Emir Suner 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Merhabalar herkese, Konu hakkında daha önce açılmış başlıkları okudum, ancak tam olarak çözümünü ne sağladığını bulamadığım için tekrar başlık açma gereği duydum. Şimdiden kusura bakmayın benzer bir başlık açtığım için. Aracı Ekim 2018'den beri keyifle sürüyorum, yaşı gereği ufak tefek sorunlarla tabiki karşılaşsam da. En çözümsüz kalan ise, debriyaja basınca (vites küçültürken özellikle) stop etme sorunu baya bir canımı sıkıyor. İlk sorunum debriyaja basınca kendi kendine gaz vermesi sorunuydu, Aralık 2018'de kilometre sensörünün tamir edilmesi sonucu çözüldü. Sorunun KM sensöründe olduğunu anlamadan önce kelebek sensörü değişmişti. Ekim 2019'da baskı-balatanın ömrünü doldurması sonucu onlar da değişti. Bujiler de bu arada değişti. Bu Mart ayının ilk haftasında ise tek marşta değil de 3-4 marşta çalışmaması sonucu tamir ettirdim, şu an tek marşta sıkıntısız çalışıyor. Ama bu işlemden sonra debriyaja basınca stop etme sorunu çok fazla arttı, özellikle işlek bir yolda direksiyon da kitlenince kendimi çok gergin hissediyorum. Ustaya götürdüğümde kelebek sensörü, rölanti valfi yağsız balata spreyiyle temizlendi, fakat yine stop etme sorunu devam ediyor. Şöyle ki, https://www.youtube.com/watch?v=IMwmVtG08RI (Kaynak: FORD KA TUTKUSU / YouTube) videosundaki aşamaları da sırasıyla takip ederek işlem gördü araç, ancak yine çözümsüz. Bu durum aklımı çok kurcalıyor ve net bir çözüm bulabilmek için sizlere danışmak istedim. Daha başka ne yapmam lazım? İlginize çok teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Emir Suner yazdı: Bu Mart ayının ilk haftasında ise tek marşta değil de 3-4 marşta çalışmaması sonucu tamir ettirdim, şu an tek marşta sıkıntısız çalışıyor. Ama bu işlemden sonra debriyaja basınca stop etme sorunu çok fazla arttı, özellikle işlek bir yolda direksiyon da kitlenince kendimi çok gergin hissediyorum. Ustaya götürdüğümde kelebek sensörü, rölanti valfi yağsız balata spreyiyle temizlendi, fakat yine stop etme sorunu devam ediyor. Şöyle ki, https://www.youtube.com/watch?v=IMwmVtG08RI (Kaynak: FORD KA TUTKUSU / YouTube) videosundaki aşamaları da sırasıyla takip ederek işlem gördü araç, ancak yine çözümsüz. videoki anlatım bir sorunun tek çözümü değil de ondan yani her sonuç aynı sebepten oluşmaz, en sık yapılan tamirat hatası. sizin anlatımınız üzerine: 1. hız sensör kablonuz takılı mı ve hız sensörü faal mi 2. durduğumuz yerde gaz verdik bıraktık stop ediyor mu? yoksa yolda giderken vitesi boşalıp gazdan ayağımız çektik o zaman mı stop ediyor? Yorum bağlantısı
Emir Suner 29 Mart 2020 Yazar Paylaş 29 Mart 2020 Çağlar Bayur yazdı: videoki anlatım bir sorunun tek çözümü değil de ondan yani her sonuç aynı sebepten oluşmaz, en sık yapılan tamirat hatası. sizin anlatımınız üzerine: 1. hız sensör kablonuz takılı mı ve hız sensörü faal mi 2. durduğumuz yerde gaz verdik bıraktık stop ediyor mu? yoksa yolda giderken vitesi boşalıp gazdan ayağımız çektik o zaman mı stop ediyor? 1) Hız sensörü kablom takılı ve faal. Marş tamirine kadar arada ufak tefek stop etmeleri dışında beni çok rahatsız eden bir durum yoktu ama yine de ediyordu dediğim gibi arada sırada da olsa. 2) Durduğum yerde gaz verip bıraktığımda ise nadiren de olsa elektrik azalıyor alçalıyor, az da olsa direksiyon titriyor, rahatsız edici boyutlarda değil. İkinci dediğiniz, yani yolda giderken ayağımı gazdan vites küçültmek veya boşa almak için çektiğimde stop ediyor, direksiyon kitleniyor, savunmasız kalıyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Emir Suner yazdı: giderken ayağımı gazdan vites küçültmek veya boşa almak için çektiğimde stop ediyor, direksiyon kitleniyor, savunmasız kalıyorum. siz vss çalışma grafiğine bir baktırın yine de derim. Emir Suner yazdı: Durduğum yerde gaz verip bıraktığımda ise nadiren de olsa elektrik azalıyor alçalıyor, az da olsa direksiyon titriyor, rölnati valfinizin e sağlığı çok iyi değil, veya emme manifoldu vakum hortumlarından birinde kaçak yırtık vs. olabilir. Yorum bağlantısı
Emir Suner 29 Mart 2020 Yazar Paylaş 29 Mart 2020 Çağlar Bayur yazdı: siz vss çalışma grafiğine bir baktırın yine de derim. rölnati valfinizin e sağlığı çok iyi değil, veya emme manifoldu vakum hortumlarından birinde kaçak yırtık vs. olabilir. Teşekkür ederim ilginize, baktırayım. Arabadan çok anlayan biri değilim, o yüzden bir şey sorma gereği daha duyuyorum, subap ayarıyla bir ilgisi olabilir mi durumun? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 Subap ayarı felaket durumdaysa stop etmeye sebep olabilir lakin o durumda sürme kaliteniz de çok düşer. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Mart 2020 Paylaş 29 Mart 2020 (düzenlendi) Emir Suner yazdı: Teşekkür ederim ilginize, baktırayım. Arabadan çok anlayan biri değilim, o yüzden bir şey sorma gereği daha duyuyorum, subap ayarıyla bir ilgisi olabilir mi durumun? subap ayarının en son sıkıntılı belirtisi stop etme olurdu ondan önce birçok derdiniz olurdu 29 Mart 2020 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts