Doğan Balkıș 23 Ocak 2020 Paylaş 23 Ocak 2020 Herkese merhaba formda yeniyim Arap saçına dönen bir problemim var Aracım 2008 benzinli lpg li focus ghia otomatik vites, 180 binde aldım şuan 193 binde Aracım da bi çekiş problemi var özelikle rampalar da ciddi derecede hissediliyor Düz yolda da giderken gaz pedalına basıyorum ama ibmelenme birden olmuyor yavaş yavas oluyor km 120 ye gelince sanki sorun ortadan kalkıyor 100 un altında iken araca sanki bir kuvvet tutuyor gibi bir hissiyat var ve motorum rolanti de biraz cik sallanıyor hafif Bilgisayara bağladığım da herhangi bir hata kodu yok şanzımanciya gittim sorun yok ustalarin bazısı sibop yanık bazısı bu modelin kasası ağır bazısı motor hava alıyor vs vs diyip yolluyorlar beni Öncelikle fikirlerinizi bekliyorum ve İstanbul da iyi bir usta tavsiyesi rica ediyorum Teşekkürler Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 23 Ocak 2020 Paylaş 23 Ocak 2020 Benzinli otomatik motoru, düz olanın aksine daha düşük güç üretiyor, 100 beygir. Buna otomatik şanzıman aktarma kayıpları da eklenince o motor malesef hantal kalıyor ivmelenme bariz zayıf. Yaklaşık 2 sene ben de 2009 otomatik lpg li Focus kullandım, aynı duyguları ben de yaşadım. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 23 Ocak 2020 Paylaş 23 Ocak 2020 Eşimin dayısı dizel otomatik Corolla aldı 2015, 0 - 100 14.7 saniye, bu araç 13.6 saniye, o kadar da kötü olmamalı diye düşünüyorum, daha öncede aynı motor şanzıman makyajlı focusu vardı, deneme sürüşü de yapmıştım tamam ucmuyor ama gidiyordu. Rampalarda vites küçültup devir çevirmeden gitmesini beklemeyin zaten. Yorum bağlantısı
Cem Işık 24 Ocak 2020 Paylaş 24 Ocak 2020 Maslak oto sanayi sitesi, 2.kısım, 17.sokak, noname oto, osman usta. Ona gidin varsa problem, çözer. Yorum bağlantısı
Mehmet Bakacak 24 Ocak 2020 Paylaş 24 Ocak 2020 (düzenlendi) Motor subapları kaçırabilir. Kullanıma bağlı olarak motor durumu önemli. Motor üst kapağı açılmadan da sesinden net bir şey söylemek ya da müdahale etmek cesaret istiyor. Ama öncesinde, 1- LPG sistemi(enjektör, ayar vs önemli) 2- Ateşleme sistemi(bobin,buji ve buji kabloları orjinal mi) kontrol edin. Sorunu herkesten farklı duyunca karar vermek zor maalesef. Allah yardımcınız olsun. 24 Ocak 2020 tarihinde Mehmet Bakacak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gök 24 Ocak 2020 Paylaş 24 Ocak 2020 bujileri değişin derim öncelikle katalizör ne durumda tıkalı olmasın ? Yorum bağlantısı
Doğan Balkıș 24 Ocak 2020 Yazar Paylaş 24 Ocak 2020 Mehmet Bakacak yazdı: Motor subapları kaçırabilir. Kullanıma bağlı olarak motor durumu önemli. Motor üst kapağı açılmadan da sesinden net bir şey söylemek ya da müdahale etmek cesaret istiyor. Ama öncesinde, 1- LPG sistemi(enjektör, ayar vs önemli) 2- Ateşleme sistemi(bobin,buji ve buji kabloları orjinal mi) kontrol edin. Sorunu herkesten farklı duyunca karar vermek zor maalesef. Allah yardımcınız olsun. Mehmet bey merhaba teşekkür ederim bujileri kendim orijinali ile değiştim ama kablo bobin konusunda bi fikrim yok Kompresör testi de yaptılar herhangi bir sorun gözükmüyor du Cem Işık yazdı: Maslak oto sanayi sitesi, 2.kısım, 17.sokak, noname oto, osman usta. Ona gidin varsa problem, çözer. Cem bey açıkçası Osman ustaya gittim çelik subap takılması gerekiyor dedi lakin verdiği fiyat yüksek ti Yorum bağlantısı
Doğan Balkıș 24 Ocak 2020 Yazar Paylaş 24 Ocak 2020 M. Asım Kahraman yazdı: Benzinli otomatik motoru, düz olanın aksine daha düşük güç üretiyor, 100 beygir. Buna otomatik şanzıman aktarma kayıpları da eklenince o motor malesef hantal kalıyor ivmelenme bariz zayıf. Yaklaşık 2 sene ben de 2009 otomatik lpg li Focus kullandım, aynı duyguları ben de yaşadım. Abi yani performans düşük olabilir Ok lakin 3 kişi binin ce rampayi 2 ile çıkamayacak kadar mı düşer Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 24 Ocak 2020 Paylaş 24 Ocak 2020 (düzenlendi) Biz benzinli haliyle 2009 hb otomatik kullandık 1.5 sene, 100hp 4 ileri. 3 kişi Temmuz sıcağında klima açık bayıldığını gitmek istemedi vites küçülmesine kadar dip gazda. Focus mk1 4 ileriye göre Focus 2 ve 2.5 daha hantal. Sebebi'de iki kasa arasında hem motor gücü aynı olsada Ztec Ztec-s Duratec ve 169kg yakın ağırlık farkı var 24 Ocak 2020 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ocak 2020 Paylaş 24 Ocak 2020 test amaçlı boş bir yolda 0-100 hızlanmayı ölçümleyin Yorum bağlantısı
Doğan Balkıș 24 Ocak 2020 Yazar Paylaş 24 Ocak 2020 Çağlar Bayur yazdı: test amaçlı boş bir yolda 0-100 hızlanmayı ölçümleyin Tamam çağlar bey Yorum bağlantısı
Fatih ÜNAL BORA 25 Ocak 2020 Paylaş 25 Ocak 2020 Doğan Balkıș yazdı: Herkese merhaba formda yeniyim Arap saçına dönen bir problemim var Aracım 2008 benzinli lpg li focus ghia otomatik vites, 180 binde aldım şuan 193 binde Aracım da bi çekiş problemi var özelikle rampalar da ciddi derecede hissediliyor Düz yolda da giderken gaz pedalına basıyorum ama ibmelenme birden olmuyor yavaş yavas oluyor km 120 ye gelince sanki sorun ortadan kalkıyor 100 un altında iken araca sanki bir kuvvet tutuyor gibi bir hissiyat var ve motorum rolanti de biraz cik sallanıyor hafif Bilgisayara bağladığım da herhangi bir hata kodu yok şanzımanciya gittim sorun yok ustalarin bazısı sibop yanık bazısı bu modelin kasası ağır bazısı motor hava alıyor vs vs diyip yolluyorlar beni Öncelikle fikirlerinizi bekliyorum ve İstanbul da iyi bir usta tavsiyesi rica ediyorum Teşekkürler Merhaba escortlardan beri gelen bu ztec motorlarda sık sık duyduğumuz bişey. Bu sorunu sadece lpg de kullanırkenmi hissediyorsunuz yoksa her ikisinde mi Yorum bağlantısı
Doğan Balkıș 26 Ocak 2020 Yazar Paylaş 26 Ocak 2020 Fatih ÜNAL BORA yazdı: Merhaba escortlardan beri gelen bu ztec motorlarda sık sık duyduğumuz bişey. Bu sorunu sadece lpg de kullanırkenmi hissediyorsunuz yoksa her ikisinde mi Merhaba fatih bey her ikisinde Yani anlam vermek zor bazen oluyor araba sanki hiç bir şey yok normal gidiyor gaz yemesi vs iyi, bazen de düz yolda bile araç sanırsın arkadan biri tutuyor bırakmıyor ibre 120 ye ulaşınca araç sonraki 130 140 vs rahat rahat gidiyor Genel olarak subap diyorlar ama işte cesaret edemiyorum yani subap sorunu olan araç kompresör testini geçmemesi lazım bende 10.5 en düşük silindir Yorum bağlantısı
Mehmet Bakacak 27 Ocak 2020 Paylaş 27 Ocak 2020 Doğan Balkıș yazdı: Mehmet bey merhaba teşekkür ederim bujileri kendim orijinali ile değiştim ama kablo bobin konusunda bi fikrim yok Kompresör testi de yaptılar herhangi bir sorun gözükmüyor du Cem bey açıkçası Osman ustaya gittim çelik subap takılması gerekiyor dedi lakin verdiği fiyat yüksek ti Piyasada orjinal adı altında satılan ama orjinal olmayan parça dolu. yetkili servisden parça alabiliyor muyuz bilmiyorum. Ben ateşleme sistemini komple tuzlu da olsa serviste değiştirmiştim. Çünkü buji kablosu almak istediğimde motocraft 4 kablo set halinde tek kutu orjinal diye 200tl civarı fiyatla satılıyor. Ama araştırdığımda her bir kablo farklı kod ve kutulu ve 1kablonun fiyatı yaklaşık 200TL-250TL arası(en son indirimli hali) olmak üzere serviste satılıyor. Anlayacağınız piyasadaki orjinal mi emin olamıyorsunuz. Orjinal satan firmaları tek tek aradım hepsi 4 kablo tek kutu içinde 200-250TL arası satışı var. ya da ben denk gelmedim. ama aradıklarım forumda önerilen orjinal satış yapan sitelerdi. Servise kritik işlemler için gitmek elzem bana göre. yoksa onu orjinali ile değiştirdim dersiniz ama etkisi olmayabilir. Hatayı başka yerde arayabilirsiniz. Sizin kullandığınız orjinal değildir demiyorum ama bu ihtimali unutmayın diye hatırlatmak istedim. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2020 Paylaş 27 Ocak 2020 Fatih ÜNAL BORA yazdı: Merhaba escortlardan beri gelen bu ztec motorlarda sık sık duyduğumuz bişey. Bu sorunu sadece lpg de kullanırkenmi hissediyorsunuz yoksa her ikisinde mi focusun motoru ile escortun ki ayrı, lpg konusunda da montaj hataları yüzünden birçok kişi sonra arıza ile boğuşuyor 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ocak 2020 Paylaş 27 Ocak 2020 190bin'deki lpg'li bi aracın subapları ölmemiş midir artık? 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 27 Ocak 2020 Paylaş 27 Ocak 2020 daha önce kaç binde yenilendiği birazda önemli. Yorum bağlantısı
Fatih ÜNAL BORA 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 Doğan Balkıș yazdı: Merhaba fatih bey her ikisinde Yani anlam vermek zor bazen oluyor araba sanki hiç bir şey yok normal gidiyor gaz yemesi vs iyi, bazen de düz yolda bile araç sanırsın arkadan biri tutuyor bırakmıyor ibre 120 ye ulaşınca araç sonraki 130 140 vs rahat rahat gidiyor Genel olarak subap diyorlar ama işte cesaret edemiyorum yani subap sorunu olan araç kompresör testini geçmemesi lazım bende 10.5 en düşük silindir geçmiş olsun benzinde böyle bir sıkıntı ile karşılaşmamıştım umarım maliyetsız ve kısa sürede çözüme ulaşırsınız. Yorum bağlantısı
Fatih ÜNAL BORA 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 Çağlar Bayur yazdı: focusun motoru ile escortun ki ayrı, lpg konusunda da montaj hataları yüzünden birçok kişi sonra arıza ile boğuşuyor çağlar bey 2 tane 1.8clx16v zetec motora sahip eskort ile 3 ade 1.6l 16v zetec motor a sahip focus kulladım .motorlarında küçük farklar vardı ama aynı kalıp motorlardı. benim şansımamıdır bilmiyorum ama beşindede kasma, silkeleme gibi problemler yaşadım.sorunlarım lpg iptalinden sonra düzeldi. tahminim zetec motorlar lpg yi sevmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 Fatih ÜNAL BORA yazdı: çağlar bey 2 tane 1.8clx16v zetec motora sahip eskort ile 3 ade 1.6l 16v zetec motor a sahip focus kulladım .motorlarında küçük farklar vardı ama aynı kalıp motorlardı. benim şansımamıdır bilmiyorum ama beşindede kasma, silkeleme gibi problemler yaşadım.sorunlarım lpg iptalinden sonra düzeldi. tahminim zetec motorlar lpg yi sevmiyor. montaj montaj montaj diyeceğim. motorun temel kondüsyonu iyi ise. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Şubat 2020 Paylaş 9 Şubat 2020 Bir aracın çekişinden şüphe duyuluyorsa, ilk yapılacak şey bence silindir kompresyonunu ölçmektir. Sonrasında emme ve egzoz egzoz sistemini gözden geçirmektir. Filtreler uygun değilse araç beslenemez, beslendiğini sıkıştıramaz ise güç oluşturamaz. yaktığını dışarıya rahat atamaz ise yine çekişi düşer. Tıkalı bir egzoz belirti vermeden, bir motoru boğabilir.. İlk önce bunlara bakılmalı. Başka bir yol ise 0-100 testi yapmaktır ki, Çağlar yazmış zaten.. Fabrika verileri ile uyumlu mu, bunu karşılaştırmak gerekir. Sonrasında duruma göre, ateşlemeye bakılmalı, sensörlere bakılmalı.. Ama önce tespit.. 1 Yorum bağlantısı
Berkay Doğan 11 Şubat 2020 Paylaş 11 Şubat 2020 Herkese Merhabalar.. 2009 LPG’li Focus aracımda son zamanlarda bir tekleme oluştu. Özellikle 2. Ve 3. viteste gaza bastığımda tekleme yapıyor. Araba rölantide çalışırken sürekli bir dalgalanma oluyor ibrede. Benzinde hiçbir şey yok gayet düzgün çalışıyor. LPG çekişi de eskiye göre baya düştü, yakıt tüketimi arttı. Bir de ek olarak bir yerde park edip kısa süreli durduktan sonra tekrar marş bastığımda pıssst tarzı bir ses geliyor, marş almıyor. Bir tanıdığım regülatördeki diyaframda yırtık olabileceğini söyledi. Yardımlarınızı rica ederim. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 12 Şubat 2020 Paylaş 12 Şubat 2020 Berkay Doğan yazdı: Benzinde denemişsiniz aracınızı sıkıntı olmadığına göre artık lpg sistemine bakabilirsiniz. Diyafram yırtıksa o parça değişiyor komple regülatör değiştirmeye gerek yok. İyi bir lpg ustasına gidin çözüm bulacaktır Yorum bağlantısı
Recommended Posts