İçeriğe Yönlendir

Yeni Arabam FB7 Civic


Vasfi Gişten

Recommended Posts

Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Arabayı alalı üç ay oluyor, aslında yeni hevesi ile hemen konu açmayı düşündüm

ama sonradan vazgeçtim. Araba hakkında biraz tecrübe edinip almayı düşünenlerede faydalı olsun istedim.
Yakın zamanda 2015 model 1.4tdi vw polo almıştım ama 3 silindirli dizel motoru beni hiç tatmin etmemişti performans olarak iyi olsada titreşimi sesi ve aracın uzun vites oranlarıyla keyifli bir sürüş hissi yoktu bende kısa zamanda satıp bu sefer otomatik bir araçlara bakmaya başladım.

Şanzıman ile kötü bir sürpriz yaşamamak ve lpg ile uyumlu olmasından dolayı civic almaya karar verdim. İzmirde birkaç arabaya baktım ilanlarda güzel gözükselerde araç başına gidince hep soğudum genelde genç kişiler kullanmış ve çok fazla görsel kusurları olan araçlardı. Araç ararken hep elegance paket olarak filtreliyordum birgün paket seçmeyi unutmuşum ve şuan aldığım aracı gördüm ve evime çok yakın bir yerde olduğu için görmek istedim ve kapora verip eve döndüm :)

Araç 2013 model premium paket 92bin km de değişen yok sadece sağ marşpiyelde boya var onun onarımı da yetkili serviste yapılmış. Hız sabitleyici, otomatik far sensörü, yağmur sensörü digital klima 8 airbag gibi en temel donanımlar varken 4 cam otomatiğinin ve kumandadan cam kapatma fonksiyonunun olamamasını aklım almıyor Japonların kafa başka çalışıyor.Elegance paketten farkı sunroof ısıtmalı koltuklar ve xenon far olmaması.Bu farklardan dolayı 8bin TL daha ucuza aldım elegance pakete oranla. Araca LPG 60bin km’de takılmış.

Arabayı aldıktan sonra cam filmi bagaj spoileri led ampul ve zorunlu panjur modifiyesi yaptım (tırnakları kırılmış) panjur nikelaji siyah folyo kaplı istediğim zaman sökebilirim.  Aslında body kit de yaptırmayı düşündüm bir ara ama sonradan vazgeçtim arkadaşımda fd6 var sürtmediği yer kalmadı. 
Japon arabaları hep sorunsuz oluşları ile ün yapmışlar ama aslında çokta sorunsuz değiller bunu alınca daha iyi anlıyorsunuz. FB7 lerde kronik olan soğuk havalarda marş basarken cırtlama sesi, klima fan motoru sesi, motor soğukken v kayışı gergi kütüğünden gelen hırıltı, park ederken direksiyonu sağa sola çevirirken gelen ince ses vtec teklemesi dedikleri bir olay (servisin uydurma ismi) ve belki aklıma şuan gelmeyen sorunların hepsi benim aracımdada mevcut. Hiçbiri yolda bırakmasada benim gibi arabasını dinleyen takıntılı olan insanları rahatsız edecektir.

Sürüş deneyimlerime gelecek olursak ilk benzinli arabam olduğu için motorun sessizliği ve pürüzsüz çalışması çok hoşuma gitti. Tork konvertörlü şanzımanın ilk kalkış hissi çok güzel sıkışık trafikte kullanmakta çok keyifli. Fakat 1.6 atmosferik ve tork konvertörlü şanzımanında etkisiyle ani hızlanmalar ve yokuşlarda hep bir tatminsizlik hissi oluşuyor. Eski dizel araçlarımla 5. viteste zorlanmadan çıktığım rampalarda 3. vitese düşmesine hala alışamadım.Direksiyonda kulakçıklar var d modunda aracın vites tercihini beğenmezseniz büyültüp küçükte biliyorsunuz 10 saniye sonra tekrar otomatik moda geçiyor s modunda ise kontrol tamamen sizde müdahale etmezseniz kesiciye bile giriyor :)  Aracın 0-100 ü çok canlı gelmesede 100-200 istekliliği hoşuma gidiyor açıkçası. Ayrıca 3bin devirdede 150km hızda gittiği için uzun yolda motor sesi rahatsız etmiyor. Ama yol sesi bu güzel özelliği törpülüyor. Araçtaki yol sesi her hızda var hızlandıkça doğru orantılı olarak gitmiyor parelel bir şekilde yani yavaş giderkende mevcut ama yüksek hızlardada katlanmıyor benzer seviyede kalıyor. Kısık seste müzik dinlemek bu yol gürültüsünden dolayı zevk vermiyor. Ses sistemi de çok iyi değil uygun bir zamanda değiştirmeyi düşünüyorum.

Direksiyon ve fren hislerini gerçekten başarılı buldum yol tutuşuda gayet iyi daha vsa nın devreye girdiğini görmedim ama poloda 3 4 kez şahit olmuştum.

Süspansiyon olarak bence yeterli konforda sönümleme yapıyor ama bu sönümlemeyi yaparken kabinde fazla ses oluşuyor ucuz araba hissi veriyor polodan sonra konforlu gelsede kabin içindeki ses rahatsız etti.

Ayrıca aracın sacı bana göre çok ince özellikle ön çamurluklar... Kaputu açınca yan tarafları gizlememişler el hemen çamurluk sacına uzanıyor ve inceliğini görünce ucuz basit bir araba hissine kapılıyorsunuz :) Bagaj kapağı çok hafif biraz hızlı kapattığınızda elinizde kalacakmış hissi veriyor. Tampon birleşim yerleri hassas en ufak dokunmada ayarı kaçıyor. 
Bütün olumsuzluklarına rağmen aracı sevdim değişik bir sürüş hazzı var yalıtım olarak biraz daha iyi olsaydı keşke o zaman sürüş zevki katlanırdı.

Son olarak yakıt tüketimine gelirsek şehir içi 9-10 lt lpg yakıyor uzun yolda 7-8 lt arası. Eğer çok sıkışık trafik olursa 11-12 litreleride rahat görecek kapasitede. Araçta econ modu var bunun yakıta etkisini çok göremedim ama sürüş karakterini çok etkiliyor daha düşük devirde vites değiştiriyor gaz pedalı tepkisi azalıyor hemen vites düşürmüyor hız sabitleyiciyi açtığınızda yokuşlarda set ettiğiniz hızdan 6-7 km kadar yavaşlamasına izin veriyor dahada yavaşlarsa vites düşürüyor ayrıca sabitleyiciden hızı arttırmak isterseniz bir bir hızlanıyor tam ali darbaz mod :) buraya kadar okuyan varmıdır biliyorum çok uzattım sanırım bir iki resim paylaşayım en iyisi...


86pk9Q.jpg

 

2OGyYj.jpg

 

DOnE86.jpg


jqlLvn.jpg

 

BOlERv.jpg

 

Z5GWAZ.jpg

 

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
  • Beğen 19
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Mars vıjlaması 3 önceki kasada bile vardı, tamponların tırnaklarından hemen atması bagajın hafifliği de, ancak araç maşallah beyaz sevmem ama bunda beyaz çok güzel. Kesici mi bak bunu bilmiyordum bu güzelmiş. Maşallah kazasız belasız iyi günlerde kullanın :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

1 aydır arkadaş için takip ettiğimiz bir model. Honda piyasasını bir çözemedim. 2 Gün önce baktığın araç bir bakıyorsun fiyatı artmış :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Sadece Honda için değil tüm ikinci el piyasası için geçerli fiyat artısı. Takip ettiğim 3 tane ilan en az 1000₺ en çok 3500₺ fiyat arttırdı. 

Uğur Kamil yazdı:

1 aydır arkadaş için takip ettiğimiz bir model. Honda piyasasını bir çözemedim. 2 Gün önce baktığın araç bir bakıyorsun fiyatı artmış :)

 

 

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Hayırlı olsun aracınız. Herzaman değerini koruyan bir araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen
(düzenlendi)

Maşallah çok güzel hayırlı olsun.

kaza bela uzak olsun.

yazının hepsini okudum 😀fakat fiyat bilgisi göremedim,🤔

tarihinde Fatih Ozen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Özden

Bunların beyazı makbul :nazar:.
Sürüşü keyifli, sakin kullanımda. Alçak oturma pozisyonu ve koltuklara gömülme hissi güzel. Ön camın yapısından dolayı hızı çok hissettirmiyor.
Kazası belasız güle güle kullanın inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Maşallah enfes. Hayırlı uğurlu olsun.

Yazınız biraz karamsar geldi bana, çok takılmayın keyfini sürün :keyifli:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Hayırlı olsun güzel araç hakikaten. Allah kaza bela vermesin....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Hayırlı olsun. Ülke şartlarında bana göre kıymetli bir araç. Eksi yönleri de elbette var. Takıntı yapan biri için sorunları var ancak sanayiye bakım harici uğratmıyor bu yönü çok iyi. Konfor ve performans da biraz daha iyi olsa çok daha mükemmel olurdu. Sürüş keyfi gayet hoş direksiyon hissiyatı çok güzel. Fren bazen tutmayacakmış gibi olsa da tutuyor. Ön kokpit ise albenili güzel havası var. Önden tasarımı daha hoş arkadan eh işte denecek kadar sanırım tasarımı tasarlayan kafayı ön taraflarda yoğunlaştırıp yorulmuş arka tarafa gelince bıkmış :).

 

Beni ilk şaşırtan sorunu ise kronik olan LPGde giderken benzin ibresi düşüşü bunun önüne devamlı yarım deponun üzerinde gösterecek şekilde benzin koyarak gitmek gerekli. Çünki ilk başlarda LPG taktırdıktan sonra bile ibre düşünce bu araba kafayı yemiş diye hayıflanıyordum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Tutar

Hayırlı olsun çok güzel bir tercih, inanılmaz yakışıklı araç ama o iç mekanda ki kokpit dizaynına bir türlü alışamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kazasız belasız. Bende şu ikili ekrana alışamadım bu arabalarda :) Kadınların hangi aynaya bakacağını bilememesi gibi, hangi ekrana bakayım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Sorması ayıp, kaça mal oldu?

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Fatih Ozen yazdı:

Maşallah çok güzel hayırlı olsun.

kaza bela uzak olsun.

yazının hepsini okudum 😀fakat fiyat bilgisi göremedim,🤔

 

Cihat Küçükay yazdı:

Sorması ayıp, kaça mal oldu?


Bakımı yeni yapılmış lastikler 6 aylıktı ama lassa markaydı goodyear ile değiştirdim gerçi :)  87bin TL.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Maşallah. Güzel araçtır, yalıtım harici her özelliğinden memnun kalmıştım. Bu kasadan 2 tane araç sahibi oldum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Recep Demirci yazdı:

Hayırlı olsun. Ülke şartlarında bana göre kıymetli bir araç. Eksi yönleri de elbette var. Takıntı yapan biri için sorunları var ancak sanayiye bakım harici uğratmıyor bu yönü çok iyi. Konfor ve performans da biraz daha iyi olsa çok daha mükemmel olurdu. Sürüş keyfi gayet hoş direksiyon hissiyatı çok güzel. Fren bazen tutmayacakmış gibi olsa da tutuyor. Ön kokpit ise albenili güzel havası var. Önden tasarımı daha hoş arkadan eh işte denecek kadar sanırım tasarımı tasarlayan kafayı ön taraflarda yoğunlaştırıp yorulmuş arka tarafa gelince bıkmış :).

 

Beni ilk şaşırtan sorunu ise kronik olan LPGde giderken benzin ibresi düşüşü bunun önüne devamlı yarım deponun üzerinde gösterecek şekilde benzin koyarak gitmek gerekli. Çünki ilk başlarda LPG taktırdıktan sonra bile ibre düşünce bu araba kafayı yemiş diye hayıflanıyordum.


Amcamın arabasından tecrübeliyim o yüzden aldığımda benzini fullemiştim 3 ayı geçti daha lamba yanmadı. Bir modül ile bu sorun ortadan kalkıyor ama gerek duymadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer
Servet Aydın yazdı:

Seksi araç vesselam 

yıkılıyo diyolaaa :)

hayirli ugurlu olsun kazasiz belasiz binmeniz; (modifiyesiz binmemeniz :)) dilegiyle :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Maşallahı var. Radarımda olan araçlardan birisi. Sizi bulmuşken 1-2 soru sorayım

1- İç mekan genişliği ne durumda? Tavan basık diyordu bir hocamız

2- LPG li kullanımda benzin ibresi düşmesi olayı fabrikasyon lpgli araçlarda da var mı?

3- Bagaj yükleme ağzı nasıl?

4- Multimedya takmadan şu üst kadran grubundaki küçük ekrana veya başka bir yere geri görüş kamerası montajı oluyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

İç mekan genişliği gayet ferah. Zaten caponların şu şaft tüneli koymayışına hastayım güzel mühendislik. Tavan basık gibi ama ben 172 ile değimiyorum ve boşlukta var daha uzun boylu biri belki rahatsız olur. Birde şu var kaputun önünü kafanızı ne kadar kaldırsanız kaldırın bir türlü göremiyorsunuz öne park etmelerde başlarda arabaya alışınca zor geliyor ama sonradan alışıyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)
Emrah Altun yazdı:

Maşallahı var. Radarımda olan araçlardan birisi. Sizi bulmuşken 1-2 soru sorayım

1- İç mekan genişliği ne durumda? Tavan basık diyordu bir hocamız

2- LPG li kullanımda benzin ibresi düşmesi olayı fabrikasyon lpgli araçlarda da var mı?

3- Bagaj yükleme ağzı nasıl?

4- Multimedya takmadan şu üst kadran grubundaki küçük ekrana veya başka bir yere geri görüş kamerası montajı oluyor mu?


1) İç genişliği yeterli seviyede focus3 den daha iyi.

2) Bu olay 2012 -2013 fabrikasyon LPG’li modellerdede var servis daha sonradan modül takmaya başlamış.

3) Bagaj yükleme ağzı gayet geniş focus 3 de bunun sıkıntısını yaşıyorum.

4) Aracın zaten standart donanımda geri görüş kamerası var ve o yukarıdaki saatin olduğu küçük ekranda gösteriyor.

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Çok yakışıklı araba ya . Beğeniyorum bu kasayı , son kasadan daha fazla. Fakat piyasada çok fazla yok mu bu kasadan bana mı denk gelmiyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...