İçeriğe Yönlendir

16 Valf Nedir?


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Bazı araba ilanlarında denk geliyorum 16 Valf yazıyorlar. Mesela 15 Valf arabalar da mı var? Motor tekniğine çok hakim değilim. yada 32 Valf var mı mesela? 16 Valf olmasının bir avantajı mı var?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Silindir başına düşen sübap sayısı ile silindir adetinin çarpımıdır 16v

 

2- 3- 4 - 5 olarak silindir başına düşen sübap sayılı motor vardır.

 

örneğin 4 silindir 4 sübaplı motor 16v

4 silindir 2 sübap  8v

silindir sayısı arttıkça sübapta sayısı da artar genel olarak.

8 silindir motorlarda 32v vardır evet :) 

16v olmasının avantajı araç 2 sübaptan motora rahat hava akışı sağlayarak aynı sayıdaki egzoz sübaplarından egzoz gazını hızlı tahliye ederek hem perfomans hem yakıt ekonomisi sağlar.

 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Megane 1 lerde hem 8V hem 16V motor vardı.

 

VW de de aynı şekil Bora Golf IV te hem 8 hem de 16V motor vardı.

 

Silindir başına düşen supap sayısı diyelim. 8V olanlarda silindir başına 1 emme 1 egzoz supapı varken 16V de 2 emme 2 egzoz supapı bulunur.

 

1.8T 20V olanlarda durum nasıl bilemedim kaç emme kaç egzoz var :) Ama silindir başına 5 supap olduğu kesin :D

 

VW için konuşayım 8V olanlar 16V olana göre 0.5 litreye kadar fazla yakardı, 102 hp ve torku daha düşüktü ama daha düşük devirde maksimum torka ulaşırdı; 16V ise 105 hp daha fazla tork ama daha yüksek devirde maksimum torku verirdi. 16V bir tık daha atikti ama 8V olanın gaz teli halatlı olduğu için daha erken tepki verirdi.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Metin Akbal yazdı:

1.8T 20V olanlarda durum nasıl bilemedim kaç emme kaç egzoz var :) Ama silindir başına 5 supap olduğu kesin :D

 

Bakındım ama bilgi yok, ikisi farklı, üçü farklı fotograflarda görünen.

 

2.3 VR5 (170 Hp) gibi 5 silindir, her birinde 4 valf olanlarda var birde :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

3 emme 2 egzoz 5v olanlarda vw grubundaki.

cylinder-head2-600x314.jpg

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Bazı araba ilanlarında denk geliyorum 16 Valf yazıyorlar. Mesela 15 Valf arabalar da mı var? Motor tekniğine çok hakim değilim. yada 32 Valf var mı mesela? 16 Valf olmasının bir avantajı mı var?

16 valf olanlar daha seridir 8 ler geriden hızlanır 16 lar cabuk hızlanır 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

arkadaşlar yazmış bir kaç bir şeyde ben yazayım.

 

her silindirde en az bir emme bir egzoz supabı bulunmak zorunda. biri silindir içerisine yakıtın girmesini diğerde oluşan egzoz gazının dışarı atılması için kullanılır.

günümüz araçlarında 4 zamanlı motorlar kullanılmaktadır. 

zamanların oluşum sırası 

emme - sıkıştırma - ateşleme - egzoz zamanı olarak sıralanır. 

bu işlemi motor sürekli tekrarlar.

8 valf olan bir araçta silindir başına 1 emme 1 egzoz supabı bulunur her bir işlemi 1 saniyede yaptığını düşünelim 4 saniyede motor tüm işlemleri yapar

16 valf olan bir araçta ise silindir başına 2 emme 2 egzoz supabı bulunur burada ise emme ve egzoz zamanı 0,5 saniye diğerleri gene 1 saniyede olacağı için  3 saniyede işlemi tamamlayacaktır. yakıt konusunda değişim gösterip göstermeyeceği konusunda araştırmam olmadı ancak fark olacağını düşünmüyorum. fazla supaplı aracın daha kısa sürede üst devirlere çıkma şansı bulacağı için daha az gaz basma ihtimalini düşünerek daha az yakacağı gibi bir düşüncem var ancak bu sadece bir düşünce. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

arkadaşlar yazmış bir kaç bir şeyde ben yazayım.

 

her silindirde en az bir emme bir egzoz supabı bulunmak zorunda. biri silindir içerisine yakıtın girmesini diğerde oluşan egzoz gazının dışarı atılması için kullanılır.

günümüz araçlarında 4 zamanlı motorlar kullanılmaktadır. 

zamanların oluşum sırası 

emme - sıkıştırma - ateşleme - egzoz zamanı olarak sıralanır. 

bu işlemi motor sürekli tekrarlar.

8 valf olan bir araçta silindir başına 1 emme 1 egzoz supabı bulunur her bir işlemi 1 saniyede yaptığını düşünelim 4 saniyede motor tüm işlemleri yapar

16 valf olan bir araçta ise silindir başına 2 emme 2 egzoz supabı bulunur burada ise emme ve egzoz zamanı 0,5 saniye diğerleri gene 1 saniyede olacağı için  3 saniyede işlemi tamamlayacaktır. yakıt konusunda değişim gösterip göstermeyeceği konusunda araştırmam olmadı ancak fark olacağını düşünmüyorum. fazla supaplı aracın daha kısa sürede üst devirlere çıkma şansı bulacağı için daha az gaz basma ihtimalini düşünerek daha az yakacağı gibi bir düşüncem var ancak bu sadece bir düşünce. 

 

 

Herhalde şunlar. Anladım şimdi :D araya bikaç tane daha sıkışırmış aslında. 5 Valfli böyle.

 

engine head 5 valve ile ilgili görsel sonucu

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

8 valf olan bir araçta silindir başına 1 emme 1 egzoz supabı bulunur her bir işlemi 1 saniyede yaptığını düşünelim 4 saniyede motor tüm işlemleri yapar

16 valf olan bir araçta ise silindir başına 2 emme 2 egzoz supabı bulunur burada ise emme ve egzoz zamanı 0,5 saniye diğerleri gene 1 saniyede olacağı için  3 saniyede işlemi tamamlayacaktır

8 valflerde genelde emme ve egzos subaplarının çapları 16 valf olanlara göre büyük ... ve 8 valflerin egzantrikleri daha farklı modifiyeli gibi düşünün :) zamanlama farklı 16 valflere göre ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Serkan Karakoca yazdı:

8 valflerde genelde emme ve egzos subaplarının çapları 16 valf olanlara göre büyük ... ve 8 valflerin egzantrikleri daha farklı modifiyeli gibi düşünün :) zamanlama farklı 16 valflere göre ...

detaylı orak girecek olursak çift egzantrik veya değişken egzantrik ile farklı sonuçlar alına bilir veya honda vtec sistemi gibi 

ben sadece kolay anlatım için bu yolu seçmiştir. kafada canlandırma bilmek için. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Egzantrik ayrı bir durum, SOCH DOCH diye üstten tek yada çift egzantrik olduğu gibi bloktan egzantrik eski tip motorlarda var.

Otomobil üreticileri silindir üst kapaktaki alanı en iyi şekilde kullanmak için hep denemeler yapmışlar bu kesin, daha çok mu valf sığdıralım yoksa valflerimi büyütelim. 2v olmasına rağmen ilk Jaguar e type mk1 silindir kapağındaki alanda en yüksek oranı yakalamış modellerden biri.

CmMVwQZptSlRAuC79joKcUhYsPmoftdD8z1GtaIm

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hdi motorda 2 emme 2 egzoz olmak üzere silindir başına 4 subap var.. 

E-Hdi motorda 1 emme 1 egzoz olmak üzere silindir başına 2 subap var. 

 

1,6 hdi 110 beygir iken 1.6 E-Hdi 112 beygir ve E-Hdi Hdi'ya göre 1 litreye yakın daha az yakıyor. 

Yani her tasarımda çok subap daha iyidir diyemiyoruz.. 

Olay tasarımda.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Serkan Karakoca yazdı:

8 valflerde genelde emme ve egzos subaplarının çapları 16 valf olanlara göre büyük ... ve 8 valflerin egzantrikleri daha farklı modifiyeli gibi düşünün :) zamanlama farklı 16 valflere göre ...

8 valf 4 silindir makine , 16v ye göre alt devirde daha fazla tork üretir ama üst devirde şişer. herhalde valf alanı ile ilgili birşey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

En iyisi 12/16 çalışan 4 silindir motorlar. Hem ekonomi hem performans. Normal 8 veya 16 dan çok iyi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Herkes çok güzel ve teknik açıklamış, bunda sorun yok. Ama valfin ne olduğunu bilmeyen, 16 valf değil de 15 valf var mıdır diye soran bir arkadaşa (bilmemek ayıp veya kötü değil sadece teknik olarak konuya neredeyse hiç hakim olmadığından bahsetmek istedim yanlış anlaşılmasın) daha fazla teknik terimlerle açıklamalar yapmak kafasını iyice karıştırmaktan öteye geçmez bence. Özetle 16 valf motora daha sağlıklı hava girişini sağlar, yakıt ekonomisini sağlar. Genellikle sizin karşınıza çıkan araçlar 8V valf veya 16valftir. Bu ikisi arasında kesinlikle 16 olanı tercih etmek gerekir. Zaten araç modellerinden örnek verenler olmuş çokça. Palio'larda da aynı yıl çıkan bazı modellerinde hem 8 hem de 16 valfli olanları var. Zaten ilanlarda denk gelirsiniz arabanın olumlu özelliklerinden bahsederken 16Valf diye överler.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yakıt ekonomisi sağlar ancak motoruna göre. K20 motor 16valf aktif iken ekonomi yapmaz mesela

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eray Çalışkan yazdı:

daha fazla teknik terimlerle açıklamalar yapmak kafasını iyice karıştırmaktan öteye geçmez bence. Özetle 16 valf motora daha sağlıklı hava girişini sağlar, yakıt ekonomisini sağlar. 

 

Genelleyemeyiz.. Ama kabaca bilgilendireceksek.. evet böyle diyebiliriz.. 

Neden genelleyemeyeceğimizi yukarda açıkladım. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...