İçeriğe Yönlendir

Çalıştırma Sırasında Gecikme. Benzin Pompası? 2014 Fiesta


Fatih Duru

Recommended Posts

Fatih Duru

Selamlar arkadaşlar,

 

2014 Model 1,25 LPG'li Ford Fiesta trend aracım var. Aracımın yakıtından performansından memnunum. Fakat son dönemde şöyle bir durum hasıl oldu;

 

Motor sıcak soğuk fark etmiyor. 200-300 km yol gitmek fark etmiyor. Hava sıcaklığı fark etmiyor. 

 

Ne zaman olacağı belli olmadan aracım ilk marşta çalışmamazlık yapıyor. LPG'yi iptal ettik (regulatör arızasına karşı) yine aynı şekilde çalışmadı. Tekrar bağlantı yapıldı.

Fakat aşağıdaki denemelerde sektirmeden çok kısa zamanda motor marş alıyor.

 

- Kontak aç benzin pompa sesini kesilince kapat tekrar kontak aç marşa bas. ÇALIŞTI

- LPG düğmesine basılı tutarak çalıştır. Tek seferde ÇALIŞTI

 

Benzin pompası dedi bir usta ama o arızalı olsa kapat aç yaptığımda da çalışmaz diye düşünüyorum(Tahmin). O yüzden hemen en pahalı çözüm ihtimaline gitmek istemedim.

 

Benzer sorun yaşayan yada tahmin yürütebilecek arkadaşlardan bilgi rica ederim.

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

benzin kokusu varmı? enjektör o-ringleri yırtıldığında tiguan kolay çalışmıyordu mesela.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Duru
Dogan Arsiray yazdı:

benzin kokusu varmı? enjektör o-ringleri yırtıldığında tiguan kolay çalışmıyordu mesela.

Hayır benzin kokusu yok. Aracım henüz 56.000km'de. Böyle bir sorun oluşabilir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kontak aç kapa aç marşa bas yapınca sorunsuz çalışıyorsa benzin pompası basıncı azalmış (pompa gidici) demketir. uygun soketi bularak benzin pompa basıncı ilk marşta ölçlür teşhis netleşir.

ilk marşta yüksek basınç sağlayamıyordur, yolda giderken basıncın 1/3 ü ile gdiyior zaten.

yani 3 bar basması lazım ama 1.8 bar basabiliyor, marşta motoru çalıştımraz ama yolda 1 bar gerektiği için sorunsuz yürür.

lpg var ise benzin pompa tam gidene kadar da bekleenebilir. acil durumda lpg de çalışıtırp tamirciye gidilebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Duru
Çağlar Bayur yazdı:

kontak aç kapa aç marşa bas yapınca sorunsuz çalışıyorsa benzin pompası basıncı azalmış (pompa gidici) demketir. uygun soketi bularak benzin pompa basıncı ilk marşta ölçlür teşhis netleşir.

ilk marşta yüksek basınç sağlayamıyordur, yolda giderken basıncın 1/3 ü ile gdiyior zaten.

yani 3 bar basması lazım ama 1.8 bar basabiliyor, marşta motoru çalıştımraz ama yolda 1 bar gerektiği için sorunsuz yürür.

lpg var ise benzin pompa tam gidene kadar da bekleenebilir. acil durumda lpg de çalışıtırp tamirciye gidilebilir.

Evet mantıklı. arabamın km düşük olmasına rağmen 48-49bin kmden fazla lpg ile kullanılmış. Pompa bu sebepten verimsiz çalışıyor olabilir.

 

 

Dogan Arsiray yazdı:

belki benzin geri gidiyordur arızalı çekvalf gibi birşey varsa.

 

Aklıma geldi bu. Araştırmalarımda da benzer şekilde çözüme ulaşanlar var. Ama benim aracımda böyle bir çekvalf var mı acaba? Yada benzin hortum tesistaı arasına böyle bir çekvalf konulsa geri kaçmasını engellese işe yarar mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Benzin pompasında sıkıntı çıkarsa orijinali pierburg marka.

Bana zamanında boşu boşuna aldırmışlardı ordan biliyorum...

Yorum bağlantısı
Fatih Duru
Murat Atagenç yazdı:

Benzin pompasında sıkıntı çıkarsa orijinali pierburg marka.

Bana zamanında boşu boşuna aldırmışlardı ordan biliyorum...

Şamandıra ile birlikte değişmesi gerekiyormuş sanırım. Koltuk altından da işlem yapılamıyormuş. Deponun sökülmesi mecburmuş. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Fatih Duru yazdı:

Evet mantıklı. arabamın km düşük olmasına rağmen 48-49bin kmden fazla lpg ile kullanılmış. Pompa bu sebepten verimsiz çalışıyor olabilir.

 

 

 

Aklıma geldi bu. Araştırmalarımda da benzer şekilde çözüme ulaşanlar var. Ama benim aracımda böyle bir çekvalf var mı acaba? Yada benzin hortum tesistaı arasına böyle bir çekvalf konulsa geri kaçmasını engellese işe yarar mı?

bir tane çekvalfe bakar. koyup deneyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Dogan Arsiray yazdı:

bir tane çekvalfe bakar. koyup deneyin.

 

Fatih Duru yazdı:

Evet mantıklı. arabamın km düşük olmasına rağmen 48-49bin kmden fazla lpg ile kullanılmış. Pompa bu sebepten verimsiz çalışıyor olabilir.

 

 

 

Aklıma geldi bu. Araştırmalarımda da benzer şekilde çözüme ulaşanlar var. Ama benim aracımda böyle bir çekvalf var mı acaba? Yada benzin hortum tesistaı arasına böyle bir çekvalf konulsa geri kaçmasını engellese işe yarar mı?

 

Genelde o km de pompa arızası nadir olur.

Benzin deposu içindeki, pompa üzerinde bulunan pompa motorunun benzin giriş kısmında filtre vardır. O filtre zamanla özelliğini kaybediyor ve benzin süzülmeden pompa motoruna giriyor, akabinde de motor benzini enjektörlere pompalıyor. 

Fakat pompa motorunun çıkış kısmında, benzin hortumunun takıldığı bakır borunun içinde geri dönüşü engelleyici valf var ve o valfe gelen pislik, valfin çalışmasını engelliyor. Dolayısıyla  depo ile enjektör arasındaki benzin geri kaçıyor.

Aynı durumu ben yaşadım. Pompa motorunu değiştirmek için deponun inmesi gerekiyor. Maliyetli ve işçilik fazla.

Ben de daha önceden elimde olan, eski çıkma motorun çıkışındaki içinde valf olan boruyu ısıtarak yerinden çıkardım (yaklaşık 8mm çapında, 3cm uzunluğunda bir parça) ve enjektör benzin giriş hortumunun içine sıkı geçme olarak soktum. Problem çözüldü.

Yorum bağlantısı
Fatih Duru
Ersin Gökdemir yazdı:

 

 

Genelde o km de pompa arızası nadir olur.

Benzin deposu içindeki, pompa üzerinde bulunan pompa motorunun benzin giriş kısmında filtre vardır. O filtre zamanla özelliğini kaybediyor ve benzin süzülmeden pompa motoruna giriyor, akabinde de motor benzini enjektörlere pompalıyor. 

Fakat pompa motorunun çıkış kısmında, benzin hortumunun takıldığı bakır borunun içinde geri dönüşü engelleyici valf var ve o valfe gelen pislik, valfin çalışmasını engelliyor. Dolayısıyla  depo ile enjektör arasındaki benzin geri kaçıyor.

Aynı durumu ben yaşadım. Pompa motorunu değiştirmek için deponun inmesi gerekiyor. Maliyetli ve işçilik fazla.

Ben de daha önceden elimde olan, eski çıkma motorun çıkışındaki içinde valf olan boruyu ısıtarak yerinden çıkardım (yaklaşık 8mm çapında, 3cm uzunluğunda bir parça) ve enjektör benzin giriş hortumunun içine sıkı geçme olarak soktum. Problem çözüldü.

Aracınız neydi bilmiyorum ama benim aracın pompaya ulaşmak için deponun sökülüp inmesi gerekiyor. 

Eğer motor kısmından bahsediyorsanız kırmızı halka ile işaretlediğim yere mi bu valfı 

yerleştirdiniz?

 

1pOn4p.jpgLv5o2G.jpg

Birde bu 2.resimde sağ taraftaki hortum biraz kolay yerinden çıkıyor. nedir bu? kolay yerinden çıkması sorun mudur?

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Fatih Duru yazdı:

Şamandıra ile birlikte değişmesi gerekiyormuş sanırım. Koltuk altından da işlem yapılamıyormuş. Deponun sökülmesi mecburmuş. 

Araç lifte kaldırılıp alttan değiştiriliyor evet ama zorlu bir işçilik gerektirmiyor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Fatih Duru yazdı:

Aracınız neydi bilmiyorum ama benim aracın pompaya ulaşmak için deponun sökülüp inmesi gerekiyor. 

Eğer motor kısmından bahsediyorsanız kırmızı halka ile işaretlediğim yere mi bu valfı 

yerleştirdiniz?

 

1pOn4p.jpgLv5o2G.jpg

Birde bu 2.resimde sağ taraftaki hortum biraz kolay yerinden çıkıyor. nedir bu? kolay yerinden çıkması sorun mudur?

Eğer kırmızı renkliden bahsediyorsanız westinghouse dan gelen vakum hortumu olmalı. Focusta da öyle kolay çıkıyordu.

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Fatih Duru yazdı:

Aracınız neydi bilmiyorum ama benim aracın pompaya ulaşmak için deponun sökülüp inmesi gerekiyor. 

Eğer motor kısmından bahsediyorsanız kırmızı halka ile işaretlediğim yere mi bu valfı 

yerleştirdiniz?

 

1pOn4p.jpgLv5o2G.jpg

Birde bu 2.resimde sağ taraftaki hortum biraz kolay yerinden çıkıyor. nedir bu? kolay yerinden çıkması sorun mudur?

Aracım 2003 model ford focus. Benim aracın pompa değişimi içinde deponun sökülüp indirilmesi gerekiyor.

Valfi yerleştirdiğim hortum, motor kısmında enjektör kütüğüne gelen benzin giriş hortumu.

Sizin araçta hangi hortum olduğunu ustanıza sorup, orjinal hortumu bozmadan aynı uzunlukta ve yüksek ihtimal 10mm çapında bir kemik hortum alıp valfi ona monte ederek deneyebilirsiniz. (kemik hortum benzine dayanıklı ve ucuz olduğu için)

Orjinal hortumu ve üzerindeki soketleri kullanmayın. Yenisi pahalıdır onun için zarar vermemek lazım.

Soket yerine kelepçe kullanabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...