Erdem Hakkı Bağama 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 2004 tdci c max Havalar serinledi geceler ayaz oldu bilindik arızalar baş gösterdi. Yaklaşık 10 gündür araç çalıştırmamıştım dün sabah 5 km yol için araca bindim sorunsuz çalıştı yolda şarj lambası yandı durmadım gittim işimi gördüm çalışmaz belki diye stop etmeden geri döndüm evin altına garaja girdim stop ettim akü bitmiş marşa gücü yetmedi zaten 10 gün çalışmadan geceleri de ayazı yemişti en az 4 yaşındadır kendileri neyse çıkardım aküyü şarja taktım.Ertesi sabah aküyü dolmuş halde araca taktım ve sorunsuz her zamanki gibi çalıştı ama 5 saniye sonra şarj lambası tekrar yandı ve kaputun altından yoğun olmayan duman gelmeye başladı stop etmeden kaputu açıp alternatöre baktım duman alternatörden geliyordu ve fazla ısınmıştı. ALternatörü söktüm dışarı aldım kömürleri kısalmış konnektöre baskı yapamaz hale gelmişti. Aşırı ısınma ve dumanı yorumlarsak kömürdendir diye düşünüyorum. kömür 40 lira diyot tablasi 100 lira konjektör 100 lira 3 ünü de birbirinden ayırdım. inceliyorum. stator uçlarını keserek dinamodan ancak ayırdığım diyot tablasını tekrar lehimlemek için satın almak zorunda kaldığım 300 wattlık lehim havyası 120 lira. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 Geçen benim diyot tablası da gitmişti, 3 hattan biri gittiği için şarj devam ediyordu ışık falan yanmadı ama ses geliyordu ve koku vardı, fazla ısınıyordu alternatör. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Kasım 2019 Yazar Paylaş 11 Kasım 2019 80 liraya lehim havyası 45 liraya da kömürlerin siparişini verdim. Ucuzdan pahalıya doğru gideceğim sırasıyla kömür, konjektör, diyot tablası olarak. Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 11 Kasım 2019 Paylaş 11 Kasım 2019 Geçen 1 hafta önce kayınpederin araç aynı arızayı verdi 2006 model 200 k km de.bunların tamiri sıkıntılı dediler değistirdik.1300 tl ye mal oldu. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 16 Kasım 2019 Yazar Paylaş 16 Kasım 2019 Ahmet Türedi yazdı: Geçen 1 hafta önce kayınpederin araç aynı arızayı verdi 2006 model 200 k km de.bunların tamiri sıkıntılı dediler değistirdik.1300 tl ye mal oldu. Geçmiş olsun gerçekten çok para. Kömürler geldi taktım değişiklik yok. Çalıştıktan 5 saniye sonra şarj ikaz lambası yandı dinamo yine aşırı ısındı. Bu sefer diyot tablasını sipariş verdik 100 lira da ona gitti. Takıp deneyip bilgi vereceğim. Ahmet İhsan Akşen yazdı: Geçen benim diyot tablası da gitmişti, 3 hattan biri gittiği için şarj devam ediyordu ışık falan yanmadı ama ses geliyordu ve koku vardı, fazla ısınıyordu alternatör. Dediğine geldik Bu arada dinamoya rahat ulaşmak için intercooler hortumunu söktüğümde tam orta kısmından radyatör kenarına sürtünmekten delinmiş olduğunu fark ettim. Yeni hortum alacağım Bir 100 lira da ona gidecek 1 Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 (düzenlendi) Cmaxlarda bu kronik bir sorun bende bir sene önce altarnötörü değiştirmiştim.Sorunun sebebi ustanın söylediği intercolur hortumunun dibindeki contanın dibinden kaçıran yağın zamanla sızarak tam altındaki alternatöre damlaması. 17 Kasım 2019 tarihinde Ozan Cengiz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 İntercooler çıkış borusunun kenara sürterek yırtılması da kronik. Aldıktan 1 sene sonra değişmişti, 4 sene sonra geçen ay yine değişti. Değmiyor gibi duruyor ama yüke binince boru şişiyor ve yanındaki parçaya sürtüyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts