İçeriğe Yönlendir

Ruhsat Ağırlığı Nasıl Hesaplanıyor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Teknik döküman kitabında 990 kilo empyt veight yazan arabanın ruhsatında 1119 kilo yazıyor. 

Bu durumda aracın ruhsat ağırlığı nasıl hesaplanıyor. ? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

fabrikanın trafiğe verdiği evrak ile.

 

Bu ağırlık arabanın boş ağırlımı. Yoksa bir sürücü + benzin + motor yağı + motor suyu vs bişilerdemi ekleniyor. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yakıt deposunun %80 i dolu, 80 kg sürücü diğer tüm sıvılar tam dolu şekilde hesaplanıyor olması lazım.

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu ağırlık arabanın boş ağırlımı. Yoksa bir sürücü + benzin + motor yağı + motor suyu vs bişilerdemi ekleniyor. 

tadilat projesi mi çizilecek?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tadilat projesi mi çizilecek?

 

1119 kilo i10 için fazla geliyor bana . 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

 

1119 kilo i10 için fazla geliyor bana . 

 

Evren Erakçora yazdı:

a segment bir araç için çok fazla. 

Fazla değil, üst mesajımda yazdıklarımı ekleyince öyle oluyor.

 

Örnek olarak, son kasa fiestalar 1250 kg boş ağırlık ortalama buna yukarıda yazdıklarımı ekleyince 1350 kg gibi oluyor. 230 kg ağırlık farkı var ki az değil....

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1056 kg benim fiesta , ruhsat ağırlığı. 900 kg  diğer a segment araçlar. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

1056 kg benim fiesta , ruhsat ağırlığı. 900 kg  diğer a segment araçlar. 

I7rRXf.png

 

Tam emin değilim katalog yılından 2014-2015 olması lazım, fiestaların bu şekilde verilmiş mesela.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tadilat projesi mi çizilecek?

 

Abi en doğru şekilde uzun yol motor gücü ihtiyacımı hesaplamaya çalışıyor. 

2 ebeveyn 1 bebek + bagaj 205 kilo yazdım.

Arabanın gerçek ön üz alanını 2,1 m2 olduğunu öğrendim. 

Arabayıda deposu dolu iken 1040 kilo yazdım . 

 

Sonuç 3000 devirde 100 km hızla giderken 12 beygir çıktı. 

Arabanın deposu yarım dolu olsa gene sonuç aynı çıktı. 

Arabanın içine 4 yetişkin 2 bebek koysam yani 410 kilo ozamanda 12,5 beygir çıktı. 

 

%4 lük rampaya çıksam 205 kilo ile 30 beygir gerekiyor

%4 lük rampayı 410 kilo ile çıkmak isersemde 33 beygir gerekiyor. 

 

Yani benim bundan çıkardığım sonuç araba doluda olsa boşta olsa pekde tüketimi etkilemiyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Yani benim bundan çıkardığım sonuç araba doluda olsa boşta olsa pekde tüketimi etkilemiyor. 

konya ovasında gidilecek ise en az etkiler, antalya ya inilecekse çok etkilier. tüketim için hesapkanacak ise ruhsata değil kantara bakmalı veri için

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

konya ovasında gidilecek ise en az etkiler, antalya ya inilecekse çok etkilier. tüketim için hesapkanacak ise ruhsata değil kantara bakmalı veri için

 

Bunu hesaplarken kullandığım program :)  ABi bolu tüneli önündeki eğim nedir. Ankaraya giderken bolu tüneline girene kadar tırmanıyoruz . Oranın eğimi nasıl öğrenirim

https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html?units=metric&rp_wr=410&rp_wb=1040&rp_a=2.1&rp_cd=0.31&rp_dtl=5&ep_crr=0.006&ep_rho=1.22601&ep_g=4&ep_headwind=0&p2v=5000&v2p=92

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bolu dağı tüneli %2 eğimli, Viyadük ise %3 eğimli imiş. 

Viyadük tırmanmak için tam yükte 27 beygir 

Tüneli tırmanmak için ise 23 beygir gerekiyormuş. 

Çok rahat geçerim ben burayı :) 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Google earth pro ile eğimi ölçebilirsin. Kabaca ölçtüm viyadük %8 ortalama çıktı. 
Motosikletlerde sürücüsüz, depo en az %90 dolu hesaplanıyor. 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ali Darbaz yazdı:

Bolu dağı tüneli %2 eğimli, Viyadük ise %3 eğimli imiş. 

Viyadük tırmanmak için tam yükte 27 beygir 

Tüneli tırmanmak için ise 23 beygir gerekiyormuş. 

Çok rahat geçerim ben burayı :) 

Otünel turbo aracların korkulu rüyasıdır higvay girerse basarılıdır altdan tüneli basa bas cıkan bazı aracların  ya tünele girerken yada tünel cıkısı turboları  eger arızalı ise bir duman salarak baslıyor yanmaya :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Keleş yazdı:

Google earth pro ile eğimi ölçebilirsin. Kabaca ölçtüm viyadük %8 ortalama çıktı. 
Motosikletlerde sürücüsüz, depo en az %90 dolu hesaplanıyor. 

 

Google pro çok sallıyor. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

 

Google pro çok sallıyor. 


Bence gayet hassas topoğrafik verisi var. :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:


Bence gayet hassas topoğrafik verisi var. :) 

 

Selçuk hocam, bolu tünel viyadüklerinin depreme karşı dayanıklıklarını inceleyen bir dökümanda viyadük 2 nin eğimi %3 olarak belirtilmiş. Tünelin iç eğimi ise %2 olarak yazılmış. O viyadük %8 olursa ben o rampayı 50 60 ile zor çıkarım. kaldıki o viyadükten çok sefer çıktım. 4 de 80 90 ile rahat çıkılıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

 

Selçuk hocam, bolu tünel viyadüklerinin depreme karşı dayanıklıklarını inceleyen bir dökümanda viyadük 2 nin eğimi %3 olarak belirtilmiş. Tünelin iç eğimi ise %2 olarak yazılmış. O viyadük %8 olursa ben o rampayı 50 60 ile zor çıkarım. kaldıki o viyadükten çok sefer çıktım. 4 de 80 90 ile rahat çıkılıyor. 


Herhalde farklı noktalardan bahsediyoruz. %2-3 eğimin düz yoldan bi farkı yok ki?  Ankara yönüne doğru giderken tünelin bir kaç km gerisinde benim 406’yı 4. vitese almam gerekiyordu hatırlıyorum. Bakıyım tekrar.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Tünelin son 3.5 km'si 600 mt.'den 800 mt'ye çıkıyor. Düz hesaplasan bile eğim %5.7.  Viyadüklerle bunu yumuşatarak düşürmüşlerdir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Keleş yazdı:

Tünelin son 3.5 km'si 600 mt.'den 800 mt'ye çıkıyor. Düz hesaplasan bile eğim %5.7.  Viyadüklerle bunu yumuşatarak düşürmüşlerdir.

 

Hocam %8 olursa benim tekerde 54 beygir iletmem lazım. 3 ncü vites ile 5000 devir çevirerek çıkmam lazım.. 

Bu videodaki rampa %7-8 mesela 90 km hızla anca çıkıyom. 

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam %8 olursa benim tekerde 54 beygir iletmem lazım. 3 ncü vites ile 5000 devir çevirerek çıkmam lazım.. 

Bu videodaki rampa %7-8 mesela 90 km hızla anca çıkıyom. 

 


Neyse artık , geçerken rota kayıt uygulaması kurarsın gerçek eğimi öğreniriz :) .

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Keleş yazdı:


Neyse artık , geçerken rota kayıt uygulaması kurarsın gerçek eğimi öğreniriz :) .

 

Androitdeki gps tabanlı kayıt programları iş görmez. Barometrik altimetre lazım. Arabamın ecusunde barometre var ama ham veri ile hesaplamak lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gps ye göre ben 168 metredeyim. 2 dk sonra tekrar baktım 177 metre diyor. 

Ama barometre 991.4 milibar gösteriyor. Barometre konvert edince 183 metrede olduğum ortaya çıkıyor. Yani gps çok hatalı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...