İçeriğe Yönlendir

Az Yakanlar Kulübü


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran

MEgan 4 1.33 benzinli manuel. KArışık ortalamamız 5.2 litre kısa mesafe vs dahil. Uzun yolda 110geçilmez ve her ışıkta önde kalkacağım denmezse 4 litreye çok rahat düşüyor. Uzun yolda dikkatli gidilmez gereken yerde salça olanlara sos olunacaksa 5.5 civarı tüketiyor. Fazlasınıda tüketir de radar korkusu vs var.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

MEgan 4 1.33 benzinli manuel. KArışık ortalamamız 5.2 litre kısa mesafe vs dahil. Uzun yolda 110geçilmez ve her ışıkta önde kalkacağım denmezse 4 litreye çok rahat düşüyor. Uzun yolda dikkatli gidilmez gereken yerde salça olanlara sos olunacaksa 5.5 civarı tüketiyor. Fazlasınıda tüketir de radar korkusu vs var.

Bunlara dikkat ederim inşallah.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Bunlara dikkat ederim inşallah.

5.2 litre karışık tüketim hanımdaki değerler. Sanırım alalı 23 bin km oldu hiç bu çok yakıyor dedirtmedi. Yakıt ve gidiş konusunda çok memnunum arabadan. Birde 12 dijit teyp efsane :d

Bende olsa 4.5 yakar karışıkta. Hatun sıkıyor arabayı fark ediyorum. Yüksek viteste ani hızlanma vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

5.2 litre karışık tüketim hanımdaki değerler. Sanırım alalı 23 bin km oldu hiç bu çok yakıyor dedirtmedi. Yakıt ve gidiş konusunda çok memnunum arabadan. Birde 12 dijit teyp efsane :d

Bende olsa 4.5 yakar karışıkta. Hatun sıkıyor arabayı fark ediyorum. Yüksek viteste ani hızlanma vs.

Bizim araç bu değerlerden daha fazlasını tuketiyordur. Ortalama yakit 6.8 gösteriyor ama doğru bir ölçüm mu bilmiyorum. Bastığım zaman su gibi iciyor. Bir de aman aman öyle bir hızlanma da yok. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Bizim araç bu değerlerden daha fazlasını tuketiyordur. Ortalama yakit 6.8 gösteriyor ama doğru bir ölçüm mu bilmiyorum. Bastığım zaman su gibi iciyor. Bir de aman aman öyle bir hızlanma da yok. 

Aslında dizel basmazsan 4 canını çıkartsan en en en fazla 7 yakar 1.6 için. Sendekinde bir sorun olmasın? Çok mu kısa mesafe kullanıyorsun?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Aslında dizel basmazsan 4 canını çıkartsan en en en fazla 7 yakar 1.6 için. Sendekinde bir sorun olmasın? Çok mu kısa mesafe kullanıyorsun?

Kısa mesafe kullanıyorum. Ancak uzun mesafede de ibreye bakıyorum bariz azalma görüyorum. Kısa mesafe de basmamaya ve ani hızlanmamaya dikkat ediyorum. Yakıt olarak iyi sayılır. Ancak uzun yolda ne kadar sabır hızda gitsem bu az yakma olayını yakalamiyorum. Ancak burada kendimi eleştirme noktasinda yaptığım olcumleri bir daha değerlendirmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Kısa mesafe kullanıyorum. Ancak uzun mesafede de ibreye bakıyorum bariz azalma görüyorum. Kısa mesafe de basmamaya ve ani hızlanmamaya dikkat ediyorum. Yakıt olarak iyi sayılır. Ancak uzun yolda ne kadar sabır hızda gitsem bu az yakma olayını yakalamiyorum. Ancak burada kendimi eleştirme noktasinda yaptığım olcumleri bir daha değerlendirmek lazım.

Az yaktırmanın en büyük sırrı gaz pedalına sakin davranmak. Basmamak demiyorum. Ani hızlanmamak. Defansif sürmek. 500 metre ilerde kırmızı ışık yanarken 50 metre kalana kadar basa basa gitmemek gibi. Zaten biliyorsundur konusu açıldı diye yazdım. Ben hanımdan daha hızlı sürüyorum ve araba daha az yakıyor mesela.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Az yaktırmanın en büyük sırrı gaz pedalına sakin davranmak. Basmamak demiyorum. Ani hızlanmamak. Defansif sürmek. 500 metre ilerde kırmızı ışık yanarken 50 metre kalana kadar basa basa gitmemek gibi. Zaten biliyorsundur konusu açıldı diye yazdım. Ben hanımdan daha hızlı sürüyorum ve araba daha az yakıyor mesela.

Kırmızı ışık işine dikkat ediyorum tircilar gibi yavaşlayarak kirmiziya yaklaşıyorum. Ancak hızlanma olayına biraz daha dikkat etmem lazım. Aslında şimdi aklıma geldi bizim araçta canlı bir gaz tepkisi istiyorsan bir önceki vitesten bir sonraki vitese geçerken yüksek devir yaptırıp tabi buna ani hizlanmalari da ekleyip sonraki viteste yüksek devri yakalamak. Düşük devirde yakalandığımda aracın boğazı tikaliymis gibi gaz yeme tepkileri filan çok kotu hizlaniyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Yeter yazdı:

Kırmızı ışık işine dikkat ediyorum tircilar gibi yavaşlayarak kirmiziya yaklaşıyorum. Ancak hızlanma olayına biraz daha dikkat etmem lazım. Aslında şimdi aklıma geldi bizim araçta canlı bir gaz tepkisi istiyorsan bir önceki vitesten bir sonraki vitese geçerken yüksek devir yaptırıp tabi buna ani hizlanmalari da ekleyip sonraki viteste yüksek devri yakalamak. Düşük devirde yakalandığımda aracın boğazı tikaliymis gibi gaz yeme tepkileri filan çok kotu hizlaniyor.

Dizelde tork alt devirde yüksek olduğu için yüksek devire gerek yok, 3000 devre kadar basmaya gerek yok, 2500 devir fazla bile, rahatça yürür gider. Düşük devirde az yakar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Evren Erakçora yazdı:

Dizelde tork alt devirde yüksek olduğu için yüksek devire gerek yok, 3000 devre kadar basmaya gerek yok, 2500 devir fazla bile, rahatça yürür gider. Düşük devirde az yakar. 

Birinci vitesten ikiye geçerken dediğiniz gibi araç kolay toparlıyor ancak ikiden üçe gecerken araç 1500 devir üzerinde kavramazsa baya hantal kalıyor. Çare yazılım gibi ama gönlüm el vermiyor.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Kırmızı ışık işine dikkat ediyorum tircilar gibi yavaşlayarak kirmiziya yaklaşıyorum. Ancak hızlanma olayına biraz daha dikkat etmem lazım. Aslında şimdi aklıma geldi bizim araçta canlı bir gaz tepkisi istiyorsan bir önceki vitesten bir sonraki vitese geçerken yüksek devir yaptırıp tabi buna ani hizlanmalari da ekleyip sonraki viteste yüksek devri yakalamak. Düşük devirde yakalandığımda aracın boğazı tikaliymis gibi gaz yeme tepkileri filan çok kotu hizlaniyor.

Evet turbo lag. Geçtiğin viteste min 2000 devirde olacak şekilde kullan bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Evet turbo lag. Geçtiğin viteste min 2000 devirde olacak şekilde kullan bence.

Bunun içinde yazılım lazım. Bunun yanında acaba mekanik bir seyler yapılabilir mi?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Yeter yazdı:

Bunun içinde yazılım lazım. Bunun yanında acaba mekanik bir seyler yapılabilir mi?

Az yakmak için yavaş kalkmak, düşük devirde sürmek lazım, sorun aracın fazla mı yakması mı , gitmemesi mi? İkisi zıt konular bence. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Bunun içinde yazılım lazım. Bunun yanında acaba mekanik bir seyler yapılabilir mi?

Otm mi araç

Evren Erakçora yazdı:

Az yakmak için yavaş kalkmak, düşük devirde sürmek lazım, sorun aracın fazla mı yakması mı , gitmemesi mi? İkisi zıt konular bence. 

Bwnim anladığım tork devrinin çok altında kalıyor motor. Sonrası gazı açmak habire toplayana kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Otm mi araç

Bwnim anladığım tork devrinin çok altında kalıyor motor. Sonrası gazı açmak habire toplayana kadar.

Manuel İlkay hocam. Evet dediğiniz gibi. Motor 2000 altı devirlerde çok istekli degil. Mesela birden ikiye geçerken bagirsa bile böyle aman aman bir hızlanma hissetmiyorum. 1.6 nin hakkını vermiyor. Gecenlerde fiestaya bile yetişemedim.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Manuel İlkay hocam. Evet dediğiniz gibi. Motor 2000 altı devirlerde çok istekli degil. Mesela birden ikiye geçerken bagirsa bile böyle aman aman bir hızlanma hissetmiyorum. 1.6 nin hakkını vermiyor. Gecenlerde fiestaya bile yetişemedim.

Bence araçta bir sorun var. O canlı bir motor normalde. Yakıt da o yüzden fazla bence.

Baskı balata nasıl?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Bence araçta bir sorun var. O canlı bir motor normalde. Yakıt da o yüzden fazla bence.

Baskı balata nasıl?

Baya olmuştur degistireli. İlk aldığım zaman değişti. 7 yıl olmuştur.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Baya olmuştur degistireli. İlk aldığım zaman değişti. 7 yıl olmuştur.

Kaçırıyor olmasın?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Kaçırıyor olmasın?

Şüphelendiğim durumlardan biri açıkçası. Bugün frenlere de baktırdım oradan bir şey çıkmadı. Duman testi de yaptiricam belki turbo borularında bir şeyler vardır. Motorda titreme var. Geçen mevzusu geçti ya volanttan ya da kulaklardan olabilirmiş. Bizim volant yaylı mi neymiş kilitlenme durumu olabiliyor. Yokuşlarda kalkışta kaydırma yapmıyor yalnız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

tdci özelinde bilmem ama 1.6 dizel 1750-2000 devirlerde n itibaren yırtarak gitmeli (hakkını vererek basınca). Basmadan da 2000 devir her halükarda -vites çok da farketmeksizin isteksiz olmamalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Az yakmak için yavaş kalkmak, düşük devirde sürmek lazım, sorun aracın fazla mı yakması mı , gitmemesi mi? İkisi zıt konular bence. 


az yakmak için redline yapmadan hızlı kalkıp sabit hıza gelmek lazım. 
 

daha az yakmak için 90’a çıkıp boşa atıp motoru stop edip 70’e düşünce tekrar gaza basmak lazım

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


az yakmak için redline yapmadan hızlı kalkıp sabit hıza gelmek lazım. 
 

daha az yakmak için 90’a çıkıp boşa atıp motoru stop edip 70’e düşünce tekrar gaza basmak lazım

Turbolu araçlarda öyle değil, bastıkça yakar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Turbolu araçlarda öyle değil, bastıkça yakar. 


her araba bastıkça yakar ama hızlanmanın zamanı uzadıkça yakıt artar. Abartmadan verimli devirde bir an önce seyir hızına ulaşmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


her araba bastıkça yakar ama hızlanmanın zamanı uzadıkça yakıt artar. Abartmadan verimli devirde bir an önce seyir hızına ulaşmak lazım. 

Toplamda yine daha az yakar özellikle turbolu araçta. 40km hızla giderken yol bilgisayarına bakıyorum 3,4 litre yakıyor, gaza az basınca, büyük vites ile. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...