Sinan Akgöl 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Forumda baya konusu oldu bu şanzıman modelinin yabancı sitelerde teknik detaylarını araştırdım çok düzeltme yaptım kaçırma yaptıysam kusura bakmayın uzun olabilir ancak dursun forumda. Fransız otomobil üreticisi PSA (Peugeot Citroën Association), Renault ile birlikte, 1999'da bir seri halinde bu 4 vitesli otomatik şanzıman DP0'ı (aka AL4) piyasaya sürdü. Otomatik şanzıman AL4, önden çekişli ve 1400cc ile 2000cc motorlar için tasarlanmıştır. Tahrik dişlileri ve gövdeleri için çok sayıda seçenek vardır. Tasarımcılar DP0'ın 210 Nm'ye kadar tork iletebileceğini iddia ediyorlar. Otomatik AL4-DP0, Fransız mühendislerin benzersiz ve oldukça başarılı bir gelişmesidir. Tasarımı zekice basit ve çok rasyonel Ve sonuç olarak - düşük bir maliyeti var. Bu "artılar", Avrupa'daki bütçe otomobillerinde otomatik makinelerin popüler hale getirilmesine yardımcı oldu Her ne kadar Peugeot Citroen onu AL4 olarak adlandırsa da, Peugeot ve Citroen'den daha sık otomatik şanzıman onarımına giren Renault sınıflandırmasına göre DP0 olarak bilinir. Şimdi, bu otomatik şanzımana dayanarak, Siemens ile birlikte, Fransızlar, adaptif otomatik şanzıman AL4'ün (Tiptronic Sistem Porsche ile) yeni modifikasyonlarını yayınladı. Renault bu modifikasyonları önden çekişli araçlar için DP2 olarak adlandırıyor. AL4 şanzıman kendisinin kolayca 200.000km ve üzerine bakımı olduğunda sorunsuz çıkabilir. -Otomatik şanzıman soğutma DP0'da yağ soğutması için bir ısı eşanjörü bulunur. Isı eşanjörlü tüm şanzımanlar kritik seviyeye yakın bir sıcaklık modunda çalışır. Yaz aylarında, DP0 otomatik şanzıman düzenli olarak aşırı ısınır. Bu, bir ısı eşanjörlü birçok otomatik şanzımanın tasarım özelliğidir. Düşük ve çok yüksek sıcaklıklarda ne kadar fazla yüklenirse, çalışma parçalarının erken yaşlanması meydana gelir. Buna ek olarak, programcılar, torku konvertörü kavrama kilitleme modunu etkinleştirmek için zemine gömülü gaz pedalını kullanmaya izin verdi, bu da ısıtmayı azalttı, ancak yağ kirliliğini ve GT debriyajının aşınmasını hızlandırdı. Sürtünme tıkanıklıkları yağı kirletir, ısı eşanjöründe kir birikir, bu da sınıra kadar çalışır ve sonuç olarak yağın ısıda soğuması için zaman yoktur, bu da hidrolik plakanın (ve solenoidlerin) düzgün çalışmasını durdurur. Yağ ne kadar kirli olursa, çalışma sıcaklığı o kadar yüksek olur ve valf gövdesi o kadar kötü çalışır. -Yağ ve filtre değişimi Bu 20. yüzyıl kutusunun yağ için tasarlandığı yağ Dexron-III gibi minerallerdir. Analog Esso ve Mobile 71141 bu kutuda iyi çalışır. Değişken Renomatik - D3 SYN. Yağlar yaklaşık 7 litre gerektirir. Kısmi değiştirme için 3,5 ila 4 litre yeterlidir. Seviye kontrol edilir ve paletin taşma tapasında ayarlanır. Otomatik şanzıman yağ filtresi tüm modeller için aynıdır. Metal-plastik filtrenin keçesi vardır ve her birinin değiştirilmesi gerekir ... Bununla birlikte, uzmanların yağı ve DP0 filtresini değiştirme konusunda karşıt görüşler vardır: "Değiştirilemeyen yağdan" her 20 bin kilometrede kademe kademe değişiklik yapmak ". Değişmeyen şanzıman yağı ile parçalar aşınır ve yağda kir biriktikçe, zincir reaksiyonu yağ basıncı kaybıyla başlar. Pompa sisteme gittikçe daha fazla yağ besliyor, ancak paketlere daha az basınç geliyor ve kirli yağ sızdırmazlık yuvalarından daha yoğun bir şekilde ıslık çalıyor. Ve 200.000km'den sonra, her 20bin km'de yağı ("kısmi" değiştirme) ile değiştirmeniz gerekir Ünite ne kadar eski olursa, yağ o kadar hızlı kirlenir. Otomatik şanzıman AL4-DP0'ın zayıflıkları 1. Solenoid (EPC, aynı TCC) - basınç regülatörü . Yedek lider. Üreticiye göre, 2003 sonbaharına kadar salım solenoidleri tasarım kusurlarına sahiptir ve ilk otomatik şanzıman tamiri sırasında değiştirilmesi gerekir. Değiştirme işleminden sonra otomatik şanzıman adaptasyonu gereklidir. Genellikle her iki solenoid (EPC-doğrusal basınç ve TCC-tork konvertör kilidi) değiştirilir. 2. Burçlar Silindirik kaymalı yataklar (bunlar aynı zamanda burçlardır) de conta görevi görür. Ve çok popüler bir sorun, burçların aşınmasıdır. Amortisman bir sorun zincirine yol açar: ilk önce burçlar gevşer, yağa girmeye başlarlar, paketlerde yeterli basınç düşer. ve bilgisayar EPC solenoidini kanalı tam kesitine açmaya zorlar, pompa maksimum yükte çalışır ve EPC solenoidi hızla yaşlanmaya başlar. Gelişmiş burçlar ile çalışmak, karşılık gelen paketin sürtünme debriyajlarını öldürür. 3. Hidrolik valf bloğu (valf gövdesi) Her zamanki onarım yeri. Aşırı ısınmayı ve kirli yağı kesinlikle sevmez. Aşırı ısınmadan, metal plaka geometrisini değiştirir, makaralar kamalanır ve yaylar kırılana kadar aşırı yüklenir. 4. Sürtünme kavraması Yıpranmış eklemlerden yağ kayıplarından, hattaki basınç düşer ve debriyajlar kayıp yanar. Tek taraflı sürtünme disklerinin aşınması eşit olarak gerçekleşir ve neredeyse tüm revizyonlarda, sürtünme kavraması komple bir setle değiştirilir. 5. Teflon halkalar arka kapak Master'ın arka kapağındaki teflon halkalar mutlaka değiştirilmesini önerilir 6. Lastik pistonlar Aşırı ısınan otomatik şanzımanları tamir ederken, durumlarına rağmen sık sık bir dizi tüm set ile kauçuklaştırılmış pistonlar - Bir takım kauçuk pistonlar (7 veya 5 adet). Bu şanzımandaki pistonları tek tek giderme ve değiştirme konusunda çok fazla deneyime sahipseniz, her şeyi değiştiremezsiniz. Pistonlar (servo F1) ve (servo F2) de oldukça sık değişir. 7. Fren bantları Yanmış yağ ile gelen makinenin her elden geçirilmesiyle değişen fren bantları (bir çift F2 ve F3). Onlarla birlikte servo pistonlar da değiştirilir. 8. Pompanın manşeti (epiploon) Contaların ve contaların değiştirilmesindeki lider, pompanın kırık bir manşonudur (yağ keçesi). Ancak hemen hemen her zaman diğer contalar aynı anda değişir: - aks milleri sağda ve dış gövde gövdesinin solundadır. Yağ kaçağı var ise sadece yağ keçesi değiştirilerek işlenmediği akılda tutulmalıdır. Tüm contalar değişmez ise şanzımanın ömrünü kısaltırsınız. 9. İğne yatağı Al4'ün yaygın hastalıklarından biri iğne yatağıdır. Kutu çok basit ve bakımı kolaydır. Yedek parçalara ilk aramada kolayca erişilebilir. Eğer şanzıman kodunuzu biliyorsanız aracınız için bir site önereyim bütün otomatik şanzımanların detaylı ıslak kuru yağ değişimi bakım kitleri yağları vs üreticileri ile olduğu websitesi https://www.transakpp.ru/232/main/ 10 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Şu zayıflıklarını okuyunca insanın kaçası geliyor. Yine de teşekkür ederim, güzel bilgi. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 2 Ocak 2020 Yazar Paylaş 2 Ocak 2020 Gökhan Albayrak yazdı: Şu zayıflıklarını okuyunca insanın kaçası geliyor. Yine de teşekkür ederim, güzel bilgi. İşin özü esasında şanzıman bakımlı olmak istiyor. Özellikle yağ değişimi olmasa bile ekleye ekleye değişim ve bilinçli kullanıcı. Rica ederim ne demek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts