Mürşid Keskin 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 Biraz araştırma yaptım fakat Avrupa'da karbüratör ile çalışan motoru olan Escort versiyonuna rastlamadım. Sadece Türkiye'de mi Ford Otosan bu modelleri üretti? Aracım ve motoru hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmaya çalışıyorum ancak pek bir şeye ulaşamadım. Benim aracım 1.6CL Karbüratörlü model. Neden zamanında böyle bir araç sürmüşler anlayamadım. Yani CVH ya da Zetec dururken ve mis gibi de motorlar aslına bakarsanız. Yani benim aracım karbüratörlü diye bu Zetec veya CVH den birisi olmamış mı oluyor? Ya da zamanında başka bir motor vardı da rastgele OEM bir motor mu takıldı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 Güzel soru, @Çağlar Bayur ne diyecek bakalım. Muhtemelen başka bir kasada kullanılmış bir motordur. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 sadece ülkemizde degil, dogu avrupa, rusya, belarus, polonya gibi yerlerde de karburatorlu motorlar kullanildi. ayni motorun bloguna sadik kalarak enjeksiyonlu versiyonlari daha ileri avrupa ülkelerinde kullanildi. evde olsam gorselleriyle anlatirdim 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 (düzenlendi) Aracınız mk5 ise kullanılan motorlarda var sanırım 1.6 karbüratör Engines[edit] 1.3 L (1297 cc) HCS 60 PS (44 kW; 59 bhp) 1.4 L CFi (1392 cc) CVH 71 PS (52 kW; 70 bhp) 1.4 L EFi (1392 cc) CVH 75 PS (55 kW; 74 bhp) 1.6 L G/H (1597 cc) CVH 90 PS (66 kW; 89 bhp) tahminimce bu motor. aynı sayfada CHT diye de geçiyor. https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_CHT_engine 1.6 L EFi (1597 cc) CVH 105 PS (77 kW; 104 bhp) 1.6 L EFi (1598 cc) Zetec 90 PS (66 kW; 89 bhp) 1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 105 PS (77 kW; 104 bhp) 1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 115 PS (85 kW; 113 bhp) 1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 130 PS (96 kW; 128 bhp) 1.8 L D (1753 cc) Endura D 60 PS (44 kW; 59 bhp) 1.8 L TD (1753 cc) Endura D 70 PS (51 kW; 69 bhp) 1.8 L TD (1753 cc) Endura D 75 PS (55 kW; 74 bhp) 1.8 L TD (1753 cc) Endura D 90 PS (66 kW; 89 bhp) 2.0 L EFi (1998 cc) I4 DOHC 150 PS (110 kW; 148 bhp) 2.0 L (1993 cc) Cosworth YBT 227 PS (167 kW; 224 bhp) 1.8 L (1781 cc) VW AP 96 PS (71 kW; 95 bhp) 2.0 L (1984 cc) VW AP 116 PS (85 kW; 114 bhp) 31 Ocak 2020 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 (düzenlendi) bende 90 psı lık 1,6 cl karbiratorlü escort vardı sürat açıcından ivmelenme açısından gayet iyiydi memnundum . 31 Ocak 2020 tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ocak 2020 Paylaş 31 Ocak 2020 1.6 karbüratörlü escort motoru CVH denen motordur. Enjektörlüler Zetec isimli motordur. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Aracınız mk5 ise kullanılan motorlarda var sanırım 1.6 karbüratör Engines[edit] 1.3 L (1297 cc) HCS 60 PS (44 kW; 59 bhp) 1.4 L CFi (1392 cc) CVH 71 PS (52 kW; 70 bhp) 1.4 L EFi (1392 cc) CVH 75 PS (55 kW; 74 bhp) 1.6 L G/H (1597 cc) CVH 90 PS (66 kW; 89 bhp) tahminimce bu motor. aynı sayfada CHT diye de geçiyor. https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_CHT_engine 1.6 L EFi (1597 cc) CVH 105 PS (77 kW; 104 bhp) 1.6 L EFi (1598 cc) Zetec 90 PS (66 kW; 89 bhp) 1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 105 PS (77 kW; 104 bhp) 1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 115 PS (85 kW; 113 bhp) 1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 130 PS (96 kW; 128 bhp) 1.8 L D (1753 cc) Endura D 60 PS (44 kW; 59 bhp) 1.8 L TD (1753 cc) Endura D 70 PS (51 kW; 69 bhp) 1.8 L TD (1753 cc) Endura D 75 PS (55 kW; 74 bhp) 1.8 L TD (1753 cc) Endura D 90 PS (66 kW; 89 bhp) 2.0 L EFi (1998 cc) I4 DOHC 150 PS (110 kW; 148 bhp) 2.0 L (1993 cc) Cosworth YBT 227 PS (167 kW; 224 bhp) 1.8 L (1781 cc) VW AP 96 PS (71 kW; 95 bhp) 2.0 L (1984 cc) VW AP 116 PS (85 kW; 114 bhp) 1.6 EFI 95hp lik bir motoru da vardı Escortta sanki. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 dogru. 1.6 efi olanlar 95hp 1.6 cfi olanlar ise 90 hp 1.6 EFI 95hp lik bir motoru da vardı Escortta sanki. Yorum bağlantısı
Mürşid Keskin 1 Şubat 2020 Yazar Paylaş 1 Şubat 2020 (düzenlendi) Eğer dediğiniz doğru ise burada şu ortaya çıkıyor. Bizim ülkemizde yapılan işçilik kötü ve özensiz. Karşılaştırma açısından aşağıdaki iki fotoğrafa bakın lütfen. Olması gereken ve bendeki ucube. Kullanılan hava filtresi, yeri şekli neden böyle? Yukarıdaki wikipedia örnek fotoğraf. https://ibb.co/qkydSbt Bu da benim aracın motoru. 1 Şubat 2020 tarihinde Mürşid Keskin tarafından düzenlendi Foto link ekleme Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 Mürşid Keskin yazdı: Eğer dediğiniz doğru ise burada şu ortaya çıkıyor. Bizim ülkemizde yapılan işçilik kötü ve özensiz. Karşılaştırma açısından aşağıdaki iki fotoğrafa bakın lütfen. Olması gereken ve bendeki ucube. Kullanılan hava filtresi, yeri şekli neden böyle? Yukarıdaki wikipedia örnek fotoğraf. https://ibb.co/qkydSbt Bu da benim aracın motoru. sizdeki ucube dediğiniz karbüratörlü, internetten bulduğunuz enjektörlü..Sizdeki sistem 20 sene sonra hala çalışır, fotosunu bulduğunuzun hala çalışanı kalmamıştır. . İşçilik ile alakası nedir ama onu bilemedim? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 işçilikle alakasini ben de hic anlayamadim [emoji1] yukaridaki mesajimda yazdigim gibi ilk foto 8valfli cvh motorun avrupa da kullanilan enjeksiyonlu versiyonu.karburatorluden bu kadar nefret ettiyseniz satin efi zetec motorlu alin Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 1 Şubat 2020 Paylaş 1 Şubat 2020 Valla ne diyeyim bana da çok itici geliyor karbüratör 92 model olan ilk arabam 1.8 enjeksiyonlu ve sıralı sistem LPG vardı, şahin doğan kıskandırdı yakıt tüketimini tam otomatik olmasına rağmen, bana hep artık kullanılmaması gereken flamanlı ampuller gibi geliyor karbüratör Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Şubat 2020 Paylaş 2 Şubat 2020 Karbüratörlü motor kötü değildir. Basittir, arızası azdır. Lpg uyumu daha kolay ve ucuzdur. Tabi eksi yönleri de var, emisyonu yüksek, yakıtı yüksektir. Ancak nefret etmeyi gerektirmez. Zamanın gerekliliği öyleydi. Mustang’ler de karbüratörlü idi. Olsa da ara gazı versek. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts