dikiz aynasını görmekte zorlandım. Araba ne zaman ısınd ozaman tüm camlar pırlanta gibi oldu . Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 (düzenlendi) Bazı araçlarda kalorifer peteğinin su girişinde sıcaklık kademesine bağlı olan vana var. Sizin araçta petek girişinde vana varsa sıcaklık kademesini soğuğa almak biraz olsun fayda sağlayabilir ama çok etki edeceğini düşünmüyorum. Ama kendi aracımda (ford escort) kalorifer peteğinde vana yok yani sıcaklık kademesini soğuğa alsamda sıcak su petek üzerinden dolaşmaya devam ediyor. Sıcaklık kademesinin konumu motorun ısınmasını etkilemiyor. Aracınızın motorunun çabuk ısınmasını sağlayacak tek parça termostattır. 9 Ekim 2019 tarihinde Mustafa YILDIRIM tarafından düzenlendi ekleme 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Motor olması gereken ısıya ulaşmadan ne sıcağa alırım ne de açarım çünkü bu seferde çok geç ısınıyor. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Benim derdim, motorun kış aylarında çabucak ısınıp ekonomiye geçmesi. Motorun kendi suyu kaloriferde soğumasın . Kışın çok geç ısınıyor araba. 70 derece geçince açayım püfür püfür gelsin. Havalandırmayı açmazsan o su soğumaz zaten.. Isınır ve kalır. 20 cm bir aliminyum parçanın ısınmasını da pek dert etme.. Sonuçta ilk kaloriferi açtığında o parçayı ısıtmak için de bir ısı kaybın olacak. Ahmet İhsan Akşen yazdı: Soğuğa alınınca petekten su geçişi kapatılıyor yoksa sıcak üfleme devam eder. Benim dijital klima 22 derecede motor ısınmadan sıcak üflemiyor, önce motorun ısınmasını bekliyor. Manuelde sıcağa alıp fanıda açarsanız motor geç ısınır. Birde buğu olayına dikkat ederek içeriden döndürmek lazım havayı çabuk ısınması için. Çok doğru bir yorum.. Otomatik klima şu hesaplamayı yapar, Benden istenen içeriyi 22 derece yapmak, peki ben bunu mevcut su sıcaklığı ile yapabilir miyim. Yapamama kararı verirse üfleme yapmaz. Yapabilirim derse üfler. Manuel bir sistemde soğuğa çevirmeye gerek yok. Üflemeyi açmamak yeterli. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Sonradan LPG takılan araçlarda geç ısınma problemi duymuştum (Belkide hurafedir) Bana göre sonuçta aracın soğutma sistemine sonradan hortum ve parça ilavesi yapılıyor (regülatör ve hortumlar) LPG sistemi gerekli olan sıcak su bağlantısının kalorifer hattına paralel olarak yapılıyor. Yapılan bu işlem sonrası kalorifer hattına giden su akışı etkileniyor. Ali beyin aracında ki LPG fabrikasyon ama bağlantı şekli aynı şekildedir diye düşünüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Mustafa YILDIRIM yazdı: Sonradan LPG takılan araçlarda geç ısınma problemi duymuştum (Belkide hurafedir) Bana göre sonuçta aracın soğutma sistemine sonradan hortum ve parça ilavesi yapılıyor (regülatör ve hortumlar) LPG sistemi gerekli olan sıcak su bağlantısının kalorifer hattına paralel olarak yapılıyor. Yapılan bu işlem sonrası kalorifer hattına giden su akışı etkileniyor. Ali beyin aracında ki LPG fabrikasyon ama bağlantı şekli aynı şekildedir diye düşünüyorum. Bende de regülatör var. Bu nedenle kış ayarında ilk 10 dk benzin yakmayı düşünüyorum. Özelikle sabahları. Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Bende de regülatör var. Bu nedenle kış ayarında ilk 10 dk benzin yakmayı düşünüyorum. Özelikle sabahları. Aracın benzinde yada LPG de olması sıcak suyun akışını etkilemeyecektir. Araç benzinde de olsa soğutma suyu regülatör içerisinden geçmeye devam edecektir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ne yaktığın fark etmez. O su o regulatörden geçecek. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Yaptığım incelemeler sonunda bizim Isıtıcı suyu kesmediğini gördüm. Kapılı sistem var. Geçen havanın mikarı artırılıp kısılıyor Hatta bişey daha farkettim. Kalorifere giden sıcak su devir daim olurken regülatörden geçiyor 😛 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Mondeoda motor ısısı normale gelmeden fanı maksimuma açsak bile yine daha yavaş üfürüyordu. Ne zaman motor tam ısındı, o zaman fan hızı da artıyordu. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Mahmut Yıldız yazdı: Mondeoda motor ısısı normale gelmeden fanı maksimuma açsak bile yine daha yavaş üfürüyordu. Benim kullandığım araçlar arasında Kaloriferi En mükemmel çalışanı 99 mondeo idi.. Golfü henüz tanımıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Libertynin kliması insanı 3 dakikada hipotermiye sokar öldürür Kaloriferi 2 dakikada hamamda göbektaşına yatırmış gibi yapar ben ısıtması ve soğutması bu denli hızlı bir araba görmedim yazın tarsusta net 48 derecede güneşin altında arabanın içi buzdolabı gibiydi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Bir araba motoru çabucak ısınıyor , ateş ediyor ise onun thermal verimi düşüktür arkadaşlar. Thermal verim düşük olan arabanın enerji kaybı yüksek , yakıt verimliliği düşük olur. Genelde Thermal verimi yüksek olan arabalarda ptc ısıtıcısı olur. Yakıtı öyle bir yakıyorki araba, ısı üretmek yerine kinetik enerji üretiyor. Genelde dizellerde termal verim yüksek olduğundan geç ısınırlar. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Genelde dizellerde termal verim yüksek olduğundan geç ısınırlar. Evet iki farklı tip motor 320d 4km sonra sıcak hava vermeye başlıyordu kaloriferi. Bmw bana göre klima konusunda başarılı değil gerçi oda ayrı. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 bizim arabalarda golf 4 sürekli su sirkülasyonu var petegin içinden gecer. hatta petegi patlayanlara göğüsü komple söktürmek istemeyenlere öneririm petege giriş cıkıs hortumunu birlestirin diye. kışın donarlar ayrı mesele Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Diyelim ki sürekli sıcak konumda kalorifer düğmesi. Kaloriferden sürekli sıcak su devirdaim oluyor ama fan açık olmadığından soğumuyor içindeki su. Motor suyu kalorifer peteginin içinden de geçeceği için sirkülasyon hızı yavaşlamaz mı? Yani iki türlü de farkedemeyeceğimiz kadar az bir fark olur bence. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Gök yazdı: Libertynin kliması insanı 3 dakikada hipotermiye sokar öldürür kaloriferi 2 dakikada hamamda göbektaşına yatırmış gibi yapar ben ısıtması ve soğutması bu denli hızlı bir araba görmedim yazın tarsusta net 48 derecede güneşin altında arabanın içi buzdolabı gibiydi o kadar hacim olsa bizimkilerde yakar ortalığı kışın klimayı açın en düşük hızda çalıştırın, hem buğu gider hem ön radyatörün önündeki klima peteği ısınır ve soğuk radyatöre ısınmada yardımcı olur, içerde düşük hızda fan açınki donmayın ve kaloriferde sıcakta olsun, baktınız ılık gelmeye başladı klimayı kapatın klima açıkken motor daha çabuk ısınır bu arada... 9 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts