İçeriğe Yönlendir

Az Yakanlar Kulübü


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mertol Kip

Hybrid ne ya, erkek kökenli kadın birey gibi, ne olduğu belli değil. Dişli de varmış zaten...

Rutin Tansu sataşmamızı da yaptığımıza göre, 1 lt benzin yaklaşık 8.8kw enerjiye karşılık geliyor. 17.6kw tuketen bir elektrikli icin 2 lt benzin yakiyor diyebiliriz. Hadi şimdi dağılın. . 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

 


lt benzin yaklaşık 8.8kw enerjiye karşılık geliyor. 17.6kw tuketen bir elektrikli icin 2 lt benzin yakiyor diyebiliriz. Hadi şimdi dağılın. . 

Elektrik ile benzinli aracı kıyas etmek pek adil olmuyor ama. Elektriklileri kendi içerisinde kaç yakıyor diye sınıflandırmak daha isabetli olacaktır.  Aynı kulvarda biri 15 diğer 23 kW yakıyor mesela arada %50 tüketim farkı mevcut. 

IMG_9483.jpeg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Aracın 100 bin kilometreden sonra pilleri korumak amacıyla yazılımsal olarak yakıtı artırdığı söyleniyor ne kadar doğru bir önerme kaynak bulamadım. Belki de batarya yeterli sayıda bir şarj döngüsüne ulaşıyor. Hybrid kullanır gibi Civic kullanırsam temizinden 1 milyon km yol yaparım.


hibrit kullanır gibi diye bir şey yok. Herkes gibi kullanıyoruz. Burada mizah amaçlı sohbetten yanlış çıkarım yapılabilir. 
 

pil sağlığı böyle değerlendirilmiyor. 10-15 sene sorunsuz. Yakıt değeri değişmeden kullanım ömrü var. İsterseniz 600.000km yapın bu sürede. 
 

pil değişim ücretleri de cüzi. Turbo değiştirmekten ucuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mertol Kip yazdı:

1 lt benzin yaklaşık 8.8kw enerjiye karşılık geliyor. 17.6kw tuketen bir elektrikli icin 2 lt benzin yakiyor diyebiliriz. 

 

Ortalama 15 kw elektrik ile yürüyebildiğinize göre. 

Demekki benzin çok verimsizmiş. Bu hesaba göre ben 60 kw ile yürüyorum :)

 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Hybrid ne ya, erkek kökenli kadın birey gibi, ne olduğu belli değil. Dişli de varmış zaten...

Rutin Tansu sataşmamızı da yaptığımıza göre, 1 lt benzin yaklaşık 8.8kw enerjiye karşılık geliyor. 17.6kw tuketen bir elektrikli icin 2 lt benzin yakiyor diyebiliriz. Hadi şimdi dağılın. . 


Elektrik süpürgesi kullananları kw başlığına alalım. Burası petrol kokan bölüm. Erkek yeri yani. Başınız dönebilir. Fazla solumayın :) 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


pil sağlığı böyle değerlendirilmiyor. 10-15 sene sorunsuz. Yakıt değeri değişmeden kullanım ömrü var. İsterseniz 600.000km yapın bu sürede. 
 

 

Hiç problem değil. Hibrit sakin kullanılır o manada söyledim. Bu kısmı anlamadım yalnız kullandıkça menzil verim vs hiçbir şekilde düşmüyor mu? Garantisi uzun tutulmuş diye performans stabil kalmamalı. Kaldı ki pil %70 seviyenin altına düştüğünde değişim öneriliyor. Uzun AC şarj ile dolum yapılan ve aşırı sıcak soğuk iklimde kalmayanlar daha uzun ömürlü olur bence. Kullanıma, bakım ve muhafaza etmeye bağlı biraz. Bazen 200 bin kilometrede bataryanın %25’i kayıp olabiliyor.Herkesin düzenli olarak batarya filtresini, antifrizini değiştiğini sanmıyorum. Yakıt değeri değişmeden 600k çok afaki bir rakam diğer komponentler dayanmaz belki. Pil değişince kolay satılır mı yoksa bu piyasada pert araç muamelesi mi görür peki?

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

Elektrik ile benzinli aracı kıyas etmek pek adil olmuyor ama. Elektriklileri kendi içerisinde kaç yakıyor diye sınıflandırmak daha isabetli olacaktır.  Aynı kulvarda biri 15 diğer 23 kW yakıyor mesela arada %50 tüketim farkı mevcut. 

IMG_9483.jpeg

 

Benzinli ile dizeli ya da hybrid olani karsilastirmak ne kadar adilse bu da o kadar adil. Hepsi A noktasindan B noktasina goturuyor. Bedel karsilastirmasi yapmadim, tuketilen enerji kaynaklarini ayni birime cevirdim. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ortalama 15 kw elektrik ile yürüyebildiğinize göre. 

Demekki benzin çok verimsizmiş. Bu hesaba göre ben 60 kw ile yürüyorum :)

 

 

 

E verimsiiiz. Petrol tuketiminde enerji kaybi cok buyuk. Isiya donusen enerjiyi dusunsene. Icten yanmali motor teknolojisi cok ilkel. Harddisk gibi dusun. Klasik disk ile ssd ayni mi? 

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Elektrik süpürgesi kullananları kw başlığına alalım. Burası petrol kokan bölüm. Erkek yeri yani. Başınız dönebilir. Fazla solumayın :) 

 

Ulen sanki v8 muscle kullaniyormuş gibi erkek yeri falan yaziyon birde...

 

Toyota ile mi erkekliğini tanımlıyon sen? :) Göster bakiim amcana çükünü 🤣

Koray Demir yazdı:

Hiç problem değil. Hibrit sakin kullanılır o manada söyledim. Bu kısmı anlamadım yalnız kullandıkça menzil verim vs hiçbir şekilde düşmüyor mu? Garantisi uzun tutulmuş diye performans stabil kalmamalı. Kaldı ki pil %70 seviyenin altına düştüğünde değişim öneriliyor. Uzun AC şarj ile dolum yapılan ve aşırı sıcak soğuk iklimde kalmayanlar daha uzun ömürlü olur bence. Kullanıma, bakım ve muhafaza etmeye bağlı biraz. Bazen 200 bin kilometrede bataryanın %25’i kayıp olabiliyor.Herkesin düzenli olarak batarya filtresini, antifrizini değiştiğini sanmıyorum. Yakıt değeri değişmeden 600k çok afaki bir rakam diğer komponentler dayanmaz belki. Pil değişince kolay satılır mı yoksa bu piyasada pert araç muamelesi mi görür peki?

 

 

Ama yazdıklarınızın tümü afaki, veriye dayanan bir şey yok. :/

 

Bataryası değişti diye arabaya pert muamelesi yapan düz gerizekalıdır. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

 

Benzinli ile dizeli ya da hybrid olani karsilastirmak ne kadar adilse bu da o kadar adil. Hepsi A noktasindan B noktasina goturuyor. Bedel karsilastirmasi yapmadim, tuketilen enerji kaynaklarini ayni birime cevirdim. 

Bence hibrit corollalar az yakmıyor bizzat denedim ve gördüm. Aslında petrol türevi kullanan araçlar çok yakmıyor sadece bize özgü akaryakıt pahalı 😄 elektriğin birim kilowatt fiyatı 30 tl olsaydı seyredin o zaman rekabeti. Muhtemelen yakında tam hidrojen yakıt hücreli araçlar seri üretime geçecek ve elektrikliye göre çok daha göz alıcı ve ekonomik olacak. 

https://www.hidrojenhaber.com/toyotadan-600-km-menzilli-yakit-hucreli-pikap/4679/

IMG_9207.jpeg

Mertol Kip yazdı:

 

 

Ama yazdıklarınızın tümü afaki, veriye dayanan bir şey yok. :/

 

Bataryası değişti diye arabaya pert muamelesi yapan düz gerizekalıdır. 

Henüz arz talep dengesi oluşmadı bakalım hep birlikte göreceğiz. Sadece tavanı boyalı diye aylarca satılamayan araçlar oldu. Piyasa ve potansiyel müşteri kitlesi şimdiye kadar hiç şaşırtmadı.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

Bence hibrit corollalar az yakmıyor bizzat denedim ve gördüm. Aslında petrol türevi kullanan araçlar çok yakmıyor sadece bize özgü akaryakıt pahalı 😄 elektriğin birim kilowatt fiyatı 30 tl olsaydı seyredin o zaman rekabeti. Muhtemelen yakında tam hidrojen yakıt hücreli araçlar seri üretime geçecek ve elektrikliye göre çok daha göz alıcı ve ekonomik olacak. 

https://www.hidrojenhaber.com/toyotadan-600-km-menzilli-yakit-hucreli-pikap/4679/

IMG_9207.jpeg

Henüz arz talep dengesi oluşmadı bakalım hep birlikte göreceğiz. Sadece tavanı boyalı diye aylarca satılamayan araçlar oldu. Piyasa ve potansiyel müşteri kitlesi şimdiye kadar hiç şaşırtmadı.

 

Bak gene afaki bir önerme. Ben maliyet uzerinden karsilastirmadim ama eger elektrik kw maliyeti 30 lira olsaydi kimse zaten buna yatirim yapmazdi, biz de almazdik. Elektrik en kolay "üretilebilen" kaynak. Çeşitliligi de cok. Ister nukleerden uret ister hidro elektrik santralinden, begenmediysen gunesten, o da olmadi ruzgardan, hic bilemedin denizdeki dalgadan. Oysa petrol icin dış kaynağa muhtacız. Dolayisi ile elektrik maliyeti teoride neredeyse yatirim maliyeti ile eşdeğer bir şey. Depolama opsiyonlari guclendikce de devami gelir. Düne kadar 20-25kw lar konuşuluyordu, bugunlerde 100 kw lar havada uçuyor.

 

Hidrojenli dedigin de urettigi elektrigi depolayip elektrik motoru ile yuruyor. Hidrojen tatavasi yeni bir sey degil. Toyota yillardir uretiyor deniyor ve satiyor. Tutmadi, tutmayacak. Toyotanin gucu yetmez o işi domine etmeye. En cok araba çinde ve amerikada satiliyor. Çin tarafini secti ve elektrigin avantajini kullaniyor. Amerikalilar icin petrol zaten daha dogru bir tercih, adamlarin kendi petrolu var, baskasindakine de çöküyorlar zaten. Amerikada yaşasam ben de prius a falan binmez v8 alirdim :)

 

Ozetle bataryayi ve teknolojisini elestirmek OK, elektrik motoruna muhalefet anlamsiz ve mantiksiz. Icten yanmali ile karsilastirmak daha da anlamsiz ve icten yanmali acisindan hic adil degil. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Koray Demir yazdı:

Aslında petrol türevi kullanan araçlar çok yakmıyor sadece bize özgü akaryakıt pahalı

 

Böyle olsa Alman ya da Amerikan malı elektrikli otomobillere binmezdik. Petrol tüm dünyada pahalı ve sınırlı bir kaynak. Onun için bu kadar çaba zaten.

Yakın zamanda az yakma çabası ve gerekliliği kalan içten yanmalı motor pek kalmaz. Kalanlar da performans ve keyif odaklı olduğu için litresi 200 TL'ye sentetik ve bol oktanlı yakıt alabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

He bu arada, memnun olduğum anlaşılmasın. Ben petrol kokan, bol silindirli, kükreyerek kafa kaldıran makineleri seviyorum. İmkanım olduğu sürece de binmeye devam ederim, ama hobi olarak. Zira İstanbul'da sağa sola koştururken 3 litre motorlu 2 tonluk araba külfetten başka bir şey değil.

Ufak motorlu, kendini zor taşıyan arabalarla petrol savunuculuğu yapmak da zaten mantıklı değil. :) 

 

Geçen bir video izledim, V10 R8 sahibi diyor ki atmosferik keyifli derken bunları kastediyoruz, 1.6, 2 litreleri değil. :D 

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selim Bilgin yazdı:

.

Ufak motorlu, kendini zor taşıyan arabalarla petrol savunuculuğu yapmak da zaten mantıklı değil. :) 

 

 

Aa deme oyle toyota gercegi var ve bu gercek corolla, landcruiser falan degil :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...