Tansu Kalafatoğlu 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Merhaba. Aracım bilindiği mazda. Üreti ısrarla fl22 denilen antifriz kullanılmasını öneriyor ve rengi yeşil. Fakat araştırmalara göre organik bi antifriz. Diğer bir konu da fl22’de silikat olmadı konusu. Amin, fosfat, nitrat ve borat da yok. konumuz ise benim aracım. Fl22 bulamadığım zamanda motul’un g13 kırmızı antifrizini koydum. Silikat yok yazmıyordu. Diğer üstte saydıklarım bunda da yok. Ama silikat da çok önemli. Alüminyum koruyuculuğu olduğu kadar suda kristalleşme yapıyor. Motul teknik verilerde silikat oranı yazmasa da Yabancı kaynaklarda g13’de az miktarda silikat olduğunu söylüyor. şimdi fl22 bulabilirim. Sizde değiştirmeli miyim yoksa kalsın mı? Bu g13’ü audi bile kullanıyor serviste. Motor yapıları aşağı yukarı aynı. Döküm, demir, çelik, alüminyum her motorda var. Audiye zararı olmayan g13, mazdaya zarar verir mi? Kristalleşme olur mu su yollarında? Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 MAZDA MEZ MN 121D https://www.motul.com/tr/tr/products/inugel-optimal Şu ürün olur mu çok anladığım bir alan değil ama speclerine baktığımda Mazda onayı vermiş bu ürüne Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ocak 2020 Yazar Paylaş 12 Ocak 2020 Sinan Akgöl yazdı: MAZDA MEZ MN 121D https://www.motul.com/tr/tr/products/inugel-optimal Şu ürün olur mu çok anladığım bir alan değil ama speclerine baktığımda Mazda onayı vermiş bu ürüne ben motul alırken piyasa da bu da yoktu. mazda için alan bunu tercih ediyor ama mn 121d diye bi spec kitapçıkta bile yok. nerede var bilmiyorum. ama o üründe de silikat yok evet. ben zaten g13 koydum abi. fl22 de var şu an. değiştirmeye gerek var mı acaba? Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Valla şuna bakarken mazda forumuna baktım sende biliyorsundur da zaten Mazda özellik bu spec 121d yi Wankeller de olmazsa olmaz gibi birşey demiş. Valla sanmıyorum değiştirmeye değecek bir şey olduğunu. G13'ü bütün vag grubu kullanıyormuş dediğin gibi zaten, bir şey olmaz bence devam. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ocak 2020 Yazar Paylaş 12 Ocak 2020 Sinan Akgöl yazdı: Valla şuna bakarken mazda forumuna baktım sende biliyorsundur da zaten Mazda özellik bu spec 121d yi Wankeller de olmazsa olmaz gibi birşey demiş. Valla sanmıyorum değiştirmeye değecek bir şey olduğunu. G13'ü bütün vag grubu kullanıyormuş dediğin gibi zaten, bir şey olmaz bence devam. Su serptin. Az daha detaya girsen de beni kurtarsan. Az teknik bişeler desen direkt dönecem Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Su serptin. Az daha detaya girsen de beni kurtarsan. Az teknik bişeler desen direkt dönecem Japonca sayfalarda Mazda kullanıcıları ve ya Mazda'nın websitesinde ki Japonca bakım kısmında da yeşil olarak belirtiyor ancak specleri dur bulamadım daha. Mazdanın orijinal olanda bile speclerini bulamadım daha bakayım biraz daha. https://www.mazda.co.jp/carlife/service/parts/llc/?_ga=2.190592939.141142038.1578859352-2017912609.1578859352 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Ben değiştirirdim Abi orjinal değerlerine uygun karşılık yok sıkıntı orada Olanlarda içerikleri yazmamışlar eş değer yapamıyorsun acaba hangisi diye. 12 Ocak 2020 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Yeni araçlar genelde sf antifriz ler istiyor. Yani silikat borat FREE. Ha kısa vadede zararı olur mu bilmiyorum ama ben pek rahat edemezdim. Ya da yaza kadar durup kendiniz değişim yapabilirseniz önca boşaltıp saf su doldurun 1 ay falan kullanın sistemi temizlesin eski sıvıyı seyreltsin. Sonra radicool sf vb ürünleri kullanabilirsiniz 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ocak 2020 Yazar Paylaş 12 Ocak 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Ben değiştirirdim değiştireyim di mi Sinan Akgöl yazdı: Abi orjinal değerlerine uygun karşılık yok sıkıntı orada Olanlarda içerikleri yazmamışlar eş değer yapamıyorsun acaba hangisi diye. yani sıkıntı sadece silikat gibi. bu silikat alüminyumu koruyor. eskiden silikatlı antifrizler sorun yaşattı. sonra silikatsız ürettiler. sonra baktılar, silikatsız antifrizde alüminyum korozyona uğruyor, bari biraz koyalım dediler. motul g13 belki de daha mı iyi diyemiyor muyuz? Tahir Ak yazdı: Yeni araçlar genelde sf antifriz ler istiyor. Yani silikat borat FREE. Ha kısa vadede zararı olur mu bilmiyorum ama ben pek rahat edemezdim. Ya da yaza kadar durup kendiniz değişim yapabilirseniz önca boşaltıp saf su doldurun 1 ay falan kullanın sistemi temizlesin eski sıvıyı seyreltsin. Sonra radicool sf vb ürünleri kullanabilirsiniz 2 kere saf su ile doldurup aracı ısıtıp termostat açıp çalkalama yapmak yeterli olmaz mı? sonradan da fl22 doldursam? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Saf su sart degil icilecek temizlikte olmasi kafi.Bende degistirirdim 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 12 Ocak 2020 Paylaş 12 Ocak 2020 Üreticilere göre renk tercihi değişiyor o kesin. Japoncu tayfa Würth 4 mevsim'de tavsiye ediyor. Kodu şu B01ELHWR2G Tr'de var. Her ürünün speclerine baktığımda asla bir belirti koymuyorlar Tansu Kalafatoğlu yazdı: yani sıkıntı sadece silikat gibi. bu silikat alüminyumu koruyor. eskiden silikatlı antifrizler sorun yaşattı. sonra silikatsız ürettiler. sonra baktılar, silikatsız antifrizde alüminyum korozyona uğruyor, bari biraz koyalım dediler. motul g13 belki de daha mı iyi diyemiyor muyuz? Bilindik markanın iyi ürünü koy bence için rahat etsin + soğutma sistemi yıkama ürünüde var Würth'ün için rahat edecekse bir de onu kullanabilirsin. Sayende Hiragana Katakana Japon alfabesini çözücem antifriz derken 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Silikat bir mineral gurubudur, O kadar geniş bir gruptur ki tüm minerallerin %25 ini kapsar. Suda genelde SiO2 formudna bulunur. Silis suda belli bir doygunluğa erişince kristalleşir , camsı bir yapı oluşturur. Çözülmesi ve temizlenmesi zordur, tıkanıklıkları kolay kolay açılmaz. Suyu ne kadar saflaştırırsanız saflaştırın suda yine de ppb seviyesinde silis bulunur. Soğutmaya antifriz koyarken su olarak musluk suyu yerine saf su koymak daha uygundur. 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Antifreeze'in bu kadar teknik olduğunu bilmiyordum. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Sani Gerşon yazdı: Antifreeze'in bu kadar teknik olduğunu bilmiyordum. Ohooo. Kullanım alanlarına göre propilen glikol, etilen glikol... Onlarda kendi aralarında 3 e 5 e ayrılıyorlar 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Metin Akbal yazdı: Ohooo. Kullanım alanlarına göre propilen glikol, etilen glikol... Onlarda kendi aralarında 3 e 5 e ayrılıyorlar Detay alalım, bilgilenelim Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Sani Gerşon yazdı: Detay alalım, bilgilenelim Mono propilen glikol, bio propilen glikol bunlar genelde gıda sektöründe, gıdanın olduğu soğutma sistemlerinde vs kullanılır. Araştırdığım üzere suyun kullanım suyuna karışma ihtimali olan yerlerde de propilen glikol kullanılır, maliyeti diğerine göre 3 5 katı fazladır. (Kombi tesisatı ve güneş enerjisi kullanımı için araştırmıştım) Etilen glikol içerikli olanda kapalı devre olan her yerde kullanılır, zehirleme etkisi çok fazladır, maliyeti düşüktür. Bir insanı ahirete uğurlamak için 80 gr yeterlidir. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Metin Akbal yazdı: Etilen glikol içerikli olanda kapalı devre olan her yerde kullanılır, zehirleme etkisi çok fazladır, maliyeti düşüktür. Bir insanı ahirete uğurlamak için 80 gr yeterlidir. Bu sanırım bizim araçlarda kullanılan zira özellikle derler ki, toprağa karışmasın, suya karışmasın. Antifreeze zehirlenmesi vs. Bu olay için sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ocak 2020 Yazar Paylaş 13 Ocak 2020 Napıyoruz abiler? Motul g13 mü mazda fl22 mi @Metin Akbal @Erhan Doruk @Sinan Akgöl Motul g13’de silikat ne acaba. İçeriğinde detay yok. Sadece bir yerde o da yabancı siteydi, g13’de silikat miktarının az olduğunu yazmasıydı. bu silikat, vag grubu araçlarda kristalleşme yapmıyor mu yani. Neden vw kullanıyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Slikatu bilmemde beni araba nazi stye antifiriz kullanıyor. Su + glikol alkol. Slikat varmı bilmiyorum 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Sani Gerşon yazdı: Bu sanırım bizim araçlarda kullanılan zira özellikle derler ki, toprağa karışmasın, suya karışmasın. Antifreeze zehirlenmesi vs. Bu olay için sanırım. Aynen doğrudur. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Napıyoruz abiler? Motul g13 mü mazda fl22 mi @Metin Akbal @Erhan Doruk @Sinan Akgöl Motul g13’de silikat ne acaba. İçeriğinde detay yok. Sadece bir yerde o da yabancı siteydi, g13’de silikat miktarının az olduğunu yazmasıydı. bu silikat, vag grubu araçlarda kristalleşme yapmıyor mu yani. Neden vw kullanıyor? Ben yazdım orijinalden devam ederdim diye VW de radyatör belki plastiktir 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 (düzenlendi) Tansu, fl22'ye dönene kadar için rahat etmeyecek gibi geliyor bana da. Bir yıkama yap koy fl22yi. Silikat durumunu fl22'de içerik olarak çıkarılıp sonra eklenip yazmamış olabilir. Motul ve Würth alacaksan optimal organik. Honda oem antifrizinde de kimyasal olarak test edince içinde yazmayan kimyasallara rastlanıyormuş. Her şeyi yazmıyorlar kısacası biraz ticari sır gibi. Keza başka örnek Bmw'nin orjinalide mavi diye geçiyor ama içerik bakımı mavi yeşil hybrid olarak oda castrolde var Japonya forumlarında adamlar Falcon diye bir marka kullanıyor speclerinde ne silikat yazıyor ne başka bişi sadece Mazda mesela. Wankellerde ısrarla fl22 demişler oda tamamen motorla alakalı. 10k rpm çevirince. 13 Ocak 2020 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ocak 2020 Yazar Paylaş 13 Ocak 2020 Sinan Akgöl yazdı: Tansu, fl22'ye dönene kadar için rahat etmeyecek gibi geliyor bana da. Bir yıkama yap koy fl22yi. Silikat durumunu fl22'de içerik olarak çıkarılıp sonra eklenip yazmamış olabilir. Motul ve Würth alacaksan optimal organik. Honda oem antifrizinde de kimyasal olarak test edince içinde yazmayan kimyasallara rastlanıyormuş. Her şeyi yazmıyorlar kısacası biraz ticari sır gibi. Keza başka örnek Bmw'nin orjinalide mavi diye geçiyor ama içerik bakımı mavi yeşil hybrid olarak oda castrolde var Japonya forumlarında adamlar Falcon diye bir marka kullanıyor speclerinde ne silikat yazıyor ne başka bişi sadece Mazda mesela. Wankellerde ısrarla fl22 demişler oda tamamen motorla alakalı. 10k rpm çevirince. Aynen kafamda hep soru işareti kalacak. O zaman ben iki kere saf su ile çalkalayıp koyayım fl22’yi. Herkese teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Saf su sart degil icilecek temizlikte olmasi kafi.Bende degistirirdim Kireç? 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Tahir Ak yazdı: Metin Akbal yazdı: Saf su sart degil icilecek temizlikte olmasi kafi. Bende degistirirdim Kireç? O kadarcıktan birşey olmaz kapalı devre sistem. Sürekli dışarıdan su eklenecek bir durum değil. Sanayide serviste kaç tane saf su koyan gördük ki 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts