Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Merhaba Open loop ve close loop ne olduğu hakkında iyi bir bilgiye ihtiyacım var. Bu konuda bildiklerinizi paylaşabilirmisiniz. Saygılarımla 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 (düzenlendi) Araç ısınana kadar open loop çalışır,maf sensöründen ölçtüğü hava miktarına göre yakıt basar,soğutma suyu sıcaklığı 80 C (yaris te) olduğunda closed loop çalışmaya başlar,bastığı yakıtı oksijen sensöründen aldığı geri besleme ile ince ayar yapmaya başlar. Benim bildiklerimin kısa özeti bu ... 10 Aralık 2019 tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Open loop açık döngü. Araç bu pozisyonda iken 02 sensör bilgilerini yok sayarak fabrikasyon yüklenen yakıt haritasını uygular ki normalde biraz zengin karışıma kaçar. Yakıt hava karışımını anlık düzeltme zahmetine(Bkz ltft /stft) girmez ecu.Aracına göre open loopta şarj anlık durabilir klima anlık kapatılabilir siz bunları hissetmezsiniz.Sabah soğukken o2 sensörü ısıtılana kadar(ısıtıcılı o2 bulunan araçlarda) 10 20 sn open loopta çalışabilir araç.Bir de araç yükü yüksek değerlere çıktığında yani gaza abandığınızda da open loopa girebilir.LPG ayarı yaparken open loopa girilen enjektör ms.si tespit edilir ve o satır sonrası biraz zengin ayarlanır böylece araç hızlanırken hafif zengin karışımda performansı benzine yaklaşacak ve Motor iç ısısı yükselmeyecek.Closed loop ise her şeyin düzgün hesap edildiği stabil çalışan motor durumudur. Open loop tehlike anında kulağını diken tavşana Closed loop ise dala yapışıp yaprak yiyen koalaya benzetilebilir ( bu örneği neden verdim inan bilmiyorum) 8 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 longterm fuel trimi kullanır açık deverde. oksijen sensörü işe yaramaz. tam gaz da da açık devredir. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Hakikaten güzel konu öğrenmek iyi oluyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 E bunları senin çoktan biliyor olman lazımdı. Farklı bir bilginin peşindesin sanki 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 motor hedeflenen (tasarımdan belirli) ısıya ulaşana kadar açık çevrimde çalışır, emisyonuna vs. bakmaz , kafasına göre (beyindeki data tablosundan sabit değerlere göre) çalışır, hedefe ulaşınca kapalı çevrim mantığına geçer. En tipik gözlem enjeksiyon süreleridir. Halk arasında motor korumaya aldı denen hadise de bir açık çevrim mantığıdır, genelde belirli bir hızdan yukarı çıkmaz, enjeksiyon sekansı azaltırlır vs. (tasarımda ön görülen tablo kullanılır) her ikisi de fabrikasyon tasarımdır, pratikte aşırı kafayı kırmış teknisyenlerin gözlemleyebilceği farklılıklar barındırır, nadir saç baş yolduran arızaları bulmada faydalı olabilirler. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: E bunları senin çoktan biliyor olman lazımdı. Farklı bir bilginin peşindesin sanki Genişlet Daha fazlasına ihtiyacım vardı. Gene süper bişiy keşfettim. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Daha fazlasına ihtiyacım vardı. Gene süper bişiy keşfettim. Genişlet Belli 😀 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 oksijen sensörü 0 olunca open loop oldu diye birşey denmez. yok öyle bir kavram Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Open loop ve close loop ne olduğu hakkında iyi bir bilgiye ihtiyacım var. Bu konuda bildiklerinizi paylaşabilirmisiniz. Saygılarımla Genişlet Open loop: Yaptıklarının, verdiğin kararın sonucunu görmeden değişkenleri değiştirip kontrol edersen birşeyi buna open loop denir Closed Loop: Yaptıklarının sonucunu sürekli olarak ölçüp hedef değerinden sapmasına göre kontrol değerini değiştiriyorsun demektir. Kısaca, yazın yediğin hurmalar kışın tırmalıyorsa open loop, hemen kusuyorsan closed loop Motor sistemine dönersek, open loop sistemde varsayım ile çalışılır. Tablo değerlerine göre değişkenler belirlenir. Closed loop da ise eldeki ölçümlere göre tabloya ilgili yere bakılır. Bir başka örnek çizgi izleyen robot closed loop, gidip dolaşıp gelen ama nerde olduğunu bilecek bir sensör bilgisi kullanmayan open loop dur. Motorlar closed loop çalışırlar özellikle oksijen sensöründen yanma oranını ölçüp yakıt miktarını 14:1 oranını tutturmaya çalışırlar. Sensör bozulursa vb open loop moda da geçerler. Burda tahmini değerleri diğer bilgilere göre kullanırlar. Yakıt artar. Çağlar Bayur yazdı: oksijen sensörü 0 olunca open loop oldu diye birşey denmez. yok öyle bir kavram Genişlet kopmuştur 1 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Abi, hız sabitleyici full Closed Loop gidiyor. Yani sürekli cimri modunda çalışıyor. Bunu biliyor olmak beni mutlu etti. Arabamı tamir etmek, masraf çıkarmadan kurtulmakda beni mutlu etti. Derinden gelen titreşimiden yok olması beni çok mutlu etti. Ben bu gün çok mutluyum yahu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Genişlet Neden sürekli zengin karışım eğiliminde? ben 2 kere lpg’yi yolda ayarlattım. Şu an çok çok memnunum ve ltf, stf %3-4’ün eksi artı dışına çıkmıyor. bunu en kısa zamanda benzinde deneyeceğim. Orada da aynı mı yoksa benzinde zengine kaçıyor mu diye. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 vesile ile, açık kapalı çevrimi yanlış yorumluyorsunuz, gagıl arşivden biri okursa bu cümle de dursun burada Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: vesile ile, açık kapalı çevrimi yanlış yorumluyorsunuz, gagıl arşivden biri okursa bu cümle de dursun burada Genişlet Çağlar abi, Ben yanlış anladıysam düzelt beni. Arabanın ecüsü hiç bir bilgiyi yok sayarsa kendi bildiğini okursa Açık Devre, Araba ecüsü sensörlerden gelen bilgiyi işleyip ona göre işleri sıraya dizerek çalışırsa Kapalı devre , Ben yanlışmı anladım. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Dogan Arsiray yazdı: longterm fuel trimi kullanır açık deverde. oksijen sensörü işe yaramaz. tam gaz da da açık devredir.Hayır long fuel trimi kullanmaz. Bu zaten düzeltme işleminin adıdır değişkendir. Önceden belirlenen yakıt haritasını kullanır 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Neden sürekli zengin karışım eğiliminde? ben 2 kere lpg’yi yolda ayarlattım. Şu an çok çok memnunum ve ltf, stf %3-4’ün eksi artı dışına çıkmıyor. bunu en kısa zamanda benzinde deneyeceğim. Orada da aynı mı yoksa benzinde zengine kaçıyor mu diye. Genişlet Hocam hava durumundan diye düşünmekteyim. Bak sıfırlanmış ecu rağmen araba zengine kayıyor. Kapalı devre sistemde araba kademe kademe 0.0 ltft ayarından kaça çıkıyor . 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Hocam hava durumundan diye düşünmekteyim. Bak sıfırlanmış ecu rağmen araba zengine kayıyor. Kapalı devre sistemde araba kademe kademe 0.0 ltft ayarından kaça çıkıyor . Benzinde mi zengine kayıyor? Lpg de ise lpg ayarınız sorumludur Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Tahir Ak yazdı: Ali Darbaz yazdı: Hocam hava durumundan diye düşünmekteyim. Bak sıfırlanmış ecu rağmen araba zengine kayıyor. Kapalı devre sistemde araba kademe kademe 0.0 ltft ayarından kaça çıkıyor . Genişlet Benzinde mi zengine kayıyor? Lpg de ise lpg ayarınız sorumludur Genişlet Benzinde ltft 0,8 iken LPG de 10,6 şuan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Çağlar abi, Ben yanlış anladıysam düzelt beni. Arabanın ecüsü hiç bir bilgiyi yok sayarsa kendi bildiğini okursa Açık Devre, Araba ecüsü sensörlerden gelen bilgiyi işleyip ona göre işleri sıraya dizerek çalışırsa Kapalı devre , Ben yanlışmı anladım. Genişlet cümle içinde kelimlerin yerleşimi hatalı teknikte önemli hayati farktır. mesela aynı kelimelerin ile cümleyi yazayım farkı incele: arabanın ecüsü açık devrede çıkış bilgilerini yok sayar. o2 sensöründe 0 görmen bilgiyi yok sayması değildir, araç o sırada cut off ta demektir sadece , bunun açık çevrim ile de ilgisi yok. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: cümle içinde kelimlerin yerleşimi hatalı teknikte önemli hayati farktır. mesela aynı kelimelerin ile cümleyi yazayım farkı incele: arabanın ecüsü açık devrede çıkış bilgilerini yok sayar. o2 sensöründe 0 görmen bilgiyi yok sayması değildir, araç o sırada cut off ta demektir sadece , bunun açık çevrim ile de ilgisi yok. Genişlet Ama abi gaza abanınca da değerler sabit kalıyor son değerde. Videoda o da vardı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Ama abi gaza abanınca da değerler sabit kalıyor son değerde. Videoda o da vardı. Genişlet ulaşabildiği en zengin karışıma ulaşıyordur Yorum bağlantısı
Recommended Posts