Tolgahan Köroğlu 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Araç: 2001 Model Mondeo Mk3 Kasa GHIA Donanım 2.0 Benzin / LPG Yapılan iş: Termostat değişimi, Motor elektrik tesisatı revizesi, Külbütör kapak conta değişimi. Hikayemizin baş kahramanı bu arkadaş. Gittik baktık rakam bütçeye uygundu, kompresyon değerleri iyi çıkınca usta al dededi ve aldık. Ufak tefek işleri var ama çözülür dedim. Hadi neler yaptık neden yaptık onlara geçelim yavaş yavaş. 1. Arabada Prins LPG sistemi var ama çalışmıyor, eski sahibi benzinde kullanıyormuş. Ustalar sistemi komple çevirelim demişler o da elletmemiş. İyi ki de elletmemiş, 2. Termostatta sorun var hep açık kalıyor ve makina olması gereken sıcaklığa gelmiyor, motor sürekli soğuk çalışıyor. 3. Direksiyon hidroliği deposu sürekli alttan yağ atıyor, o bölge full yağ, durum çok fena. 4. İç cam düğmeleri kırık çalışmıyor, sadece sol ön cam çalışıyor. 5. Motor elektrik tesisatına her gelen bir bant sarmış, ekler yapılmış muhteşem bir kaos ortamı var kaput altında. 1 hafta boyunca parça topladım. Genel olarak aldığım parçaları yazayım. Termostat Külbütör kapak contası takımı, Motul 5w30 yağ ve orjinal filtreler. (bu arada akıllı bir usta polen filtre kutusunu sökmüş ve o kısmı kapatıp üstüne de mastik çekmiş, şimdi polen filtre tutucu arıyorum) Aks körüğü, sağ rotil, bant, kelepçe, spiral hortum, boya, temizlik için gaz yağı, bez fırça vs. vs. Tabi garajımız yok, alttaki komşu reklamcı, arada araba kaplıyor dükkanda, 2 gün onun dükkanı kiraladım. Aldık anahtarı soktuk arabayı içeri başladık sökmeye. Cumartesi pazar baya mesai harcadık. Fotolara geçelim. Öncelikle motorun ilk halini ekleyeyim sırayla son haline gideceğiz. 2 tane orta boy kova bant söktüm arbadan abartmıyorum, böyle bir şey yok, sök sök bitmedi. İlk iş olarak LPG hortumlarını yeniledim. Adamlar hortum diplerine kelepçe atmamış, zamanla gevşeyen hortumlar vardı. 1. silindir hortumu 10cm iken 4. silindir hortumu 30 cm falandı bunların boyunu eşitledim ve kelepçeleri yeniledim. Bunu yapmadan önce 1. silindir hortumu yerinden çıkmış ve lpg yi dışarı basıyordu şaka gibi. Genel olarak başlamadan önce motor içi fotosu, konu bitimine son halini ekleyeceğim. İlk iş hava filtre kazanını söktük, sprey şişeye gaz yağı doldurduk ve etrafını güzelce temizledik. Arkadaştan kompresör aldık ve hava tabancası ile kuruttuk. Çıkan filtre sanırım fabrikada takılan ilk filtre. Fotoda görünen spiral hortumlar müthiş icat kablo izolesi için çok güzel iş görüyor ve çok komik fiyatlara satılıyor. Lpg tesisatı ve alttaki kırmızı kabloya dikkat. O kırmızı kablonun etrafında normalde spiral hortum var ama eprimiş dökülmüş, sona doğru revize halini koyacağım farkı görebilmek için. Bu arada lpg ecusunun üstündeki kablo demetini komple dağıtıp ek kısımları sıcak lehim ve makaron ile yenileyip topladım. Başladık sökmeye, termostatı sökmek için gittim lokma takımı aldım, takım baya iyi çıktı linki atarım isteyene. Sökerken bir baktım direksiyon pompa hidrolik deposu ortalığın içine etmiş. Neyse söktüm termostatı 3 tane 8 mm vidası var, yeri biraz ters sökerken zorlandım biraz. Aldım termostatı dışarı, şu yağlı görüntü beni kahrediyor, el girdiği kadar gaz yağı ve çözücü madde ne varsa denedim çıkarabildiğimi çıkardım. Tabi beklentim kırık termostat ucu görmek, fiziki olarak bir sıkıntı yok. Ama mekanik olarak sorun var.. Soldaki eski sağdaki yeni. Hidroliğin akmasına sebep olan kısım bu, somunu yuvasında tam sıksam bile boru aşağı yukarı hareket ediyor. akşam çıkarken sıvı conta sürdüm etrafına sabah geldim denemek için biraz hidrolik döktüm ama sonuç hüsran. Daha sonra teflon denedim sonuç hüsran. Biraz ara verdim elektrik işlerine baktım. Ama kafa hala bunda, ben bunu nasıl sıktırırım derken, şu çözüm geldi aklıma. Anında uyguladım ve mutlu son. Yağı koydum üstüne biraz da hava bastım sızdırmadı. Tabi bu teli orada sıkmak biraz zor oldu. Elektrik tesisatına ufaktan başladım, tüm soketleri kontrol ettim, sıyrılan kabloları yeniledim, kötü durumda olanları ek yaparak yeniledim. Önce bez bant ile sardım daha sonra üzerine spiral hortumu geçirdim. Bu fotoda lpg hortumları daha net belli, boyları olabildiğince eşitledim. LPG hortumlarını değiştirirken gördüm ki benzin enjektör soketlerinin durumu da kötü. Ddaha önce soketler değişmiş, ama değiştirirken sadece kabloları sarmışlar ve bantlamışlar bu kadar. Soketleri sipariş ettik geldi, yerine alıştıra alıştıra lehim+makaron ile bağlantılarını yaptım. Daha sonra enjeksiyon tesisatından lpg için alınan ekleri düzelttim. Hemen her yer de kaboları sarıp bırakmışlar, ne kablo yüksüğü ne de bir lehim kullanılmış. Kablo yenileme, soket temizliği izole etme vs gibi işler yaptım. LPG ecusuna gelen kablolar yine sevgili bir ustamızın ilgisine maruz kalmış, kablo boyları ayarlandı, sıcak lehim ve makaron yapıldı. Isıya dayanıklı bez bant ile izole edilip spiral hortum ile tamamen kullanıma hazır hale getirildi. Soketleri de devre temizleyici ile temizledim her ihtimale karşı. Sigorta soketi kırıldığı için gittim sigorta soketi aldım geldim pazar günü sanayiden, tam deli işi oldu. LPG tesisatı revize sonrası foto adam soketin içinden ek almış ama soketin dışından taşımış, bu kabloyu kısalttım ve içeriden geçirdim. Bu kısımları bitirdikten sonra, külbütör kapağını söktüm. Contasını almıştım, ama parçacı sağ olsun orta kısımda kalan contayı eksik göndermiş, eskisini kullandım. Bunu yaparken bi tırsmadım değil daha önce böyle bir tecrübem yoktu açıkçası. Yerine takerken parça artırmadık ama bir cıvatanın sıktığı eri kırdım, yağ atmıyor attığı zaman sökülüp onarıma gidecek, kapak aluminyum. Kapağın önü arkası yağ, ben diyorum ki sanırım conta eskidi ondan yapıyor. Bir söktüm, triger zincir kapağını takan ustaya sağlam bir selam gönderdim. Zincir kapağı silindir kapağına göre 2 mm kadar üstte takılmış. Haliyle ayarsız duruyor ve yağ atıyor. Neyse loctitte'ın siyah contasını aldım her ihtimale karşı iyi ki de almışım çok iş gördü. Kapağı söktüm aldım dışarı. İlk hedef contayı takıp toplamaktı ama içime sinmedi, devamı aşağıda. Sildik temizledik gazyağı ile, zımpara, keçe bir daha temizlik yaptık. Kuruttuk boyaya hazır hale getirdik. Gittim boya aldım, daha önce bu kadar büyük bir parça boyamadım, umarım batırmam diyerek giriştim. Sonuç çok mutlu etti bu kadar iyi olacağını tahmin etmemiştim açıkçası. Cruise Control telimizin halatları kopmuş ve tel takılıyordu, telin sıfırını bulamadım, bulsam da muhtemelen çok pahalı olacaktı. Ne yapar ederiz diye düşündüm gittim 1 tane bisiklet vites teli aldım, 1 tane fren ayar vidası ve 1 tane de ağzı kapalı kablo pabucu aldım. Burada önemli nokta vites halat telinin kafasının dar tip olması. Onun fotosu yok ama "vites teli" derseniz zaten doğru olanı verirler. Kablodan halatı geçirdim, boyu ayarladım ve kablo pabucuna sağlam bir şekilde sıkıştırarark bağladım. (kurtulma şansı yok pabuç kırılmadığı sürece) Tabi kablo pabucu kelebeği çektiği kısımda bol geldi. Bunu da önlemek için plastik bir parçayı pul gibi kestim, ve ortasına ufak bir delik açtım. daha sonra bunu kablo pabucunun çıkmasını engelleyecek şekilde boğaz kelebeğinin ilgili parçasına taktım. orj telin ucundaki parça sıkı sıkı şu deliğe oturuyor. Ama o parça kırıldığı için burada fren ayar vidası kullandım. Alt ve üstüne pul koydum ve bağlantısını yaptım. Artık sorunsuz çalışan bir hız sabitleme sistemimiz var. Zaman kısıtından dolayı foto çekemediğim kısımlar oldu, son olarak bitmiş hali de böyle oldu. Akümüzün bağlantı metalleri yok, altına kaymaması için bisiklet iç lastiğinden kestiğim parçaları koydum, sağa sola hareket etmiyor şuan. En son dün LPG filtresini değiştirdim. Bu iyileştirmeler sonucunda aracın LPG ile ilgili bir sorunu sıkıntısı kalmadı,. Benzin ve LPG de rolanti dalgalanması, gaz yemememe ve isteksiz gidiş sorunları çözülmüş oldu. Ulaşabildiğim tüm alanlardaki kabloları önce ısıya dayanıklı bez bant ile sardım üzerine de spiral hortum geçirdim. Daha sonra bu hortumları cırtlar vasıtasıyla sabitledim. Tüm soketleri devre temizleyici ile temizledim ve yerine taktım. Olası elektrik arızalarının önüne geçtiğime inanıyorum. Cam tuşlarını netten aldım 85 TL lik bir parça ama aydınlatma rengi çok alakasız kaldı onun da fotosunu eklerim ileride. Bagaj aydınlatması çok yetersiz, elde kalan şerit ledden 1 metre kadar monte ettim müthiş oldu. Farları takarken kapakları çıkarıp içlerini hava tutarak temizledim, en azından tozlar vs çıktı. ampüllerin kelvin değerleri farklı takılmış o yüzden ton farkı var bunları da ileride değiştireceğim. Gazyağı ve fırça ile genel bir temizlik yaptım, gaz kelebeğini vs söküp temizledim. Ve motorumuzun son hali aşağıdaki gibi oldu, dışarıda görünen tek kablo kaldı, o da enjeksiyon soketi bozulduğu için 1 kabloyu klemens ile bağladım. Soketi sökmek gerekir ise kolaylık olsun diye. Onu da daha görsel şekilde revize edeceğim. Sabredip buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim Sırada double din ve geri görüş kamerası montajımız var. Onları da yaparken foto çekip paylaşmayı düşünüyorum, bakalım 30 3 Yorum bağlantısı
Zafer Kısır 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Emeğinize sağlık. Tam Wheeler Dealers tadında olmuş 1 Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Maşşallah diyelim. Çok ciddî emek harcamışsınız. Sonuç mükkemmel . 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 24 Ekim 2019 Yazar Paylaş 24 Ekim 2019 Zafer Kısır yazdı: Emeğinize sağlık. Tam Wheeler Dealers tadında olmuş Teşekkür ederim, mekan uygun olsa ustaya pek işim düşmez ama elimizden geldiği kadar uğraşıyoruz. Ali Gürbüz yazdı: Maşşallah diyelim. Çok ciddî emek harcamışsınız. Sonuç mükkemmel . Biraz yorucu olduk açıkçası ama sonuca değdi, ustalar maalesef bu tür iyileştirmeleri yapma konusunda çok nazlılar. İş başa düşüyor. Cem Işık yazdı: Elinize sağlık sonuç çok güzel olmuş.. Teşekkür ederim, beni de tatmin etti sonuç. Özellikle kapak boyasını sevdim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 elinden gelmiyor olsa yaptığınız şu temizliği para ile yaptıramazsınız sanayide mis gibi olmuş elinize sağlık hayırlı olsun bu arada 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 maşallah süper iş çıkarmışsınız elinize sağlık ... 1 Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Okurken yoruldum, sizi düşünemiyorum. Emeğinize sağlık. 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 24 Ekim 2019 Yazar Paylaş 24 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Gök yazdı: elinden gelmiyor olsa yaptığınız şu temizliği para ile yaptıramazsınız sanayide mis gibi olmuş elinize sağlık hayırlı olsun bu arada Teşekkür ederim, ustalar sök tak yapıyorlar artık, böyle bana göre ince işleri yapan yok. Zaten Prins gibi bir lpg sistemini söküp yerine atiker takmayı önermek ustalık değil ticarettir sadece. Serkan Karakoca yazdı: maşallah süper iş çıkarmışsınız elinize sağlık ... Teşekkür ederim. Cihat Küçükay yazdı: Okurken yoruldum, sizi düşünemiyorum. Emeğinize sağlık. Valla ben de çok yoruldum açıkçası, özellikle eğilip çalışmak çok zormuş 1 hafta bacak kaslarım ağrıdı. El yaralanmalarını söylemiyorum bile Ama ben bu işi hobi olarak yapıyorum ve çok keyif alıyorum. Serkan Karadağ yazdı: Vallaha bravo, elinize sağlık. Teşekkür ederim. 24 Ekim 2019 tarihinde Tolgahan Köroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Vuhuuuu mükemmel maşallah. Çalışması değilde buraya yazması daha çok yormuştur 2 günde iyi bitirmişsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Tebrikler güzel iş. Bu işleri para vererek de yaptıramazsınız normalde. 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 24 Ekim 2019 Yazar Paylaş 24 Ekim 2019 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Vuhuuuu mükemmel maşallah. Çalışması değilde buraya yazması daha çok yormuştur 2 günde iyi bitirmişsiniz. Hedefim aslında çok daha kaliteli fotolar çekmekti, hesap makinası ile çekmek zorunda kaldım, telefonu ofiste unuttum. Biraz da aksilikler çıktı, spiral hortumlar yetmedi, dükkanın önünde yol çalışması vardı arabayı içeri geç sokabildim, bir ara elektrikler gitti. Yoksa çok daha detaylı fotolar gelecekti. Buraya ekleyemediğim fotoların linkini ilk mesajıma ekliyorum. Bir de yazmayı seviyorum sanırım Harun Kocaçalışkan yazdı: Tebrikler güzel iş. Bu işleri para vererek de yaptıramazsınız normalde. Yapmıyorlar gerçekten. LPG deki sorunu 20 TL hortum, 10 TL kelepçe, 75 TL filtre alarak toplam 95 TL ye çözdüm mesela. Ama usta!!! arkadaşlar "abi bunu komple dğeiştirelim" demişler. Takacağı kit komple 1000 TL arabanın üzerindeki enjektörlerin çıkması neredeyse o para zaten. Muhtemelen 1000 TL ye kiti takacak, bu parçaları da tek tek satacak. Biraz işi bilmek araştırmak gerekiyor. ilk mesaja ekleyemiyorum düzeltme zamanı dolmuş sanırım, drive linkinden daha fazla fotoya ulaşabilirsiniz. https://drive.google.com/open?id=12TpoUIa0WgJCtak_trJiCic-ejbOZ0qu 24 Ekim 2019 tarihinde Tolgahan Köroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Çok iyi olmuş ya. Demek ki herkesin bi garajı olsa, neler yapacağız neler 2 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 24 Ekim 2019 Yazar Paylaş 24 Ekim 2019 Tevfik Işık yazdı: Elinize, emeginize saglik👏. Teşekkür ediyorum, Sani Gerşon yazdı: Çok iyi olmuş ya. Demek ki herkesin bi garajı olsa, neler yapacağız neler Şuan garajlı bir ev bakıyorum açıkçası, şöyle 40 m2 falan garajı olan bir yer bulsam şahane olacak. Hemen 2 tane sehpa 1 kriko 1 yağ filtre değiştirme anahtarı alıp, yağ bakımını kendim yapmaya başlayacağım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Çok güzel şeyler olmuş.. Elinize sağlık. Sağlıklı çalışmasına da sevindim. Sadece kırılan yere takıldım, neresi tam olarak ? 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 24 Ekim 2019 Yazar Paylaş 24 Ekim 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Çok güzel şeyler olmuş.. Elinize sağlık. Sağlıklı çalışmasına da sevindim. Sadece kırılan yere takıldım, neresi tam olarak ? Teşekkür ederim, mahalledeki esnaf abilerim sağolsun oğlum bu çalışacak mı falan diye çok takıldılar Sorunsuz tek marş çalıştı maşallah. Kırılan yer tam olarak sarı alan içindeki kırmızı yer kadar. Tork anahtarım yok, hedefim vidalama ile 10nm tork ile sıkmaktı ama 8 metrik uç bulamadım, cırcırla da fazla asıldım tık dedi gitti :S Cıvatalar sık olduğundan arada kaldı ve yağ vs atmadan kurtardık, gerekirse ileride bir onarım yaptırırız. Yorum bağlantısı
Serkan Ersoy26 24 Ekim 2019 Paylaş 24 Ekim 2019 Maşallah helal olsun. Dediğiniz gibi garaj meselesi biraz sıkıntı. Ben manifoldu söküp kelebekleri değiştirmiştim sonbahar günü açık otoparkta yaptım 1 hafta belim ağrıdı bütün soğuk rüzgarı yemiş belim mahvetti bacaklar da cabası 😅 emeğinize sağlık böyle aracını seven insanlar oldukça araçlar eskimez 😁 hele ki mondiler 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 25 Ekim 2019 Yazar Paylaş 25 Ekim 2019 Konuya dahil olabilecek bir bilgilendirme yapmak istiyorum. LPG filtresini değiştirirken kendi hatamdan ötürü anahtarı akünün kutup başına dokundurup şase yaptırdım biraz kıvılcım çıktı. O dk dan sonra aracı her çalıştırdığımda radyatör fanı da beraberinde çalıştı sürekli. Duratech he de fan kontrol röleleri akünün sağındak kutunun içinde gri olan 70a lik röleler. bunları söktüm, yer değiştirdim içlerini açıp fiziki olarak kontrol ettim herhangi bir sorun göremedim. dedim acaba harart müşiri mi arızalı, araç çalışırken hararet müşirini söktüğümde obd -40 derece gösterip araç çift fan açtı. Demekki hararet müşiri sağlam. En son elektronikten anlayan bir arkadaşla fikir yürütürken acaba dedi klima açık gibi komut alıp fanı o yüzden mi çalıştırıyor. bu fikir gece 11 de geldi, üşenmedim indim aşağı önce kutup başlarını söktüm sonra aşağıdaki k32 olarak işaretlenen röleyi söktüm yerine taktım. Ve çok enteresan şekilde fanın sürekli çalışması durumu çözüldü. İkna olmadım acaba fan da bir arıza olabilir mi diye ve fan açma derecesine gelene kadar bekledim. 106 derecede (obd den okuyorum veriyi) fan açtı ve 98 dereceye kadar geriledi sıcaklık. Olur da böyle bir sıkıntı yaşarsanız bu şekilde çözülebilir. Tam olarak neden düzeldiğini anlamasam da neticede düzeldi 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 25 Ekim 2019 Paylaş 25 Ekim 2019 Dikkatimi çekti de , motorda üst plastik kapak yok mu? Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 25 Ekim 2019 Yazar Paylaş 25 Ekim 2019 Cem Işık yazdı: Dikkatimi çekti de , motorda üst plastik kapak yok mu? Kapak mevcut fakat takmamayı tercih ediyorum, evde duruyor. Kaput altı hava sirkülasyonu olumsuz etkiliyor ve iat'ı yükseltiyor. 1 Yorum bağlantısı
Ugur Demir 25 Ekim 2019 Paylaş 25 Ekim 2019 elinize sağlık keşke arabasını seven herkesin kapalı garajı olsa 2 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 25 Ekim 2019 Paylaş 25 Ekim 2019 elinize saglık güzel calısmlar olmus külbürtör kapagının günyesi kaymıs olur durur kapak yine kırılabilir ve yag atmaya devam eder Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 25 Ekim 2019 Paylaş 25 Ekim 2019 Maşallah ne güzel işler yapmışsınız. Amortisör üst kapağı varmış, bir ara parayla alıyordu Mondeo sahipleri. Yorum bağlantısı
Recommended Posts