İçeriğe Yönlendir

Turbo Hortumu Yağ Kaçağı Hakkında.


Serkan Gülderen

Recommended Posts

Serkan Gülderen

Sevgili abiler arkadaşlar resimlerde de gösterdiğim kelepçeli kısımından bir kaçak mevcut. Bu kaçak gösterdiğim alan altında yağlanma oldukça bariz ve radyatöre kadar püskürmüş yada buhar yapmış. Bu hortumun adı nedir ayrıca?

Bu konuda önerilerinizi rica edecem şimdiden teşekkürler.08f51602d789fc1b05170000f7699305.jpg180490fdfd9992674d298484b8b4e71e.jpg

Yorum bağlantısı
Ferit Erken

"Turbo hava filtre hortumu" diye ararsanız bu parçanın yenisini bulabilirsiniz. Set olarak veya parça parça o bölgenin kısımları satılıyor. O kaçak kelepçe zamanla sarsıntıdan kauçuk hortumu kestiği için hortum kaçırıyor. Olay bu kadar basit. Yakın zamanda ben de aynı yerden aynı sıkıntıdan dolayı o hortumu değiştirmiştim. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen
Ferit Erken yazdı:

"Turbo hava filtre hortumu" diye ararsanız bu parçanın yenisini bulabilirsiniz. Set olarak veya parça parça o bölgenin kısımları satılıyor. O kaçak kelepçe zamanla sarsıntıdan kauçuk hortumu kestiği için hortum kaçırıyor. Olay bu kadar basit. Yakın zamanda ben de aynı yerden aynı sıkıntıdan dolayı o hortumu değiştirmiştim. Geçmiş olsun.

İnşallah ferit bey. ama anlamadığım konu orda yağın ne işi var hava emiş hortumu ve ucu hava filtresine giriyor. bu yağ filtreye kadar ulaşırmı 🙄

 

Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

ayrıca turbodan çıkıp aşagı inen demir boruda da çatlak olma ihtimali  varmı sizce? çünkü o bölgeyi o hale getirecek yağ baya basınç altında olmalı?

 

Yorum bağlantısı
Ferit Erken
(düzenlendi)
Serkan Gülderen yazdı:

ayrıca turbodan çıkıp aşagı inen demir boruda da çatlak olma ihtimali  varmı sizce? çünkü o bölgeyi o hale getirecek yağ baya basınç altında olmalı?

 

O yağ bahsettiğimiz hava hortumuna yukarıdan külbütörden gelen yağlı buhar karışımı havanın tekrar hava emiş kısmına dönmesindendir. Normal bir durum.

tarihinde Ferit Erken tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Ayrıca normalde üreticiler maliyet olmaması açısından oil catch can tank adı verilen parçayı takmadıklarından o yağlı buhar tekrar motora gönderilip yakılıp atılsın diye dizayn etmişler. Normalde orada bahsettiğim oil cahtch can tank parçası olması gerek.Bu parça o buhar şeklinde olan havanın içinden yağı ayrıştırma görevi görür. Hızlıca anlatmaya çalıştım inşallah anlatabilmişimdir. Bu parça olmadığından o yağı görürsünüz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen
Ferit Erken yazdı:

Ayrıca normalde üreticiler maliyet olmaması açısından oil catch can tank adı verilen parçayı takmadıklarından o yağlı buhar tekrar motora gönderilip yakılıp atılsın diye dizayn etmişler. Normalde orada bahsettiğim oil cahtch can tank parçası olması gerek.Bu parça o buhar şeklinde olan havanın içinden yağı ayrıştırma görevi görür. Hızlıca anlatmaya çalıştım inşallah anlatabilmişimdir. Bu parça olmadığından o yağı görürsünüz.

tşk ferit bey pazartesi baktıracağım artık durum hakkında bilgilendirme yaparım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Turbo nun ucundaki kelepçe plastık aparatı kesmiş. Çıkan parçanın resmi bu yenisi takıldı bikaç gün gözlem yapacağım artık9136e9e1a74ffd230c896a2632c8804f.jpgc728083a708f054aa55cfe0f01376440.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...