İçeriğe Yönlendir

Tatilsepeti Mağduriyeti


Erhan Doruk

Recommended Posts

Erhan Doruk
(düzenlendi)

Şubat ayında Tatilsepetinden Haziran sonu girişli bir tatil almıştım. Alırken de 72 saate kadar iptalde sigorta da yaptırmıştım. Şimdi ekonomik ve pandemi süreci nedeniyle tatili iptal ettirmek istiyorum ama tatilsepeti bir türlü iptal gerçekleştirmiyor. Kayıt oluşturdum 1 hafta oldu tekrar aradım , 1 iş günü içinde arayacağız diyorlar ama aramıyorlar. Bende internette bir araştırma yaptım. Sikayet sitelerinde onlarca şikayet yazılmış. Kimsenin tatilini iptal etmiyorlarmış. Bu konuda şimdiden bir aksiyon almak istiyorum. Sizce ne yapabilirim. ?

 

Burada da onlarca şikayet var,

 

https://www.sikayetvar.com/tatil-sepeti/rezervasyon/rezervasyon-iptali

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bankanıza harcama itirazında bulunun. Hizmeti almadığınızı firmanın sigortanız olmasına rağmen iptal etmediğini sürekli oyaladığını iletin. Ortalama 1.5-2 ay sürebilir ancak öyle alırsınız geri

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bankanıza harcama itirazında bulunun. Hizmeti almadığınızı firmanın sigortanız olmasına rağmen iptal etmediğini sürekli oyaladığını iletin. Ortalama 1.5-2 ay sürebilir ancak öyle alırsınız geri

Bu şekilde ödemesini yapıp teslim alamadığım bilgisayarın parasını geri almıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bankanıza harcama itirazında bulunun. Hizmeti almadığınızı firmanın sigortanız olmasına rağmen iptal etmediğini sürekli oyaladığını iletin. Ortalama 1.5-2 ay sürebilir ancak öyle alırsınız geri

Şimdi banka ile görüştüm, kartınızdan çekilen tutar karşı tarafa aktarıldığı için bizim vasıtamız ile iptal veya iade alamazsınız dediler. Bu durumda hizmeti almadıysanız dava açabilirsiniz dedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kurmuş
Şubat ayında Tatilsepetinden Haziran sonu girişli bir tatil almıştım. Alırken de 72 saate kadar iptalde sigorta da yaptırmıştım. Şimdi ekonomik ve pandemi süreci nedeniyle tatili iptal ettirmek istiyorum ama tatilsepeti bir türlü iptal gerçekleştirmiyor. Kayıt oluşturdum 1 hafta oldu tekrar aradım , 1 iş günü içinde arayacağız diyorlar ama aramıyorlar. Bende internette bir araştırma yaptım. Sikayet sitelerinde onlarca şikayet yazılmış. Kimsenin tatilini iptal etmiyorlarmış. Bu konuda şimdiden bir aksiyon almak istiyorum. Sizce ne yapabilirim. ?
 
Burada da onlarca şikayet var,
 
https://www.sikayetvar.com/tatil-sepeti/rezervasyon/rezervasyon-iptali
İptal sigortasında salgın sürecini kapsamadığı poliçede yazıyormuş, bende jolly tur dan haziran sonu için almıştım iptal etmiyorlar, kupon verelim seneye kullanırsınız dediler, beklemedeyiz haziran sonunu
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Ahmet Kurmuş yazdı:
Erhan Doruk yazdı:
Şubat ayında Tatilsepetinden Haziran sonu girişli bir tatil almıştım. Alırken de 72 saate kadar iptalde sigorta da yaptırmıştım. Şimdi ekonomik ve pandemi süreci nedeniyle tatili iptal ettirmek istiyorum ama tatilsepeti bir türlü iptal gerçekleştirmiyor. Kayıt oluşturdum 1 hafta oldu tekrar aradım , 1 iş günü içinde arayacağız diyorlar ama aramıyorlar. Bende internette bir araştırma yaptım. Sikayet sitelerinde onlarca şikayet yazılmış. Kimsenin tatilini iptal etmiyorlarmış. Bu konuda şimdiden bir aksiyon almak istiyorum. Sizce ne yapabilirim. ?
 
Burada da onlarca şikayet var,
 
https://www.sikayetvar.com/tatil-sepeti/rezervasyon/rezervasyon-iptali

İptal sigortasında salgın sürecini kapsamadığı poliçede yazıyormuş, bende jolly tur dan haziran sonu için almıştım iptal etmiyorlar, kupon verelim seneye kullanırsınız dediler, beklemedeyiz haziran sonunu

 

Aynen rezervasyon belgesinde yazıyor ancak ben salgını neden olarak göstermedim, ekonomik olarak iptal ettirmek istiyorum dedim. Tarihini değiştirmek istedim 1000 lira fark çıkarıyorlar.

 

Şimdi TURSAB a bir şikayet maili yazdım. Pek dönüş yapacaklarını sanmıyorum ama bakalım.

 

Biz battık, geçmiş olsun diyecekler diye korkuyorum. Sonra yeni bir şirket kurup, web sitesini de oraya yönlendirirler olay biter.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Erhan Doruk yazdı:

Şimdi banka ile görüştüm, kartınızdan çekilen tutar karşı tarafa aktarıldığı için bizim vasıtamız ile iptal veya iade alamazsınız dediler. Bu durumda hizmeti almadıysanız dava açabilirsiniz dedi.

Uğraşmak istememişler, dava değil harcama itirazı yapacaksınız. Hizmeti alamadığınızı firmanın size çözüm sunmadığını belirtin gerekçede. Tekrar tekrar arayın bankanızı

Yorum bağlantısı
Ahmet Kurmuş
 
Aynen rezervasyon belgesinde yazıyor ancak ben salgını neden olarak göstermedim, ekonomik olarak iptal ettirmek istiyorum dedim. Tarihini değiştirmek istedim 1000 lira fark çıkarıyorlar.
 
Şimdi TURSAB a bir şikayet maili yazdım. Pek dönüş yapacaklarını sanmıyorum ama bakalım.
 
Biz battık, geçmiş olsun diyecekler diye korkuyorum. Sonra yeni bir şirket kurup, web sitesini de oraya yönlendirirler olay biter.
Ben son çare kupona çevirip seneye herhangi bir tatilimizde kullanırım büyük ihtimalle
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

İptal etmiyorlar çünkü iptal ederlerse size ödeyecekleri paraları yok.  Hemen hemen bütün şirketlerde aynı durum mevcut.

Osman Yücel Çetin yazdı:

Bayram sonrası tatil sezonu açılır biraz bekleyin derim.

 

Açılmasına açılırda güvenle tatile gidilir mi bilemiyorum. Şahsen gitmek istemezdim tedirgin olurum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kurmuş
İptal etmiyorlar çünkü iptal ederlerse size ödeyecekleri paraları yok.  Hemen hemen bütün şirketlerde aynı durum mevcut.
 
Açılmasına açılırda güvenle tatile gidilir mi bilemiyorum. Şahsen gitmek istemezdim tedirgin olurum.
Bayram sonrası tatil açılsa bile güvenip havuza denize ortak restoranta nasıl girilir bilmiyorum
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Çoğu kişinin ortak sorunu olacak bir konu.

Eylül'ün ilk haftası. Taksitlerini ödemeye devam ediyorum hali hazırda

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

benimde united airlines tan 25 mayıslı ABD uçak biletim vardı,iade yapmadılar,airline credit e çevirdiler,seyahat iptal sigortası yaptırmıştım Travel guard dan,iptal açıklamasına ülkem dış hatları durdurdu yazdım genede kabul etmediler,yani sigorta işleri yalanmış hep.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

e sigorta neye yariyormus??? sebep olmaksizin iptal icin sigorta lazim zaten.... 

tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi
son cümleyi sildim
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Dogan Arsiray yazdı:
e sigorta neye yariyormus??? sebep olmaksizin iptal icin sigorta lazim zaten.... 


Kaç kişi var maddeleri okuyup imza atan?

Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan

İşte elinde bir medya gücü olacak. Firmayı ifşa edeceksin, kitleleri firmanın aleyhinde yönlendireceksin, bak bakalım bir daha yapıyorlar mı böyle .erefsizlikler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Caliskan yazdı:

İşte elinde bir medya gücü olacak. Firmayı ifşa edeceksin, kitleleri firmanın aleyhinde yönlendireceksin, bak bakalım bir daha yapıyorlar mı böyle .erefsizlikler.

 

O güç bazen mağdur firma da oluşturabilir. Doğrusu adalet mekanizmasının işlemesi. 

Dediğiniz linç kültürüne gider. 

Kutluay Selçuk yazdı:

benimde united airlines tan 25 mayıslı ABD uçak biletim vardı,iade yapmadılar,airline credit e çevirdiler,seyahat iptal sigortası yaptırmıştım Travel guard dan,iptal açıklamasına ülkem dış hatları durdurdu yazdım genede kabul etmediler,yani sigorta işleri yalanmış hep.

 

15 temmuz döneminde bir united airlines seyahatim iptal oldu. bilet parası yandı. 8bin lira.

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erhan Doruk yazdı:

Şimdi banka ile görüştüm, kartınızdan çekilen tutar karşı tarafa aktarıldığı için bizim vasıtamız ile iptal veya iade alamazsınız dediler. Bu durumda hizmeti almadıysanız dava açabilirsiniz dedi.

 

Doğru demişler. bilgin dahilinde olan bir harcama için bankadan iade alamazsın. 

 

Diğer konuya da yazdım, sosyal medya ciddi bir güç.. Twitter'dan yürüyün. 

Ancak mevcut şartlar dahilinde bu firmaların sosyal medyayı falan takacaklarını da sanmıyorum. 

Çünkü ciddi bahaneleri var.

Aklıma gelen bir ihtimal, iptali yapmayan turizm firması değil de, iadeyi yapmayan sigorta şirketi olabilir. Çünkü salgın hastalıklar teminat dışı olabilir.. 

Elinde poliçe var  mı ? Okuyalım bi. 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Kurmuş
 
Doğru demişler. bilgin dahilinde olan bir harcama için bankadan iade alamazsın. 
 
Diğer konuya da yazdım, sosyal medya ciddi bir güç.. Twitter'dan yürüyün. 
Ancak mevcut şartlar dahilinde bu firmaların sosyal medyayı falan takacaklarını da sanmıyorum. 
Çünkü ciddi bahaneleri var.
Aklıma gelen bir ihtimal, iptali yapmayan turizm firması değil de, iadeyi yapmayan sigorta şirketi olabilir. Çünkü salgın hastalıklar teminat dışı olabilir.. 
Elinde poliçe var  mı ? Okuyalım bi. 
 
Bu benim poliçede yazan bölüm

Aşağıdaki hal ve koşullar Erken Rezervasyon İptal Güvence Paketi kapsamı dışında tutulacaktır:
Savaş, İç Savaş, savaş benzeri olaylar, iç ayaklanmalar, bir kaç ülkeye yayılan salgın hastalıklar, nükleer enerji veya
diğer iyonlaştırıcı radyasyon, grevler ve diğer endüstriyel eylem biçimleri, el koyma, terör, salgın hastalıklar ve bir
doğal afetle ilgili olaylar nedeniyle meydana gelen zarar ve hasarlar.
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Doğru demişler. bilgin dahilinde olan bir harcama için bankadan iade alamazsın. 

 

Diğer konuya da yazdım, sosyal medya ciddi bir güç.. Twitter'dan yürüyün. 

Ancak mevcut şartlar dahilinde bu firmaların sosyal medyayı falan takacaklarını da sanmıyorum. 

Çünkü ciddi bahaneleri var.

Aklıma gelen bir ihtimal, iptali yapmayan turizm firması değil de, iadeyi yapmayan sigorta şirketi olabilir. Çünkü salgın hastalıklar teminat dışı olabilir.. 

Elinde poliçe var  mı ? Okuyalım bi. 

 

Ortada bir poliçe yok, tatili alırken altta ek seçenek çıktı açıklama şöyle "Erken Rezervasyon Güvence Paketi" ile planladığınız tatil öncesinde beklenmedik iptal durumlarına hazırlıklı olmak için, 10 TL’den başlayan fiyatlarla "Erken Rezervasyon Güvence Paketi" satın alabilir ve tesise giriş gününüzün 72 saat öncesine kadar rezervasyonunuzu koşulsuz ve kesintisiz iptal edebilirsiniz.

 

Sigortayı tatilsepeti yapıyor. Yani bana gönderilen rezervasyon belgesinin en altında güvence paketinin, terör, salgın hastalık, doğal afet v.s v.s. de geçerli olmayacağı yazıyor.

 

Bu arada yasayı araştırırken aşağıdaki ek maddeyi buldum. Uçuşlu bir tatil Paketi aldığınızda covid den dolayı iptal ettirmek isterseniz uçuş yasağı kalktıktan sonraki 60 +14 gün sonra iade edilir diyor. Tam komedi ya. Kim düşünmüş böyle birşeyi acaba.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/05/20200515-8.htm

 

 

Resmi gazetedeki kilit noktayı buldum. Rezervasyonda 30 günden fazla var ise kesintisiz iade etmeleri gerekiyor, Bende tatilsepeti zaman kazanmaya çalışıyor. 30 günden az kalınca bize ulaşıp şu kadar kesip iptal ederiz diyecekler yada kupon veya puan a dönüştürmeye çalışacaklar. Eniyisi ben zaman kaybetmeden tüketici hakem heyetine başvurayım, resmi olarak iptal talebin kayıtlara geçsin .

 

Resmi Gazete / Paket tur sözleşmeleri yönetmeliği;

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/01/20150114-4.htm

Sözleşmenin feshi

MADDE 16 – (1) Katılımcı, fesih talebini paket tur düzenleyicisi veya aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir.

(2) Paket turun başlamasından en az otuz gün önce yapılan fesih bildirimlerinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.

(3) Paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala yapılan fesih bildirimlerinde, paket tur sözleşmesinde belirtilmek şartıyla belirli bir tutar veya oranda kesinti yapılabilir.

(4) Katılımcının gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala fesih bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.

(5) Bu madde kapsamında yapılacak bedel iadelerinin, fesih bildiriminin paket tur düzenleyicisi veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde katılımcıya yapılması zorunludur.

 

 

 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Doğru demişler. bilgin dahilinde olan bir harcama için bankadan iade alamazsın. 

 

Diğer konuya da yazdım, sosyal medya ciddi bir güç.. Twitter'dan yürüyün. 

Ancak mevcut şartlar dahilinde bu firmaların sosyal medyayı falan takacaklarını da sanmıyorum. 

Çünkü ciddi bahaneleri var.

Aklıma gelen bir ihtimal, iptali yapmayan turizm firması değil de, iadeyi yapmayan sigorta şirketi olabilir. Çünkü salgın hastalıklar teminat dışı olabilir.. 

Elinde poliçe var  mı ? Okuyalım bi. 

 

ama şöyle birşey vardı. sebepsiz iptal olabilmesi için sigortaya fazladan 70 80 tl para ödeniyordu. yani illa bir mücbir sebep gerekmeksizin yapılabilmesi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

arkadaşımda 60 günü aşkındır iptal iade bekliyor halen taksitleride ödüyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ahmet Kurmuş yazdı:

Bu benim poliçede yazan bölüm

Aşağıdaki hal ve koşullar Erken Rezervasyon İptal Güvence Paketi kapsamı dışında tutulacaktır:
Savaş, İç Savaş, savaş benzeri olaylar, iç ayaklanmalar, bir kaç ülkeye yayılan salgın hastalıklar, nükleer enerji veya
diğer iyonlaştırıcı radyasyon, grevler ve diğer endüstriyel eylem biçimleri, el koyma, terör, salgın hastalıklar ve bir
doğal afetle ilgili olaylar nedeniyle meydana gelen zarar ve hasarlar.

 

Tahmin ettiğim gibi.. 

Olay teminat dışında. 

 

Aslında sağlık poliçelerimiz de karşılamıyor salgın hastalığı, ancak sigorta şirketleri emsal olmamak şartı ile karar alarak teminata dahil ettiler. 

Tıpkı dolu hasarında hasarsızlığın bozulmaması gibi. Tamamen iyi niyet çerçevesinde alınan karar ile ödeme yapılabilir. 

Aksi durumda mahkeme vs çözüm olmayacaktır. 

Dogan Arsiray yazdı:

ama şöyle birşey vardı. sebepsiz iptal olabilmesi için sigortaya fazladan 70 80 tl para ödeniyordu. yani illa bir mücbir sebep gerekmeksizin yapılabilmesi.

 

İşte poliçeyi tam okumak gerek.. 

Ön yüz teminatlar, geriye kalan onlarca sayfa çeşitli olumsuz durumlar. 

Erhan Doruk yazdı:

 

Resmi Gazete / Paket tur sözleşmeleri yönetmeliği;

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/01/20150114-4.htm

Sözleşmenin feshi

 

MADDE 16 – (1) Katılımcı, fesih talebini paket tur düzenleyicisi veya aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir.

 

(2) Paket turun başlamasından en az otuz gün önce yapılan fesih bildirimlerinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.

 

(3) Paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala yapılan fesih bildirimlerinde, paket tur sözleşmesinde belirtilmek şartıyla belirli bir tutar veya oranda kesinti yapılabilir.

 

(4) Katılımcının gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala fesih bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.

 

(5) Bu madde kapsamında yapılacak bedel iadelerinin, fesih bildiriminin paket tur düzenleyicisi veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde katılımcıya yapılması zorunludur.

 

 

 

 

Başka bir yerde aksi bir durumdan bahsedilmiyorsa bu gerekçe ile dava aç. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinden başvurumu oluşturdum.

 

Popüler hashtaglerle twit attım.

 

Likedin den genel müdürü buldum. Ona da güzel bir mail atmayı düşünüyorum.

 

Daha önce davalık bir durumum olmadı, dava olayını da düşünmeye başladım şimdiden.

 

eksisozlukte de konu 6 sayfa olmuş.

 

https://eksisozluk.com/tatilsepeti-comun-corona-firsatciligi--6424504?p=3

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...