ibrahim Tiryaki 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 İstanbul gibi nüfus yoğunluğu yüzölçümüne göre fazla olan metropol şehirleri bir nebze anlarım ama nüfus/yüzölçümü dengesi açısından sorunu olmayan şehirlerde belediyeler veya sorumlu kuruluşlar neden bu kadar yüksek kata izin veriyor? Öyle şehirler var ki sanayi yok, göç almıyor ama yine de yüksek katlı bina yapılıyor. Avrupa veya ABD'deki gibi az katlı binalarda yaşamak hayal sanırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 Hiçbişey hayal değil. yıkar traşlar villa yaparsın. Mesele para. arsa olmaması. yol olmaması. adam aynı arsaya 2 yerine 7 ev koyarsa millet alıyor. Bu kez arsanın değeri artıyor. rant rant rant. Eğer izin verilmez ise kimse yapamaz. O zaman arsa değerleri de normale döner. Yapılması gereken budur. Bir de arsa üretmek. yol yapmak. toprak bile olsa yolu yapmak işaretlemek gerek. Gecekonduya da sıfır tolerans. Ayrıca istimlaktan ve yıkmaktan çekinilmeyecek. yıkılacak...gözyaşına bakarsan ve rüşvet alırsan şehircilik yapamazsın. 4 çocuk yapmayacak, arapları ve afganlıları da ülkeye almayacaksın o da ayrı konu. 10 2 2 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 (düzenlendi) Şimdi ben buraya sebebini tek tek tüm detaylarıyla yazarım da Silivri soğuktur mart ayında 1 Mart 2020 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi 4 1 8 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 1 Mart 2020 Paylaş 1 Mart 2020 Hani olmuştur demiyorum da, zaten ülkemizde olmaz da, belki başka uzak diyarlarda birileri bundan rant sagliyor olabilir. Bir bakarsın eyaletin şerifininde, yardimcisininda oradan dairesi çıkar, bir bakarsın senato üyelerinden biri veya birileri sebepsiz zenginleşir. Ülkemizde olmaz öyle şeyler. @Sinan Akgöl ünde dediği gibi Silivri soğuk ⛄ 3 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 Çünkü, devlet için, belediye için, yapan için, kolay gelir oradadır. İnsan varsa, rant olur, yoksa, olmaz. Rant düzeninin bereketi, trafiğinden menkuldur. Çözüm için, şehircilik ve çevre etkileri için, bağımsız denetleme mekanizmalarının olması lazımdır. Ama herşeyden önce devletin bu gelir modelinden vaz geçmesi lazımdır. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 2 Mart 2020 Yazar Paylaş 2 Mart 2020 Kerem Kurluva yazdı: Çünkü, devlet için, belediye için, yapan için, kolay gelir oradadır. İnsan varsa, rant olur, yoksa, olmaz. Rant düzeninin bereketi, trafiğinden menkuldur. Çözüm için, şehircilik ve çevre etkileri için, bağımsız denetleme mekanizmalarının olması lazımdır. Ama herşeyden önce devletin bu gelir modelinden vaz geçmesi lazımdır. Konut ihtiyacı varsa inşaat yapılabilir. Ben olayın inşaat yapılıp yapılmama noktasında değilim. Siyasi veya rant açısı elbette var ama benim baktığım nokta şu; bir kanunla ülkemizdeki tüm şehirlerin tek tek maksimum kat sayısı belirlenmeli. Belkide bellidir bilmiyorum detaylarını. Ama şunu biliyorum sayfiye yerlerinde maksimum 3 kata müsadee ediliyor diye biliyorum. Balıkesir/Altınoluk'ta en azından böyle. Evden baktığınızda gökyüzünü görüyorsunuz Büyükşehirlerde camdan cama bakışıyoruz hahhah Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: Konut ihtiyacı varsa inşaat yapılabilir. Ben olayın inşaat yapılıp yapılmama noktasında değilim. Siyasi veya rant açısı elbette var ama benim baktığım nokta şu; bir kanunla ülkemizdeki tüm şehirlerin tek tek maksimum kat sayısı belirlenmeli. Belkide bellidir bilmiyorum detaylarını. Ama şunu biliyorum sayfiye yerlerinde maksimum 3 kata müsadee ediliyor diye biliyorum. Balıkesir/Altınoluk'ta en azından böyle. Evden baktığınızda gökyüzünü görüyorsunuz Büyükşehirlerde camdan cama bakışıyoruz hahhah İhtiyaç neye göre belirlenecek? Nicelik belirten kanunlar, kısa ömürlü olurlar. Çünkü, zamanla ihtiyaçlar değişir. Bunun için, hangi şehrin nüfusunun hangi yılda ne kadar olacağını öngören nüfus planları lazım. Bu planlara göre hazırlanmış şehir imar planlarının olması lazım. Türkiye' de bu planlamalar yapılmıyor mu, diye sorabilirsiniz. Yapılıyor elbette. Sonrasında ne olduğu mühim. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 (düzenlendi) Müteahhitler ile siyasi partilerin ilişkisi kesilmedikçe hayal 🤐. Düzce de 1999 depreminden sonra yapılan kalıcı konutlar bölgesi var Bölge ve Şehir planlama bölümü öğrencilerine ders olarak gezdirilebilecek özelliklerde. yaklaşık 20 yıldır nüfus yoğunluğu ve trafikteki araç sayısının artmasına rağmen şehirleşme ve alt yapı açısından herhangi bir sıkıntısı yok. Tek sıkıntı doğalgaz çalışması için kazılan yollar düzgün yamanmadığı için kısmı olarak kot farkı var. Birde Belediyenin sonradan kavşak içine yaptığı üç adet lise var. Ne olmuş diyeceksiniz nereye yapsaydılar vs. Çocuğunuz ÖSYM sınavına o binada girdiğinde oradan geçen bir düğün, sünnet veya asker konvoyu evladınızın 5-10 sorusuna mal olur. Unutmadan birde evlere şenlik bir güreş sahası var yılda bir kez kullanılan. Yazdıklarıma şöyle bir bakınca derinden bir of çektim. Güzelliğine güvenme bir çiban yeter misali. Güzelleştirmek bir ömür boyu, berbat etmek bir dakika sürüyor. 2 Mart 2020 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 2 Mart 2020 Yazar Paylaş 2 Mart 2020 Kerem Kurluva yazdı: İhtiyaç neye göre belirlenecek? Nicelik belirten kanunlar, kısa ömürlü olurlar. Çünkü, zamanla ihtiyaçlar değişir. Bunun için, hangi şehrin nüfusunun hangi yılda ne kadar olacağını öngören nüfus planları lazım. Bu planlara göre hazırlanmış şehir imar planlarının olması lazım. Türkiye' de bu planlamalar yapılmıyor mu, diye sorabilirsiniz. Yapılıyor elbette. Sonrasında ne olduğu mühim. İhtiyaçlar; ilgili şehrin göç,sanayi,ticari profiline göre belirlenecek. Bursa gibi şehirde 12 katlı daire var, bakıyorsun sanayi-göç vs. olmayan Nevşehirde'de, Kastamonuda da 12 hatta 14 katlı daire var Bunun adı rant değil de nedir şimdi? Şuan yeni yapılan yüksek katlı binalarda bile bir nizam yok. Elin yabancısı yüksek katlı bina yapsa bile peyzajını, yeşilliğini, sosyal donatıları eksik etmeden yapıyor, yukarıdan bakınca ip gibi gözüküyor, cetvelle çizilmiş gibi. Birde bizim binalara bakın. Ayrıca bölge bölge binalarda tek tip renk olması taraftarıyım. Belediye şu renkte olacak kardeşim binan yoksa ruhsat vermiyorum diyecek. Böylece güzel bir görüntü ortaya çıkar ve keşmekeş bir görüntü olmaz. Kuzey Avrupa ülkelerinde bu tip bir kanun var diye biliyorum. Metin Uzunoğlu yazdı: Müteahhitler ile siyasi partilerin ilişkisi kesilmedikçe hayal 🤐. Düzce de 1999 depreminden sonra yapılan kalıcı konutlar bölgesi var Bölge ve Şehir planlama bölümü öğrencilerine ders olarak gezdirilebilecek özelliklerde. yaklaşık 20 yıldır nüfus yoğunluğu ve trafikteki araç sayısının artmasına rağmen şehirleşme ve alt yapı açısından herhangi bir sıkıntısı yok. Tek sıkıntı doğalgaz çalışması için kazılan yollar düzgün yamanmadığı için kısmı olarak kot farkı var. Birde Belediyenin sonradan kavşak içine yaptığı üç adet lise var. Ne olmuş diyeceksiniz nereye yapsaydılar vs. Çocuğunuz ÖSYM sınavına o binada girdiğinde oradan geçen bir düğün, sünnet veya asker konvoyu evladınızın 5-10 sorusuna mal olur. Unutmadan birde evlere şenlik bir güreş sahası var yılda bir kez kullanılan. Yazdıklarıma şöyle bir bakınca derinden bir of çektim. Güzelliğine güvenme bir çiban yeter misali. Güzelleştirmek bir ömür boyu, berbat etmek bir dakika sürüyor. Metin bey, bizde yeni yapılar inşa edilirken trafik vb. gibi etmenlerin dikkate alındığını sanmıyorum. İnsanları dar bir bölgeye yüksek katlı binalarla sıkıştırıyorlar, eee sonra neden trafik oluyor. Yahu 15 katlı binada 60 daire var, her dairede ortalama 3 kişi olsa, 180 kişi bir binada yaşar mı.. Bu araç yoğunluğu,kalabalık olarak geri dönüyor. Gün geçtikçe insanların bu tip binalardan sıkıldığını ve kendilerini olabildiğince "ulaşım sorunu yoksa" şehir dışlarındaki yapılara attığını gözlemledim. 1 Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Ne yazıkki 42 yıldır yaşadığım Eskişehir'de aynen böyle. Tam tersi olması doğru iken yüksek yoğunluklu bir şehir yaşamına evrildiğimizi görüyorum. İmara açık bol bol arazimiz olmasına rağmen. En büyük sorunlardan olan şehirdeki trafik yoğunluğu nasıl anlatılır bilemiyorum. Ama aynı şehirde TOKİ'nin yaptığı bölgeler harika ve olması gereken gibi. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Sinan Akgöl yazdı: Şimdi ben buraya sebebini tek tek tüm detaylarıyla yazarım da Silivri soğuktur mart ayında aman sinan kardesim seni kaybetmeyelim. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Okay Kaygusuz yazdı: aman sinan kardesim seni kaybetmeyelim. Yok yok hic isim olmaz daha pd130la gazlicam 😂 1 Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Sevgin Yılmaz yazdı: Ne yazıkki 42 yıldır yaşadığım Eskişehir'de aynen böyle. Tam tersi olması doğru iken yüksek yoğunluklu bir şehir yaşamına evrildiğimizi görüyorum. İmara açık bol bol arazimiz olmasına rağmen. En büyük sorunlardan olan şehirdeki trafik yoğunluğu nasıl anlatılır bilemiyorum. Ama aynı şehirde TOKİ'nin yaptığı bölgeler harika ve olması gereken gibi. İşte ben buna tamamen rant diyorum. Belediye dese ki maksimum bu kadar kat olacak. Mecburen o plana uyup az katlı konutlar inşa edilecek. Hele bazı yerler var ki, 3 katlı evin yanında 15 katlı konutlar var. Buna nasıl müsade ediliyor anlamak güç. Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Sessiz sedasız yeni çıkartılıp yürülüğe giren yeni imar kanununda bu konu toparlanmaya çalışılmış. Bakalım hayırlısı. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Sinan Akgöl yazdı: Yok yok hic isim olmaz daha pd130la gazlicam 😂 bizim arabalar tırt yaa senin arabanın yanında. sonra bu araba niye gitmiyor dersin binince . bende seni canavara binsem bu nasıl gidiyormus yaa hayran kalırım. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Okay Kaygusuz yazdı: bizim arabalar tırt yaa senin arabanın yanında. sonra bu araba niye gitmiyor dersin binince . bende seni canavara binsem bu nasıl gidiyormus yaa hayran kalırım. Chipli diesel lazım mis Bana uyar hemen. İstanbuldan kalorifer tamiri düşerse haber et. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Sinan Akgöl yazdı: Chipli diesel lazım mis Bana uyar hemen. İstanbuldan kalorifer tamiri düşerse haber et. marmara bölgesine baska bir arkadas bakıyor ben iç anadolu genelde sıcak kesimlere gidiyorum pazar antalya'da olucam 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 O tamam tam başlığa uygun oldu bu Vw sistemleri de parsellenmiş 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts