İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - Hararet Problemi


uğur polat

Recommended Posts

uğur polat

Hayırlı akşamlar. Bende 2007 mk4 1.6 125bg mondeo var. 2 defa conta yakti. En son üst kapak rektefiye olmadığı için ankaradan çıkma motor aldik. Bir defada öyle conta yaktik. Şimdi ise aracın tesmostatini söktük termostatsiz şekilde çalışıyor. Arac calistiktan bir süre sonra 90 dereceyi görüyor. Ancak beyinden odb cihaziyla baktigimizda deger cok farkli oluyor.

Aracta orjinal termostat conta saplama ve hararet müşürü ile değişti. Havasi alindi. Hararet musurunu söküp soğuk su icine koyduğumuzda ekranda 60 dereceye iniyor ama araba sogutma sistemindeki suyu sogukta olsa 90 derece gösteriyor. 

Arabada obd cihaziyla bagladigimizda 96 derece civarina geldiginde yedek su deposunda bisey yok. Yani motorun arkasindan ve radyatorden geken ince hortumlarda su akışı olduğu için kaynama yapmiyor. 97 derece uzerine geldiğinde ise o küçük hortumlardan buhar gelmeye basliyor ve su kabindan sular tasmaya basliyor. Aracin fani 103-104 derece aciyor. Fan 95te acip 90 da kapatsa hic bir problem olmayacak.. ama 104 derecede fan acip 100 derecede durduğu için devirdaim yapamiyor ve suyu dışarı atmaya basliyor. Uzun yoldu bu sorun yüzünden conta yakip hortum patlatti. Bu sorunun çözümünü bilen yardimci olabilirmi. 

Aractaki lpg beynine giden ve gelen hortum iptal edildi. Orjinal soğutma hatti orjinal baglantisi yapildi.

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Geçmiş olsun.aracin yedek su deposu saglammi ve kapak değişimi yapıldı mı.radyatoru sağlammi, kalorifer peteği sağlammı, aracın devirdaimi sağlammı, su eksiltme yapiyormu,bu liste böyle uzayıp gider.ben aracınızda soğutma sisteminin bir yerden hava aldığını düşünüyorum.veya havası tam alınmamış olabilir.yedek kabın kapağının sağlam olduğunu varsayıyorum.genelde bu sebeplerle su taşma yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Yeni takılan hararet muşuru orjinal mi? İki fan da çalışıyor mu? Forscanda fanlar için low speed, high speed fan testi yapmalısınız.

Focus 1 de muşur harareti gösterdiği halde fanları devreye almayıp aracın su kaynattığı başıma geldi. Sadece orjinal muşur değişimi ile sorun çözüldü.

Yorum bağlantısı
uğur polat
Alpay Köse yazdı:

Geçmiş olsun.aracin yedek su deposu saglammi ve kapak değişimi yapıldı mı.radyatoru sağlammi, kalorifer peteği sağlammı, aracın devirdaimi sağlammı, su eksiltme yapiyormu,bu liste böyle uzayıp gider.ben aracınızda soğutma sisteminin bir yerden hava aldığını düşünüyorum.veya havası tam alınmamış olabilir.yedek kabın kapağının sağlam olduğunu varsayıyorum.genelde bu sebeplerle su taşma yapabiliyor.

Teşekkürler. Yedek deposu saglam bir sorun yok. Kapak değişimi yapildi. Radyatör ve kalorifer peteginde sorun yok. Su eksiltme yapıyordu. Conta değişimi ile o sorun çözüldü. Sogutma sisteminde hava almis olsa sogukkenden yapmazmi. Araba isiniyor kaynama noktasina geldiginde fan acmadigi için fokurdama yapıyor. İnce borulardaki suyu kesip buhar vermeye başladığı an depodan taşma yapıyor.

Ömer Sarıgül yazdı:

Yeni takılan hararet muşuru orjinal mi? İki fan da çalışıyor mu? Forscanda fanlar için low speed, high speed fan testi yapmalısınız.

Focus 1 de muşur harareti gösterdiği halde fanları devreye almayıp aracın su kaynattığı başıma geldi. Sadece orjinal muşur değişimi ile sorun çözüldü.

Benim arabada tek fan var. Yavas ve hizli şekilde 2 kademede çalışıyor. Bunu sesinden anlayabiliyorum. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Geçmiş olsun...

 

Hararet müşürünü düşük derece olan ile değiştirmek mantıklı görünüyor isterseniz içeriye bir buton koyarak fanı manuel kendiniz devreye sokup çıkartabilirsiniz buda bir seçenek.

 

Biraz Extreme olacak ama müşürün direncini düşürerek yada arttırarak fanın devreye girme sıcaklığı ayarlanabilir.Tabi bu zahmetli ve teknik bir iş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

iyi günler, ben doğru anladım sanırım, siz 2 kez kapak yaptırıp 3. de motor değiştirdiniz ve bu sefer yine hararet devam ediyor değilmi? bence bu motoru yemeden acil bi yetkili servise gidin sanayide çözülecek bi durum değil gibi, yetkilide özel aletlerle çözebilirler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
uğur polat yazdı:

Hayırlı akşamlar. Bende 2007 mk4 1.6 125bg mondeo var. 2 defa conta yakti. En son üst kapak rektefiye olmadığı için ankaradan çıkma motor aldik. Bir defada öyle conta yaktik

çıkma moto rmu alındı? çıkma üst kapak mı alındı?

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
uğur polat yazdı:

Teşekkürler. Yedek deposu saglam bir sorun yok. Kapak değişimi yapildi. Radyatör ve kalorifer peteginde sorun yok. Su eksiltme yapıyordu. Conta değişimi ile o sorun çözüldü. Sogutma sisteminde hava almis olsa sogukkenden yapmazmi. Araba isiniyor kaynama noktasina geldiginde fan acmadigi için fokurdama yapıyor. İnce borulardaki suyu kesip buhar vermeye başladığı an depodan taşma yapıyor.

 

Soğukken yapmaz.arac ısınınca sistemde hava varsa suyu tam devirdaim yapamaz ve yedek kaptan taşırma yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
uğur polat
Aytac Sakal yazdı:

Geçmiş olsun...

 

Hararet müşürünü düşük derece olan ile değiştirmek mantıklı görünüyor isterseniz içeriye bir buton koyarak fanı manuel kendiniz devreye sokup çıkartabilirsiniz buda bir seçenek.

 

Biraz Extreme olacak ama müşürün direncini düşürerek yada arttırarak fanın devreye girme sıcaklığı ayarlanabilir.Tabi bu zahmetli ve teknik bir iş.

Onu ben ayarlayamam ama sanayide yapan elektronikciler bulurum sanirim

Çağlar Bayur yazdı:

çıkma moto rmu alındı? çıkma üst kapak mı alındı?

Komple motor aldik çağlar abi.

Yaşar Demirci yazdı:

Yağ soğutucu varsa muhtemelen tıkalıdır 

Onun taşıma ile bağlantısıni çözemedim. Sogukken gayet iyi sicakken tasma yapiyor. 96 derecelerde 

Yorum bağlantısı
Umut Kaya1

Yağ soğutucu tıkalı bakilmadiysa bakılsın ordan su devir daim yapamıyor ve aşırı ısınıp içerde kaynamaya sebeb oluyor buda havaya sebeb oluyor ve sistem komple devirdaim edemiyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...