Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 (düzenlendi) Merhaba. Tam olarak bilmemekle beraber, öğrenmek istediğim önemli bir husus var. Lpg neden enjektörlere regülatörde ısıtılarak verilmektedir. Doğrudan lpg enjektörden sıvı olarak gönderilemez mi. Şimdi ise esas meseleye girelim. LPG sistemlerinde regülatöre giden sıcak su , kalorifer kazanının çıkışından verilmekte. ( en azından bende bu şekilde) . Kış ayrlarında soğuk havalarda, mecbur kaloriferi acıyoruz . Daha motorumuz soğuk iken , içinde dolanan suyun sıcaklığı 25 30 derece bile değilken, kaloriferi açıyoruz. Temel fizik kanunlarına göre kalorifer açıp, fan açtığımızda ısıtıcının içinden geçen suyun ısısı soguk hava geçerken emiliyor. Dahada soğuk su regülatöre aktarılıp normalden çok daha soğuk olmasına sebeb oluyor. İşte regülatörde normalden daha soğuk suyun aktarılması, lpg sistemi acısından nasıl bir sıkıntıya sebeb oluyor. Lpg geçmek için fazladan beklemek daha iyi bir seçenek olabilir mi? Lpg sistemi enjektörler üzerinde etkisi nasıl olur. Saygılar. 4 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 (düzenlendi) Ali, öncelikle Basıncın hal (faz) değişimine etkisini okumanı tavsiye derim. Isıtma olayı da gazın faz değişimi için gerekli bir işlem. Genel olarak lpg sistemleri emme manifolduna müdehale ile hava gaz karışımı sağlamak ve yanma odasında bu karışımın ateşlenmesi ile yanmayı sağlama üzerinedir. Sıvı fazda olan lpgnin buhar fazına geçebilmesi için basıncının artması ve ısıtılması gerekmektedir. Yeni nesil direkt enjeksiyonlu araçlarda ise benzin enjektöründen sıvı şekilde yanma odasına direkt püskürtülmektedir. Burada enjektör sıvı lpg yi yüksek basınça püskürtürken basıncı arttığı için lpg, gaz fazına geçer. Yanma gaz halinde iken başlar. 4 Aralık 2019 tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Kolorifer peteğine giriş yapılmadan önce lpg yoğunlaştırıcıya su girer. Kaloriferi açmanın etkisi olmaz ve zaten verimsiz atmosferik motor bir kaç dakika içinde lpgnin yoğunluğu için istenen ısıya ulaşır. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Sıvı LPG sistemleri var lpdi diye geçiyor araç LPG ile çalışıyor isteğe bağlı benzin ilede kullanılıyor . Genelde direk enjeksiyon lu motorlarda kullanılıyor. LPG li aracımda 40 derecede LPG geçişine ayarlı idi yaz kış sorunsuz kullanmıştım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Kolorifer peteğine giriş yapılmadan önce lpg yoğunlaştırıcıya su girer. Kaloriferi açmanın etkisi olmaz ve zaten verimsiz atmosferik motor bir kaç dakika içinde lpgnin yoğunluğu için istenen ısıya ulaşır. Geçen sene arabayı servise verdiğim sorun tekrarlarmı acep onu merak ediyorum abi. Araba lpg geçerken tekliyordu. Yada lpg geçip devreye giremeyince benzine dönüyordu Servisde onlarca gün kaldı, hiç bir sorun bulamadımlar. Sorun kendiliğinden çözüldü. Sorun hava sıcaklığı 3 derece altına düştüğünde gerçekleşiyor. Bu sene olurmu olmazmı bilmiyorum Videonun 45 nci saniyesinden itibaren seyreet. Sende bir yorum yap. 4 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Lpg'ye geçişte tabiki bir anlık titreme olur. Bunu yok etmek için benzin ve lpg anlık olarak yanma odasına gönderilir ama çok zordur ayarı. Kalibrasyon ile 40 derece üstünde veya 50 derece üstünde lpg'ye geçişi ayarlattır.Geçiş daha yumuşak olur 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 LPG geçiş tekleme bitirmek için.İyi bir haritaKışın için Ortalama 40 derecede geçiş sıcaklığıDevir yükselirken ve devrin 1100 olduğu durumda geçiş ayarıSon olarak sıralı geçiş denilen özellik :Sırayla 1 benzin enjektör kapatıyor hemen karşığı lpg enjektörünü açıyor özelliği. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Tahir Ak yazdı: LPG geçiş tekleme bitirmek için. İyi bir harita Kışın için Ortalama 40 derecede geçiş sıcaklığı Devir yükselirken ve devrin 1100 olduğu durumda geçiş ayarı Son olarak sıralı geçiş denilen özellik : Sırayla 1 benzin enjektör kapatıyor hemen karşığı lpg enjektörünü açıyor özelliği. Bu sıralı geçiş özelliği benim landirenzo da var galiba. Dediğiniz gibi geçiş yaparken benzinde çalışırken belirli bi süre lpg enjektörlerininde bir kısmı çalışıyor sonra geçiyor lpgye hepsi çalışıyor. Geçiş hissedilmiyor pek. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 Tahir Ak yazdı: LPG geçiş tekleme bitirmek için. İyi bir harita Kışın için Ortalama 40 derecede geçiş sıcaklığı Devir yükselirken ve devrin 1100 olduğu durumda geçiş ayarı Son olarak sıralı geçiş denilen özellik : Sırayla 1 benzin enjektör kapatıyor hemen karşığı lpg enjektörünü açıyor özelliği. Bende böyle sarsılma sorunu hiç yoktu. Geçen sene olan bir durum. Bu senen henuz yaşanmadı. Henuz "0" derece görmedi arabacık. Gördükten sonra geçişte vuruntu yaşarsam, işi manual çözeceğim Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Niye böyle dert arıyorsun. Git servis ayar yapsın Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: Niye böyle dert arıyorsun. Git servis ayar yapsın Benim arabada ayar yokki . Yazılım update var. Neyse, yaparsa bakacam abi Yazılım uprade parası öderzi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Mutlaka var. Ayarı olmayan sistem olmaz Servis bilmiyor ise başka, veya müşteriyi baştan savmak için yok çekiyor Yorum bağlantısı
Tahir Ak 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Bende böyle sarsılma sorunu hiç yoktu. Geçen sene olan bir durum. Bu senen henuz yaşanmadı. Henuz "0" derece görmedi arabacık. Gördükten sonra geçişte vuruntu yaşarsam, işi manual çözeceğim [emoji20] Filtreniz dolmak üzere ise de yapar bunu yaşadım biliyorum. Benim arabada ayar yokki [emoji20] . Yazılım update var. Neyse, yaparsa bakacam abi [emoji4] Yazılım uprade parası öderzi [emoji20] Sistem tam adı yazar mısınız 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 (düzenlendi) Tahir Ak yazdı: Filtreniz dolmak üzere ise de yapar bunu yaşadım biliyorum. Sistem tam adı yazar mısınız Sistemin adı Hyundai - Kefico bosch bifuel sistemi. 4 Aralık 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir Ak 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Sistemin adı Hyundai - Kefico bosch bifuel sistemi. Oldu biz kalkalım o vakit kolay gelsin Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: Mutlaka var. Ayarı olmayan sistem olmaz Servis bilmiyor ise başka, veya müşteriyi baştan savmak için yok çekiyor Abi peki ilk çalıştır madan önce sıcaklık ayarını soğukta bıraksam. Daha sonra ısınıca sıcağa alsam. Nasıl olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 bence lpg yakıt haritası bozulmuş muhakkak lpg için bir kalibrasyon kısmı vardır en azından hyundainin kendi obd kontrol cihazında olması lazım. haritanın benzin kullanılarak düzeltilmesi ve tekrar kalibrasyon yapılması gerektiğini düşünüyorum. ben bir çok arkadaşımın aracında lpgye sert geçiş işini bu şekilde çözdüm. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 Mehmet Cihat yazdı: bence lpg yakıt haritası bozulmuş muhakkak lpg için bir kalibrasyon kısmı vardır en azından hyundainin kendi obd kontrol cihazında olması lazım. haritanın benzin kullanılarak düzeltilmesi ve tekrar kalibrasyon yapılması gerektiğini düşünüyorum. ben bir çok arkadaşımın aracında lpgye sert geçiş işini bu şekilde çözdüm. Akü söküp resetliyim. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 5 Aralık 2019 Paylaş 5 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: İşte regülatörde normalden daha soğuk suyun aktarılması, lpg sistemi acısından nasıl bir sıkıntıya sebeb oluyor. Lpg geçmek için fazladan beklemek daha iyi bir seçenek olabilir mi? Lpg sistemi enjektörler üzerinde etkisi nasıl olur. Saygılar. Ali Darbaz yazdı: Abi peki ilk çalıştır madan önce sıcaklık ayarını soğukta bıraksam. Daha sonra ısınıca sıcağa alsam. Nasıl olur. Ayarlanan regülatör sıcaklığına araç ulaşmazsa zaten lpg ye geçmez, zararı bu. LPG ye geçmek içinde fazladan benzin harcamaya gerek yok, 35 derece benim bildiğim ayar yıllardır öyle kullanmaya devam ediyorum. İlk çalıştırmadan önce ben motor tam ısısına ulaşmadan kaloriferi açmam, sadece buğu olursa buğu geçene kadar açarım, açarsam geç ısınıyor veye atıyorum göstergede 90 a az birşey kala bile açsam geri düşüyor. Ama sıcaklık ayarı hep sıcakta durur. Fan çalışmadığı için devirdaim olmaz. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Aralık 2019 Yazar Paylaş 5 Aralık 2019 Metin Akbal yazdı: Ayarlanan regülatör sıcaklığına araç ulaşmazsa zaten lpg ye geçmez, zararı bu. LPG ye geçmek içinde fazladan benzin harcamaya gerek yok, 35 derece benim bildiğim ayar yıllardır öyle kullanmaya devam ediyorum. İlk çalıştırmadan önce ben motor tam ısısına ulaşmadan kaloriferi açmam, sadece buğu olursa buğu geçene kadar açarım, açarsam geç ısınıyor veye atıyorum göstergede 90 a az birşey kala bile açsam geri düşüyor. Ama sıcaklık ayarı hep sıcakta durur. Fan çalışmadığı için devirdaim olmaz. Arabanın aerodinamik yapısı nedeniyle hava alıklarında rüzgar kalorifer kazanına geliyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts