İçeriğe Yönlendir

Open Loop ve Close Loop Nedir?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Open loop ve close loop ne olduğu hakkında iyi bir bilgiye ihtiyacım var. Bu konuda bildiklerinizi paylaşabilirmisiniz. 

Saygılarımla 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
(düzenlendi)

Araç ısınana kadar open loop çalışır,maf sensöründen ölçtüğü hava miktarına göre yakıt basar,soğutma suyu sıcaklığı 80 C (yaris te) olduğunda closed loop çalışmaya başlar,bastığı yakıtı oksijen sensöründen aldığı geri besleme ile ince ayar yapmaya başlar. Benim bildiklerimin kısa özeti bu ...

tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı

Open loop açık döngü. Araç bu pozisyonda iken 02 sensör bilgilerini yok sayarak fabrikasyon yüklenen yakıt haritasını uygular ki normalde biraz zengin karışıma kaçar. Yakıt hava karışımını anlık düzeltme zahmetine(Bkz ltft /stft) girmez ecu.
Aracına göre open loopta şarj anlık durabilir klima anlık kapatılabilir siz bunları hissetmezsiniz.
Sabah soğukken o2 sensörü ısıtılana kadar(ısıtıcılı o2 bulunan araçlarda) 10 20 sn open loopta çalışabilir araç.
Bir de araç yükü yüksek değerlere çıktığında yani gaza abandığınızda da open loopa girebilir.

LPG ayarı yaparken open loopa girilen enjektör ms.si tespit edilir ve o satır sonrası biraz zengin ayarlanır böylece araç hızlanırken hafif zengin karışımda performansı benzine yaklaşacak ve Motor iç ısısı yükselmeyecek.

Closed loop ise her şeyin düzgün hesap edildiği stabil çalışan motor durumudur. Open loop tehlike anında kulağını diken tavşana Closed loop ise dala yapışıp yaprak yiyen koalaya benzetilebilir ( bu örneği neden verdim inan bilmiyorum)

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

longterm fuel trimi kullanır açık deverde. oksijen sensörü işe yaramaz. tam gaz da da açık devredir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

E bunları senin çoktan biliyor olman lazımdı. Farklı bir bilginin peşindesin sanki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor hedeflenen (tasarımdan belirli) ısıya ulaşana kadar açık çevrimde çalışır, emisyonuna vs. bakmaz , kafasına göre (beyindeki data tablosundan sabit değerlere göre) çalışır, hedefe ulaşınca kapalı çevrim mantığına geçer.

En tipik gözlem enjeksiyon süreleridir.

Halk arasında motor korumaya aldı denen hadise de bir açık çevrim mantığıdır, genelde belirli bir hızdan yukarı çıkmaz, enjeksiyon sekansı azaltırlır vs. (tasarımda ön görülen tablo kullanılır)

her ikisi de fabrikasyon tasarımdır, pratikte aşırı kafayı kırmış teknisyenlerin gözlemleyebilceği farklılıklar barındırır, nadir saç baş yolduran arızaları bulmada faydalı olabilirler.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

E bunları senin çoktan biliyor olman lazımdı. Farklı bir bilginin peşindesin sanki

Genişlet  

 

Daha fazlasına ihtiyacım vardı. Gene süper bişiy keşfettim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Open loop ve close loop ne olduğu hakkında iyi bir bilgiye ihtiyacım var. Bu konuda bildiklerinizi paylaşabilirmisiniz. 

Saygılarımla 

Genişlet  

 

Open loop: Yaptıklarının, verdiğin kararın sonucunu görmeden değişkenleri değiştirip kontrol edersen birşeyi buna open loop denir

Closed Loop: Yaptıklarının sonucunu sürekli olarak ölçüp hedef değerinden sapmasına göre kontrol değerini değiştiriyorsun demektir.

 

Kısaca, yazın yediğin hurmalar kışın tırmalıyorsa open loop, hemen kusuyorsan closed loop :)

Motor sistemine dönersek, open loop sistemde varsayım ile çalışılır. Tablo değerlerine göre değişkenler belirlenir. Closed loop da ise eldeki ölçümlere göre tabloya ilgili yere bakılır.

 

Bir başka örnek çizgi izleyen robot closed loop, gidip dolaşıp gelen ama nerde olduğunu bilecek bir sensör bilgisi kullanmayan open loop dur.

Motorlar closed loop çalışırlar özellikle oksijen sensöründen yanma oranını ölçüp yakıt miktarını 14:1 oranını tutturmaya çalışırlar. Sensör bozulursa vb open loop moda da geçerler. Burda tahmini değerleri diğer bilgilere göre kullanırlar.  Yakıt artar. 

  Çağlar Bayur yazdı:

oksijen sensörü 0 olunca open loop oldu diye birşey denmez. yok öyle bir kavram

Genişlet  

 

kopmuştur

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Abi, hız sabitleyici full Closed Loop gidiyor. Yani sürekli cimri modunda çalışıyor. Bunu biliyor olmak beni mutlu etti. 

Arabamı tamir etmek, masraf çıkarmadan kurtulmakda beni mutlu etti. 

Derinden gelen titreşimiden yok olması beni çok mutlu etti. 

 

Ben bu gün çok mutluyum yahu. :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Darbaz yazdı:

 

Genişlet  

Neden sürekli zengin karışım eğiliminde? 
 

ben 2 kere lpg’yi yolda ayarlattım. Şu an çok çok memnunum ve ltf, stf %3-4’ün eksi artı dışına çıkmıyor. 
 

bunu en kısa zamanda benzinde deneyeceğim. Orada da aynı mı yoksa benzinde zengine kaçıyor mu diye. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile, açık kapalı çevrimi yanlış yorumluyorsunuz, gagıl arşivden biri okursa bu cümle de dursun burada

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, açık kapalı çevrimi yanlış yorumluyorsunuz, gagıl arşivden biri okursa bu cümle de dursun burada

Genişlet  

 

Çağlar abi, Ben yanlış anladıysam düzelt beni.  Arabanın ecüsü hiç bir bilgiyi yok sayarsa kendi bildiğini okursa Açık Devre, 

Araba ecüsü sensörlerden gelen bilgiyi işleyip ona göre işleri sıraya dizerek çalışırsa Kapalı devre ,

 

Ben yanlışmı anladım. 

Yorum bağlantısı
  Dogan Arsiray yazdı:
longterm fuel trimi kullanır açık deverde. oksijen sensörü işe yaramaz. tam gaz da da açık devredir.
Hayır long fuel trimi kullanmaz. Bu zaten düzeltme işleminin adıdır değişkendir. Önceden belirlenen yakıt haritasını kullanır
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden sürekli zengin karışım eğiliminde? 
 

ben 2 kere lpg’yi yolda ayarlattım. Şu an çok çok memnunum ve ltf, stf %3-4’ün eksi artı dışına çıkmıyor. 
 

bunu en kısa zamanda benzinde deneyeceğim. Orada da aynı mı yoksa benzinde zengine kaçıyor mu diye. 

Genişlet  

 

Hocam hava durumundan diye düşünmekteyim. 

 

Bak sıfırlanmış ecu rağmen araba zengine kayıyor.  Kapalı devre sistemde araba kademe kademe 0.0 ltft ayarından kaça çıkıyor . 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  Ali Darbaz yazdı:
 
Hocam hava durumundan diye düşünmekteyim. 
 
Bak sıfırlanmış ecu rağmen araba zengine kayıyor.  Kapalı devre sistemde araba kademe kademe 0.0 ltft ayarından kaça çıkıyor . 
 
 
Benzinde mi zengine kayıyor? Lpg de ise lpg ayarınız sorumludur
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Tahir Ak yazdı:
  Ali Darbaz yazdı:
 
Hocam hava durumundan diye düşünmekteyim. 
 
Bak sıfırlanmış ecu rağmen araba zengine kayıyor.  Kapalı devre sistemde araba kademe kademe 0.0 ltft ayarından kaça çıkıyor . 
 
 
Genişlet  

Benzinde mi zengine kayıyor? Lpg de ise lpg ayarınız sorumludur

Genişlet  

 

Benzinde ltft 0,8 iken LPG de 10,6 şuan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi, Ben yanlış anladıysam düzelt beni.  Arabanın ecüsü hiç bir bilgiyi yok sayarsa kendi bildiğini okursa Açık Devre, 

Araba ecüsü sensörlerden gelen bilgiyi işleyip ona göre işleri sıraya dizerek çalışırsa Kapalı devre ,

 

Ben yanlışmı anladım. 

Genişlet  

cümle içinde kelimlerin yerleşimi hatalı teknikte önemli hayati farktır. mesela aynı kelimelerin ile cümleyi  yazayım farkı incele:

 

arabanın ecüsü açık devrede çıkış bilgilerini yok sayar.

 

o2 sensöründe 0 görmen bilgiyi yok sayması değildir,

araç o sırada cut off ta  demektir sadece , bunun açık çevrim ile de ilgisi yok.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Çağlar Bayur yazdı:

cümle içinde kelimlerin yerleşimi hatalı teknikte önemli hayati farktır. mesela aynı kelimelerin ile cümleyi  yazayım farkı incele:

 

arabanın ecüsü açık devrede çıkış bilgilerini yok sayar.

 

o2 sensöründe 0 görmen bilgiyi yok sayması değildir,

araç o sırada cut off ta  demektir sadece , bunun açık çevrim ile de ilgisi yok.

Genişlet  

 

Ama abi gaza abanınca da değerler sabit kalıyor son değerde. Videoda o da vardı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Ali Darbaz yazdı:

 

Ama abi gaza abanınca da değerler sabit kalıyor son değerde. Videoda o da vardı.

Genişlet  

ulaşabildiği en zengin karışıma ulaşıyordur

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...