İçeriğe Yönlendir

Fren Hidroliği Değişimi


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Tahir Ak
Aynen öyle yapacağım. Hazneyi şırınga ile boşaltıp yeni hidrolik koyacağım. Çektiğim eski hidroliği kaliperden çekeceğim kabın dibine doldurup hortumu içine girecek kadar sokacağım. Böylece ters vakum oluşursa hava değil hidrolik çekecek. [emoji4] 
Frenci dükkanınız hayırlı olsun. Dükkan isim önerisi :Frenchi maslak oto sanayii :)
Aynen öyle yapacağım. Hazneyi şırınga ile boşaltıp yeni hidrolik koyacağım. Çektiğim eski hidroliği kaliperden çekeceğim kabın dibine doldurup hortumu içine girecek kadar sokacağım. Böylece ters vakum oluşursa hava değil hidrolik çekecek. [emoji4] 
Frenci dükkanınız hayırlı olsun. Dükkan isim önerisi :Frenchi maslak oto sanayii :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

Bir kişi freni pompalayacak, bir kişide tekerlerden sistemdeki hidroliği boşaltacak.

Burada dikkat edilmesi en önemli konu, bu işlemleri yaparken eksilen hidroliği tamamlamak ve hava yapmasını önlemektir.

Hava yaptırırsanız sizi çok uğraştırır.

Zaten sanayideki ustaların ilave yapmayı tavsiye etmelerinin sebebi de, sisteme hava yaptırmaktan korkmalarıdır.

En garantilisi ise bu işlemi 3 kişi ile yapmaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Arıkan yazdı:

DOT4 sisteme 5.1 konuyor mu onu araştırmadım. Sorun olmaz ise neden olmasın :) Motul severiz. Liqui Moly de olabilir. 

 

Evet koyulur, benim de spec 4, 5.1 kullandım. İlk değişimde his bayağı değişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Dogan Arsiray yazdı:

Hortumlarıda degistirin derim. Cok fark ediyor.

+1 ama fren hortumları orjinal olacak yoksa riskli olur. Velakin orjinal hortumlar baya pahalı. Performans isteniyorsa kaliteli çelik fren hortumları var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Hortum değişimi benim yapabileceğim bir iş değil şu an. 
Bir de Koray beyin dediği gibi kesinlikle orijinali ile değişmek lazım. O da pahalı malesef.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Dogan Arsiray yazdı:

Hortum dedigim, kalipere giren kaucuk olanlar.

Aynı şeyden bahsediyoruz 😊

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
 
Evet koyulur, benim de spec 4, 5.1 kullandım. İlk değişimde his bayağı değişti.
Ben de dot 4 araca dot 5. 1 ekleyip hava almıştım. Özellikle rampa inişte ısınma sonrası hissizleşen fren performansına bariz etki etmişti
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tahir Ak yazdı:
Selim Bilgin yazdı:
 
Evet koyulur, benim de spec 4, 5.1 kullandım. İlk değişimde his bayağı değişti.

Ben de dot 4 araca dot 5. 1 ekleyip hava almıştım. Özellikle rampa inişte ısınma sonrası hissizleşen fren performansına bariz etki etmişti

 

Kaynama noktası daha yüksek, bütün olay bu aslından.

RBF 660 koyacaktım aslında da çok pahalı geldi o an. :) 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
 
Kaynama noktası daha yüksek, bütün olay bu aslından.
RBF 660 koyacaktım aslında da çok pahalı geldi o an. [emoji4] 
Aynen
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Alev

Arkadaşlar yeni fren hidroliği ile eskiyi karıştırmadan nasıl değiştiririm aşama aşama bilgi verebilecek kıymetli bir arkadaş var mıdır? 

Sanayide en iyi usta bile yetkili servis dahil depoyu boşaltıp yeniyi koyuyor sonra alttan yenisi gelene kadar pompalıyor. Tabi ki iki yağ karışıyor. 

Ben önce eski yağı tamamen boşaltıp sonra yeni yağı koyup sonra obd2 brake bleed olur ya da başka yöntem ile havasını almak istiyorum 

Mümkün mü bu işlemi nasıl yapabilirim ya da yaptırabilirim ? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mehmet Alev yazdı:

Arkadaşlar yeni fren hidroliği ile eskiyi karıştırmadan nasıl değiştiririm aşama aşama bilgi verebilecek kıymetli bir arkadaş var mıdır? 

Sanayide en iyi usta bile yetkili servis dahil depoyu boşaltıp yeniyi koyuyor sonra alttan yenisi gelene kadar pompalıyor. Tabi ki iki yağ karışıyor. 

Ben önce eski yağı tamamen boşaltıp sonra yeni yağı koyup sonra obd2 brake bleed olur ya da başka yöntem ile havasını almak istiyorum 

Mümkün mü bu işlemi nasıl yapabilirim ya da yaptırabilirim ? 

Konunuz güncel konu ile birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Ant usta anlatmış:

ant usta sanayiye bir gelsin, 3 günde maymuna döner kaçar. kısmet olur da yanına gidersen sorsana 5 dolar işçilik le yapacak mı o işleri?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Sani Gerşon yazdı:

Ant usta anlatmış:

 

 

Bana itafen dediniz sanıyorum aynen tam da aradığım bu sistemden yağı tamamen boşalttı yeni yağı koydu obd2 ile tüm havayı aldı bir den en son kontrol etse kaliperleri tadından yenmezdi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ben çok daha basitini söyleyeyim. Kaliperdeki civatalar çok az gevşetilir. Eski yağ damlar. Yenisini sürekli depoya dökersiniz. 4 kaliperden de temiz yağ gelene kadar işleme devam edilir. Pompa yapmaya gerek yoktur ama isteyen yardımcısı olmayan yapabilir. 1 saat sürüyor bu işlem çünkü yavaş damlıyor. 
 

Borularda eski yağ kırıntıları eser miktarda kalabilir. Kalsın bir şey olmaz. İki senede değilen hidrolik içinde önemsizdir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben çok daha basitini söyleyeyim. Kaliperdeki civatalar çok az gevşetilir. Eski yağ damlar. Yenisini sürekli depoya dökersiniz. 4 kaliperden de temiz yağ gelene kadar işleme devam edilir. Pompa yapmaya gerek yoktur ama isteyen yardımcısı olmayan yapabilir. 1 saat sürüyor bu işlem çünkü yavaş damlıyor. 
 

Borularda eski yağ kırıntıları eser miktarda kalabilir. Kalsın bir şey olmaz. İki senede değilen hidrolik içinde önemsizdir. 

 

Borularda değil direk haznede mi karıştıracaksınız eski ile yeniyi yoksa önce hazneyi mi boşaltacaksınız ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Alev yazdı:

 

Borularda değil direk haznede mi karıştıracaksınız eski ile yeniyi yoksa önce hazneyi mi boşaltacaksınız ?

Hazne biraz boşalınca yeni yağı üstten döküyorum. Yağ zaten soğuk. Karıştırıcı bir etmen de yok. Yeni yağ ile eski yağ birleşim yerinde bir nebze karışır ama, Kaliperin oradan damlayan yağ temiz gelene kadar, hatta elinizdeki yağı bitirine kadar işleme devam edince görüyorsunuz ki, içeride eski yağ kalmıyor. Damlayan yağ yeni koyduğunuz ile aynı renkte çıkıyor. 
 

belki çok az karışabilir. Ben bunun etkisi bile olacağını düşünmüyorum. Amaç, sıvıların iletkenliği. 
 

haznenin boşalması tehlikeli. Zaten sistemde fazla bir yağ yok. Sisteme hava girerse frenler ciddi sıkıntı. Bunun riskini almıyorum ben. Hazneyi hep ağzına kadar dolu tutuyorum işlem boyunca. Zaten üstten doldurmadıkça alttan çıkmıyor

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

ant usta sanayiye bir gelsin, 3 günde maymuna döner kaçar. kısmet olur da yanına gidersen sorsana 5 dolar işçilik le yapacak mı o işleri?

Valla ondan daha kaliteli çalışan ustalarımız var, şüphe yok. Sonuçta orası şov. Ama sordular, söyledim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Alev
(düzenlendi)

Peki arkadaşlar,

 

Benim bu hava alma tapanın biri hafif yalama olmuş. Bunu servisten temin ettim değiştireceğim. 

 

İşlemler şöyle yapmayı düşünüyorum yanlışım olan yerleri lütfen belirtin sizlerden ricam.

 

Eski tapaya hortumu bağladım, freni pompaladım ve tapayı gevşettim hidrolik yağını akıttım. Arkadaşımın ayağı halen frende iken tapayı söktüm. Yeni tapayı taktım ve sıktım. Arkadaşım ayağını frenden çekti. Ve geri pompaladı. sonra gevşettim ve yağı boşaltmaya devam ettim.

 

Hata ve eksik yaptığım bir sekme var mıdır ?

tarihinde Mehmet Alev tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...