İçeriğe Yönlendir

V Kayışı Rulmanı Değişim


Murat Öngür

Recommended Posts

Murat Öngür

Merhabalar malum v kayışı belirli bir km de yada senede değişmek zorunda , peki bu V kayışı rulmanı için geçerli mi ?  Yani v kayış değiştirirken  rulmanı da değiştirme limiyiz ?

Yada belirli bir ömrü yok mu ?  Ses yaptıkça mı değişiyor ?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Ben kayışla beraber onuda sıfırlatıyorum. 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Sadece bilya kısmı uygun oluyor, gergi kısmı pahalı. Ben ilk kayış değişiminde değişmemiştim ama geven kayış değişirken değişti. Ses yapmasa bile iki kayış değişiminde bir değişmek gerek en azından. Bilya kitlerse kayış kopuyor yeni falan dinlemiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Murat Öngür yazdı:

Merhabalar malum v kayışı belirli bir km de yada senede değişmek zorunda , peki bu V kayışı rulmanı için geçerli mi ?  Yani v kayış değiştirirken  rulmanı da değiştirme limiyiz ?

Yada belirli bir ömrü yok mu ?  Ses yaptıkça mı değişiyor ?

Ses yapıyor diye değiştirdim. Orjinal taktım. Yeni gerginin 5000 km sonra göbeği dağıldı :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Sadece bilya kısmı uygun oluyor, gergi kısmı pahalı. Ben ilk kayış değişiminde değişmemiştim ama geven kayış değişirken değişti. Ses yapmasa bile iki kayış değişiminde bir değişmek gerek en azından. Bilya kitlerse kayış kopuyor yeni falan dinlemiyor.

Gergi zaten arıza yapmadan değiştirmek pek mantıklı değil yan sanayileri bile en az 250 TL civarıdır sanırım  :) 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Sadece bilya kısmı uygun oluyor, gergi kısmı pahalı. Ben ilk kayış değişiminde değişmemiştim ama geven kayış değişirken değişti. Ses yapmasa bile iki kayış değişiminde bir değişmek gerek en azından. Bilya kitlerse kayış kopuyor yeni falan dinlemiyor.

hangi gergiyi değiştiriyorsunuz ? değiştirdiniz ?

benim araç ta 3 tane var siz altarnatör bilyasınımı değiştiniz ?

Sinan Akgöl yazdı:

Ben kayışla beraber onuda sıfırlatıyorum. 

hangi gergiyi değiştiriyorsunuz ? değiştirdiniz ?

benim araç ta 3 tane var siz altarnatör bilyasınımı değiştiniz ?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Gergi olan degil. V kayis rulmani Bmw'de bir tanesi gergi seklinde değişti  normal rulman basit bilya. Gergi değiştirmemiştim. 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Murat Öngür yazdı:

hangi gergiyi değiştiriyorsunuz

Dizel focusda elektrikli direksiyon olduğu için v kayısı basit ve tek bilya var, gergi üzerindeki.

21013-5750ys.jpg

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Triger degisiminde sadece triger kayis ve rulmanlar degisti. V kayisi gergisi ve devirdaim degismedi. Ustam yeni alacagin bunlardan daha uzun omurlu olmaz o yuzden bozulana kadar devam dedi.

Yorum bağlantısı
Misafir
Metin Akbal yazdı:

Triger degisiminde sadece triger kayis ve rulmanlar degisti. V kayisi gergisi ve devirdaim degismedi. Ustam yeni alacagin bunlardan daha uzun omurlu olmaz o yuzden bozulana kadar devam dedi.

Devirdaim kitlerse triger gider bunu biliyor olmalı usta

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Devirdaim kitlerse triger gider bunu biliyor olmalı usta
Devirdaim trigere bagli degilse ;)
Yorum bağlantısı
Misafir
Metin Akbal yazdı:

Devirdaim trigere bagli degilse ;)

Bindiğim 3 araçtada böyleydi, çoğunluk böyle.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Hüseyin ERTUĞRUL

Alternatör kayışını ve gergi bilyasını aynı anda değiştirdim. 20 bin km. sonra kayış sapasağlam, bilya ses yapmaya başlamış. Neden ? Kayış Japon, bilya Polonya malı olduğundan. Aslında iyi bir bilya en az 2, belki de 3 kayış eskitebilir. Görüldüğü üzere bizim araçta tam tersi olmuş durum. Mesele sadece yeni parça almak değil, biraz da kaliteli parça almaktan geçiyor. 2 ucuzun fiyatı, 1 pahalıdan daha pahalı oluyor. Sağlıklı günler.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hüseyin ERTUĞRUL yazdı:

Alternatör kayışını ve gergi bilyasını aynı anda değiştirdim. 20 bin km. sonra kayış sapasağlam, bilya ses yapmaya başlamış. Neden ? Kayış Japon, bilya Polonya malı olduğundan. Aslında iyi bir bilya en az 2, belki de 3 kayış eskitebilir. Görüldüğü üzere bizim araçta tam tersi olmuş durum. Mesele sadece yeni parça almak değil, biraz da kaliteli parça almaktan geçiyor. 2 ucuzun fiyatı, 1 pahalıdan daha pahalı oluyor. Sağlıklı günler.

Bilyayı yerine çakmak da önemlidir. Hatalı tornacı işine benziyor sanki

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Hüseyin ERTUĞRUL yazdı:

Alternatör kayışını ve gergi bilyasını aynı anda değiştirdim. 20 bin km. sonra kayış sapasağlam, bilya ses yapmaya başlamış. Neden ? Kayış Japon, bilya Polonya malı olduğundan. Aslında iyi bir bilya en az 2, belki de 3 kayış eskitebilir. Görüldüğü üzere bizim araçta tam tersi olmuş durum. Mesele sadece yeni parça almak değil, biraz da kaliteli parça almaktan geçiyor. 2 ucuzun fiyatı, 1 pahalıdan daha pahalı oluyor. Sağlıklı günler.

Bilyada üretim hatası olabilir. Orjinal kullanabilirseniz risk daha az olacaktır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...