Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 2006 Focus 2 aracımda sağ aksın tekerlekten tarafındaki lastiği sürekli yırtılıyor. 3 defa lastiği değiştirdik hep orta kısmından yırtıldı, 4. seferde ise 15 gün önce usta çıkma bir akstan lastiği aldı. Lastiğin her iki tarafınıda kalın cırt ile sıktı (Metal kelepçede daha önce yerinden çıkıp yırtılmıştı). Bugün baktığımda ise yine aks lastiğinin tekerlekten tarafı yerinden çıkmış. Usta orijinal lastiğin bulunmadığını söyledi, gerçektende 3 defa taktığımız lastik kalitesizdi. Her çıkmasında alt tarafıda yağ atarak berbat ediyor. Bu lastiğin sürekli yerinden çıkmasının, yırtılmasının sebebi nedir ? direksiyon gereğinden fazla mı dönüyor ? yada aksta mı bir problem var ? Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Acaba Şase yamuk olabilir mi? Aks taşıyıcı da ihtimal tabi. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Rot balansa götürdünüz mü aracı ? Lastiklerin aşınma durumu nedir ? 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Ben de hakkımı yürür kontrolden kullanıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 aks milinin üstünde kelepcelerin hizalandigi kanallar olur. koruk bu kanallara oturmayip gelisiguzel takildiysa her manevrada ekstra gerilmis olur. kisa surede bu nedenle yırtılabilir 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 Muhammed Orak yazdı: Acaba Şase yamuk olabilir mi? Aks taşıyıcı da ihtimal tabi. şasede bir problem olsa araç yolda sağa sola çekmez mi ? böyle bir sorun yok. 5 yıldır araç bende ve bu lastik olayı 5 6 aydır var. Hasan Karabekiroglu yazdı: Rot balansa götürdünüz mü aracı ? Lastiklerin aşınma durumu nedir ? lastikleri 2 ay önce sıfır aldım rot balansı yapıldı. Direksiyonda titreme, yolda gezme gibi bir problem yok. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Oğuzhan Aslan yazdı: 5 yıldır araç bende ve bu lastik olayı 5 6 aydır var. Salıncağın gönyesi falan bozulmuş olabilir mi bi çukurla? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 Sani Gerşon yazdı: Ben de hakkımı yürür kontrolden kullanıyorum. Alt tabla, ön iki amortisör, Z rotlar, direksiyon kutusu (bakım), 4 tekerleğinde bilyeleri vs komple değişti. Araçta alt takımlardan en ufak ses gelmiyor. Coşku Mert yazdı: aks milinin üstünde kelepcelerin hizalandigi kanallar olur. koruk bu kanallara oturmayip gelisiguzel takildiysa her manevrada ekstra gerilmis olur. kisa surede bu nedenle yırtılabilir Özellikle takılırken ben de dikkat ediyorum, takılışta bir problem olduğunu düşünmüyorum. 4 defa lastik çıkması/yırtılmasına sanki başka bir şey sebeb oluyor. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 Sani Gerşon yazdı: Salıncağın gönyesi falan bozulmuş olabilir mi bi çukurla? O kadar sert bir çukura düşmedim hiç ama salıncak değişeli 8 ay oldu yinede kontrol etmekte fayda var tabi. Salıncak yamulduysa ses, balans, yolda gezme vs olmaz mı ama ? Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 İlk aklıma gelen sürekli aynı tarafdaki körük yırtılıyor ise, direksiyonu tam sağ yaptığınızda sol ve sağ tekerlerin aynı oranda açılmaması geldi, yani sağ teker açılması gerektiğinden fazla açılıyor gibi anladım. Lastiklerin aşınma durumunu sormamdaki sebep aracın, kamber açılarında bozukluk varmı onu tespit etmek içindi. Daha önceden olmamış olması şimdiden sonra olmayacağı anlamına gelmez, belki bir çukura düşmüş bir arıza oluşturmuş ve hatırlamıyor olabilirsiniz. Yine bir rot balanscıya gidip kontrol ettirmenizde fayda var. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Oğuzhan Aslan yazdı: salıncak değişeli 8 ay oldu Bence sorunuzun cevabı burada Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 Hasan Karabekiroglu yazdı: İlk aklıma gelen sürekli aynı tarafdaki körük yırtılıyor ise, direksiyonu tam sağ yaptığınızda sol ve sağ tekerlerin aynı oranda açılmaması geldi, yani sağ teker açılması gerektiğinden fazla açılıyor gibi anladım. Lastiklerin aşınma durumunu sormamdaki sebep aracın, kamber açılarında bozukluk varmı onu tespit etmek içindi. Daha önceden olmamış olması şimdiden sonra olmayacağı anlamına gelmez, belki bir çukura düşmüş bir arıza oluşturmuş ve hatırlamıyor olabilirsiniz. Yine bir rot balanscıya gidip kontrol ettirmenizde fayda var. Muhtemelen tekerlek fazla açılıyor yoksa başka türlü nasıl yerinden çıkar veya yırtılır ki ? orda tekerlek döndüğünde lastiğe sürtecek bir parçada yok yani. Sani Gerşon yazdı: Bence sorunuzun cevabı burada Tabladan nasıl olur ki ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Bir yamukluk var da aksı zorluyor olabilir diye düşünüyorum ben. Yorum bağlantısı
Kenan Aydemir 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Zamanında benimde 2006 model focus 2 dizel aracım vardı. Onunda orjinali yırtıldıktan sonra iki kez değiştirmek zorunda kaldım. Orjinal olmayan parça çok sert ve sürekli yırtılıyordu ya da kanalından çıkıyordu. Orjinal bulmak şart. Ya da bana öyle denk geldi bilemiyorum. Çözüm bulamadan aracı sattım. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 Kenan Aydemir yazdı: Zamanında benimde 2006 model focus 2 dizel aracım vardı. Onunda orjinali yırtıldıktan sonra iki kez değiştirmek zorunda kaldım. Orjinal olmayan parça çok sert ve sürekli yırtılıyordu ya da kanalından çıkıyordu. Orjinal bulmak şart. Ya da bana öyle denk geldi bilemiyorum. Çözüm bulamadan aracı sattım. vay be bir aks lastiği arabayı mı sattırdı orijinal parçayı taktık ama çıkma. Sıfırını bulamadık maalesef. Bu parça yırtılmadı ama yerinden çıktı şuan. Sani Gerşon yazdı: Bir yamukluk var da aksı zorluyor olabilir diye düşünüyorum ben. Kontrol ettireceğim ama yamuk olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen Hasan abinin söylediği gibi tekerlek gereğinden fazla dönüyor. Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Şubat 2020 Paylaş 24 Şubat 2020 Oğuzhan Aslan yazdı: Alt tabla, ön iki amortisör, Z rotlar, direksiyon kutusu (bakım), 4 tekerleğinde bilyeleri vs komple değişti. Kutuya ne tür bir işlem yapıldığı sonuca götürebilir. Ya da orjinal olmayan tabla monte edildiyse parçada milimetrik ebat farklılıkları olabiliyor. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 24 Şubat 2020 Yazar Paylaş 24 Şubat 2020 Koray Demir yazdı: Kutuya ne tür bir işlem yapıldığı sonuca götürebilir. Ya da orjinal olmayan tabla monte edildiyse parçada milimetrik ebat farklılıkları olabiliyor. Parça orijinaldi. Direksiyon kutusunun sol tarafında yağ kacağı vardı tamir edildi. Yorum bağlantısı
Kenan Aydemir 25 Şubat 2020 Paylaş 25 Şubat 2020 Oğuzhan Aslan yazdı: vay be bir aks lastiği arabayı mı sattırdı orijinal parçayı taktık ama çıkma. Sıfırını bulamadık maalesef. Bu parça yırtılmadı ama yerinden çıktı şuan. Yok hocam. Ev alacaktım denk geldi:) Focus 3 vardı onu kullandık. Çok güzel arabaydı focus 2 hala tadı damağımda. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Aslan 25 Şubat 2020 Yazar Paylaş 25 Şubat 2020 Kenan Aydemir yazdı: Yok hocam. Ev alacaktım denk geldi:) Focus 3 vardı onu kullandık. Çok güzel arabaydı focus 2 hala tadı damağımda. Valla performans olarak çok memnunum, sınıfında 1 numara diyebilirim focus 2'ye tabi dizel için ama böyle ufak tefek çok uğraştırıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts