Ahmet İhsan Akşen

BMW E46 320D Termostat Değişmesine Rağmen Isınmayan Motor

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

Kuzenimin 2001 model 320d si var, story atınca farkettim, hararet ortada değil, hızı ve bulunduğu konum itibariyle çoktan ısıtmalıydi. Sordum hep öyle 90 olmuyor hiç, hem yeni değişmiştermostat ama bu kasada kronik falan demiş ustası. MK3 Mondeo gibi yağ soğutma termostatı falan mı var bu motorda yada bilinen başka bir sıkıntısı varmı gerçekten kronik olan?

VupQa8.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Fan termiği behr yada sachs ile değişmesi gerek. 

Kronik vs değil olur mu öyle şey. Benim aracımda da vardı, elletme bin gitsin diyeni bile vardı. 3 defa termostat değiştirdim, en sonunda fan termiğini değiştirince kurtardım. 

Fan pervanesini elinizle çevirin, 1 pal sonra kendini kilitlemesi gerekir, kilitlemiyor hala dönüyorsa değişmesi gerekir. 

  • Beğen 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen

Fan Clutch dedikleri şey sanırım, biraz bakındım videolara dediğiniz gibi boşa dönüyorsa bozuktur diyorlar ama bozuk olunca yükte hararet sorunu oluyor hep. Bu araçtaki gibi motor soğuyor diyen video görmedim. Mantıken de fan yeterli dönmediği için hararet yapmaz mı soğuma sıkıntısını nasıl yapıyor? Kitlenmiş sürekli dönüyor desem radyatöre sıvı gitmeyince sadece radyatör gereksiz soğuyup motoru etkilemesi gerekmez mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

bozuk termik sürekli fanın dönmesine neden olur, ilk çalıştırmadan itibaren ses yapar zaten. diğer türlü olsa dönemez ve sürekli hararet yapardı. birde termostat bence orijinal neys eondan olmalı. derecesi de önemli.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Dogan Arsiray yazdı:

bozuk termik sürekli fanın dönmesine neden olur, ilk çalıştırmadan itibaren ses yapar zaten. diğer türlü olsa dönemez ve sürekli hararet yapardı. birde termostat bence orijinal neys eondan olmalı. derecesi de önemli.

 

Güzel açıklama.

Termostatta Behr kullanmıştım. 

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

 

Aracın far ampülleriyle de ilgili bir takım sorunları var. Bunlar da kronik değil :D 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Aracın far ampülleriyle de ilgili bir takım sorunları var. Bunlar da kronik değil :D 

Onların sebebi Amerikan park uygulaması yüksek ihtimalle :D  Sinyalleri görmüyor

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Güzel açıklama.

Termostatta Behr kullanmıştım. 

 

 

Aracın far ampülleriyle de ilgili bir takım sorunları var. Bunlar da kronik değil :D 

Xenon var aydınlatıyor diyor, mercek kolay değişiyor mu bunlarda :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

2001 'lerde orjinal mercekli xenon olması gerekiyor, yanılıyor da olabilirim.

 

Sinan Akgöl yazdı:

Onların sebebi Amerikan park uygulaması yüksek ihtimalle :D  Sinyalleri görmüyor

 

Saygılar :D 

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Gökhan Albayrak yazdı:

2001 'lerde orjinal mercekli xenon olması gerekiyor, yanılıyor da olabilirim.

 

 

Saygılar :D 

Evet xenon var ama aydınlatmıyor diyor, mercek kötü büyük olasılık. Fanı kontrol edince haber verecek kuzen.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nihat Palolu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Fan Clutch dedikleri şey sanırım, biraz bakındım videolara dediğiniz gibi boşa dönüyorsa bozuktur diyorlar ama bozuk olunca yükte hararet sorunu oluyor hep. Bu araçtaki gibi motor soğuyor diyen video görmedim. Mantıken de fan yeterli dönmediği için hararet yapmaz mı soğuma sıkıntısını nasıl yapıyor? Kitlenmiş sürekli dönüyor desem radyatöre sıvı gitmeyince sadece radyatör gereksiz soğuyup motoru etkilemesi gerekmez mi?

 

Fan termiği bozulduysa söküp düz bağlamış olabilirler. Düz bağlandığında v kayışından tahrik aldığı için hep döner. Termik bozuk veya sağlam motor soğukken boşa dönmesi gerekir. Sıcakken bakmalı, motor sıcakken dönüyorsa sağlam veya sıcak motor stop edildiğinde el ile dönmüyorsa yine sağlam. Düz bağlı ve motor çalışmıyorsa sıcak soğuk fark etmez el ile dönmez. Radyatörün soğuk olması motoru etkilemez.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek

Km düşükmüş ne güzel

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Ebrar Tüfek yazdı:

Km düşükmüş ne güzel

Kendi de güzel namussuz :) Harman kordon ses sistemi falan efsane araç, benim focus dan dar olmada takas yapacaktım :)

 

kışlık modda şuan.VxF9Uq.jpg

VxMOzs.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

150 ‘lik galiba. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Gökhan Albayrak yazdı:

150 ‘lik galiba. 

136 HP miş

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Sorunsuz yani :D 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Kendi de güzel namussuz :) Harman kordon ses sistemi falan efsane araç, benim focus dan dar olmada takas yapacaktım :)

 

kışlık modda şuan.VxF9Uq.jpg

VxMOzs.jpg

 

Valla çok temizmiş, station 330d vardı samsunda gri renk gümrük çıkışlı webastolu, zamanında param yetmemişti alamamıştım. Çok tatlı bişeymiş :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen

Soğuk motor kontrol etmiş, fan boşta dönüyor, kitlenip sürekli dönerek soğutma senaryosu iptal sanırım. Başka ne olabilir? Takılan termostat açık kalıyordur başka ihtimal yok mu diyorsunuz?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Nihat Palolu

Arabayı çalıştırıp hararet biraz yükselince radyatöre baksın sıcak mı. Çift parçalı radyatör olabilir, çift termostatta olabilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.