Rıdvan Turan 17 Ocak 2020 Paylaş 17 Ocak 2020 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. Geçen hafta uzun zamandır yanmayan motor arıza ışığı(P0420-Katalizör alt verimi düşük) geçen hafta moil den aldığım lpg den sonra tekrar yanmaya başladı neyse bu olaydan sonrada soğutma suyunu boşalttım. İçini temizlemek için 2-3 defa su ile 40-50 km yol yaparak sadece su ile kullandım. Sonrasında bütün suyu boşalttım. (Evimizde su arıtma cihazımız var) İçerisini arıtma suyu ile bir daha temizlemedim. Sonrasında antifiriz ve su (%50-%50) koydum ve sonrasında yaklaşık 400 km uzun yol yaptım.Dün iş yerinin önünde iken Aracı ODB ile PC ye bağladım.Motor arıza sildim hemen sonrasında araç fan açtı. Hararet göstergesine baktım.yavaş yavaş yükseliyor 90 dereceyi aştığını gördükten sonra kontağı kapattım. Akşam eve dönemek için aracı çalıştırımdım. Eve kadar getirdi ve evin önüne geldiğimde yine fan açtı. Sebep nedir acaba ? Antifiriz değişiminden dolayı hava kalmış olsa 400 km yol boyunca sorun çıkarırdı. Anlam veremedim. Katalizörün tıkanması ihtimaline karşı egzozcu yarın gel dedi. Fikri olan mı ? Yada başına böyle bir şey gelen var mı ? Düzeltme : Egzozcu katalizörü değiştirse dahi motor arıza ışığına LPG den dolayı garanti veremediğini söyledi. Ayrıca Arac Euro 4 Motor. Egzozcu Euro 5 Katalizör takalım dedi. Bende sorun olmaz mı dedim éSorun olmaz Fordların katalizörü emisyon için çok iyi değilmiş , kendisinin takacağı egzozun ford'un kendi katalizöründen daha iyi"dedi. 17 Ocak 2020 tarihinde Rıdvan Turan tarafından düzenlendi Ekleme yapma Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2020 Paylaş 17 Ocak 2020 Son su eklemesinden sonra yedek depo kapağı açıkken fan açmasını sağladınız mı? Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan 17 Ocak 2020 Yazar Paylaş 17 Ocak 2020 Sani Gerşon yazdı: Son su eklemesinden sonra yedek depo kapağı açıkken fan açmasını sağladınız mı? Yedek su deposunda fazla suyun tahliyesi için delik var oradan hava tahliyesi olur diye yapmadım onu. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2020 Paylaş 17 Ocak 2020 Havasını almamışsınız sistemin demek ki. Bir hava alıp öyle gözlemlemekte fayda var. 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan 17 Ocak 2020 Yazar Paylaş 17 Ocak 2020 Ok denerim .Teşekkür ederim.Peki bu arada hareret yükselirse ne yapmam gerekir ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2020 Paylaş 17 Ocak 2020 (düzenlendi) Gözünüz hararette olacak öncelikle. Kalorifer zaten çalışıyor olmalı maksimum kademede, maksimum ısıda. Kadranda ibre yükselirse motoru stop edeceksiniz derhal. Durum düzelmezse bir usta görmeli zaten. 17 Ocak 2020 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan 17 Ocak 2020 Yazar Paylaş 17 Ocak 2020 İlginize teşekkürler. Egzozcunun söylemleri için bir fikriniz var mı ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2020 Paylaş 17 Ocak 2020 Katalitik konusunda hiç bir tecrübem yok ama, fiyat farkı yoksa eu5 neden olmasın? Yorum bağlantısı
Recommended Posts