İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK3 Oksijen Sensörü Hatası (P0141) Ho2SHTR12


Raşit Akgül

Recommended Posts

Raşit Akgül

Selamunaleyküm Sayın abilerim,kardeşlerim aracım Mk3 2001 model GIA'dır aracımda benzinde tekleme vardı ustama götürdüm enjektörlerin bir tanesinin çalışmadığını fark ettim ve çözdük motoru iyi durumda halletik ve ardından bakımları yapıldı polen,hava,benzin,yağ filtreleri değişti,arkra amartisörler bir adet yayı ve takozlar,LPG filtre ve bakımları yapıldı ve değişti ardından bilgisayara bağladım ve termostast hatası verdi değiştirdim ardından buji,buji kabloları ve bobin değişti klima sensörü değişti en son oksijen sensörü yandı onu değiştrdim ve AFR ayarı yaptırdım araca ama yinede sönmedi hala aynı hatayı veriyor araç. Ustam senin bu sorunun bende çözülmez elektrikçiye gitmen lazım dedi gittim bu sönmez dedi bende diyorumki fabrika çıkışı bu araçda yanmıyordu artı facebook mondeo klübünde arıza uyarı lambası yanmayan araçlar var buradada var demekki bir derdi varki yanıyor ama bir türlü çözemedim bulamadım bana bu konu hakkında yardımcı olabilecek varmı yada başına gelen biri varmı yardımlarınızı bekliyorum ayrıca araç 7 yıldır bende ve daha yeni bu kadar ağır bakımları yapıldı 3500 tl'yi geçti parça ve usta ücretleri şimdi aracı yaptırdıkca sorun çıktı sona geldim artık yanlızca şöyle bir sorun var araç durduğu yerde devir saati az az inip çıkıyor motor dengesiz çalışıyor boğaz kelebeğinide temizlettim sonuca ulaşamadım her zaman olmuyor bunuda belirteyim aracımı seviyorum MK3 candır bizi yolda bırakmadı şimdiye kadar bakımlarını biraz geciktirdim ama bu sorunlara çözüm bulamadım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Manifoldda kaçak varsa bu söyledikleriniz mümkün, egsoz manifoldunu bir kontrol ettirin derim ;) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Bu araçlarda LPG li kullanımda arıza ışığı standard gibi bişey.bir tane obd cihazı alıp kendinizde söndurebilirsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Manifoldda kaçak varsa bu söyledikleriniz mümkün, egsoz manifoldunu bir kontrol ettirin derim ;) 

yorum için teşekkürederim baktıracam abi 

Alpay Köse yazdı:

Bu araçlarda LPG li kullanımda arıza ışığı standard gibi bişey.bir tane obd cihazı alıp kendinizde söndurebilirsiniz.

yanmayan araçlar var hemde çok usta benim yapmadığım şey kalmadı obd cihacını alsam dahi hemen yanıyor ışık 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aleyküm selam.. 

Sönmeyen şey arıza lambası galiba.. 

Arıza koduna bakıldı mı ?

Nedir kod ?

 

ve Nasıl yandı ne zaman yandı, yandığı için mi bu kadar işlem yapıldı. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sensorun ısıtıcı devre arizasi bu kod. Kontak acikken 12 v gelmeli sensorun ısıtıcı ucuna kontrol edilmeli gelmiyorsa ecuda yada tesisatta sıkıntı olabilir 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Mehmet Ozyurek yazdı:

Aleyküm selam.. 

Sönmeyen şey arıza lambası galiba.. 

Arıza koduna bakıldı mı ?

Nedir kod ?

 

ve Nasıl yandı ne zaman yandı, yandığı için mi bu kadar işlem yapıldı. 


Hata Resmi

Şöyle Arzedeyim

 

Fotoğrafı ''Hata Resmi'' olan kısma upload ettim 

Sönmeyen arıza lambası evet

Arıza Kodu : (P0141) Ho2SHTR12

 

Arıza koduna bakıldı ve ''Oksijen Sensörü Hatası'' denildi
 

Aracı aldığımız zamandan (7 Yıl) yanıyor 

Yandığı için bu kadar işlem yapılmadı genel arızaları giderildi aracın en son hata kodlarından Oksijen Sensörü arızasında kaldı değiştirdim sensörü ama hala aynı hatayı verdi AFR ayarı yapan usta Oksijen Sensörün çalışmıyorsa AFR ayarı yapılamaz dedi ama çalışıyor AFR'ni yapacağım dedi ayar yapıldı bir işe yaramadı. LPG Ustası bu ışığın BEYİN ile bir alakası var dedi elektrikçiye git dedi elektrikçi ise bu yanar sönmez hastalık bu araçlardar dedi her usta gibi ama bende şunu diyorum bu ışığın yanmaması lazım LPG den çünki profesyonel LPG ustaları mühendisler vs. Oksijen Sensörü'nün arıza lambasını yakmasını tastif etmiyor ve onaylamıyorlar ya LPG ayarında veya Tesisatında bir sorun vardır diyorlar. Yanmayan araçları gördüm bunun sıkıntısı ne olabilir çözemedim.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
Raşit Akgül yazdı:


Hata Resmi

Şöyle Arzedeyim

 

Fotoğrafı ''Hata Resmi'' olan kısma upload ettim 

Sönmeyen arıza lambası evet

Arıza Kodu : (P0141) Ho2SHTR12

 

Arıza koduna bakıldı ve ''Oksijen Sensörü Hatası'' denildi
 

Aracı aldığımız zamandan (7 Yıl) yanıyor 

Yandığı için bu kadar işlem yapılmadı genel arızaları giderildi aracın en son hata kodlarından Oksijen Sensörü arızasında kaldı değiştirdim sensörü ama hala aynı hatayı verdi AFR ayarı yapan usta Oksijen Sensörün çalışmıyorsa AFR ayarı yapılamaz dedi ama çalışıyor AFR'ni yapacağım dedi ayar yapıldı bir işe yaramadı. LPG Ustası bu ışığın BEYİN ile bir alakası var dedi elektrikçiye git dedi elektrikçi ise bu yanar sönmez hastalık bu araçlardar dedi her usta gibi ama bende şunu diyorum bu ışığın yanmaması lazım LPG den çünki profesyonel LPG ustaları mühendisler vs. Oksijen Sensörü'nün arıza lambasını yakmasını tastif etmiyor ve onaylamıyorlar ya LPG ayarında veya Tesisatında bir sorun vardır diyorlar. Yanmayan araçları gördüm bunun sıkıntısı ne olabilir çözemedim.

AFR ayarından önce sensörü diriltmek lazım. Hata lambası zengin fakir karışımdan yansa idi afr yapılır düzelir. İşten anlayan birinin sensörün ısıtıcı omajini ve aracın tesisatta o2 soketine gelen 12v değeri multimetre ile ölçmesi ona göre adımlar atılması gerekir

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Ömer Sarıgül yazdı:

Sensorun ısıtıcı devre arizasi bu kod. Kontak acikken 12 v gelmeli sensorun ısıtıcı ucuna kontrol edilmeli gelmiyorsa ecuda yada tesisatta sıkıntı olabilir 


peki öneriniz nedir bunun için yani iyi bir elektronikcimi lazım ben çözüm bulamadım ustanın dediği laf şu bu hastalık olur bunlarda zararı olmaz yahu zararı olmazda bu araba fabrikadan çıktığında yanıyormuydu bu ışık hayır yahu araba 2001 model ne bekliyorsun diyor ne alakası var sinirlerimi bozuyor ustalar :))) 

Ömer Sarıgül yazdı:

AFR ayarından önce sensörü diriltmek lazım. Hata lambası zengin fakir karışımdan yansa idi afr yapılır düzelir. İşten anlayan birinin sensörün ısıtıcı omajini ve aracın tesisatta o2 soketine gelen 12v değeri multimetre ile ölçmesi ona göre adımlar atılması gerekir


Evet aynısını benim LPG ustam söyledi Bekir adı ve araç hareket halinde kontrol etti oksijen sensörü çalışıyormu diye çalışıyor olarak görünce AFR yaptı ama şöylede birşey var sadece oksijen sensörüne baktı Fiş vs başka birşeye bakmadı çözüm arıyorum bulacamda Allahın izniyle ... ve yardımlarınızla tabi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

7 senedir arıza ışığı mı yanıyor :shok:

Beyin resetlendi mi?

Oksijen sensöründen veri alabiliyor muyuz?

Universal cihazlar hata kodlarını "hatalı" yorumlayabiliyorlar. Yetkili serviste de bakmak gerekebilir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
(düzenlendi)

 

Sani Gerşon yazdı:

7 senedir arıza ışığı mı yanıyor :shok:

Beyin resetlendi mi?

Oksijen sensöründen veri alabiliyor muyuz?

Universal cihazlar hata kodlarını "hatalı" yorumlayabiliyorlar. Yetkili serviste de bakmak gerekebilir.


Aracı babam ile alalı 7 yıl oldu belkide geçmiştir ve dediğim gibi ağır bakımları daha yeni toparlandı birde babam eski motorlar ile karıştırdığından mondeoyu :))) biraz bakımları geçti örnek vermek gerekirse benzinde tekleme sorunu vardı baba yaptır şu arabayı ustaya gidiyorum birşey yok diyor birşey yok arabada sana öyle geliyor çok takıyorsun vs vs :)) ben el attım en son enjektör soketlerinin bir tanesine elektrik gelmediğini ve motorun o yüzden yerinden çıkıp alıp başına gidecek gibi çalıştığını anladık ve çözdük durum bu olunca diğer bakımlarınıda yaptırayım dedim girdikce girdim bu sorundan sonra buji,buji kablosu,bobin değişti bilgisayara bağladım ve termostat hatası birde sensör hatası verdi durum bu olunca sensör değişti termostat değişti lpg filtreleri diğer bakım filtreleri değişince aracın çekiş ve yürürü o kadar temiz olduki anlatamam bunu size sanki yeniden doğdu :))  bende biraz araştırma yapınca bağzı lpg ustaları ile ankarada bekir usta istanbulda can otogaz ki bunlar işin ehli profesyonel insanlar bana dedikleri kelime şu lpg den oksijen sensörünün yanması abes birşey sorun var demektir ya lpg tesisatında  bir sıkıntı var yada sensörde sensör değişti lpg tesisatı kontrol edildi ama sorun çözülmedi arabayı aldık alalı ilk defa bu kadar çok masraf yaptık 3500 tl yi geçti 7 yılda bu hiç birşey diye düşünüyorum bütün fikir ve önerilerinize açığım birde araç rölantide çalışırken devir saati çıkıp iniyor araç stop edecek gibi oluyor ama arada yapıyor kelebeklerde temizlendi ama bu sorunu çözemedim.

tarihinde Raşit Akgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Sani Gerşon yazdı:

7 senedir arıza ışığı mı yanıyor

ne var yahu bendede 2 sene yandı belli bir süre sonra göz alışıyor arada kendiliğinden sönünce problemmi var diye  kaputu açıp baktığımı bilirim :D 

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O araçlarda bir klape problemi vardı. @Mehmet Kaya hoca çok uğraşmıştı.

3500TL 7 senede harcamışsınız. Senede 500TL diye hesaplayın, fazla değil :)

LPG ile çalıştığından subaplar da sorunlu olabilir.

Oksijen sensörünüzü değiştirdiniz mi? Ömrünü doldurup bozulmuş olabilir sonuçta.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Ali Gök yazdı:

ne var yahu bendede 2 sene yandı belli bir süre sonra göz alışıyor arada kendiliğinden sönünce problemmi var diye  kaputu açıp baktığımı bilirim :D 

 

Abi içim rahat etmiyor araba başka birşeyden arıza verse bilemiyoruz en basiti gözüm alışmıyor benim bir türlü olmuyor birde bir kere o kadar derine indim çözmem lazım herkesin aklına takılan bir konu bu ve araştırdım daha çözüme ulaşabilen olmamış :))) 

Sani Gerşon yazdı:

O araçlarda bir klape problemi vardı. @Mehmet Kaya hoca çok uğraşmıştı.

3500TL 7 senede harcamışsınız. Senede 500TL diye hesaplayın, fazla değil :)

LPG ile çalıştığından subaplar da sorunlu olabilir.

Oksijen sensörünüzü değiştirdiniz mi? Ömrünü doldurup bozulmuş olabilir sonuçta.


Değiştirdim abi sensörü eski sensör berbat haldeydi subaplara baktırmadım henüz 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk önce silindir kompresyonlarını ölçtürün. Değerleri siz de not edin ve bizimle paylaşın. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Mehmet Ozyurek yazdı:

İlk önce silindir kompresyonlarını ölçtürün. Değerleri siz de not edin ve bizimle paylaşın. 

 


Silindir kompresyonlarının ölçümü yapıldı gayet iyi çıktı sorun yok dedi ustam lakin değerleri aklımda yok tekrar ölçtürebilirim

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Raşit Akgül yazdı:


peki öneriniz nedir bunun için yani iyi bir elektronikcimi lazım ben çözüm bulamadım ustanın dediği laf şu bu hastalık olur bunlarda zararı olmaz yahu zararı olmazda bu araba fabrikadan çıktığında yanıyormuydu bu ışık hayır yahu araba 2001 model ne bekliyorsun diyor ne alakası var sinirlerimi bozuyor ustalar :))) 


Evet aynısını benim LPG ustam söyledi Bekir adı ve araç hareket halinde kontrol etti oksijen sensörü çalışıyormu diye çalışıyor olarak görünce AFR yaptı ama şöylede birşey var sadece oksijen sensörüne baktı Fiş vs başka birşeye bakmadı çözüm arıyorum bulacamda Allahın izniyle ... ve yardımlarınızla tabi

Evet iyi bir araba elektronik bilgisi olan usta lazım. 

2001 modelden anlamayan ustanin aklı daha gerilerde kalmış demektir. Böyle adam yeni model arabalardan nasıl anlar düşünmek lazım 😁

P0141 ile alakali soketten kontrol yapmasıda gerekir. Çözülmeyecek sorun yok

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Silindir kompresyonlarının ölçümü yapıldı gayet iyi çıktı sorun yok dedi ustam lakin değerleri aklımda yok tekrar ölçtürebilirim

O arabanın subaplarının sağlam olma ihtimali çok düşük.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Mehmet Ozyurek yazdı:


O arabanın subaplarının sağlam olma ihtimali çok düşük.

İki kere kontrol ettirdim abi ikisinde farklı usta ve iki ustada sadece ford'a bakıyor aklıma takılan herşeye baktırdım test ettirdim...

Ömer Sarıgül yazdı:

Evet iyi bir araba elektronik bilgisi olan usta lazım. 

2001 modelden anlamayan ustanin aklı daha gerilerde kalmış demektir. Böyle adam yeni model arabalardan nasıl anlar düşünmek lazım 😁

P0141 ile alakali soketten kontrol yapmasıda gerekir. Çözülmeyecek sorun yok

Şimdi bir yerden haber bekliyorum ben bu sorunu çözecem inşallah dediğim gibi araçda aklıma takılan ne varsa aldım taktırdım değiştirdim veya test ettirdim ama aracın iyi ve sağlam bir elektronikciye ihtiyacı var bulmam lazım ve bence sensörde değilde dağılım kabloların da beyine giden koblolarda birşey var yada beyinde bilemiyorum erkenden yazıp bu konuyu okuyacak olan arkadaşlarında aklını karıştırmak istemiyorum fikrimiz varsa lütfen yazın...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arıza kodu silinmiyor mu ?
Yoksa siliniyor da tekrar mı yanıyor.

Arıza kodu hep aynı ise bence oksijen sensörü bozuk.
Yeni değilmişin ama. Bence taktığın da bozuk.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Mehmet Ozyurek yazdı:

Arıza kodu silinmiyor mu ?
Yoksa siliniyor da tekrar mı yanıyor.
 

Arıza kodu hep aynı ise bence oksijen sensörü bozuk.
Yeni değilmişin ama. Bence taktığın da bozuk.

 

Arıza kodunu siliyorum tekrar yanıyor. Oksijen sensörü arızalı değil biliyorsunuz ki AFR ayarı oksijen sensörü çalışmadan yapılmaz LPG'ci ustam önce araca bilgisayarı bağladı oksijen sensörünü testten geçirdi çalıştığını gösterdi ve bu işlemden sonra AFR ayarını yaptı bir arkadaş yorum yapmış "o2 soketine gelen 12v değeri multimetre ile ölçmesi ona göre adımlar atılması gerekir" aynısını ustamda dedi bu yolu izleyecem sanırım sonucu konuya yazacam bu ışığın sönmesi gerekiyor LPG ile alakası yok gerekiyorsa istanbula Candan Oto Gaz Mühendislik İSTANBUL'a götürecem aracı Anakarada sonuç bulamazsam. Çünkü bu sıkıntıyı herkes çekiyor kasap ustalar insanları farklı yönlendiriyor bu konunun üstüne düşmek lazım olumlu sonuç alarak diye düşünüyorum abi..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg li focusum ve mondeolarım oldu.
Hiç birinde arıza lambası yanmadı.
Yanmamalı.
Yanıyorsa bir şeyler bozuktur. Ya ayar ya parça

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile, afr bir orandır, yeryüzünde ideal yakıt/hava karışım oranı. Sabit bir sayıdır, o kelimeye ayar ekleyip para laıyorlar teknik bir anlamı yok.

hego çalışıyor gözükebilir ancak ne kadar sağlıklı çalıştığı ancak  çalışma grafiğine bakarak anlaşılır. (arıza kodu okumak değil)

hego dan arıza lambası yanmışsa, subaplar da buna sebep olmauş olabilir. Kompresyon testinin rakamları lazım ilk olarak fikir yürütmek için.

Ve ayrıca motorunudaki emme manifold içindeki klapeler de açık veya kapalı kalmış olabilir. universal test cihazları bunları göstermez

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Raşit Akgül
Mehmet Ozyurek yazdı:

Lpg li focusum ve mondeolarım oldu.
Hiç birinde arıza lambası yanmadı.
Yanmamalı.
Yanıyorsa bir şeyler bozuktur. Ya ayar ya parça

 

katılıyorum abi evet tavsiye ve önerilerin için teşekkürediyorum varol...

Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, afr bir orandır, yeryüzünde ideal yakıt/hava karışım oranı. Sabit bir sayıdır, o kelimeye ayar ekleyip para laıyorlar teknik bir anlamı yok.

hego çalışıyor gözükebilir ancak ne kadar sağlıklı çalıştığı ancak  çalışma grafiğine bakarak anlaşılır. (arıza kodu okumak değil)

hego dan arıza lambası yanmışsa, subaplar da buna sebep olmauş olabilir. Kompresyon testinin rakamları lazım ilk olarak fikir yürütmek için.

Ve ayrıca motorunudaki emme manifold içindeki klapeler de açık veya kapalı kalmış olabilir. universal test cihazları bunları göstermez

 

Peki çağlar abi tavsiyen nedir servisemi götüreyim aracı artı universal cihazlar göstermez demişsin bu serviste farklımı oluyor ne yapmam lazım 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Raşit Akgül yazdı:

serviste farklımı oluyor ne yapmam lazım 

Yetkili serviste IDS ile bakılmalı.

 

Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, afr bir orandır, yeryüzünde ideal yakıt/hava karışım oranı. Sabit bir sayıdır, o kelimeye ayar ekleyip para laıyorlar teknik bir anlamı yok.

hego çalışıyor gözükebilir ancak ne kadar sağlıklı çalıştığı ancak  çalışma grafiğine bakarak anlaşılır. (arıza kodu okumak değil)

hego dan arıza lambası yanmışsa, subaplar da buna sebep olmauş olabilir. Kompresyon testinin rakamları lazım ilk olarak fikir yürütmek için.

Ve ayrıca motorunudaki emme manifold içindeki klapeler de açık veya kapalı kalmış olabilir. universal test cihazları bunları göstermez

Senin verdiğin bilgilerle Allah'ına kurbaan :flowers:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...