İçeriğe Yönlendir

Fiesta - Debriyajdan Geldiğini Düşündüğüm Ses


Muhammet Dede

Recommended Posts

Muhammet Dede
(düzenlendi)

Merhabalar 2013 fiesta aracım var 1.25 benzinli bir süredir vites geçişlerde ses duyuyorum. Mesela şehir içi sakin kullanımda vites atışlarda herhangi bir ses gelmiyor fakat mesela rampa çıkıyorum 1. vites ile haliyle vites atabilmek için rampa olduğu için biraz devirlendirmem gerekiyor arabayı devirlendirdikten sonra hızlıca vites attığımda bi gıcırtı tarzı ses geliyor ayağımı debriyajdan çekince tam o ayırma esnasıda geliyor ses. Aracımın debriyaj balatası fabrika çıkışı olanı henüz hiç değişim yapılmadı. 138.000 km de şu an. Debriyaj balatamın eskidiğini ve değiştirmem gerektiğini biliyorum çünkü tanıdık ustalar falan hepsi arabayı gören direk söylüyor debriyaj balatası ömrünü tamamladı tamamlayacak diye. Arabanın yüke girdiği zamanlarda hızlı vites atış ve debriyajdan ayağı bir anda kaldırma durumlarında yapıyor bu sesi sadece. Mesela örnek vermek gerekirse 1. viteste kalktınız devir 3-4 bin civarına geldi hızlıca vites değiştirip debriyajı birden salarsanız gıcırtı geliyor o zaman. Ama normal devirlerde sakince vites attığımda herhangi ses gelmiyor. Ayrıyeten merak ettiğim diğer bir hususta aracım rampalarda çok isteksiz bunun nedenlerinden birisi de debriyaj balatası olabilirmi ? Daha önce başka aracımda debriyaj bitmişti ama onun şu şekildeydi gaza basıyordum devir artıyordu ama araba yavaş hızlanıyordu. Fiesta yani şu an bahsettiğim aracımda böyle bir durum yok rampalarda gaza basıyorum araba baya baya gitmiyor yani gaz yemiyor. Devirde yükselmiyor veya yavaş yükseliyor hızlanma da buna paralel olarak. Acaba bu şekilde de etkisi olabilirmi rampalardaki çekiş düşüklüğüne ?

tarihinde Muhammet Dede tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Baskı ve balata iki ayrı parçadır. Biri de zarar görse bu sorunlar ortaya çıkabilir.

Şirket aracımız son güne kadar devirlenmede sorun yoktu ancak vites geçmeyince set olarak değişmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yazdıklarınızdan çıkarttığım birkaç şey var, maddeler olarak özetlersem

 

1) Bahsettiğiniz ses motor ve şanzıman kulağından da geliyor olabilir. Debriyaja basınca ani yük değişimi oluyor bu noktada bahsi geçen parçalar görev görür. Bunu söylememin sebebi devir arttıkça sarsıntı artar, ancak debriyajın çalışma şekli değişmez. Eğer mekanizmada sıkıntı olsaydı sürekli debriyaja basınca olurdu diye düşünüyorum.

 

2) Aracınızın rampada isteksiz olması tek bir sebepten olamaz ancak belki de 1.25 motor olmasından kaynaklıdır. Benim 1.5 dizel fiestam da bana göre "isteksiz" ancak benim bunu söylememin nedeni 5. vitesle 70-90 km hızda girdiğim rampada hızlanmaması devrin düşmesi. :) Beklentim yüksek yani...

 

3) Baskı balatanız hidrolik olduğu için kolay kolay kavramadan fark olmaz, ancak rampada devir yükselik hız artmaz. Devir yükselmiyorsa ya aracın gücü o viteste gitmeye yetmiyordur ya da baskı balatanız henüz belli belirsiz kaçırıyordur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...