Mustafa Keskin 8 Aralık 2019 Paylaş 8 Aralık 2019 En son 2018 Nisan'da bakım yaptırdım, üzerinden yaklaşık 13,000 kilometre geçti. Araç şuan 63,000 kilometrede ve LPG yok. Değişecek Parçalar: Filtre Seti: Mann Motor Yağı: Mobil 1™ ESP 5W-30 Buji: NGK Ön Fren Disk & Balata: Ferodo V Kayışı: Gates Üst Kapak Conta: Erling Değişmesine Gerek Olmayan: Baskı balata (Usta iyi dedi) Triger (Zincirli olduğu için şuan değil 120.000 civarlarında) Baskım Esnasında Kontrol Edilecekler: Rot & Balans Antifriz Şanzuman yağı Fren yağı Hidrolik yağı Motor suyu Akü ölçümü Buji kabloları (Benim araçta var mı bilmiyorum) Arka fren spreyleme Sizce bunun dışında ne yaptırmalıyım? Eksik ya da unuttuğum birşey var mı? Bakımı aksatmam araba ömründen çok mu yer mi? Yorum bağlantısı
Arif Aykın 8 Aralık 2019 Paylaş 8 Aralık 2019 Triger zincirine dikkat edin derim Facebook’ta astra j grubunda ara ara zincir kopma belirtiliyor bilginiz olsun. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 8 Aralık 2019 Paylaş 8 Aralık 2019 Üst kapak contasının değişme sebebi nedir? Aracın kmsi yüksek değil, bir hasar oluşturacak durum olmadıysa gerek yok böyle bir şeye. Fren yağı ile hidrolik yağı dediğiniz direksiyon hidroliği ile fren hidroliği sanıyorum, direksiyonunuz elektrikli mi değil mi onu öğrenin. Elektrikli ise hidrolik değişimi mevcut değil... Yerinizde olsam, 1) Oksijen sensörü, boğaz kelebeği temizliği yaptırırdım. 2) Arka frenlerinizi ayarlatın (el freni için özellikle önemli) 3) Yakıt filtrenizi unutmayın Birde aracı bilgisayara bağlatıp arıza kodu vs var mı baktırın mutlaka. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Aralık 2019 Paylaş 9 Aralık 2019 Muhtemelen külbütör kapak contasıdır. Terleme yapmıştır. Değişime gerek olmayabilir belki. Sıvı conta ile kapattı benim ustam. Fren diski için erken değil mi yani sorun ne 63 bin km çok erken olmuş sanki. Yorum bağlantısı
Mustafa Keskin 9 Aralık 2019 Yazar Paylaş 9 Aralık 2019 Arif Aykın yazdı: Triger zincirine dikkat edin derim Facebook’ta astra j grubunda ara ara zincir kopma belirtiliyor bilginiz olsun. Bakımda tekrar kontrol ettireyim hocam. Ü.Emre Kartal yazdı: Üst kapak contasının değişme sebebi nedir? Aracın kmsi yüksek değil, bir hasar oluşturacak durum olmadıysa gerek yok böyle bir şeye. Fren yağı ile hidrolik yağı dediğiniz direksiyon hidroliği ile fren hidroliği sanıyorum, direksiyonunuz elektrikli mi değil mi onu öğrenin. Elektrikli ise hidrolik değişimi mevcut değil... Yerinizde olsam, 1) Oksijen sensörü, boğaz kelebeği temizliği yaptırırdım. 2) Arka frenlerinizi ayarlatın (el freni için özellikle önemli) 3) Yakıt filtrenizi unutmayın Birde aracı bilgisayara bağlatıp arıza kodu vs var mı baktırın mutlaka. Terleme sebebi ile conta değişecek. Daha önce de bu sıkıntı vardı. Şimdi değiştirip durumu kontrol edeceğim. Sonraki bakımda Metin Bey'in yaptırdığı gibi sıvı conta yaptıracağım. Çok maliyetli olmadığından değiştirme yöntemine gidiyorum. Fren hidrolik ve şanzıman & direksiyon yağı kastettim, yanlış belirtmişim. 1.2 benzin olduğu için yakıt filtresi yok. Diğerlerini de listeye alıyorum. Direksiyona bakacağım teşekkür ederim. Metin Akbal yazdı: Muhtemelen külbütör kapak contasıdır. Terleme yapmıştır. Değişime gerek olmayabilir belki. Sıvı conta ile kapattı benim ustam. Fren diski için erken değil mi yani sorun ne 63 bin km çok erken olmuş sanki. En son 2018 Nisan'da balata değişti. Diskler torna yapıldı. Şimdi balata bitmesine yaklaşık 4,000 km var dedi fakat kafam rahat olsun diye balata değişimi yapacağım. Haliyle disklere de gireyim dedim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts